0

فیلم کنسرت «مهسا وحدت» و اجرای آهنگ «نقش تو»

کنسرت مهسا وحدت و مایتی سم مک کلین

«مهسا وحدت» یکی از خوانندگان موسیقی سنتی ایرانی است که در عرصه‌ی بین‌المللی از محبوبیت زیادی برخوردار است، اما در کشور خودمان کمتر او را می‌شناسند. این فیلم کنسرت «مهسا وحدت» به همران «مایتی سم مک کلین» خواننده‌ی بلوز آمریکایی است. آن‌ها در آلبومی با نام «بوی خوش وصل» با هم همکاری داشته و پس از انتشار آلبوم کنسرت‌های مختلفی برگزار کردند.

معرفی مهسا وحدت

مهسا وحدت

مهسا محدت در سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. از چهارده سالگی مقدمات موسیقی را با نواختن پیانو (کلاسیک) آغاز کرد. فراگیری آواز ایرانی (سنتی) را نزد پری ملکی  و مهدی فلاح  آغاز کرد. پس از مدت کوتاهی در کنار محسن کرامتی شیوه‌ی دیگر آواز سنتی را فرا گرفت. آموزش ساز سه تار را نزد رامین کاکاوند آغاز نمود و نزد مسعود شعاری ادامه داد. در سال ۱۳۷۸ از دانشکده موسیقی دانشگاه هنر با مدرک لیسانس موسیقی فارغ‌التحصیل شد.

«آوازهایی از باغ ایرانی» و «حوا منم» اولین آلبوم‌های اوست که با همراهی خواهرش «مرجان وحدت» منتشر شد. سپس آلبوم «بوی خوش وصل« را با همراهی مائتی سم مک کلین، خوانده‌ی بلوز آمریکایی منتشر کرد. این آلبوم تلفیقی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی بلوز است، که تجربه‌ای خاص را در موسیقیی ایرانی بوجود آورده است. پس از آن آلبوم «آینه‌ی شراب» را همراه با گروه کر اسکروی منتشر کرد که در آن اشعار حافظ را با سبک موسیقی ایرانی با همراهی گروه کر کلیسایی به یک اثر جدید در موسیقی تبدیل کرد. مهسا وحدت همچنین در آلبوم «لالایی برای تمام بچه‌های دنیا» که در آن 14 لالایی به زبان‌های مختلف دنیا توسط خوانندگان مطرح هر کشور اجرا شده حضور پیدا کرد و یک لالایی ایرانی را خواند. آلبوم «ریشه در خاک»، «رنگ بی تابی»، «دارم امیدی» و «به طربناکی خاک آفتاب می‌شود» دیگر آثار منتشر شده از او هستند.

فیلم برخی از کنسرت های مهسا وحدت منتشر شده.اواغلب کنسرت‌هایش را در کلیساها برگزار کرده است. کلیسای قدیمی وارالو در ایتالیا و کلیسای یاکوب و ولدا در نروژ (شهر اسلو)  از جمله مکان‌هایی هستند که میزبان صدای گرم مهسا وحدت بوده‌اند.

فیلم کنسرت

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر