3

کنسرت سه تار محمدرضا لطفی در ایتالیا سال 1366

کنسرت استاد لطفی

در این مطلب فیلم کنسرت سه تار محمدرضا لطفی در ایتالیا را به شما مخاطبین محترم ارایه کردیم. این کنسرت در کشور ایتالیا در دهه 60 خورشیدی برگزار شده است. لطفی در این کنسرت ساز سه تار و تار را نوازندگی می‌کند و محسن کثیرالسفر نوازنده تنبک همراه اوست. بخشی که برای شما تهیه کرده این قسمت سه تار این اجرا است.

کنسرت “به یاد بنان” نام این اجرا بود. کنسرت سه تار نوازی محمدرضا لطفی در ایتالیا در دستگاه شور و بیات اصفهان نواخته شده است. این کنسرت از اجراهای کمتر دیده‌شده او است. سه‌تار نوازی او در کنسرت ایتالیا برای بسیاری از طرفدارانش خاطره‌انگیز است. حس و حالی که در نوازندگی وی بود باعث تفاوت‌های زیادی به نسبت هم‌نسلان او شد. مضراب‌های قدرتمند و صدایی جاودانه که لطفی را تبدیل به نوازنده سرشناس معاصر ایران کرد.

بین سال‌های 1978 و 1980 ، او رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه تهران شد. وی به عنوان مدیر مرکز حفظ و پخش موسیقی سنتی ایرانی و مرکز “چاووش” فعالیت داشت. در سال 1984 ، لطفی توسط Fondazione Cini برای شرکت در سمینار و اجرای کنسرت محمدرضا لطفی در ایتالیا که در آنجا به مدت دو سال اقامت داشت، دعوت شد. وی از سال 1986 تا زمان مرگش در ایالات متحده زندگی کرد و در سراسر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به طور گسترده کنسرت اجرا کرد.

کنسرت محمدرضا لطفی در سال 1366 در ایتالیا در دستگاه شور و بیات اصفهان اجرا شد.
  • نوازنده سه تار و آواز: محمدرضا لطفی
  • نوازنده تنبک: محسن کثیرالسفر
  • سال اجرا: 1987
  • محل اجرا: ایتالیا
  • مدت زمان: 34 دقیقه

خوانندگی لطفی در این کنسرت نیز شایان توجه است. لطفی همواره در کنسرت‌های خود علاقه به خوانندگی به سبک منحصر به فرد خود را نشان داده است. حسین علیزاده در وصف خوانندگی لطفی چنین بیان می‌کند که “نوازندگی به تنهایی برای لطفی کافی نبود. او به امکانات بیشتری برای بیان احساس خود و تخلیه شور موسیقایی‌اش نیاز داشت که این کار را از طریق خوانندگی انجام می‌داد.

فیلم کنسرت:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رودابه گفت:

    درود… بسیار خوب…

  2. رودابه گفت:

    بسیار خوب

  3. دنا گفت:

    در مورد سالهای اقامت استاد لطفی در خارج از ایراناشتباه نوشته شده که بدین وسیله انرا تصحیح میکنم . استاد لطفی بمدت هشت سال در سویس شهر ذوریخ ساکن بودند که در انجا مرکز شیدا را تاسیس کردند با دوازده نفر عضو .استاد لطفی سال ۲۰۰۷ میلادی به مام میهن باز گشتند .

مشاهده بیشتر