0

برشی از فیلم مغول ها به کارگردانی پرویز کیمیاوی

مغول ها پرویز کیمیاوی

فیلم سینمایی مغول‌ها اثر فاخری از پرویز کیمیاوی است. این فیلم که در سال‌های دور پیش از انقلاب ساخته شده به ورود سینما به ایران و تاثیرات آن به شکلی انتزاعی می‌پردازد. در این فیلم پست مدرن شخصیت مغول‌های فیلم نمادی از سینما و آثار ویزانگر آن بر زندگی جامعه ایرانی را به تصویر کشیده است. هنریست امکان دانلود فیلم مغول ها پرویز کیمیاوی را برای شما آماده کرده است.

بخون : گول سینما رو خوردیم ..!

خلاصه داستان فیلم : پرویز کارگردانی است که در تدارک ساخت فیلمش به دنبال مأموریتی فنی از سوی تلویزیون به زاهدان اعزام می‌شود، در حالی که همسرش دارد روی تز دکترا با موضوع حمله مغول‌ها کار می‌کند. حمله مغول‌ها و گسترش تلویزیون و آینده سینما به شکلی کمیک به هم متصل می‌شوند و فیلم در سیری رویاوار از یک دنیا به دنیای دیگری حرکت می‌کند.

درباره‌ی پرویز کیمیاوی:

پرویز کیمیاوی در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد. پدرش اهل خراسان بود و او دوران کودکی و دوره دبیرستان را در شهر نیشابور سپری کرد. سپس به فرانسه رفت و تحصیلات سینمایی خود را در مدرسه عکاسی و فیلمبرداری ورژیرار در سال ۱۳۴۳ و انستیتو تحصیلات عالی سینمایی ایدک در سال ۱۳۴۵ به اتمام رساند. او فعالیت هنری خود را در فرانسه، به عنوان دستیار کارگردان در شبکه تلویزیونی دفتر رادیو تلویزیون فرانسه آغاز کرد که تا سال ۱۳۴۷ ادامه داشت. وی پس از این مدت فیلم کوتاه «ژان مقدس ایرانی» را در فرانسه ساخت که به عنوان اولین تجربه فیلمسازی او محسوب می‌گردد.

کیمیاوی در سال ۱۳۵۲ و تحت عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر با فیلم مغولها پا به عرصه سینمای حرفه‌ای نهاد. او در سال ۱۳۵۷ به فرانسه مهاجرت کرد و فیلمسازی را در تلویزیون آموزشی پاریس ادامه داد. وی پس از سالها به ایران بازگشت و فیلم همه جای ایران سرای من است را ساخت که در هفدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران را کسب نمود.وی در سال ۱۳۸۲ پیرمرد و باغ سنگی اش را ساخت که تا کنون آخرین فیلم در کارنامه سینمایی او به شمار می‌رود.


در این مطلب برشی از این فیلم سینمایی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم. دانلود فیلم مغول ها پرویز کیمیاوی به زودی در همین مطلب منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر