0

موزیک ویدئو “Jat Mahibathi” از یمن بلوز “Yemen Blues”

موزیک ویدئو “Jat Mahibathi” از یمن بلوز “Yemen Blues” یک موزیک ویدیو است که برای پروژه Indie-City ساخته شده است. این موزیک ویدئو در بافت قدیمی و عربی نشین شهر اورشلیم تصویربرداری شده است. جایی که در ابتدای ویدئو روی نقشه‌ی ماهواره‌ای لوکیشن دقیق آن به نمایش گذاشته می‌شود. کارگردان این موزیک ویدئو و در اصل سرمایه‌گذار پروژه‌ی Indie-City بتینا فاینشتاین است. هدف از این پروژه معرفی بافت فرسوده و محروم شهر جنگ زده‌ی اورشلیم است.

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدئو “Jat Mahibathi” از یمن بلوز “Yemen Blues”

ویژگی منحصر به فردی که موزیک ویدئوی Jat Mahibathi را متمایز می‌کند، فضای رئالیستی عجیبی است که در این ویدئو حاکم است. یمن بلوز خواننده‌ی اسرائیلی با انرژی فراوان خود سعی دارد، اهالی قهوه خانه‌ای که به همراه گروه موسیقی‌اش میهمان آن‌هاست را شاد کند و به نوعی آن‌ها را از فضای بهت زده‌‌ای که به طبع فقز و جنگ و بی عدالتی برایشان ایجاد شده است، خارج کند. علی‌رغم تلاش فراوان او، همچنان غم و ماتم و تا اندازه‌ای ناباوری و تعجب در چهره‌ی کودکان اورشلیم دیده می‌شود. کودکانی که انگار شادی و پای کوبی از این جنس را در زنده‌گی‌شان ندیده‌اند.

این موزیک ویدئو علاوه بر اجرای تماشایی Yemen Blues و استایل متفاوت و خیره کننده‌ی او در اجرا و خوانندگی، یک آیرونی زیبا را در خود جای داده است. لبخندهای ماسیده روی لب‌های پیرمردها و پسربچه‌های منطقه‌ی مسلمان نشین اورشلیم، انگار تاب رقص و شادی و پایکوبی را ندارد. در کنار هم قرار گرفتن این غم و شادی، این سادگی و تجمل و این پریشانی و آسودگی، زیبایی بی مانندی را خلق کرده است. تصاویری مستندی که یک موزیک ویدئوی ساده نیست و از بافت فرهنگی و اجتماعی منطقه‌ی جغرافیایی خاصی خبر می‌دهد. تماشای این ویدئو را از دست ندهید.

موزیک ویدو
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر