0

10 طیف رنگ پرطرفدار برای طراحی سایت سال 2020

مطمئناً‌، با تحول طراحی‌، رنگ‌های یک هویت تجاری ممکن است تغییر کنند. با این‌که به نفع یک طراح نیست که به طور کورکورانه طیف رنگ سایت دیگران را دنبال کند، اما با نگاهی به ترکیب‌های رنگی محبوب می‌تواند به الهام بخشیدن و شروع کار کمک بسیاری کند. هنگامی که نوبت به تهیه یک هویت بصری برای یک برند می‌رسد، طیف رنگ اغلب اولین تصمیمی است که یک طراح می‌گیرد. این پایه و اساس روحیه و شخصیت کلی مارک تجاری را ایجاد می‌کند و بقیه گزینه‌های طراحی از آن الهام خواهد گرفت.

معرفی 10 طیف رنگ برای سایت در سال 2020

در این مطلب 10 طیف رنگ سایت مناسب برای طراحی در سال 2020 متناسب با استاندارد بین المللی براساس سلیقه 3 طراح برجسته برای شما معرفی خواهد شد.

1- آبی دریایی و سبز نعناعی

کد رنگ: 252D40 /  DFFAF1

آبی دریایی (Navy) از مدت‌ها پیش به عنوان گزینه‌ای مطمئن در طراحی برند در نظر گرفته می‌شده‌است. این رنگ، قابلیت اطمینان و حس جسورانه را به وجود می‌آورد. در دوره طراحی جسورانه مدرن این رنگ می تواند در معرض خطر کسل‌‎کنندگی باشد. با این حال، جفت شدن آن با یک رنگ جالب دیگر مانند نعناعی می تواند حس جدیدی را به این رنگ کلاسیک منتقل کند. باعث ایجاد عمق و تضاد می‌شود و احساس معاصر‌تری به آن می‌بخشد.

طیف رنگ سایت آبی دریایی/نعناعی

2- هلویی و پرتغالی

کد رنگ: fedfcc 81dfcc

نارنجی اغلب مورد توجه شرکت‎های فنی و مالی است. این رنگ حس دوستانه، نشاط‌آور و اعتماد به نفس را القا می‌کند. با این وجود، می‌تواند تا حدی حس بازیگوشی داشته‌باشد. این رنگ‌ اغلب با رنگ‌های تیره یا خنثی ترکیب می‌شود تا به کاربر حس تجارت را نیز منتقل کند.

شما می‌توانید طیف رنگ ترکیبی از هلویی و نارنجی پرتغالیرا به صورت عملی در تصویر مربوط به استودیو تناسب اندام ، Barre 3 مشاهده کنید. لایه‌بندی نارنجی تیره‌‌تر در بالای هلویی واقعاً ابعادی به رنگ و طراحی می‌بخشد و به گرافیک حس خوشایندی می‌دهد.

طیف رنگ سایت هلویی/پرتغالی مربوط به وب‌سایت استودیو تناسب اندام Barre3
طیف رنگی هلویی پرتغالی 2

مقاله پیشنهادی: چگونه عکاس حرفه ای شویم؟ راهنمای جامع برای تبدیل عکاسی آماتور به شغل

3- خردلی و بژ

کد رنگ: #CF9625 #FCF3E1

روزگاری شاید خردلی و بژ یک طراحی خسته‌کننده به نظر می‌رسید. اما با ظاهر شدن خردلی در همه جا از صنعت مد تا طراحی داخلی 2019، یک رنگ قهوه‌ای مکمل تنها چیزی است که برای ادامه مسیر صعودی آن در سال 2020 نیاز است.

کرستن اتکینز می‌گوید: “خردلی یک گزینه رنگ محبوب در سال 2019 بود و روند آن تا سال 2020 ادامه خواهد‌یافت. از آن‌جا که خردل رنگ جسورانه‌ای دارد، جفت کردن آن با یک کرم سبک یا بژ خنثی‌تر می تواند به تعادل آن کمک‌کند.

ترکیب رنگ‌های خردلی و بژ در کنار سبزآبی گزینه‌ای جذاب و لاکچری

4- مشکی و لیمویی

کد رنگ: 2b2b2b cbe354

در دنیای طراحی، رنگ های خنثی هرگز از مد خارج نمی‌شوند. اما در سال 2020، نقطه قوت در جفت‌کردن آن‌ها با رنگ‌های جسورانه و روشن برای القای سرگرم کنندگی است. لیمویی  و سیاه نمونه کاملی از یکی از آن دسته از ترکیب‌های شگفت‌آور رنگ است که همیشه به خوبی کار می‌کند.

کونی هولن می گوید: “آبی و سبز به طور سنتی در مارک‌های سلامتی استفاده شده‌اند. اما روند حرکت از پالت‌های رنگی پیچیده به نفع یک رنگ لهجه مینیمال در حرکت است.رنگ اصلی، سیاه و سفید، مینیمال و مدرن است.

استفاده از طیف رنگ لیمویی و مشکی در وب‌سایت

5- صورتی و خز

کد رنگ: E1B9B1 9DA191

شرکت های تولید رنگ یک منبع مفید برای پیش‌بینی این‌که کدام‌یک از روندهای رنگی در سال بعد حاکم خواهد بود، هستند. Bombay Pink و Secret Moss در انتخاب های واسپارپ برای سال 2020 دو رنگ بودند و به نظر می‌رسد ، وقتی با هم زوج می شوند، بسیار چشم‌نواز هستند.

6- نارنجی و سبز مینایی  

کد رنگ: 9A562E 244440

بر کسی پنهان نیست که نارنجی و سبز مینایی  در سال‌های اخیر به ویژه در فیدهای اینستاگرام، ترکیب رنگی محبوب بوده‌اند. با این حال، سال 2020 قرار است اهمیت این جفت شدن را روشن کند و نارنجی سنتی با رنگ سوخته تر تعویض شود. برای تعادل این گرما، چربی بیشتر به رنگ سبز مینایی متمایل خواهد‌شد تا آبی.

کرستن اتکینز می گوید: تنهای خاکی هنوز مورد علاقه سال 2020 هستند. ” “جفت نارنجی و چوبی را به خوبی با هم سوخته زیرا مکمل هستند.

ترکیب رنگ‌های آبی مینایی و نارنجی سوخته طرفداران زیادی در سال 2020 پیدا کرده‌است.

7- قرمز و مشکی

کد رنگ: FF2400 00000

قرمز یک رنگ شدیدا احساسی است. ترکیب آن با سیاه، مطمئناً توجه خاصی را به خود جلب خواهد کرد. سیاه می‌تواند یک اثر زمینه‌ای داشته‌باشد که در واقع شدت را کم می‌کند و از احساس بیش از حد آن کم می کند. به طور خاص، قرمز گل سرخ در مقایسه با سایه‌های قرمز روشن‌تر یا نارنجی رنگی ، فضای پیشرفته و سبکی ایجاد می‌کند.

ترکیب قرمر و مشکی یک حالت احساسی و قدرتمند ایجاد خواهد کرد.

8- صورتی و آبی

کد رنگ: ecbbc5  001cee

ترکیب صورتی و آبی به شدت یک کار جدید محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر ترکیب این دو رنگ با شدت‌های رنگی مختلف بارها ترکیب شده‌اند. از صورتی روشن تا آبی آکواریومی و… بسیار در طراحی به کار رفته‌است. اما در سال 2020، طراح امیلی پونتون از استودیوی Em.ly پیش‌بینی کرد که ما شاهد آبی نسبتا تیره (معروف به آبی الکتریک) با صورتی هلویی خواهیم‌بود.

او می گوید: این ترکیب جسورانه برای مشاغلی که می‌خواهند کمی نگرش نوین نشان‌دهند، رواج پیدا کرده‌است. سرگرم کننده، پر جنب و جوش و پر از شخصیت است

این ترکیب رنگی باعث ایجاد هویت بصری شدید در برندسازی می‌شود و توجه را به خود جلب می‌کند. در عین حال جلوه‌ای ماندگار نیز به جا می‌گذارد.

طیف رنگ برای سایت با ترکیب آبی و صورتی

9- سبز ملایم و سفید

کد رنگ: CACBC1 FFFFFF

یکی دیگر از مدرن‌ترین ترکیب‌های رنگی در سال 2020 ترکیب سبز روشن و سفید است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این ترکیب هنگامی که با یک طرح مینیمالیستی تمیز ترکیب شود، به خوبی خودنمایی می‌کند. استفاده از خطوط متقارن و فضای منفی در این لوگو برای شرکت خلاق آنالوگ بر زیبایی‌شناسی هماهنگ می‌افزاید.

10- قرمز مایل به قهوه‌ای و ماسه‌ای

کد رنگ: c76b4c  f2dbb8

رنگ‌های الهام‌گرفته از زمین در سال 2020 به جایی نمی‌رسند. آن‌ها چنان متنوع هستند که بسته به نوع رنگی که می‌توانید با آن ها ست کنید‌، می‌توانند به نظر ساکت و آرام و یا روستایی و عاشقانه باشند. اما برای زیبایی‌شناسانی گرم و خاکی که هنوز احساس مدرنیته می کنند، تمایل به زرد و ماسه و سنگ مانند یک رویا جلوه می‌کند.

امیلی پونتون می گوید: من اخیراً این ترکیب را در طراحی عروسی و رویدادها و همچنین مارک گذاری و طراحی محصول برای مارک‌های سازگار با محیط زیست و پایدار استفاده کرده ام. این یک ترکیب عالی برای شرکت‌های مواد غذایی آلی است. مانند شکلات و مارک های زیبایی ارگانیک.

امیلی پونتون می گوید: من اخیراً این ترکیب را در طراحی عروسی و رویدادها و همچنین مارک گذاری و طراحی محصول برای مارک‌های سازگار با محیط زیست و پایدار استفاده کرده ام. این یک ترکیب عالی برای شرکت‌های مواد غذایی آلی است. مانند شکلات و مارک های زیبایی ارگانیک.

کلام آخر: بهترین طیف رنگ برای سایت

در پایان، بهترین طیف رنگی آن است که نمونه‌ای از شخصیت تجاری منحصر به فرد‌، ارزش‌ها و نقطه تفاوت شما را نشان می‌دهد. اما با آزمایش این ترکیبات رنگی پرطرفدار در سال 2020، می‌توانید خلاقیت خود را در جریان داشته و شروع به حرکت در جهت صحیح کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر