0

فیلم سینمایی خروج ، اولین اکران آنلاین تاریخ سینمای ایران

فیلم-سینمایی-خروج

24 فروردین 1399 روزی متفاوت برای سینمای ایران بود. به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، برای اولین بار در تاریخ، اولین فیلم سینمایی در ایران به صورت آنلاین اکران شد. فیلم سینمایی خروج ، آخرین اثر ابراهیم حاتمی کیا، با نقش‌آفرینی فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی نیا، کامبیز دیرباز و محمدرضا شریفی نیا توانست در 24 ساعت 405 میلیون فروش آنلاین را تجربه کند. اتفاقی بی‌سابقه که امید‌های جدیدی را برای سینمای ایران به وجود آورد.

فرامرز قریبیان نقش اول فیلم سینمایی خروج

داستان فیلم سینمایی خروج

این فیلم در سال 1398 تولید شده و راوی داستان چند کشاورز است. کشاورزانی که به دلیل قطع حق آب خود توسط دولت معترض هستند. این موضوع باعث می‌شود تصمیم بگیرند نزد دولت رفته و این کار را با تراکتور خود انجام می‌دهند.

طولی نمی‌کشد که خبر حرکت اعتراضی آن‌ها به سمت تهران همه جا می‌پیچد و باعث محبوبیت این افراد می‌گردد. هم‌چنین مشکلاتی نیز برایشان در این مسیر پیش می‌آید.

فیلم‌برداری فیلم سینمایی خروج در گچساران قم انجام شده است. بازیگرانی که برای نقش‌آفرینی در این فیلم سینمایی انتخاب شدند طی سال‌های اخیر کمتر فعالیت سینمایی داشتند. این نکته‌ای متفاوت از کارهای قبلی حاتمی‌کیا نسبت به گذشته بوده است. این فیلم لحنی انتقادی نسبت به رییس جمهور کشور دارد که باعث ایجاد دردسرهایی برای فیلم نیز شد.

به گفته بسیاری از منتقدین این اثر حاتمی کیا متفاوت از کارهای اوست. حتی در حاشیه مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره فجر انتقادات تندی از وی صورت گرفت. پاسخ حاتمی کیا به این منتقدین چنین بود: «حاتمی کیا همان کسی است که اکنون روبروی شما نشسته است. فرد دیگری حاتمی کیا نیست. من تغییری نکرده ام. من همان حاتمی کیای سابق هستم.»

فرامرز قریبیان در نقش قهرمان این فیلم است. شخصیت آرمان‌گرایی که بدون فریاد به دنبال گرفتن حق خود است. این فیلم داستان ایستادگی برابر ظلم را به تصویر کشیده است.

خرید اینترنتی مجموعه فیلم‌های ابراهیم حاتمی کیا

برای خرید محموعه آثار ابراهیم حاتمی کیا، کافی است روی عکس بالا کلیک کنید و پس از ورود به سایت دیجی‌کالا این محموعه را خریداری کنید.

موسیقی فیلم

موسیقی فیلم خروج توسط کارن همایون فر ساخته شده است. وی زاده سال 1347 و برنده 3 سیمرغ بلورین جشنواره فجر برای بهترین موسیقی فیلم است. پیش از این نیز همایون فر با حاتمی کیا همکاری داشته است. موسیقی فیلم‌های بادیگارد، به وقت شام و حلقه سبز نیز از ساخته‌های همایون فر است. وی علاوه بر دریافت سه سیمرغ بلورین، بارها نامزد دریافت این جایزه بوده است.

جوایز فیلم سینمایی خروج

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی جشنواره فجر
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری جشنواره فجر
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرامرز قریبیان)
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری و بهترین صداگذاری (امیر نوبخت و آرش قاسمی)

مطلب پیشنهادی: نقد فیلم سینمایی استن و اولی، بیوگرافی لورل و هاردی

بازیگران فیلم خروج

  1. فرامرز قریبیان
  2. پانته آ پناهی ها
  3. جهانگیر الماسی
  4. گیتی قاسمی
  5. محمدرضا شریفی نیا
  6. مهدی فقیه
  7. سام قریبیان
  8. محمد فیلی
  9. آتش تقی پو
  10. اکبر رحمتی
  11. فرزاد حسنی
  12. رامین پور ایمان
  13. محسن صادقی

کلام آخر

فیلم سینمایی خروج فارغ از تمامی حواشی، اتفاقات و جوایز یک اتفاق تاریخی را در سینمای ایران رقم زد. اولین اکران اینترنتی این فیلم سینمایی با استقبالی غیرقابل پیش‌بینی مواجه شد. فروش 33 هزار بلیت در 24 ساعت شاید در تصور برگزار‌کنندگان این برنامه نبود. اما این افق جدید بدون شک تاثیر زیادی بر آینده رسانه‌های اینترنتی کشور خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر