0

فیلم کنسرت «سهیل نفیسی» و اجرای آهنگ «یار عزیز قامت بلندم»

کنسرت سهیل نفیسی

«یار عزیز قامت بلندم» یکی از ترانه‌های آلبوم «ترانه‌های جنوب» سیهل نفیسی است. در ادامه ویدئوی اجرای کنسرت سهیل نفیسی را می‌بینیم که با لهجه‌ی شیرین حنوبی، ترانه‌ی زیبای “یار عزیز قامت بلندم” را اجرا می‌کند..

معرفی سهیل نفیسی

کنسرت سهیل نفیسی
 (زاده ۱۳۴۶، تهران)

سهیل نفیسی در ۵سالگی با ملودیکایی که از پدرش هدیه گرفته بود با موسیقی آشنا شد. بعدها آکاردئون و ارگ کوچک جایگزین ملودیکا می‌شوند. در ۱۴سالگی صاحب گیتاری می‌شود که سفر او را به دنیای موسیقی میسر می‌کند. ملاقات با نوازندگان و مدرسان گیتار در تهران و کانون گیتار کلاسیک و آشنایی با ابراهیم منصفی شاعر و ترانه‌سرای جنوبی باعث جدی شدن کار او شده‌است. علاقه‌ی او به شعر معاصر و انتخاب ترانه‌هایی از شاعران معاصر همچون شاملو، نیما یوشیج، اخوان ثالث و … یکی از مولفه‌های کارهای اوست. اکثر موسیقی‌های نفیسی تنها با یک گیتار اجرا می‌شود و الته همکاری او با پیتر سلیمان‌پور در اجرای سازهای بادی و بعضا سازهای کوبه‌ای رنگ و شمایل دلنشینی به موسییقی او داده است.

سهیل نفیسی سال‌ها در بندر عباس زندگی کرده و موسیقی او تحت تاثیر مووسیقی جنوبی قرار گرفته است. او آلبوم “”ترانه‌های جنوب” را بر اساس ترانه‌هایی از ابراهیم منصفی اجرا کرد. آلبوم‌های “ریرا” و “جنگ و صلح” را با انتخاب ترانه‌هایی از شاعران معاصر اجرا کرده است. آخرین آلبوم او با نام “طرح نو” حافظ خوانی است.

در این مطلب، ترانه «یار عزیز قامت بلندم» با ترانه‌ای از ابراهیم منصفی، با اجرای بی‌نظیر سهیل نفیسی در کنسرت تهران را می‌بیتیم.

فیلم کنسرت

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر