0

دانلود آهنگ “Solea Por Poeta Persa ” از شهاب طلوعی

دانلود شهاب طلوعی

بعضی از آهنگ‌ها فراموش نشدنی و تاثیر گذارن، فرقی نمی‌کنه به چه زبونی خونده بشه… فرقی نمی‌کنه چقدر قدیمی باشه… فرقی نمی‌کنه که چند بار شنیده شده باشه… همون آهنگ‌هایی که هیچ‌وقت از پلی لیست‌ها پاک نمی‌شن… می‌خوایم از این به بعد بعضی از این آهنگ‌ها رو بهتون یادآوری کنیم که اگه تو پلی لیست‌تون نیست، بهش اضافه کنید. امکان دانلودش رو هم براتون می‌ذاریم؛ امروز قراره آهنگ “Solea Por Poeta Persa ” از شهاب طلوعی رو براتون بذاریم. شهاب طلوعی بنیانگذار سبک نوین موسیقی اِتنو فلامنکو است. این آهنگ یکی از شیندنی‌ترین کارهاشه که لینک دانلود رو براتون گذاشتیم. اگه دوست داشتید به پلی لیستتون اضافه‌ش کنید.

بیوگرافی شهاب طلوعی

(متولد ۲۵ دی ۱۳۵۳)

شهاب طلوعی در ۲۵ دی ۱۳۵۳ در شهر لاهیجان چشم به جهان گشود. او از نوادگان میرزا محمد مجتهد، علامه‌ی تنکابنی است و خانواده‌اش اصالتا اهل تنکابن هستند. شهاب طلوعی که دوران خردسالی خود را علاوه بر لاهیجان در شهرهای تنکابن و مشهد گذراند، از همان کودکی با موسیقی آشنا شد و نواختن ساز گرامافون را آموخت. اما پس از مدتی او ساز گیتار را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرد.

شهاب طلوعی تحصیلات متوسطه‌ی خود را در شهر تهران گذراند و دوران دانشجویی خود را در شهر تنکابن به تحصیل در رشته‌ی صنایع چوب مشغول بود. بیشتر ایام نوجوانی شهاب طلوعی در دوران تحمیلی سپری شد و به خاطر محدودیت‌ها و تبعاتی که جنگ به همراه داشت، امکان فعالیت حرفه‌ای در زمینه‌ی موسیقی برایش میسر نبود.

شهاب طلوعی در سن ۱۲ سالگی برای نخستین بار با موسیقی فلامنکو آشنا شد و از ۱۴ سالگی به مدت سه سال به نواختن گیتار الکتریک پرداخت. اما همزمان با دوران دانشجویی‌اش به صورت جدی و تخصصی به پژوهش در سبک فلامنکوی سنتی پرداخت و تفاوت‌های تکنیکی اساتید این سبک را مورد بررسی قرار داد. در همین سال‌ها به سازمان «انجمن هنرمندان نیکوکار ایران» پیوست و با کمک این انجمن کنسرت‌هایی برای یاری کودکان بی‌سرپرست اجرا کرد.

اما پس از پایان دوره‌ی دانشجویی‌اش در مقطع کارشناسی، شهاب طلوعی به اسپانیا مهاجرت کرد و موفق به کسب بورسیه‌ی تحصیلی در مدرسه‌ی گیتار در شهر سویل شد. او نزد “فرناندو لوپز ماریا د آرو” معروف به ال د ماریا (به اسپانیایی: El de Maria)، به آموختن دوره‌ی پیشرفته‌ی گیتار (دستگاه‌شناسی، ریتم‌شناسی، تکنیک نوازندگی، دونوازی، همراهی آواز و بداهه‌نوازی) پرداخت و موفق به دریافت دیپلم نیوِل آلتو (به اسپانیایی: nivel alto) شد.

علاقه‌ی او به کشورش و موسیقی سنتی ایرانی، باعث شد که شهاب طلوعی پس از گذراندن دوره‌ی تحصیلی خود در اسپانیا به ایران بازگردد. او به مدت دو سال تلاش کرد تا فعالیت موسیقیایی خود را در ایران شکل دهد، اما تنها در این مدت موفق شد یک بار مجوز اجرا در دانشگاه صنعتی شریف را دریافت کند. او  در این مدت همچنین به تدریس هنرجویان موسیقی پرداخت و کتابی را نیز به نام “شما هم می‌توانید گیتار بنوازید” به فارسی برگرداند و به چاپ رساند. سرانجام در سال 1382 برای همیشه به شهر پراگ ( جمهوری چک) مهاجرت کرد و تا امروز ساکن آنجاست.

” اتنو فلامینکو ” تلفیق موسیقی ایرانی و فلامینکو

شهاب طلوعی تنها یک آلبوم موسیقی با نام ” تانگوی ایرانی ” یا “تانگوی پرسو” را منتشر کرده که در آن سبک جدیدی از موسیقی که خودش آن را ” اتنو فلامنکو ” معرفی می‌کند، ارائه می‌کند. این سبک موسیقیایی تلفیقی از سبک موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی فلامینکو است. او همچنین  همچنین سازی جدید به نام «لوسیفر» ساخته که ترکیبی از دو نوع گیتار و یک نوع سه تار است. ساخت این ساز دو سال و نیم زمان برده و در آن از فناوری جدیدی به اسم «پرده یا فرت حقیقی» (True Temperament frets) استفاده شده‌است.

دانلود آهنگ “Solea Por Poeta Persa ” از شهاب طلوعی

آهنگ “Solea Por Poeta Persa ” یا ” سولویی برای شعر فارسی ” با اجرای شهاب طلوعی رو این‌جا دانلود کن و بشنو و اگه دوسش داشتی به پلی لیست اضافه کن..!

دانلود شهاب طلوعی 2
Patricia Vicente, Abrazo De Tango

متن آهنگ “Solea Por Poeta Persa ” از شهاب طلوعی

شهاب طلوعی برای انتخاب ترانه‌ی آهنگ ” سولویی برای شعر فارسی ” به سراغ یکی از اشعار مولانا رفته و یکی از غزلیات شمس را برگزیده است. البته که او به سبک و سیاق خود، تغییراتی در این شعر داده و تنها بخش‌هایی از این شعر را خوانده است. در ادامه متن کامل این غزل آمده است.

من اگر مست و خرابم نه چو تو مست شرابم نه ز خاکم نه ز آبم نه از این اهل زمانم خرد پوره آدم چه خبر دارد از این دم که من از جمله عالم به دو صد پرده نهانم مشنو این سخن از من و نه زین خاطر روشن که از این ظاهر و باطن نه پذیرم نه ستانم رخ تو گر چه که خوب است قفس جان تو چوب است برم از من که بسوزی که زبانه‌ست زبانم نه ز بویم نه ز رنگم نه ز نامم نه ز ننگم حذر از تیر خدنگم که خدایی است کمانم نه می خام ستانم نه ز کس وام ستانم نه دم و دام ستانم هله ای بخت جوانم چو گلستان جنانم طربستان جهانم به روان همه مردان که روان است روانم شکرستان خیالت بر من گلشکر آرد به گلستان حقایق گل صدبرگ فشانم چو درآیم به گلستان گل افشان وصالت ز سر پا بنشانم که ز داغت به نشانم عجب ای عشق چه جفتی چه غریبی چه شگفتی چو دهانم بگرفتی به درون رفت بیانم چو به تبریز رسد جان سوی شمس الحق و دینم همه اسرار سخن را به نهایت برسانم

playlist
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر