0

فیلم کنسرت «مهدی ساکی» و اجرای آهنگ «لبخند»

مهدی ساکی

«مهدی ساکی» خواننده‌ی خوش صدای کشورمان، سرپرست گروه موسیقی کماکان است. او علاوه بر خوانندگی و آهنگسازی، در عرصه‌ی بازیگری نیز فعالیت دارد. اغلب موسیقی‌های او حال و هوای موسیقی جنوبی را دارد. هر چند که او سعی دارد با نگاهی تازه به موسیقی بومی زادگاهش، آهنگ‌هایی را بسازد که دایره‌ی مخاطبان وسیع‌تری را شامل شود. این‌جا بخشی از فیلم کنسرت مهدی ساکی را با هم می‌بینیم. در این فیلم، گروه کماکان ترانه‌ی لبخند را که سال‌ها پیش “ابراهیم منصفی” آن را اجرا کرده بود، با تنظیمی جدید بازخوانی کرده‌اند..

معرفی مهدی ساکی

کنسرت مهدی ساکی

مهدی ساکی سال 1353‏ در خوزستان متولد شد. او در رشته‌ی بازیگری تئاتر از دانشگاه سوره تهران فارغ‌التحصیل شد. مهدی ساکی سرپرست و خواننده‌ی گروه موسیقی کماکان است. تا کنون از او یک آلبوم با نام کماکان منتشر شده است. پیش از انتشار این آلبوم کنسرت های مهدی ساکی توانسته بود نام او را سر زبان‌ها بیاندازد. در این آلبوم مهدی ساکی ترانه‌هایی از مولوی، ابراهیم منصفی، حسین منزوی و گمنامانِ موسیقیِ بومیِ جنوبِ غربِ ایران را به اجرا درآورده است. آهنگسازی این آلبوم را ماکان اشگواری به عهده داشته است. این خواننده‌ی خوش صدای کشورمان پیش از انتشار اولین آلبومش بازیگر شناخته شده‌ی تئاتر و سینما بود.

مهدی ساکی در نمایش‌های جنبش انفیه در کلکته (به کارگردانی سیروس شاملو)، پانتومیم روی فرش ایرانی (به کارگردانی سیروس شاملو)، زمزمه‌ی مردگان (به کارگردانی سیامک احصایی) و … بازی کرده است. از فعالیت‌های سینمایی او می‌توان به بازی در فیلم‌های ‏«ارتفاع پست» (به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا)، ‏«دوئل» (به کارگردانی احمدرضا درویش)، ‏«چای تلخ» (به کارگردانی ناصر تقوایی)‏، ‏«روز سوم» (به کارگردانی حسین لطیفی)، «تهران: شهر عشق» (به کارگردانی علی جابر انصاری) و .. ‏اشاره کرد. او همچنین ورک‌شاپ‌های بدن، حرکت،رقص و پانتومیم در تهران و اهواز برگزار کرده است. از مهدی ساکی منظومه شعری با نام «محبوبه‌ی من» توسط انتشارات امیرخانی منتشر شده است.

فیلم کنسرت

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر