0

فیلم کنسرت گروه موسیقی «سیریا» و اجرای آهنگ «حجله»

محمد لاریان خواننده گره سیریا

تعدادی از جوانان با استعداد بوشهری، دور هم جمع شدند و بند «سیریا»رو تشکیل دادند. گروهی که با انتشار اولین آلبوم خود با نام «میز دو نفره» طرفداران زیادی پیدا کردنند و به سرعت توانستند بین هواداران موسیقی، به عنوان یک گروه دوست داشتنی و منحصر به فرد، شناخته شوند. در این‌جا بخشی از فیلم کنسرت گروه موسیقی سیریا را می‎بینیم که در آن ترانه‌ی “حجله” را اجرا می‌کنند و در ادامه به معرفی مختصری از این گروه موسیقی خواهیم پرداخت.

معرفی گروه موسیقی «سیریا»

محمد لاریان (خواننده‌ی گروه موسیقی سیریا)

گروه موسیقی سیریا، نزدیک به دو سال پیش با مدریت ماکان صفیری و با انتشار قطعه‌ای به نام «هوار» فعالیت خودشان را آغاز کردند. به گفته‌ی خودشان، آن‌ها سعی دارند تا تحولی در بازار موسیقی ایران ایجاد کنند. سیریا بیش از هر چیزی به موسیقی منطقه‌ی خود (بوشهر) می‌پردازد و با بازتولید برخی از قطعات فولکوریک موسیقی جنوب ایران، سعی در شکل‌گیری صدایی تازه دارند. صدایی که موسیقی فولک را با گویش محلی بوشهری، با سازهای غیر بومی تلفیق کرده و آوایی بدیع و نو را خلق کرده است.

این گروه شش نفره متشکل است از محمد لاریان (خواننده)، بهروز شریفیان (نوازنده پرکاشن)، مهدی ناصری (نوازنده گیتار)، امیرحسین ماهینی (نوازنده گیتار باس و عود)، معین پاکباز (نوازنده درامز) و مهدی حیدری منفرد (نوازنده نی انبان، نی جفتی و عود). هم‌کلاسی‌های قدیمی دوران مدرسه که همه ساکن بوشهر هستند و از سال‌ها پیش رویای گروه موسیقی «سیریا» را در سر داشته‌اند.

سیریا، چند ماه پیش، اولین آلبوم رسمی خود را با نام «میز دو نفره» منتشر کرده و همزمانی انتشار آلبوم آن‌ها با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، امکان برگزاری کنسرت را موقتا از آن‌ها گرفته است. اما قطعا با پایان یافتن دوره‌ی پاندمی و ادامه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، شاهد اجراهای بی‌نظیر این گروه دوست داشتنی خواهیم بود. فیلمی که در این مطلب می‌بینید، بخشی از فیلم کنسرت گروه موسیقی سیریا در شهر «شیراز» است که پیش از انتشار آلبوم «میز دو نفره» اجرا شده است.

کنسرت گروه موسیقی سیریا 1

سیریا درباره‌ی آلبوم میر دو نفره می‌گوید:

«آلبوم ما ناگزیر است فضای بوشهر و زندگی مردمانش را بازنمایی کند. چرا که سیریا در میان همین مردم زیسته و معنا گرفته. در این میان تلاش کرده‌ایم از ارائه تصویری غیرواقعی و سنتی بپرهیزیم و با رویکردی مدرن، بوشهر و موسیقی و مردمانش را عرضه کنیم». 

فیلم کنسرت

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر