0

فیلم تئاتر «دیده شدن» (پرفورمنس)

پرفورمنس دیده شدن

پرفورمنس «فرزانه وزیری‌تبار» با نام «دیده شدن» در تاریخ ۱۵ام اکتبر در محل موزه‌ی هانور آلمان (sprengel museum hannover) به اجرا درآمد. این پرفورمنس، مردم را به احیای وضعیت زنان ایرانی و ابراز همبستگی با آن‌ها دعوت می‌کند. «دیده شدن» روایتی متمرکز و قدرتمند بصری از الزام پوشاندن سر «زن» را بیان می کند.

در این پرفورمنس، اجراگر تعداد زیادی شال‌ و روسری را روی سر خود می‌گذارد که مخاطب شاهد محدود شدن اعمال و حرکات فیزیکی او در این روند است. در ادامه اجراگر به شکلی اینتراکتیو تماشاچیان را با نوع پوشش خود دخیل می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا با برداشتن لچک‌ها از سرش، او را از بند محدودیت‌ها برهاند.

پرفورمنس دیده شدن 1 فرزانه وزیری تبار
تصویری از اجرای پرفورمنس «دیده شدن»


«فرزانه وزیری‌تبار» در حال حاضر ساکن وایمار است. وی دیپلم نقاشی خود را از هنرستان دریافت کرده و سپس در رشته‌ی مجسمه سازی، دوره‌ی لیسانس و فوق لیسانس خود را در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند. او از سال 2018 به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته‌ی «هنر در فضای عمومی و استراتژی‌های هنری جدید» در دانشگاه باهاوس وایمار مشغول به تحصیل شد و در سال 2021 فارغ التحصیل شد. آثار او طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها مانند مجسمه‌سازی، اینستالیشن، ویدئو آرت، پرفورمنس آرت، کارتون و طراحی‌ را در بر می‌گیرد.

فیلم تئاتر
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر