1

آهنگ فیلم پاپیون اثر جرالد گلد اسمیت

آهنگ فیلم پاپیون توسط جرالد گلد اسمیت تهیه و اجرا شد. ضبط قطعات در رم ایتالیا در استودیوی ضبط ارتوپونیک توسط “ارکستر روم Unione Musicisti Roma” انجام شده‌است. این فیلم چهارمین همکاری گلدن اسمیت با فرانکلین جی شافنر به بود. هم کارگردان و هم آهنگساز این عقیده را داشتند که موسیقی فیلم پاپیون باید به فروش خوبی برسد. آن‌ها فقط در سکانس‌هایی که ‌بر جنبه‌های روان‌شناختی فیلم تأکید داشت، موسیقی را استفاده کردند. فیلم پاپیلون دو ساعت و نیم است و 40 دقیقه موسیقی دارد.

دانلود آهنگ فیلم پاپیون

موسیقی متن فیلم پاپیون در قالب یک آلبوم با 15 قطعه به نام همین فیلم منتشر شده‌است. این قطعات شامل کلیه موسیقی اجرا شده در فیلم است. قطعه اصلی (شماره 1) که با ساز دهنی اجرا شده دارای شهرت بسیار بالایی است. در ادامه دانلود این آلبوم را برای شما قرار می‌دهیم. (دانلود قطعات به صورت تکی با فرمت Mp3 است)

آهنگ‌های گلد اسمیت، به سبک سمفونیک و امپرسیونیستی اواخر رمانتیک است. این قطعات عمدتاً در نیمه دوم فیلم شنیده می‌شود. این قطعات به طور کلی صحنه‌های خارج از زندان، در طی تلاش‌های مختلف فرار شخصیت اصلی را پوشش می‌دهد. او از یک روی‌کرد ملودیک ظریف استفاده کرد و تحت تسلط یک مضمون بسیار جذاب که به عنوان یک والس، اغلب توسط یک آکاردئون اجرا می‌شد. این ساز با منشا فرانسوی شخصیت‌های اصلی همراه بود. آهنگ فیلم پاپیون با نام Theme From Papillon با محبوب شدن این فیلم مشهور شد و توسط شرکت‌های مختلف ضبط منتشر شد.

جری گلد اسمیت آهنگ ساز فیلم پاپیون

جری گلد اسمیت

گلداسمیت (Jerrald King Goldsmith)، در 10 فوریه 1929 در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. خانواده وی رومانیایی-یهودی بودند. والدین وی تسا (نا راپاپورت)، معلم مدرسه و موریس گلداسمیت، مهندس عمران بودند. او نوازندگی پیانو را از شش سالگی آغاز کرد، اما از یازده سالگی در این زمینه جدی شد. در سیزده سالگی، وی پیانو را به صورت خصوصی با پیانیست کنسرت و مربی جاکوب گیمپل تحصیل کرد و تا شانزده سالگی در حال مطالعه موسیقی بود.

بشنو: موسیقی فیلم جنگ سرد از “joanna kulig” به همراه ترجمه

گلد اسمیت نامزد ششمین دوره جایزه اسکار برای بهترین موسیقی متن بود. آهنگ فیلم پاپیلون یکی از 250 موسیقی متن فیلم نامزد موسسه فیلم آمریکا برای 25 امتیاز برتر فیلم در آمریکا است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Mohsen گفت:

    ای کاش عکس فیلم قدیمی رو میذاشتید به جای نسخه ی بازسازی شده.

مشاهده بیشتر