0

100 عنوان لیست شده از بهترین فیلم های 2020 در ژانرهای مختلف…!

بهترین فیلم 2020

در این لیست 100 تا از بهترین فیلم های سال 2020 را به تفکیک ژانرهای سینمایی به شما علاقه‌مندان به سینما معرفی کنیم. شما می‌توانید با خواندن این مقاله، با بهترین فیلم های کمدی 2020، بهترین فیلم های جنگی 2020، بهترین فیلم های اکشن 2020، بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک 2020، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020، بهترین فیلم های ترسناک 2020  و بهترین فیلم های درام 2020 آشنا شوید. در این مطلب همچنین پرفروش ترین فیلم های 2020 ، پرطرفدارترین فیلم های 2020 که توسط شبکه‌ی نتفلیکس منتشر شده است و فیلم های برنده اسکار 2020 را به شما معرفی می‌کنیم. اگر مشتاق دیدن بهترین فیلم های سینمایی جدید که در سال 2020 منتشر شده هستید، این مطلب را مطالعه کنید. این لیست که به تفکیک ژانرهای سینمایی آماده شده است، انتخاب را برای شما آسان می‌کند. کافی است بدانید که به دنبال دیدن چه نوع فیلمی هستید و در دسته بندی مربوط به ژانر سینمایی مورد علاقه‌تان، توضیحات فیلم های سال 2020 را بخوانید و فیلم مناسب را انتخاب کنید…!

بهترین فیلم های کمدی  2020

در ابتدای لیست معرفی بهترین فیلم های 2020 به سراغ ژانر کمدی رفته‌ایم. اگر می‌خواهید ساعاتی را به تماشای فیلم بگذرانید و از تمام مشغله‌ها و روزمرگی‌ها جدا شده و برای لحظاتی خنده را میهمان لب‌هایتان کنید، لیست بهترین فیلم‌های کمدی 2020 را مطالعه کنید و به تماشای این فیلم‌ها بنشینید. ژانر کمدی همیشه طرفداران خاص خود را دارد و پرفروش‌ترین فیلم های سینمایی دهه‌های اخیر، عموما فیلم‌های کمدی بوده‌اند.  بدون هیچ توضیح اضافه‌ای سراغ معرفی 20 تا از بهترین فیلم های کمدی سال 2020 می‌رویم…

Bad Boys for Life 2020 از بهترین فیلم های سال 2020

اولین فیلم از لیست بهترین فیلم های کمدی 2020 ، آخرین نسخه‌ی سری فیلم های پسران بد است با نام “پسران بد تا ابد” (Bad Boys for Life 2020) است. حتما دو قسمت قبلی این فیلم را به یاد دارید. همان دو ماموری که همیشه در قالب پسران بد ظاهر شده و عجیب‌ترین عملیات‌های پلیسی را به سرانجام می‌رسانند. سه گانه‌ی پسران بد با این فیلم تکمیل می‌شود.

داستان فیلم، ماجراهای مایک و مارکوس را دنبال می‌کند که بعد از سال‌ها و به خاطر وقوع قتل‌هایی که مربوط به یکی از پرونده‌های قدیمی است، دوباره مجبور به همکاری با یکدیگر می‌شوند. پرونده‌ی ساخت فیلم کمدی-اکشن  پسران بد تا ابد (Bad Boys for Life 2020) بعد از موفقیت‌های فیلم دوم آغاز شد. ابتدا قرار بود که خود مایکل بی فیلم را بسازد اما روند تولید هربار با موانع جدید مواجه شد تا اینکه در نهایت از اکتبر ۲۰۱۸، خبر آغاز پیش تولید به صورت رسمی توسط ویل اسمیت عمومی شد. این فیلم در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ از سوی سونی پیکچرز منتشر شد. فیلم با واکنش مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد. لازم به ذکر است که این فیلم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ژانویه‌ی 2020 یکی از رکودداران باکس آفیس است.

Borat Subsequent Moviefilm

فیلم بورات 2 بدون شک یکی از بهترین فیلم های کمدی 2020 است. بورات شخصیت محبوب کمدی که پیش از این نیز در نسخه‌ی اول این فیلم، توجه عده‌ی زیادی را به خود منعطف کرد، این بار با یک داستان جذاب دیگر به عرصه‌ی کمدی بازگشته است. ساشا بارون کوهن، کمدین مطرح آمریکایی که خود نویسندگی و کارگردانی این فیلم را به عهده داشته است، شخصیت بورات را بازی می‌کند. به دنباله‌ی اسم فیلم یک توضیحات آمده که معنی آن ” تحویل رشوه عجیب به رژیم آمریکا برای سودمندی یکباره ملت پرافتخار قزاقستان” است و داستان را به کلی لو می‌دهد.

بورات این بار از طرف دولت قزاقستان مامور می‌شود تا برای مراکره با دونالد ترامپ در بهبه‌ی انتخاباتی به آمریکا برود و به هر شکلی شده با او مذاکره‌ی موفقیت آمیزی داشته و بتواند اعتبار از دست رفته‌ی ملت قزاقستان را زنده کند. اما در سوی دیگر ماجرا بورات اگر موفق به مزاکره نشود، به مرگ محکوم خواهد شد. دختر بورات به شکلی نامحسوس در این سفر با او همراه می‌شود و در ادامه بورات تصمیم می‌گیرد دخترش را به عنوان پبشکش از سوی دولت قزاقستان به ترامپ هدیه کند. در اکثر نظرسنجی‌ها فیلم بورات به عنوان بهترین فیلم کمدی 2020 معرفی شده است.

Tolo Tolo‎ 2020

تولو تولو یک فیلم کمدی ایتالیایی است که در سال 2020 منتشر شده است و سومین فیلم در لیست بهترین فیلم های کمدی 2020 است.  فیلم  به کارگردانی ککو زالونه با فروش 47 میلیون یوویی توانسته به عنوان پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایتالیا معرفی شود.  این فیلم داستان شخصیتی به نام چکو را روایت می‌کند که پس از ورشکست شدن رستورانش در شهر کوچک خود در ایتالیا، تصمیم می‌گیرد به آفریقا مهاجرت کند. اما این تمام ماجرا نیست… تماشای فیلو تولو تولو به تمام علاقه‌مندان به سینمای کمدی به شدت توصیه می‌شود.

Godmothered 2020

یکی از آخرین تولیدات کمپانی والت دیزنی فیلم سینمایی مادرخوانده است. این فیلم کمدی فانتزی به کارگردانی شارون مگوایر و  با بازی جیلیان بل و آیلا فیشر ، داستان النور یک پری مهربان جوان و بی‌تجربه که در حال آموزش دیدن است را به تصویر می‌کشد که وقتی متوجه می‌شود حرفه‌ی موردعلاقه‌اش درخطر انقراض است، تصمیم می‌گیرد تا به دنیا نشان دهد که مردم هنوز به پری مهربان نیاز دارند.

فیلم کمدی Godmothered که شبیه به تمام فیلم‌های ساخته شده توسط کمپانی دیزنی، در یک فضای فانتزی شبیه به قصه‌های کودکانه جریان دارد یکی از بهترین فیلم های کمدی 2020 است که تماشای آن علاوه بر کودکان، برای تمام گروه های سنی از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

Sonic the Hedgehog 2020

حتما بازی “سونیک” را در آتاری‌ها و یا سگاهای قدیمی بازی کرده‌اید. فیلم سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog 2020) یک فیلم در ژانر اکشن کمدی است که بر اساس فرنچایز بازی ویدئویی ساخته کمپانی سگا به رشته تحریر درآمده است. داستان آن درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده است و در این میان با پلیسی به نام تام آشنا می‌شود و به او کمک می‌کند تا دکتر رباتنیک به قدرت او دست پیدا نکند. 

فیلم سونیک خارپشت در ابتدا قرار بود سال 2019 منتشر شود. اما پس از انتشار تریلر فیلم انقادهای فراوانی نسبت به طراحی کاراکتر سونیک انجام گرفت و همین مساله باعث شد که کمپانی پارامونت پیکچرز 5 میلوین دلار دیگر هزینه کند و یک سال دیگر روی این فیلم کار کند. اما در نهایت فیلم به یکی از بهترین فیلم های کمدی 2020 تبدیل شد و با فروش گیشه‌ی 306 میلیون دلاری در آمریکا به یکی از محبوب‌ترین فیلم های 2020 تبدیل شود.

The Babysitter: Killer Queen 2020

فیلم پرستار بچه: ملکه قاتل دومین قسمت از سری فیلم‌های کمدی ترسناک پرستار بچه است. این فیلم به کارگردانی جوزف مک‌گینتی نیکول و با حضور ستارگانی همچون و ستارگانی مانند جودا لوئیس، امیلی آلین لیند، رابی امل، کینگ بچ، لسلی بیب، هانا می لی، بلا تورن، سامارا ویوینگ، کن مارینو  یکی از پربازدیدترین فیلم های 2020 است که از شبکه‌ی اینترنتی نتفیلیکس منتشر شده است. فیلم The Babysitter: Killer Queen به دنباله‌ی قسمت اول آن داستان کول جانسون را در سال سوم دبیرستان روایت می‌کند. او باید یک شب دیگر با دشمنان اهریمنی خود مبارزه کند و جان سالم به در ببرد.

Downhill 2020

فیلم سینمایی “سراشیبی” یک فیلم کمدی به کارگردانی مشترک نت فکسون و جیم رش است که اولین اکران عمومی خود را در جشنواره‌ی ساندنس پشت سر گداشته و با واکنش مثبت منتقدان همراه بوده است. فیلم Downhill داستان زوجی را روایت می‌کند که برای گذران تعطیلات به پیست اسکی در اتریش رفته‌اند. آن‌ها به یک باره احساس می‌کنند که قرار است در یک بهمن گرفتار شوند و در یک قدمی مرگ قرار دارند. همین مساله باعث ایجاد درگیری‌های کمیک بین آن‌ها می‌شود و لحظات خنده‌داری را برای مخاطب رقم می‌زند. سراشیبی یکی از بهترین فیلم های کمدی منتشر شده در سال 2020 است.

The Forty-Year-Old Version 2020 منتخب بهترین فیلم 2020

فیلم کمدی “نسخه چهل سالگی” به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی رادا بلنک ، یکی از بهترین فیلم های کمدی منتشر شده در سال 2020 است که در بلنک توانست برای این فیلم جایزه‌ی بهترین کارگردانی را از جشنواره‌ی فیلم ساندنس از آن خود کند. در این فیلم علاوه بر خود بلنک، پیتر کیم، اسوین بنیامین و رید بیرنی به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم The Forty-Year-Old Version 2020 داستان شخصیتی به نام رادا را به تصویر می‌کشد که در آستانه‌ی چهل سالگی به دنبال تکرار موفقیتش در یک جشنواره به عنوان نمایش نامه نویس است. البته این تنها آغاز ماجراست. این فیلم سرشار از لحظات کمدی موقعیت است که هر بیننده‌ای را به خنده می‌اندازد.

I Care a Lot 2020

فیلم سینمایی I Care a Lot که در فارسی با نام بسیار مراقبت می‌کنم شناخته می‌شود، یکی دیگر از مهم‌ترین فیلم های کمدی سال 2020 است. این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی جی بلیکسن و با بازی رزمند پایک، پیتر دینکلیج، ایزا گونزالس، کریس مسینا و دایان ویست، داستان زن زیرک و کلاهبرداری را روایت می‌کند که به عنوان یک سرپرست قانونی برای مراقبت سالمندان ظاهر می‌شود تا از فروش دارایی‌های آنان سود به‌دست آورد. اما در پرونده سالمند اخیرش با مشکلاتی مواجه شده چراکه زن سالمند یکی از اعضای یک باند مافیایی روسی از آب در می‌آید.

 An American Pickle 2020

فیلم یک خیارشور آمریکایی (An American Pickle) یکی از خاص‌ترین فیلم‌ها در لیست بهترین فیلم های کمدی سال 2020 است. این فیلم به کارگردانی براندون تراست و فیلم‌نامه‌ای از سیمون ریچ ساخته شده است که نقش‌های اصلی در این فیلم را  ست روگن و سارا اسنوک بازی می‌کنند. داستان این فیلم واقعا عجیب است. هرشل گرینبام و همسرش سارا، در سال ۱۹۱۹ به آمریکا مهاجرت می‌کنند و هرشل در یک کارخانه‌ی ترشی سازی مشغول به کار می‌شود و در حین کار درون یک گالن بزرگ خیارشور می‌افتد. او سال‌ها بعد در بروکلین از خواب بیدار می‌شود و می‌فهمد تنها بازمانده‌ی خانواده‌اش نوه‌ی اوست که چندان سازگاری‌ای با او ندارد. فیلم یک خیارشور آمریکایی که بر اساس داستان کوتاه “فروش” به قلم سیمون رنچ ساخته شده است، یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 است که قطعا با تماشای آن از خنده روده‌ بر خواهید شد.

 American Pie Presents: Girls’ Rules 2020

تولید سری فیلم های سکسی کمدی آمریکن پای همچنان ادامه دارد و طرفداران زیادی دارد. نهمین قسمت فیلم سینمایی آمریکن پای به کارگردانی مایک الیوت طبق روال همیشگی این سری فیلم ها به داستان های سکسی خنده دار اختصاص دارد. نهمین قسمت از مجموعه فیلم های American Pie که با نام “قوانین دخترانه” منتشر شده است، در لیست بهترین فیلم های کمدی 2020 در رتبه‌ی یازدهم  قرار دارد.

The King of Staten Island 2020

فیلم سینمایی ” پادشاه آستین بلند ” به کارگردانی جاد اپتاو و بازیگری پیت دیویدسون است، یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی 2020 است. این فیلم داستان‌هایی واقعی از زندگی دیویدسون را با لحنی طنزآمیز به تصویر کشیده است. دیویدسون که در حادثه‌ی 11 سپتامبر پدرش را از دست داده است، حالا با مادر و خواهرش در یک جزیره زندگی می‌کند. او آرزو دارد تتو آرتیست شود و عملا یک بیکار است که با دوستانش وقت می‌گذارند. فراز و نشیب‌های زندگی این شخصیت کمدی، لحظات خنده‌داری را رقم زده است.

Airplane Mode 2020

فیلم سینمایی “حالت پرواز” یک فیلم کمدی برزیلی است که توسط شبکه‌ی اینترنتی نتفیلیکس منتشر شده است. Airplane Mode 2020 به کارگردانی کیسر رودریگز و با حضور چهره‌ی شاخص سینمای کمدی برزیل ارازمو کارلوس، یکی از بهترین فیلم های کمدی منتشر شده در سال 2020 است. این فیلم روایتگر داستان کاراکتری به نام آنا است که آرزو دارد به یکی از بزرگ‌ترین طراحان مد تبدیل شود و ناخواسته دچار یک تصادف می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد.

My Spy 2020

فیلم “جاسوس من” چهارمین فیلم از لیست بهترین فیلم های کمدی 2020 است که داستان یک مامور دست و پا چلفتی سازمان سیا را در یک عملیات سری که باید از جان یک دختربچه‌ی کوچک محافظت کند را به تصویر می‌کشد. فیلم کمدی اکشن My Spy 2020  به کارگردانی پیتر سگال و فیلمنامه‌ای مشترک از جان و اریش هوبر یک فیلم کمدی اکشن جذاب است که می‌تواند شما را برای ساعاتی سرگرم یک داستان خنده دار و معمایی کند. از بازیگران اصلی فیلم می‌توان به دیو بوتیستا، کریستن شوال، پریسا فیتز-هنلی، کلوئه کلمن و کن جونگ اشاره کرد.

Freaky 2020

فیلم سینمایی Freaky که در فارسی با نام عجیب و غریب ترجمه و شناخته می‌شود، یک فیلم کمدی ترسناک است که به کارگردانی کریستوفر لندون ساخته شده است. این فیلم که توسط کمپانی یونیورسال منتشر شده است، داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وان و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون را به تصویر می‌کشد که در یک روز جمعه که سیزدهم ماه است بدن‌های این دو با جادوی یک خنجر خاص با یکدیگر جابه‌جا می‌شود و دختر مدرسه‌ای خود را در بدن قاتل پیدا می‌کند. آن‌ها فقط ۲۴ ساعت زمان دارند تا جادو را باطل کنند و به بدن خود برگردند وگرنه تا ابد به همان صورت خواهند ماند.

این فیلم سینمایی همان‌طور که از اسمش مشخص است واقعا عجیب و غریب است. یک فیلم پر از لحظات ترسناک و در عین حال لحظات خنده‌دار و همین ویژگی‌ها باعث شده که فیلم سینمایی Freaky در لیست بهترین فیلم های کمدی 2020 قرار بگیرد.

 Chick Fight 2020

فیلم سینمایی دعوای دخترانه (Chick Fight 2020) یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی 2020 است که به کارگردانی پاول لیدن و فیلمنامه‌ای از جوزف داونی ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی همچون در این فیلم مالین اکرمان، بلا تورن، دولچه اسلون، کوین کانلی، کوین نش، الک مپا، دومینیک جکسون، فورچون فایمستر و الک بالدوین به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تماشای فیلمی که فضای آن در یک باشگاه یا کلوب زیرزمینی زنانه می‌گذرد، هیجان انگیز به نظر می‌رسد، اما چاشنی کمدی در کنار خلق لحظات اکشن، فیلم Chick Fight 2020 را به یکی از خاس ترین فیلم های کمدی سال 2020 تبدیل کرده است. این فیلم همچنین می‌تواند برای آن دسته از افرادی که ذهنیت‌های فمنیستی دارند، چندین برابر جذاب باشد. چرا که محوریت اصلی داستان توامندسازی زنان برای مبارزه است.

Half brothers 2020

فیلم سینمایی “برادران ناتنی” به به کارگردانی لوک گرینفیلد است که داستان شخصیتی به نام رناتو را روایت می‌کند که پس از گذشت 25 سال خبری از پدر بیمارش به او می‌رسد و به دنباله‌ی آن با برادر ناتنی‌اش آشنا می‎شود. فیلم Half brothers که در ژانر کمدی اکشن، به یکی از بهترین فیلم های سال 2020 تبدیل شده است، در هفته‌ی اول اکران خود توانست 720 هزار دلار بفروشد و در جدول باکس آفیس، به عنوان دومین فیلم پرفروش معرفی شود.

Pixie‎ 2020 از بهترین فیلم های 2020

فیلم سینمایی “پیکسی” یک فیلم کمدی انگلیسی است که به کارگردانی برانابی تامپسون و بازی اولیویا کوک، بن هاردی، داریل مک‌کورماک، کالم مینی و الک بالدوین، توسط کمپانی پارامونت پیکچرز در سال 2020 منتشر شد و همزمان با انتشار این فیلم مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفته و به یکی از بهترین فیلم های کمدی سال تبدیل شد. فیلم سینمایی پیکسی داستان دو مرد و یک زن را روایت می‌کند که پس از یک دزدی اشتباه در حال فرار هستند.

Kajillionaire‎ 2020

فیلم سینمایی “کجیلیونر” به نویسندگی و کارگردانی میراندا ژوئیه داستان یک خانواده‌‌ای را روایت می‌کند که چند ماه است اجاره‌ی 500 دلاری آپارتمان‌شان واقع یک فضای اداری متصل به یک کارخانه صابون سازی را نداده‌اند و به دلیل مشکلات مالی محبور به کلاهبرداری می‌شوند.فیلم سینمایی Kajillionaire در ژانر درام کمدی، توانست نامزد دریافت جایزه‌ی ویژه‌ی فستیوال GLAAD Media Award شود و به همین خاطر یکی از مهم‌ترین فیلم های کمدی سال 2020 به شمار می‌رود.

Made in Italy 2020

فیلم سینمایی ” ساخت ایتالیا” یک فیلم کمدی درام است که ه نویسندگی و کارگردانی جیمز دارسی ساخته شده است. این فیلم که محصول مشترک دو کشور ایتالیا و انگلیس است، با حضور بازیگران سرشناسی همچون لیام نیسون، والریا بیللو و لینزی دانکن ، یکی از بهترین فیلم های کمدی به نمایش درآمده در سال 2020 است. فیلم سینمایی Made in Italy روایتگر داستان شخصیتی به نام جک فاستر است که به دلیل برخی مشکلات خانوادگی تصمیم به فروش آثار گالری هنری و خانه‌ی قدیمی آب و اجدادی‌اش می‌گیرد و همراه با پسرش رابرت راهی سفر به ایتالیا می‌شود. رابطه‌ی این پدر و پسر بستر مناسبی برای ایجاد موقعیت‌های کمدی فراهم کرده که مخاطب را به خنده می‌اندازد.

خب تا به اینجا لیست بهترین فیلم های کمدی منتشر شده در سال 2020 را با هم مرور کردیم. لازم به توضیح نیست که این 20 فیلم از بین تمامی فیلم ها کمدی منتشر شده در این سال انتخاب شده‌اند و سعی شده معیارهای انتخاب بهترین فیلم‌ها با دقت بررسی شده و فیلم‌هایی را معرفی کنیم که علاوه بر کیفیت ساخت و از همه مهم‌تر خنده‌دار بودن‌‌شان، توجه عموم مردم و منتقدان را در نظرسنجی‌ها به خود جلب کرده و امتیازهای خوبی را کسب کرده‌اند. حالا نوبت به علاقه‌مندان به فیلم‌های ژانر اکشن می‌رسد. در ادامه به معرفی 20 تا از بهترین فیلم‌های اکشن 2020 خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های اکشن 2020

حالا که نوبت به معرفی بهترین فیلم های اکشن 2020 رسید، باید بگویم که سال 2020 چندان سال پرباری در این ژانر سینمایی نبود. بر خلاف سال‌های گذشته که لیست فیلم های اکشن همواره پیشتاز تمامی ژانرهای سینمایی بوده و مخاطبان زیادی را به سینماها می‌کشاند، تعداد فیلم های اکشن این سال در مقایسه با سایر ژانرهای سینمایی از جمله فیلم های درام و کمدی، بسیار کمتر شده است. البته لازم به توضیح است که برخی از فیلم های اکشن که با سایر ژانرهای سینمایی ترکیب شده‌اند را در لیست‌ بهترین های مربوط به دسته بندی خودشان معرفی کرده‌ایم. به عنوان مثلا برخی از برترین فیلم های اکشن 2020 که بار کمدی داشتند را در لیست بالا معرفی کردیم. همچنین تعدادی از فیلم های اکشن که در ژانر علمی تخیی جای گرفته را در دسته بندی مربوط به خودش لیست کرده‌ایم. در ادامه به معرفی 25 تا از بهترین فیلم های اکشن 2020 خواهیم پرداخت.

Tenet 2020

سلطان سینمای اکشن و معمایی یعنی کریستوفر نولان، از آخرین ساخته‌اش با نام “تنت” که در فارسی به “انگاشته” ترجمه شده است، در سال 2020 رونمایی کرد. به عقیده‌ی اکثر منتقدان، نولان با فیلم Tenet به سینمای مورد علاقه‌ی خود بازگشته و شاید توانسته تا حدی موفیت فیلم‌هایی مانند ممنتو و اینسپشن را دوباره تکرار کند.فیلم سینمایی Tenet بدون شک یکی از مهم‌ترین و بهترین فیلم های اکشن 2020 است که تماشای آن به تمام علاقه‌مندان به سینمای اکشن توصیه می‌شود. از ستارگان حاضر در این فیلم می‌توان به جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، کنت برانا، رابرت پتینسون و آرون تایلر-جانسون اشاره کرد.

Mulan‎ 2020

فیلم سینمایی “مولان” یک فیلم در ژانر ابرقهرمانی به کارگردانی نیکی کارو است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این اثر بر اساس فیلم پویانمایی به همین نام در سال ۱۹۹۸، که خود آن نیز بر گرفته از افسانه‌های فولکلور چینی «تصنیف مولان» ساخته شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون لیو ییفئی در نقش اصلی، در کنار دانی ین، جیسون اسکات لی، یوسون آن، گونگ لی و جت لی ایفای نقش می‌کنند.

فیلم سینمایی مولان شاید پرحاشیه‌ترین فیلم سینمایی منتشر شده در سال 2020 بود. حواشی این فیلم از زمان پیش تولید آن آغاز شد. اختلاف نظرها در هنگام ساخت فیلم بین تیم سازنده‌ی آن باعث شد که مک کارتی مدیر مالی کمپانی دیزنی عنوان کند که این فیلم دردسرهای زیادی را برای کمپانی ایجاد کرده است. اما این تنها نقطه‌ی کوچکی از حواشی ایجاد شده برای این فیلم بود.پس از آغاز اکران فیلم، ییفی لی، بازیگر نقش مولان تصویری را که توسط روزنامه دیلی پیپل، روزنامه رسمی حزب کمونیست چین، منتشر شده بود را دوباره به اشتراک گذاشت. این تصویر شامل نقل قولی از خبرنگار چینی فو گوئوهائو بود که برای روزنامه دولتی گلوبال تایمز کار می‌کرد و متعاقباً از سوی معترضین در جریان اعتراضات هنگ کنگ مورد حمله قرار گرفته بود، همین مساله باعث شد که این فیلم از سوی مخاطبان تحریم شود و هشتگ “بایکوت مولان” به یکی از ترندترین هشتگ‌های سینمایی سال 2020 تبدیل شد. با وجود تمام این حواشی، مولان قطعا یکی از بهترین فیلم های اکشن 2020 است.

Cut Throat City 2020

رابرت فیتزجرالد دیگز ملقب به “رزا” (RZA) رپر معروف و سرشناس آمریکایی، این بار سراغ ساخت یک فیلم اکشن آمده است. فیلم سینمایی کات تروت سیتی (Cut Throat City 2020) با حضور رپرهای معروف آمریکایی به عنوان بازیگران اصلی، این فیلم را به یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم های اکشن 2020 تبدیل کرده است. شامیک مور ، دمتریوس شیپ جونیور ، تی آِی و کت گراهام، از جلمه خواننده بازیگرانی‌اند که در این فیلم حضور دارند.

Vanguard 2020 منتخب بهترین فیلم 2020

فیلم سینمایی ” ونگارد ” آخرین فیلم با بازی جکی جان است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی استنلی تانگ محصول کشور چین است که قرار بود دو سال گذشته در سینماها اکران شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا انتشار آن به تعویق افتاد. داستان این فیلم درباره یک شرکت امنیتی پنهان به نام ونگارد می‌باشد که توسط مزدوران یکی از مرگبارترین سازمان‌های جهان مورد هدف قرار می‌گیرد، اکنون تنها امید این شرکت برای بقا یک حسابدار می‌باشد که نقش آن را جکی جان بازی می‌کند.برای تمام علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن، جکی جان شخصیت دوست داشتنی و شناخته شده‌ای است. این فیلم اگرچه در باکس آفیس از فروش قابل قبولی برخوردار نبود و تنها 37 میلیون دلار فروخته، اما با این حال یکی از بهترین فیلم‌های اکشن منتشر شده در سال 2020 است.

Ava 2020

فیلم سینمایی ” ایوا ” به کارگردانی تیت تیلور و نویسندگی متیو نیوتن ، داستان یک قاتل حرفه‌ای به نام ایوا را روایت می‌کند که به ماموریت‌های مختلفی فرستاده می‌شود تا تاجران بزرگ فرانسوی و آلمانی را به قتل برساند. از جمله ستارگان حاضر در این فیلم می‌توان به جسیکا چستین، کالین فارل، کامن، جان مالکوویچ، جینا دیویس و جوآن چن اشاره کرد.

فیلم سینمایی Ava در ابتدا قرار بود به کارگردانی متیو نیوتون ساخته شود. اما اتهاماتی در مورد آزار جنسی به دنباله‌ی جنبش Me too باعث شد که او تنها نگارنده‌ی فیلمنامه‌ی این فیلم اکشن باشد و کارگردانی آن را به تیت تیلور واگذار کند. با وجود حواشی به وجود آمده برای این فیلم، نتیجه‌ای مطلوب به دست آمده و فیلم ایوا را در لیست بهترین فیلم های اکشن 2020 قرار داده است.

Extraction 2020

حضور ” گلشیفته فراهانی” در یک فیلم اکشن و مهیج، برای ما ایرانی‌ها قطعا جذابیت دوچندانی دارد. فیلم Extraction که در فارسی با نام “استخراج” شناخته می‌شود، فیلم استخراج به کارگردانی سم هارگریو با فیلم‌نامه‌ای از جو روسو ساخته شده است. این فیلم که توانست بیشترین بازدید فیلم در شبکه‌ی اینترنتی نتفلیکس را در هفته‌ی اول انتشار خود بدست آورد، یکی از بهترین فیلم های اکشن 2020 است. کریس همسورث، دیوید هاربر به همراهی گلشیفته فراهانی بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند.این فیلم داستان ربوده شدن پسر یکی از بزرگترین قاچاقچیان اسلحه را روایت می‌کند. پدر او برای نجات پسرش مزدوری با نام راک را استخدام می‌کند و این تازه شروع ماجراهای مهیج و اکشن این فیلم است.

The Decline 2020

فیلم سینمایی ” کاهش ” یک فیلم اکشن کانادایی به کارگردانی پاتریک لابریت است که توسط شبکه‌ی اینترنتی نتفلیکس منتشر شده است. در فیلم The Decline گیلوم لورین در نقش آنتوان فردی را بازی می‌کند که معتقد است بک فاجعه‌ی زیست محیطی قرار است جان میلیون‌ها انسان را بگیرد و در راستای تقویت قوای جسمانی و مبارزه با این پدیده به یک گروه کوماندویی با سرپرستی آلن با بازی رئال بوسه می‌پیوندد. فیلم ” کاهش ” به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن سال 2020 انتخاب شده است.

Unhinged‎ 2020

فیلم سینمایی ” نامتعادل ” با بازی ” راسل کرو “، هشتمین فیلم در لیست بهترین فیلم های اکشن 2020 است. فیلم Unhinged  به کارگردانی دریک بورت و نویسندگی کارل الزورث، داستان شخصیت روانی و سایکوپدی به نام تام کوپر ( راسل کرو ) را روایت می‌کند که پس از آتش زدن خانه‌ی همسر سابقش و کشتن دوست پسر او ، دچار جنون دوچندانی شده که نشان از شخصیت نامتعادل او دارد.

Fatman 2020

فیلم سینمایی “مرد چاق” یا “فت‌من” به نویسندگی و کارگردانی اشوم نلمز و یان نلمس و حضور ستاره‌ای همچون مل گیبسون را می‌توان یکی از بهترین فیلم های اکشن 2020 دانست. این فیلم قصه‌ی یک بابانوئل پیر و مست و از کار افتاده را روایت می‌کند که یک پسر بچه که هدیه‌ی جشن کریسمس‌اش یک تکه ذغال سنگ بوده، قصد جانش را می‌کند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به  والتون گاگینز و ماریان ژان-بتیست اشاره کرد.

Birds of Prey 2020 گزیده بهترین فیلم های 2020

فیلم سینمایی ” پرندگان شکاری ” هشتمین فیلم کمپانی دی‌سی به حساب می‌آید که این بار هم سراغ قهرمان زن داستان‌های کمیک‌اش، یعنی ” هارلی کوئین ” رفته است. در ابتدا قرار بود نام این فیلم ”  پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویی ( Birds of Prey And the Fantabulous Emancipation of One) باشد که در نهایت به اختصار با نام Birds of Prey منتشر شد. این فیلم به کارگردانی کتی یان اسپین‌آف فیلم جوخه انتحار به شمار می‌آید و قطعا تماشای آن برای طرفداران فیلم‌های کمپانی دی‌سی لذت بخش خواهد بود. هارلی کوئین که در مجموعه داستان‌های کمیک دی‌سی دوست دختر و همراه همیشگی جوکر است، حالا مدتی است که از او جدا شده است. اما هارلی در فیلم پرندگان شکاری به قهرمانانی چون قناری سیاه، هانترس و رنی مونتویا می‌پیوندد تا دختر بچه‌ی جوانی را نجات دهد. فیلم پرندگان شکاری قطعا یکی از بهترین فیلم های اکشن منتشر شده در سال 2020 است.

Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge 2020

“افسانه‌ی مورتال کامبت” برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری نام آشنایی است. بازی معروف فایت دو نفره که در تمامی کنسول‌های بازی از گذشته تا به امروز، ورژن‌های متعدد آن منتشر شده است. اما حالا نوبت به آن رسیده تا به تماشای فیلم سینمایی ” افسانه مورتال کامبت: انتقام اسکورپیون” بنشینید.  اد بون و جان توبایاس سازندگان فرنچایز مورتال کامبت، یکی از بهترین فیلم ها اکشن سال 2020 را ساخته‌اند. یک فیلم مهیج بر پایه‌ی شخصیت‌های آَشنای حاضر در باری، که با استقبال خوبی از سوی منتقدان و تماشاچیان همراه بوده است. 

Earth and Blood 2020 گزیده بهترین فیلم های 2020

فیلم سینمایی ” زمین و خون ” یک فیلم اکشن فرانسوی است که ژولین لکلرک آن را کارگردانی کرده است. در این فیلم بازیگرانی چون سامی بواجیله ، اریک ابوآنی ،سامی سگیر به ایفای نقش پرداختند. این فیلم داستان چهار پلیس را به تصویر می‌کشد که در یک عملیات پلیسی برای ضبط و توقیف مواد مخدر کوکائین، به دردسر می‌افتند. دو نفر کشته می‌شوند و ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دو پلیس دیگر با هشت کیلو کوکائین فرار می‌کنند.

Class of ’83 2020

فیلم سینمایی ” کلاس 83″ به کارگردانی آتول سابروال یکی از پربازدیدترین فیلم های اکشن 2020 است که توسط نتفلیکس منتشر شده است. در این فیلم که بازیگرانی همچون بابی دئول، آنوپ سونی، جوی سنگوپتا و ویشال پرادهان حضور دارند، داستان یک رئیس پلیس را به تصویر می‌کشد که سعی دارد تا با آموزش 5 پلیس قاتل به بروکراسی جنایتگاران پایان دهد. اما این برنامه فقط برای مدتی می‌تواند موجب پایان جرم و جنایت شود و بعد از مدتی جوخه‌های آتش جنایتکاران بر سر رئیس پلیس بیچاره خراب می‌شود.

Becky 2020

فیلم سینمایی ” بکی ” یکی از بهترین فیلم های ژانر اکشن 2020 است. این فیلم با کارگردانی مشترک جاناتان میلوت و کری مرنیون و با حضور بازیگرانی همچون لولو ویلسون، کوین جیمز، جوئل مک‌هیل و آماندا بروگل ، ماجراجویی یک دختر 13 ساله را به تصویر می‌کشد. بکی که همان دختر 13 ساله است، به همراه پدرش و دوستانش برای تعطیلات به خانه‌ای در بیرون شهر می‌روند. حضور چهار زندانی فراری در خانه و گروگان گیری پدر بکی باعث می‌شود ابعاد تازه‌ای از شخصیت او نمایان شود.

High Ground 2020

فیلم سینمایی “زمین مرتفع” یک فیلم وسترن پای‌گوشتی محصول ۲۰۲۰ استرالیاست. فیلم را استیون مکسول جانسن کارگردانی کرده و هنرپیشگانی چون جیکب جونیور نایینگگول، سایمون بیکر، کالن مالوی و کارن پیستوریوس در آن ایفای نقش کرده‌اند. زمین مرتفع برای نخستین بار در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد.

داستان فیلم در سال‌های پس از جنگ جهانی اول می‌گذرد، جایی که شخصیتی به نام تراویس که یک تک تیرانداز ماهر است، برای کنترل اوضاع به مناطق بومی آمریکای جنوبی می‌رود. فیلم High Ground بهترین فیلم وسترن 2020 است. اما با توجه به این‌که در لیست‌ بهترین فیلم های 2020 جایی برای فیلم‌های ژانر وسترن وجود ندارد، این فیلم را در لیست بهترین فیلم های اکشن 2020 قرار داده‌ایم.

The Old Guard 2020

فیلم سینمایی ” نگهبانی از دیرباز” به کارگردانی جینا پرینس-بایدوود یک فیلم اکشن ابرقهرمانی است که با حضور ستاره‌ای همچون ” شارلیز ترون” به یکی از مهم‌ترین و بهترین فیلم های اکشن 2020 تبدیل شده است. فیلمنامه‌ی فیلم The Old Guard  توسط گِرگ راکا براساس کتاب کمیکی به همین نام به رشته‌ی تحریر درآمده است. از بازیگران آن می‌توان به شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری، لوکا مارینلی و چیویتل اجیوفور اشاره کرد.

Honest Thief 2020

فیلم سینمایی ” دزد شرافتمند” با حضور چهره‌ی شاخص سینمای اکشن حهان، لیام نیسون، داستان یک سارق حرفه‌ای بانک را روایت می‌کند که درگیر یک ماجرای عشقی شده و سعی دارد پول‌های دزدیده شده از بانک را به پلیس‌ها برگرداند و زندگی سالمی را آغاز کند. این فیلم سینمایی به کارگردانی مارک ویلیامز با دوبله‌ی فارسی از شبکه‌ی سه سینما پخش شده است.

The Doorman 2020

فیلم سینمایی “دربان” یک فیلم اکشن به کارگردانی ریوهی کیتامورا است که داستان شخصیتی به نام علی را روایت می‌کند که گروهبان تفنگداران دریایی ایالات متحده است و در بخارست مامور شده تا از دختر سفیر محافظت کند. علی که در این عملیات شکست می‌خورد و باعث مرگ سفیر و دخترش می‌شود، از هنگ تفنگداران دریایی مرخص می‌شود و به عنوان دربان در هتل کارینگتون در شهر نیویورک شروع به کار می‌کند. اما چند قتل مشکوک در هتل او را درگیر ماجراهای تازه‌ای می‌کند. فیلم سینمایی The Doorman یکی از بهترین فیلم های اکشن 2020 است.

The Legion 2020

فیلم سینمایی ” لژیون” به کارگردانی خوزه ماگان محصول مشترک اسپانیا و آمریکاست که در آن بازیگرانی همچون میکی رورک و بای لینگ به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم The Legion یک فیلم اکشن تاریخی است که داستان جنگ بین روم و امپراتوری اشکانی در ارمنستان مابین سال‌های از 58 تا 63 میلادی را روایت می‌کند. تماشای این فیلم برای علاقه‌مندان به فیلم‌های تاریخی که دوست دارند از چند و چون جنگ‌های ادوار دو تاریخی مطلع شوند، جذابیت ویژه‌ای دارد. علاوه بر این که فیلم لژیون یکی از بهترین فیلم های اکشن منتشر شده در سال 2020 است و تماشای آن هیجان زیادی را به مخاطب منتقل می‌کند.

Project Power 2020

فیلم سینمایی ” پروژه قدرت ” به کارگردانی هنری جوست و آریل شالمن یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2020 است. تصور کنید دارویی رویایی تولید شده است که به مدت 5 دقیقه به هر شخصی که آن را مصرف کند، قدرت‌ قوف‌العاده نیرومندی می‌دهد. قدرتی مافوق طبیعت بشری. اگر می‌خواهید از چند و چون این دارو مطلع شوید به تماشای فیلم Project Power بنشینید. جیمی فاکس، جوزف گوردون لویت و دومینیک فیش‌بک در نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارند.

Force of Nature 2020

فیلم سینمایی ” نیروی طبیعت ”  به کارگردانی مایکل پالیش و فیلمنامه‌ای از کوری میلر، داستان یک باند سرقت حرفه‌ای را به تصویر می‌کشد، که قصد دارند همزمان با طوفان سهمگین یک دزدی بزرگ انجام دهند. از بازیگران این فیلم می‌توان به ، مل گیبسون،  امیل هرش ، کیت باسورث ، دیوید زایاس ، استفانی کایو اشاره کرد. فیلم سینمایی Force of Nature را می‌توان یکی از بهترین فیلم های اکشن 2020 دانست.

The Rhythm Section 2020

فیلم سینمایی ” بخش ریتم ” به کارگردانی رید مورانو  شاید نتوانست موفقیتی که انتظار می‌رفت را کسب کند، اما با این حال باید آن را یکی از بهترین فیلم های اکشن 2020 در نظر گرفت. فیلمی با حضور چهره‌های شاخصی همچون جود لا ،  بلیک لایولی و استرلینگ کی براون که انتظار می‌رفت در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد، به یکی از بزرگ ترین شکست‌های سینمای تجاری تبدیل شد.

بیشتر منتقدان و تماشاگران این فیلم، مشکل اصلی آن را فیلم نامه اش دانسته‌اند. فیلم سینمایی The Rhythm Section بر اساس رمانی به همین نام توسط مارک برنل ساخته شده است. فیلمنامه‌ی آن را نیز خود برنل نوشته است. اما این‌طور به نظر می‌رسد که اگرچه نویسنده‌ی قهاری است و رمانش به یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های معمایی تبدیل شده است، به هیچ عنوان فیلمنامه نویس موفقی نیست.

The 2nd 2020

فیلم سینمایی “دومین”  به کارگردانی برایان اسکیبا با بازی رایان فیلیپ و کاسپر ون دین یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن منتشر شده در سال 2020 است. این فیلم داستان شخصیتی به نام ویک ( رهبر گروه دلتا ) را روایت می‌کند که جان پسرش را در خطر می‌بیند. اگر دنبال تماشای فیلمی هستید که با شکلیک و تعقیب و گریز شما را به دنیای هیجان انگیز فیلم های اکشن ببرد، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

Spenser Confidential 2020

فیلم سینمایی ” محرمانه اسپنسر ” به کارگردانی پیتر برگ و بازی مارک والبرگ و وینستون دوک توسط شبکه‌ی اینترنتی نتفلیکس تهیه و منتشر شده است. داستان این فیلم دربارهٔ یک زندانی پلیس سابق به نام اسپنسر است که پس از آزادی به دنیای زیرزمینی جرم در بوستون بازمی‌گردد، تا یک پرونده توطئه قتل را حل و فصل کند. فیلم سینمایی Spenser Confidential یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین فیلم های سینمایی منتشر شده در نتفلیکس در سال 2020 است.

Jiu Jitsu 2020

فیلم سینمایی “جوجیتسو” یک فیلم اکشن و رزمی آمریکایی به کارگردانی و نویسندگی دیمیتری لوگوتتیس و با بازی آلن موسی، فرانک گریلو، جوجو چان، تونی جا و نیکلاس کیج است. علاقه مندان به ورژش‌ها رزمی حتما تا به حال نام ورزش “جوجیتسو” را شنیده‌اند. این فیلم که نام خود را از روی این ورزش خیابانی گرفته است، در ساخت صحنه‌های اکشن خود از فنون این ورزش رزمی بهره برده است. فیلم سینمایی Jiu Jitsu  بر اساس کمیک بوکی به همین نام  که در سال ۲۰۱۷ توسط لوگوتتیس و جیم مک گرات منتشر شده است، ساخته شده‌. داستان این فیلم به یک نبرد باستانی بین اعضای گروه جوجیتسو و نیروهای بیگانه و فرازمینی می‌پردازد.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020

نوبت به معرفی لیست بهترین فیلم های علمی و تخیلی 2020 رسید. فیلم هایی که با به تصویر کشیدن تخیلات و جهان ماوردایی‌شان، هیجان را به مخاطب منتقل می‌کنند. فیلم های علمی و تخیلی همیشه یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی در طول تاریخ بوده است. در ادامه سعی شده لیستی از بهترین فیلم های علمی و تخیلی 2020 در اختیار شما قرار دهیم.

Underwater‎ 2020

فیلم سینمایی “زیر آب” به کارگردانی ویلیام اوبنک و نویسندگی برایان دافیلد و آدام کوزاد، سراغ یک داستان علمی تخیلی مهیج رفته است. فیلم Underwater شبیه به داستان علمی تخیلی “فرسنگ‌ها زیر دریا” اثر ژول ورن، سراغ یک موجود مهیب و تخیلی رفته که از دل اقیانوس بیرون می‌زند. یک شرکت تحقیقاتی مشغول حفاری در اقیانوس‌هاست که با یک زلزله‌ی مهیب، تمام تشکیلاتشان به هم می‌ریزد و در این میان، یک هیولا از دل اقیانوس بیرون آمده که جان تک تک محققان و کارمندان حاضر در این پروژه را به خطر می‌اندازد.

فیلم سینمایی “زیر آب” با بازی کریستن استوارت، ونسان کسل، جسیکا هنویک، تی جی میلر، و جان گلگر، جونیور یکی از بهترین فیلم های منتشر شده در ژانر علمی و تخیلی در سال 2020 است که تماشای آن قطعا برای علاقه‌مندان به فیلم‌های علمی و تخیلی، جذاب و تماشایی است.

Skylines 2020

سومین و آخرین فیلم از سه‌گانه آسمان شهر که با نام “آسمان‌های شهر” و یا ” آسمان شهر 2″ شناخته می‌شود، یکی از بهترین فیلم های علمی و تخیلی منتشر شده در سال 2020 است. لیام اودانل نویسنده و کارگردان فیلم Skylines در آخرین قسمت از سه گانه‌ی خود می‌خواهد به جنگ بر علیه آرماندا پایان دهد.علاقه‌مندان به فیلم‌های علمی و تخیلی حتما دو قسمت یشین فیلم سینمایی آسمان های شهر را دیده‌اند و از مدت‌ها پیش منتظر انتشار آخرین قسمت از این سه‌گانه‌ی محبوب بوده‌اند. اگر چه انتظار می‌رفت این فیلم فروش فوق‌العاده‌ای کسب کند، در مجموع بیش از 50 هزار دلار فروخت و در جدول باکس آفیس در رتبه‌ی هشتم قرار گرفت.

Breach 2020

فیلم سینمایی Breach که با نام‌های “شکاف” یا “رخته” در زبان فارسی شناخته می‌شود، در لیست بهترین فیلم های علمی و تخیلی 2020 در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. بازی همیشه تماشایی بروس ویلیس، جذابیت‌های این فیلم را دوچندان کرده است. قیلم Breach روایتگر مردی است که در آستانه‌ی پدر شدن و بازگشت سفینه‌اش به زمین، به یک بیگانه برمی‌خورد که قصد سو استفاده از سفینه‌ی فضایی او را دارد. فیلم سینمایی شکاف به کارگردانی جان سویتز محصول مشترک کانادا و آمریکاست. اگر از طرفداران فیلم‌های فضایی هستید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

Invasion 2020

فیلم سینمایی “هجوم” یک فیلم علمی تخیلی ساخت کشور روسیه است که روایتگر داستان دختری به نام جولیاست که در یک ماموریت عجیب توسط نیروهای فرازمینی از مرگ نجات یافته و حالا دارای توانایی‌های مافوق‌ بشری است. فیلم Invasion به کارگردانی فئودور بوندارچوک، دنباله‌ی فیلم جاذبه از همین کارگردان است. داستان توانایی‌های جدید جولیا نه تنها توجه افراد زمینی را به خود جلب می‌کند بلکه این توانایی‌های مافوق بشری به تهدیدی برای تمدن‌های فرازمینی تبدیل می‌شود. به همین دلیل کره‌ی زمین تهدید به حمله می‌شود و … ادامه‌ی ماجرا را خودتان ببینید. فیلم هجوم یکی از بهترین فیلم های علمی و تخیلی منتشر شده در سال 2020 است.

The Last Days of American Crime 2020

فیلم سینمایی ” آخرین روزهای جنایت در آمریکا ” در ژانر اکشن محصول ۲۰۲۰ آمریکا. فیلم را الیویر مگاتن کارگردانی کرده و سناریوی آن را کارل گاجدوسک بر اساس داستان مصوری به همین نام، که در سال ۲۰۰۹ توسط ریک ریمندر و گرگ توکینی خلق شده، نگاشته‌است. هنرپیشگانی چون ادگار رامیرز، انا بروستر و مایکل پیت در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

قیلم سینمایی The Last Days of American Crime به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 انتخاب شده است. داستان فیلم آخرین روزهای جنایت در آمریکا در سال 2024 می‌گذرد، زمانی که دولت آمریکا قصد دارد با ارسال امواجی نادیدنی، بر روی مغز مجرمان تاثیری بگذارد که مانع ارتکاب جرم توسط آن‌ها شود. اما آیا انتشار این امواج، باعث از بین رفتن جرم و جنایت می‌شود؟ بهتر است خودتان با دیدن این فیلم به این سوال پاسخ دهید.

Wonder Woman 1984 2020

فیلم سینمایی ” زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴” یک فیلم ابرقهرمانی بر پایه‌ی شخصیتی به همین نام ساخته شده که از دل کمیک‌های دی‌سی بیرون آمده است . این فیلم دنباله‌ی فیلم  زن شگفت‌انگیز است که در سال 2017 منتشر شد و به عنوان نهمین فیلم در دنیای سینمایی دی‌سی انتشار یافته است. پتی جنکینز کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و فیلم‌نامه‌ی آن را به همراه جف جانز و دیوید کالاهام نگاشته‌است. در فیلم : Wonder Woman 1984  گل گدوت در نقش اصلی فیلم یعنی زن شگفت‌انگیز به ایفای نقش پرداخته و کریس پاین، کریستن ویگ، کانی نیلسن، رابین رایت و پدرو پاسکال از دیگر بازیگران این فیلم هستند. فیلم زن شگفت انگیز قطعا یکی از بهترین فیلم های ژانر ابرقهرمانی منتشر شده در سال 2020 است.

Tremors: Shrieker Island 2020

فیلم سینمایی “لرزش: جزیره‌ شریکر” به کارگردانی دون مایکل پاول،  یک فیلم هیولایی ساخته‌ی کشور آمریکاست. این فیلم هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی Tremors است که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی و تخیلی 2020 یاد کرد. مایکل گراس و جان هدر ستارگان این فیلم هستند.هیولای این فیلم که Graboid نام دارد، توسط یک شخص ثروتمند به نام ” شکارچی بزرگ بازی بیل” با بازی ریچارد ترمز در یک جزیره‌ی خصوصی پرورش داده شده است. حالا شکارچی بزرگ می‌خواهد برای شکار این هیولا یک بازی بزرگ به راه بیاندازد اما همه چیز طبق نقشه‌ی او پیش نمی‌رود.

Monster Hunter‎ 2020

فیلم سینمایی” شکارچی هیولا ” به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی پل دبلیو. اس. اندرسون ، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 است.  این فیلم بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی به همین نام ساخته شرکت کپ‌کام به رشته تحریر درآمده است. از بازیگران آن می‌توان به میلا یوویچ، تونی جا، تی.آی.، مگان گود، دیه‌گو بونتا، ام‌سی جین و ران پرلمن اشاره کرد.

Crocodile Island 2020

فیلم سینمایی ” جزیره‌ کروکودیل ” به کارگردانی خو شیکسینگ و سیمون ژائو، فیلمی در ژانر سینمای علمی تخیلی است که داستان پدر و دختری را روایت می‌کند که به دلیل نقص فنی هواپیمای آن‌ها در جزیره کروکدیل سقوط می‌کند و حالا برای ادامه‌ی بقای خود مجبورند تا با هیولاهای ماورالطبیعی و خون آشام مبارزه کنند. فیلم Crocodile Island جزو اولین فیلم های منتشر شده در وب بود که به دلیل شیوع پاندمی کرونا از اکران جا ماند. با این وجود این فیلم توانست رکورد فروش اکران آنلاین فیلم های سینمایی کشور چین در سال 2020 را بشکند و همچنان موفق‌ترین فیلم تجازی منتشر شده در وب است. جزیره کروکدیل یکی از بهترین فیلم های علمی و تخیلی منتشر شده در سال 2020 است که جلوه‌های ویژه‌ی ژوراسیک پارکی‌اش، علاقه‌مندان به فیلم های هیولایی را در صندلی‌هایشان میخکوب می‌کند.

بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک 2020

حالا نوبت به معرفی لیست بهترین فیلم های عاشقانه 2020 می‌رسد.کش مکش‌ها و فراز و نشیب‌های ماجراهای عاشقانه، همیشه سوژه‌های خوبی برای ساخت فیلم‌ها بوده‌اند. فیلم های رومانتیک و عاشقانه، همیشه و از دیرباز، عشاق را به صندلی‎های سینما کشانده. جایی که اشک‌ها و لبخندها در هم پیوند می‌خورد و احساسات آدمی در بالاترین سطح خود قلیان می‌کند. در ادامه قصد داریم لیست 20 تا از بهترین فیلم های عاشقانه 2020 را در اختیار شما علاقه‌مندان به این ژانر سینمایی قرار دهیم.

365 Days 2020

فیلم سینمایی عاشقانه‌ی ” 365 روز به کارگردانی باربارا بیاوشاواس و توماس مندس محصول کشور لهستان است. فیلم  365 Days بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ بلانکا لیپیچسکا (Blanka Lipińska) ساخته شده است. در این فیلم آنا-ماریا سیکلوکا و میکه‌له مورونه به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم توسط شبکه‌ی انیترنتی نتفلیکس منتشر شد و توانست رضایت منتقدان و مخاطبان را به همراه داشته باشد. فیلم 265 روز یکی از بهترین فیلم های ژانر عاشقانه و رمانتیک منتشر شده در سال 2020 است. داستان این فیلم روایتگر یک مافیای سیسیلی است که عاشق دختری به نام اورا می‎‌شود و از او مهلت می‌خواهخد تا تنها 365 روز را در کنار او سپری کند و اگر عاشق و دلباخته‌ی او نشد، می‌تواند برای همیشه از شر مافیای سیسیلی خلاص شود.

Wife of a Spy‎ 2020

فیلم ژاپنی ” همسر یک جاسوس” یک تله فیلم عاشقانه به کارگردانی کیوشی کوروساوا است. نسخه‌ی تئاتری فیلم در بخش اصلی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز انتخاب شد و توانست برنده جایزه شیر نقره‌ای شود. فیلم  Wife of a Spy با بازی  یو آئوی و ایسی تاکاهاشی در صدر لیست بهترین فیلم های عاشقانه منتشر شده در سال 2020 قرار دارد.

Lovers Rock 2020

فیلم سینمایی “لاورز راک”به کارگردانی استیو مک کوئین و نویسندگی مشترک مک کوئین و کورتیا نیولند است که نقش دو عاشق فیلم را  مایکل وارد و آماره جائه سنت اوبین بازی می‌کنند. داستان فیلم Lovers Rock در یک مهمانی خانه‌های بلوز در دهه ۱۹۸۰ در غرب لندن اتفاق می‌افتد. جایی که دو عاشق قیلم با یکدیگر دیدار می‌کنند. این فیلم به عنوان بخشی از مجموعه گلچین اسمال اکس ۲۲ نوامبر ۲۰۲۰ در بی‌بی‌سی وان و ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ در سرویس ویدئویی آمازون منتشر شد . لاورز راک اولین بار به عنوان فیلم افتتاحیه در پنجاه و هشتمین جشنواره‌ی فیلم نیویورک به نمایش درآمد و به عقیده‌ی اکثر منتقدان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه سال 2020 است.

After We Collided‎ 2020

فیلم سینمایی “بعد از برخورد ما” به کارگردانی راجر کامبل و بازی جوزفین لانگفورد و هیرو فاینس-تیفین یکی دیگر از فیلم‌های حاضر در لیست بهترین فیلم های عاشقانه 2020 است. . فیلم After We Collided دنباله‌ای بر فیلم بعد از آن (After 2019) به‌شمار می‌رود و بر اساس داستانی با همین نام نوشته آنا تاد ساخته شده است.

Endless 2020

فیلم سینمایی ” بی پایان ” به کارگردانی اسکات اسپیر و با بازی الکساندرا شیپ و نیکلاس همیلتون داستان دو شخصیت رایلی و کریس، دو فارغ التحصیل دبیرستانی که دیوانه وار عاشق یکیدیگر هستند را روایت می‌کند کها یک حادثه دلخراش رانندگی آنها را از هم جدا می‌کند. کریس که خودش را مقصر مرگ نابهنگام دوست پسرش می داند در حالی که همچنان در برزخ مانده است، به طور معجزه آسایی راهی برای اتصال مجدد با رایلی پیدا می‌کنند. فیلم سینمایی Endless یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2020 است.

A Mermaid in Paris 2020

فیلم سینمایی ” یک پری دریایی در پاریس یک فیلم کمدی عاشقانه و فانتزی به کارگردانی ماتیاس مالزیو محصول کشور فرانسه استت. این فیلم که با نام فرانسوی Une sirène à Paris  توسط کمپانی سونی پیکچرز منتشر شده است یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2020 است که در آن داستان مردی روایت می‌شود که یک پری دریایی را نجات می‌دهد و رفته رفته عاشق و دلباخته‌ی او می‌شود. نیکلاس دوواشل و مرلین لیما ستارگان حاضر در این فیلم هستند.

Palm Springs 2020

فیلم سینمایی “پالم اسپرینگز”به کارگردانی مکس بارباکوف و نویسندگی اندی سیارا، داستان دو غریبه را دنبال می‌کند که در یک عروسی در پام اسپرینگز، کالیفرنیا با یکدیگر ملاقات می‌کنند و این حلقه‌ی زمانی مشترک که در آن قرار می‌گیرند ماجراهای شگفت انگیزی را برایشان رقم می‌زند. فیلم Palm Springs در لیست بهترین فیلم های 2020 به انتخاب متقدان متاکریتیک،در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد. اندی سامبرگ، کریستین میلیوتی، پیتر گالاگر و جی. کی. سیمونز  از جلمه بازیگران حاضر در این فیلم کمدی و عاشقانه هستند.

Stargirl‎ 2020

فیلم سینمایی ” دختر ستاره ای”  یک فیلم جوک بوکس آمریکایی است که بر اساس رمانی به همین نام از جری اسپینلی ساخته شده و در دیزنی پلاس پخش شد. این فیلم سینمایی موزیکال و عاشقانه که از ساخته‌های کمپانی والت دیزنی است داستان اولین عشق‌ها و شور و حرارت عشق‌های کودکانه را به تصویر می‌کشد. فیلم سینمایی Stargirl به کارگردانی جولیا هارت و با بازی گریس فاندروال و گراهام ورچر در لیست بهترین فیلم های عاشقانه 2020 قرار دارد.

The Ties 2020

فیلم سینمایی “ روابط ” به کارگردانی دانیله لوچه‌تی  یک فیلم عاشقانه‌ی انگلیسی است که به عنوان فیلم افتتاحیه‌ی هفتاد و هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم ونیز انتخاب شد.فیلم The Ties با اقتباس از رمان دومینیکو استارونه که سال ۲۰۱۷ منتشر شد ساخته شده و داستان ازدواجی که در خطر قرار گرفته‌ است را روایت می‌کند. فیلم روابط با حضور بازیگرانی همچون آلبا رورواکر، لوئیجی لو کاشو، لائورا مورانته، سیلویو اورلاندو، جوانا متزوجورنو، آدریانو جانینی، لیندا کاریدی و فرانچسکا دساپیو یکی از بهترین فیلم های رمانتیک و عاشقانه سال 2020 است.

Ammonite 2020

فیلم سینمایی ” آمونیت ” به کارگردانی فرانسیس لی در اصل یک فیلم بیوگرافی بر اساس شخصیت ماری انینگ،  فسیل‌شناس معروف انگلیسی که در دهه 1840 زندگی می‌کرده است، ساخته شده است. در این فیلم رابطه‌ی عاشقانه‌ی ماری به عنوان یک همچنسگرا روایت می‌شود که باعث واکنش انتقادی از سوی اعضای خانواده و برخی اشخاص واقعی حاضر در این فیلم شد. فیلم سینمایی Ammonite‎ با بازی کیت وینسلت و سورشا رونان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه منتشر شده در سال 2020 است.

Ode to Passion 2020

فیلم سینمایی ” قصیده‌ای برای عشق ” به کارگردانی و نویسندگی جک دانینی با بازی جوزپه باسیلیو، جولیا نایتینگیل، جف اسمیت و ویکتوریا مید، داستان یک نویسنده‌ی جوان در شهر نیویورک را روایت می‌کند که همزمان با مبارزه با اعتیاد، از عشق واقعی خود نسبت به یک دختر جوان دفاع می‌کند. فیلم Ode to Passion یکی دیگر  از بهترین فیلم های عاشقانه منتشر شده در سال 2020 است.

Chemical Hearts 2020

فیلم سینمایی “قلب های شیمیایی” به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی ریچارد تان، بر اساس رمانی به همین نام به قلم کریستال ساترلند ساخته شده است. در فیلم Chemical Hearts بازیگرانی همچون آن آستین آبرامز و لیلی رینهارت به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم داستان عاشقانه‌ی شخصیتی به نام هنری را روایت می‌کند که عاشق دختری به نام گریس می‌شود که از معلولیت جسمی رنج می‌برد. فیلم سینمایی “قلب های شیمیایی” یکی از بهترین فیلم های عاشقانه 2020 است.

 Life in a Year 2020

فیلم سینمایی “زندگی در یک سال” به کارگردانی میتجا اوکورن و با بازی کارا دلوین، جیدن اسمیت، نیا لانگ، کوبا گودینگ جونیور، رزا و کریس د لیا یکی دیگر از بهترین فیلم های رمانتیک 2020 است که داستان شخصیتی به نام دارین را روایت می‌کند که پسری از یک خانواده ثروتمند است که پدرش می‌خواهد به زور  او را به دانشگاه هاروارد بفرستد. دارین در جریان یک اتفاق با دختری به نام ایزابل برخورد می‌کند و به شدت شیفته و عاشق او می‌شود و ایزابل به کلی زندگی دارین را تغییر می‌دهد. اگر مایل هستید این فیلم را تماشا کنید، توصیه می‌کنم نسخه‌ی دوبله شده‌ی آن را نبینید، چون از کیفیت بسیار بدی برخوردار است.

Rich in Love 2020

فیلم سینمایی ” عشق گرانبها ” به کارگردانی گاروتی و آنیتا باربوسا و نویسندگی برونو گاروتی و سیلویو گونسالس یک فیلم درام عاشقانه محصول کشور برزیل است. این فیلم داستان شخصیت ثروتمندی به تتو را روایت می‌کند که درگیر موراثات خانوادگی و سرمایه‌ی هنگفت پدرش است. او که تا به حال هیچ دغدغه‌ی مالی‌ای نداشته به سنی رسیده که باید بخشی از بیزینس خانوادگی‌شان را مدریت کند. تتو پیش از این که در شغل تازه‌ای که پدرش برایش مشخص کرده مشغول به کار شود، از آخرین فرصت‌هایش برای لذت بردن از زندگی خود به یک جشنواره موسیقی الکترونیکی و کانتری می‌رود و اینجاست که زندگی او با دختری به نام  پائولا تلاقی می‌کند. فیلم سینماییRich in Love  یکی از بهترین فیلم های عاشقانه منتشر شده در سال 2020 است.

All the Bright Places 2020

باز هم یک رمان عاشقانه، دستمایه‌ی ساخت یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه منتشر شده در سال 2020 می‌شود. رمان “همه مکان‌های روشن” نوشته‌ی جنیفر نیون، در قالب یک فیلم سینمایی عاشقانه به کارگردانی برت هیلی و بازی  ال فانینگ و جاستیس اسمیث به تصویر کشیده می‌شود. ماجرای عشق افسانه‌ای دو شخصیت وایولت و تئودور را می‌توانید در فیلم All the Bright Places ببینید.

Dil Bechara 2020

فیلم سینمایی ” دل بیچاره ” یک فیلم عاشقانه و رمانتیک هندی است که در سال 2020 منتشر شده است. شاید اهمیت این فیلم به این خاطر باشد که آخرین نقش‌آفرینی  سوشانت سینگ راجپوت را به تصویر می‌کشد.   راجپوت بازیگر سرشناس سینمای بالیوود، که در فیلم Dil Bechara نقش اصلی را بازی می‌کند، توسط خدمتکارش به دار آویخته شد و این مساله بسیار خبرساز شد. قطعا اهمیت این خبر در دیده شدن فیلم دل بیجاره تاثیر بسزایی داشته است. داستان فیلم بر اساس رمان “بخت پریشان” اثر جان گرین روایت می‌شود و یکی از بهترین فیلم های عاشقانه منتشر شده در سال 2020 است.

Love, Weddings & Other Disasters 2020

اگر به دنبال تماشای یک فیلم رمانتیک هستید که در کنار تجربه‌ی فضای حسی و عاطفی فیلم، لحظاتی را با خنده سپری کنید، به تماشای فیلم عاشقانه و کمدی عشق، عروسی‌ها و دیگر فجایع بنشینید. فیلم Love, Weddings & Other Disasters  به نویسندگی و کارگردانی دنیس داگن و بازی داین کیتن، جرمی آیرونز، مگی گریس، جینجو لی، جسی مک‌کارتنی و ورونیکا فرس  یکی از بهترین فیلم های کمدی و عاشقانه منتشر شده در سال 2020 است.

The Photograph‎ 2020

فیلم سینمایی ” عکس” به کارگردانی استلا مگی و با حضور بازیگرانی همچون کیت استنفیلد، چلسی پرتی، و کورتنی بی. ونس ، یکی از فیلم های پرطرفدار 2020 است که توسط یونیورسال استودیوز منتشر شده است. فیلم The Photograph داستان خبرنگاری به نام مایکل را روایت می‌کند که با شخصی به نام آیزاک ملاقات می‌کند تا در مورد زندگی او پس از طوفان کاترینا مصاحبه کند. مایکل به یک عکس خاص در خانه‌ی آیزاک از خانمی به نام کریستینا ایامس علاقه‌مند می‌شود و می‌خواهد از داستان سرگذشت او مطلع شود. فیلم سینمایی عکس در لیست بهترین فیلم های رمانتیک منتشر شده در سال 2020 قرار دارد.

The Kissing Booth 2 (2020)

فیلم سینمایی “غرفه بوسه ۲” به کارگردانی وینس مارچلو و فیلمنامه‌نویسی مارچلو و جی آرنولد، دنباله‌ی قسمت اول فیلم سینمایی غرفه بوسه می‌باشد. این فیلم بر اساس کتاب‌های kissing booth نوشته بت ریکلز ساخته شده‌است و از شبکه‌ی نتفلیکس منتشر شده است. فیلم سینمایی The Kissing Booth 2 یکی از فیلم های پرطرفدار 2020 است که در لیست بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک منتشر شده در سال 2020 قرار گرفته است. اگر قسمت اول این فیلم را دیده‌اید، قطعا تماشای قسمت دوم آن نیز برایتان جذاب خواهد بود و منتشر باشید تا سومین قسمت از این فیلم به زودی توسط نتفلیکس منتشر شود.  

The Princess Switch: Switched Again 2020

در پی موفقیت فیلم “جابه‌جایی شاهدخت” که سال گذشته منتشر شد، سازندگان این فیلم در پی ساخت قسمت دیگری از آن برآمدند. فیلم سینمایی ” جابه‌جایی شاهدخت: جابه‌جایی دوباره” به کارگردانی مایکل روهل  و با بازی ونسا هاجنز و سم پالادیو ادامه‌ی نسخه‌ی اول این فیلم است که در آن، دوباره شاهزاده‌ها با یکدیگر جابجا می‌شوند و ماجراهای متفاوتی را رقم می‌زنند. فیلم سینمایی The Princess Switch: Switched Again یکی از بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک 2020 است که با ته مایه‌های کمدی ترکیب شده است.

بهترین فیلم های درام 2020

فیلم‌های درام، اغلب به فیلم‌های گفته می‌شود که فارغ از جدابیت‌های بصری اکشن و هیجان انگیز، بدون عبور کردن از مرزهای تخیل و با تکیه بر روایت داستان‌های عمومی واقع گرایانه، مخاطبان را به دیدن قصه‌هایی جذاب و دوست داشتنی دعوت می‌کند. فیلم های درام معمولا در جشنواره‌ها اقبال بیشتری برای دریافت جایزه دارند. در این لیست قصد داریم بهترین فیلم های درام 2020 را به شما معرفی کنیم. این لیست شامل فیلم های برنده اسکار 2020 نیز می‌شود.

Another Round 2020

فیلم سینمایی “یک دور دیگر” که با نام اصلی دانمارکی‌اش یعنی Druk در جشنواره‌های معتبر جهانی حضور پیدا کرد، آخرین فیلم کارگردان سرشناس دانمارکی توماس وینتربرگ است. فیلم سینمایی ” دور آخر ” علاوه بر درخشش در جشنواره‌ی فیلم کن، توانست یکی از فیلم های برنده اسکار 2020 شود و بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی معرفی شد. فیلم سینمایی Another Round با بازی بی نظیر مدس میکلسن ، داستان گروه دوستانه‌ی قدیمی را روایت می‌کند که حالا همه‌ی آن‌ها معلمان یک مدرسه شده‌اند.آن‌ها پس از خواندن مقاله‌ای علمی که عنوان می‌کند حضور درصد کمی از الکل در خون هر شخص، باعث شادابی او می‌شود، تصمیم می‌گیرند این نظریه را به صورت عملی به اثبات برسانند. اما ادامه‌ی این آزمایش برای آن‌ها دردسرهایی را به وجود می‌آورد. فیلم سینمایی ” یک دور دیگر” یکی از بهترین فیلم های منتشر شده در سال 2020 است.

Nomadland 2020

فیلم سینمایی ” خانه به دوش‌ها ” فیلم برنده اسکار بهترین فیلم 2020 ، بدون شک یکی از مهم‌ترین فیلم های منتشر شده در این سال است. فیلم Nomadland به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی کلویی ژائو و با بازی فوق‌العاده‌ی فرانسیس مک‌دورمند، داستان افرادی را روایت می‌کند که به دلایل مشکلات مالی و حتی بعضا به انتخاب خودشان در ماشین‌های ون زندگی می‌کنند و از اولین امکانات مورد نیاز برخوردار نیستند. پیش از این نقد کاملی در مورد فیلم Nomadland در سایت هنریست منتشر شده که با کلیک کردن روی اسم فیلم می‌‍توانید آن را مطالعه کنید.

I’m Thinking of Ending Things 2020

چارلی کافمن را به خاطر فیلمنامه‌های قوف‌العاده‌اش می‎شناسیم. فیلم سینمایی “ من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم” به کارگردانی چارلی کافمن و بازی جسی پلمونس، جسی باکلی، تونی کولت و دیوید تیولیس، بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های منتشر شده در سال 2020 است. فیلم I’m Thinking of Ending Things مثل همیشه با یک سناریوی معرکه هر لحظه مخاطب را غافلگیر می‌کند. فیلمی سرشار از احساس و اندیشه‌های فلسفی عمیق که روایتگر داستان یک زوج است که به مسافرتی کوتاه می‌روند. اگه تاکنون فیلم ” من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم” را ندیده‌اید، آن را در لیست اولین انتخاب‌هایتان برای تماشای فیلم بگذارید و مطمئن باشید با یک فیلم بی‌نظیر مواجه خواهید شد.

The Nest 2020

فیلم سینمایی “ لانه” به نویسندگی و کارگردانی شان دورکین فیلم افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی ساندنس 2020 بود. فیلم The Nest‎ با هنرنمایی جود لا و کری کون، زندگی یک خانواده‌ی آمریکایی را روایت می‌کند که پس از مهاجرت به انگلیس با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند. فیلم سینمایی “لانه” یکی از بهترین فیلم های درام منتشر شده در سال 2020 است که نظر اکثر منتقدان را به خود جلب کرده و امتیازهای بالایی را در نظرسنجی‌ها گرفته است.

Undine 2020

فیلم سینمایی ” اوندین” به کارگردانی کریستین پتزولد، محصول مشترک دو کشور آلمان و فرانسه است که برای انتخاب خرس طلایی در بخش رقابت در هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم برلین انتخاب شد و پائولا بیر توانست برنده خرس نقره ای بهترین بازیگر زن شود. فیلم Undine بر اساس یکی از افسانه‌های قدیمی رود اوندین ساخته شده است که طبق این باور افسانه‌ای، هنوز هم ارواح مردگان غرق شده در بستر این رود زندگی می‌کنند. فیلم سینمایی Undine بدون شک یکی از بهترین فیلم های 2020 است که تماشای آن برای مخاطبین خاص و عام سینمایی جذاب و تماشایی خواهد بود.  

The Father 2020

فیلم سینمایی ” پدر ” به کارگردانی و نویسندگی فلوریان زلر، یکی دیگر از فیلم های موفق 2020 است. آنتونی هاپکین توانست به خاطر بازی در این فیلم برنده اسکار 2020 بهترین بازیگر مرد شود. فلوریان زلر که پیش از این در عرصه‌ی تئاتر به شهرت زیادی رسیده بود، اولین فیلم بلند خود را بر اساس یکی از موفق‌ترین نمایشنامه‌هایش به نام پدر ساخته است. برای آشنایی بیشتر با فیلم The Father روی اسم فیلم کیلیک کنید و نقد آن را در سایت هنریست بخوانید.

Minari‎ 2020

فیلم سینمایی ” میناری به کارگردانی لی ایزاک چانگ کارگردان سرشناس کره‌ای است که از جمله بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به استیون ین و هان یه-ری اشاره کرد. استیون ین در نقش پدر یک خانواده‌ی کره‌ای که در دههٔ ۱۹۸۰ زندگی تازه‌ای در یک مزرعه آغاز می‌کند، تحسین منتقدین را در پی داشته‌است. فیلم Minari  که با الهام از کودکی فیلمساز ساخته شده‌است. موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان ۲۰۲۱شد. همچنین این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره ساندنس 2020 شده و یکی از فیلم ها موفق آکادمی اسکار بود که با وجود نامزد شدن در بخش‌های مختلف، جایزه‌ای از آکادمی دریافت نکرد. فیلم میناری یکی از بهترین فیلم های درام منتشر شده در سال 2020 است.

Mank 2020

فیلم سینمایی “ منک” به کارگردانی دیوید فینچر است که فیلم‌نامه‌ی آن توسط جک فینچر پدر دیوید فینچر نوشته شده و داستانٔ زندگی واقعی هرمن جی منکویتس ملقب به منک، فیلم‌نامه‌نویس فیلم همشهری کین را روایت می‌کند. به عقیده‌ی اکثر منتقدان فیلم منک می‌بایست بیشتر از این‌ها توسط جشنواره‌ها دیده می‎شد و انتظار می‌رفت فیلم برنده اسکار 2020 باشد، اما نه تنها در آکادمی که در سایر جشنواره‌های معتبر سینمایی سال 2020 ، جایزه‌ای به فیلم Mank  تعلق نگرفت! در این فیلم گری اولدمن، آماندا سایفرد، لی‌لی کالینز، آرلیس هوارد، تام پلفری، سام توگتون، فردیناند کینگزلی، تاپنس میدلتون، تام برک، جوزف کراس، جیمی مک شین، توبی لئونارد مور، مونیکا گاسمن و چارلز دنس به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم که زمان پخش آن بیش از سه ساعت است، یکی از بهترین فیلم های درام 2020 است.

The Way Back‎ 2020

فیلم سینمایی ” راه بازگشت” یک فیلم درام ورزشی به کارگردانی گاوین اوکانر است که از بازیگران آن می‌توان به بن افلک و جنینا گاوانکار اشاره کرد. فیلم The Way Back‎ روایتگر داستان زندگی جک کانینگهام، یک پدیده‌ی بسکتبال HS بود که از بازی دور شد و آینده خود را از دست داده است، اما خیلی زود فرصتی به دست می آورد که مربی‌گری یک تیم را به عهده بگیرد و طولی نمی‌کشد که او با چالش‌های گذشته اش روبرو می‌شود. فیلم ” راه بازگشت” قطعا یکی از بهترین فیلم های درام 2020 است که تماشای آن به ویژه برای علاقه‌مندان به فیلم‌ها ورزشی از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

 The Trial of the Chicago 7 2020

فیلم سینمایی ” دادگاه شیکاگو هفت به نویسندگی و کارگردانی آرون سورکین  یکی از مهم‌ترین فیلم هایی بود که شانس برنده شدن جایزه اسکار 2020 را داشت. فیلم The Trial of the Chicago 7  روایتی واقعی از دادگاه هفت نفر از لیدرهای جنبش مخالفت جنگ ایالات متحده علیه ویتنام را به تصویر می‌کشد که به اتهام عبور از مرزهای ایالتی به قصد شورش، تحت محاکمه قرار گرفتند. در این فیلم بازیگرانی چون ساشا بارون کوهن، ادی ردمین، یحیی عبدالمتین دوم، جرمی استرانگ، جوزف گوردون لویت، توماس میدلتیچ، فرانک لانگلا، ویلیام هرت، مایکل کیتون و مارک رایلنس به ایفای نقش پرداخته‌اند.این فیلم که حق پخش آن را کمپانی پرومونت پیکچرز به شبکه‌ی نتفلیکس فروخت، یکی از بهترین فیلم های درام تاریخی 2020 است که تماشای آن برای تمام علاقه‌مندان به سینما جذاب خواهد بود.

Black Bear‎ 2020

فیلم سینمایی ” خرس سیاه ” به کارگردانی لارنس مایکل لوین که توسط کمپانی ممنتو منتشر شده است، یکی از فیلم های حاضر در لیست بهترین فیلم های درام 2020 است. این فیلم که اولین بار در جشنواره‌ی ساندنس اکران شد و با استقبال مخاطبان روبرو شد، یک داستان را در دو قسمت جداگانه روایت می‌کند که نقطه‌ی اشتراک آن‌ها خرس سیاه است. در داستان حضور یک خرس سیاه در کنار جاده باعث منحرف شدن یک ماشین از مسیر حرکتش شده و این تصادف سهمگین جان راننده را می‌گیرد. در داستان دوم حضور خرس سیاه نشان می‌دهد که تمام اتفاقانی که تا به اینجای فیلم دیده شده، بخشی از فیلمبرداری یک سناریو بوده و از این جا به بعد است که داستان واقعی این شخصیت‌ بازیگرها به تصویر کشیده می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون اوبری پلازا ، کریستوفر ابوت ، سارا گادون ، پائولا لازارو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Emma 2020

فیلم سینمایی ” اما ” اقتباسی از رمانی به همین نام ، نوشته‌ی جین آستین است. از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به آنیا تیلور-جوی، بیل نای، میا گاث، میراندا هارت، و کلوم ترنر اشاره کرد. فیلم سینمایی Emma داستان دختری در مزرعه را روایت می‌کند که سعی دارد استقلال خود را حفظ کند و در فضای مشاغل مردانه‌ی مزرعه، بتواند اسم و رسمی برای خود به هم بزند. ماجراهای عاشقانه‌ی اما و رقابت او برای حفظ و نگهداری مزرعه‌ی پدری‌اش، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های درام و قصه‌گوی 2020 تبدیل کرده است.

The Half of It 2020

فیلم سینمایی ” نیمی از آن ” به نویسندگی و کارگردانی آلیس وو برنده جایزه‌ی بهترین تعریف روایت از جشنواره فیلم ترایبکای ۲۰۲۰ شده است. این فیلم که به روایت داستانی در گروه سنی کودک و نوجوان می‌پردازد، یکی از بهترین فیلم های درام منتشر شده در سال 2020 است. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به لیا لوئیس ، دانیل دیمر ، الکسیس لمیر و کولین چو اشاره کرد.

Riders of Justice 2020

فیلم سینمایی ” سواران عدالت ” به کارگردانی آندرس توماس ینسن یک فیلم درام کمدی ساخت کشور دانمارک است. از بازیگران این فیلم می‌توان به مدس میکلسون، رولاند مولر، نیکلاس برو و نیکولای لی کاس اشاره کرد. فیلم سینمایی Riders of Justice این فیلم داستان دختری به نام ماتیلدا را روایت می‌کند که مادرش را در سانحه‌ی تصادف قطار از دست می‌دهد. پدر او مارکوس که در خدمت ارتش در افغانستان است برای دلداری دخترش به خانه بازمی‌گردد. اما کمی بعد متوجه می‌شوند که مرگ مادر مشکوک بوده و یک قتل برنامه‌ریزی شده به نظر می‌رسد. در اینجاست که گروه سواران عدالت با همراهی تعدادی از دوستانشان تشکیل می‌شود تا سر از ماجرای مرگ مشکوک مادر خانواده در بیاورند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های درام منتشر شده در سال 2020 است که تماشای آن به علاقه‌مندان به فیلم های درام به شدت توصیه می‌شود.  

Ana 2020

 فیلم سینمایی ” آنا ” به کارگردانی چارلز مک دوگال و با حضور ستارگانی همچون اندی گارسیا، دافنه کین، جین تریپل‌هورن، لورین ولز و رامون فرانکو، یکی دیگر از فیلم های حاضر در لیست بهترین فیلم های درام 2020 است. این فیلم جاده‌ای داستان سه شخصیت که یکی از آن‌ها آناست را روایت می‌کند که پس از طوفان ویرانگر ماریا در سال 2007 شهر پرتوریکو را به قصد سفری طولانی ترک می‌کنند.  

معرفی بهترین فیلم جنگی 2020 و بهترین فیلم موزیکال 2020

در انتهای این لیست می‌خواهم به معرفی دو فیلم مهم در ژانرهای خاص خود بپردازم که بدون شک از بهترین فیلم های منتشر شده در سال 2020 هستند. اولین فیلم Greyhound نام دارد که عنوان بهترین فیلم جنگی 2020 را از آن خود کرده است و دومی فیلم The Prom است که بدون شک بهترین فیلم موزیکال 2020 است.

Greyhound 2020 از بهترین فیلمه ای 2020 در ژانر جنگی

فیلم سینمایی “ گری‌هوند “ یا “سگ تازی” به کارگردانی آرون اشنایدر و نویسندگی تام هنکس  است که عنوان بهترین فیلم جنگی 2020 را از آن خود کرده است. تام هنکس در این فیلم علاوه بر بازی در نقش اصلی، نویسنده‌ی فیلمنامه و تهیه‌کننده‌ی آن نیز می‌باشد. داستان این فیلم برگرفته از رمان شفارد خوب به قلم سی. اس. فارستر است که تماشای آن به تمام علاقه‌مندان به فیلم‌های جنگی توصیه می‌شود.

The Prom 2020

فیلم سینمایی” جشن رقص پایان سال” به کارگردانی رایان مورفی  بر اساس تئاتر موزیکال به همین نام ساخته شده است که یکی از موفق‌ترین اجراهای برادوی بود. از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به  مریل استریپ، جیمز کوردن، نیکول کیدمن، اندرو رنلز، آوکوافینا و کیگان-مایکل_اشاره کرد. قطعا تماشای یک فیلم موزیکال از سلاطین تئاتر برادوی جذابیت‌های فراوانی دارد. فیلم The Prom به عنوان بهترین فیلم موزیکال 2020 در لیست بهترین فیلم های منتشر شده در این سال انتخاب شده است.

مطالب بیشتر بخون…

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر