2

معرفی کتاب خودت را به فنا نده

معرفی-کتاب-خودت-را-به-فنا-نده

معرفی کتاب ” خودت را به فنا نده “
در بخش معرفی کتاب، سعی می کنیم با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی به معرفی ارزشمند‌ترین و شاخص‌ترین آثار ادبیات جهان در حوزه‌های مختلف بپردازیم. کتابی که در ادامه مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت کتاب خودت را به فنا نده اثر کاربردی و پرمخاطب “گری جان بیشاپ” است که توسط مترجم کاربلد ایرانی “حسین گازر” ترجمه شده است.

معرفی کوتاه “گری جان بیشاپ”


گری جان بیشاپ نویسنده، سخنران انگیزشی و متخصص علوم خودپروری زادۀ شهر گلاسکو در اسکاتلند است. او پس از سفر به آمریکا خیلی سریع به مباحث و مسائل مربوط به خودپروری و تحقیق و تدریس دربارۀ آن ها علاقه‌مند شد و در این زمینه به فعالیت و مطالعه پرداخت.

او همواره متعهد به یاری مردم برای ایجاد تغییر کاربردی و سودمند در راستای زندگی آن ها بوده و انگیزه و محرک اصلی او بوده است.

روش ها و آموزه‌های “گری” ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی بوده و همین نکته عاملی شده است تا روز‌به‌روز به طرفداران او در سرتاسر جهان افزوده شود و کتاب‌هایش در سطح جهانی پرطرفدار و محبوب باشند. وی اکنون یکی از محبوب‌ترین وشناخته‌شده‌ترین مربیان خودپروری در سطح جهان است.

معرفی کتاب “خودت را به فنا نده”

کتاب خودت را به فنا نده : کمتر فکر کن و دل به زندگی بده، از پرفروش‌ترین ‌کتاب‌های نیویورک تایمز، سیلی دنیاست که بیدارت کند تا توانایی‌هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و به بهترین خودت در زندگی تبدیل شوی.

ممکن است برای شما هم رخ داده باشد که گاهی احساس کنید دیگر به نقطۀ انتهایی زندگی‌ خود رسیده اید، چیزی برای دل خوش کردن به آن ندارید و زمان به بحرانی‌ترین شکل آن برای شما در گذر است؛ اتفاقاتی که محصول مشترک آنها به فنا رفتن زندگی است!
به فنا رفتن زندگی” وضعیتی است که می‌توان گفت، دل نگرانی درونی مشترک تمامی انسان ‌هاست.”گری جان بیشاپ” با استناد به مطالعات شخصی خود کتابی را نگاشته است تا شما بتوانید به درک صحیح‌تری از زندگی دست یابید و تا حدی بر اوضاع ناخوشایند زندگانی تان فائق آیید.

اما شاید بتوان گفت که این کتاب بیشتر مختص کسانی است که دائماً در حال جدال با خود بوده و یا به بیانی دیگر گرفتار خودگویی‌های درونی بی‌حاصل هستند. همگی ما در طول شبانه روز بیشتر از هرکسی با خودمان در حال صحبت هستیم و نویسنده در کتاب خویش بر آن است که مسیر این گفت‌وگوهای پایان ناپذیر درونی را به سویی هدایت کند که به موفقیت و کام‌یابی ما منجر شود.
کتاب “خودت را به فنا نده” ما را به تفکر و اندیشه وا می دارد تا صحبت‌ها، افکار و احساساتت را در حالتی هوش‌یارانه و با آگاهی به زندگی روزمره‌ مرتبط کنیم و آن زمان که پیوند ناگسستنی میان چگونگی حرف‌‌زدن و نحوۀ اندیشیدن را پیدا کردیم، تصویر کاملی از زندگی را بررسی خواهیم کرد که به ما عرضه کرده‌اند.


در انتها می‌توان گفت که اگر مایل هستید خودتان و چند و چون زندگی‌ تان را ارزیابی نمایید، اگر در پی ایجاد تغییراتی موثر و مثبت در روال زندگی تان هستید، اگر خواهان این هستید که فراتر از حد فعلی پیش بروید و به اهداف والای خود دست یابید و مهم تر از همه اگر به دنبال یاوری هستید که بی پروا و با صداقت و خلاصه‌وار برای شما از زندگانی حرف بزند، بی‌شک این کتاب می‌تواند پیشنهادی کارا، جذاب و تاثیرگذار باشد.


این کتاب‌ و هیچ کتاب انگیزشی دیگری معجزه نخواهد کرد. آنچه می‌توان پس از خواندن این کتاب از آن به عنوان دستاوردی سودمند یاد کرد تغییر نگرشی است که نسبت به زندگی و اتفاقات آن پیدا می کنیم.


پیش از پرداختن به بخش‌هایی از متن این کتاب “گری جان بیشاپ” خوب است بدانیم که این کتاب به 9 فصل زیر طبقه بندی شده است:

  1. شروع کار
  2. من بی نهایت مشتاقم
  3. من برای پیروزی بی تابم
  4. من از پسش بر می آیم
  5. من از تردید استقبال می کنم
  6. من حاصل افکارم نیستم بلکه نتیجۀ اعمالم هستم
  7. من مصمم هستم
  8. من منتظر اتفاق خاصی نیستم و هر اتفاقی را می پذیرم.
  9. قدم بعدی چیست؟

تکه هایی از متنِ کتاب خودت را به فنا نده


“مقیاس درست برای اندازه گیری خودت، شرایطی نیست که در آن حضور داری، بلکه روشی است که با آن ها برخورد و رفتار می کنی.”
“یا تو سرنوشتت را کنترل می کنی یا سرنوشتت تو را کنترل می کند.زندگی برای تعلل ها و تعویق های تو متوقف نمی شود.حتی به خاطر پریشانی ها و ترس های تو هم مکث نمی کند.زندگی دقیقاً در کنار تو جریان دارد. چه تو نقش فعالی داشته باشی، چه نداشته باشی، نمایش ادامه دارد.”
“جامعۀ ما با کلّه هجوم می آورند به سمتِ ثروتمندتر، باهوش تر، زیباتر، شادتر یا قوی تر بودن، و ما توانایی مان را برای اینکه خودِ واقعی مان باشیم از دست داده ایم. گم کرده ایم که آزادانه زندگی را نفس بکشیم و مسیر و راه خودمان را انتخاب کنیم، به جایِ آنکه انتظارها و توقع های جامعه و خانواده را به دوش بکشیم و برآورده کنیم.
خب، همۀ این ها چه به دنبال دارد؟ بله! قطعاً نا امیدی شدید و نرسیدن به کمال انسانی.
“طبق تحقیقات انجام شده روزانه، حدود پنجاه هزار فکر از ذهن ما می گذرد.”
“تحقیقات اخیر در علم عصب شناسی و روان شناسی، این نظریه را بیش از پیش به اثبات رسانده اند که نوع مکالمه هایی که در طول روز درگیرش هستی، تاثیر به سزایی بر کیفیت زندگی ات دارد.”
“قدم به دنیای بیرون بگذار. به خودت اعتماد کن، تمام ظرفیت خودت را وقف رسیدن به پیروزی کن. خودت را برای پذیرش چالش پیروزی در مسیرهای جدید و هیجان‌انگیز آماده کن. عظمت خودت را تمنا کن و پس از من تکرار کن: من برای پیروزی بی‌تابم.”
“اگر درگیر طرزِ فکر مردم نسبت به خودت باشی، هیچ‌وقت به توانایی‌های واقعی‌ات نمی‌رسی. در حقیقت، تو می‌توانی یک‌شبه زندگی‌ات را از این رو به آن رو کنی اگر به سادگی بی‌خیال اهمیت دادن به طرزِ فکر دیگران شوی. چه سخت بگیری چه راحت، زندگی ادامه دارد.”

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Fahim گفت:

    به نظر من این کتاب‌ها تو دسته‌ی کتاب‌های زرد قرار می‌گیرند.

  2. محمد گفت:

    چه قدر این کتاب خوب بود واقعا
    پیشنهاد میشه که حتما بخونید این کتابو. دیدگاه من رو نسبت به زندگی تغییر داد.

مشاهده بیشتر