0

معرفی 4 نمایشگاه آنلاین عکس بین‌المللی

نمایشگاه-آنلاین-عکس

شیوع اپیدمی ویروس کرونا، تمام سالن‌های نمایشی و گالری‌های عکس و سایر هنرها در جهان را به تعطیلی کشاند. اما این اتفاق ناخوشایند باعث برخی نتایج حاشیه‌ای شد. رونق‌گرفتن نمایش‌های آنلاین یکی از این نتایج بود. در حالی که برخی از سالن‌ها و اماکن هنری در حال بازگشایی هستند، موزه‌ها و گالری‌های بین المللی همچنان به نمایش هنری از خانه می‌پردازند. اتاق‌های مشاهده آنلاین و نمایشگاه‌های دیجیتال در همه‌جای اینترنت به چشم می‌خورند. آنها آثار مشهور را مستقیماً به صفحه نمایش ما می‌آورند. در این مطلب به معرفی چهار نمایشگاه عکس آنلاین شامل عکاسی جدید، پرتره‌های معاصر، عکاسی روزنامه‌نگاری و رویکردهای آزمایشی به ایده‌های زمان خواهیم پرداخت.

بخون: “دوروتا لنگ” و عکس‌هایی که 50 سال توقیف شدند

1- رویداد آنلاین توماس هوپکر؛ پلتفرم Bildhalle

توماس هوپکر، روزنامه نگار، آثار هنری متنوعی دارد که تجارب بیشماری را از رفت و آمد روزانه تا وقایع تاریخی نشان می‌دهد.. این هنرمند عکس‌های خود را از طریق پلتفرم Bildhalle به نمایش گذاشته است. نمایشگاه سال تصویر (Bildhalle) ترکیبی از رنگ‌ها و تصاویر سیاه و سفید از دوره‌های مختلف است. محلی که هنرمندان مختلف به نمایش آنلاین عکس‌های خود می‌پردازند.

در این گالری مردم و موضوعات اجتماعی در قلب یک مجموعه با مضامین انسانیت به همراه انسجام بصری بالا در حال فوران است. او می‌گوید: “در عکاسی من همه چیز در انتظار پس‌زمینه است تا همه‌چیز در جای خود قرار بگیرد و تصویر کامل شود.”

آدرس نمایشگاه آنلاین عکس توماس هوپکر:

https://www.bildhalle.ch/en/ausstellungen/thomas-hoepker-ausstellung-online-712

عکس از توماس هوپکر

2- فیلیپ لورکا دیکورسیا: پیکره‌های آسمانی؛ وب‌سایت دیوید زیرنر

لباسهای سفالی چوبی بر روی مرمرهای صیقلی هبوط می‌کنند. یک کف دست برهنه دراز و کشیده با کبوتری که روی مچ دست قرار دارد نمایان است. Philip-Lorca diCorcia (درگذشته 1951) به دلیل محو کردن خط بین حقیقت و داستان شناخته‌شده است.

پیکره‌های آسمانی (Heavenly Bodies) با واقعیت و هنر بازی می‌کند. نمایش لباس‌های زینتی از نمایشگاه The Met’s 2018 و نمایشگاه تخیل کاتولیک در جهان‌های ساخت یافته مضمون این عکس‌ها است. این تركیبات مرجع آثار هنری كلاسیك و مذهبی است. عکس‌های این هنرمند بیشتر ما را به یاد نقاشی‌های رنگ روغن رنسانس می‌اندازدندازداا.

فلیس پوزنیک، سردبیر این گالری توضیح می‌دهد: “روند آهسته بود، گویا مدل‌ها برای نقاشی بودند و این تصاویر مانند نقاشی‌ها هستند.”

آدرس نمایشگاه آنلاین عکس پیکره‌های آسمانی:

https://www.davidzwirner.com/viewing-room/philip-lorca-dicorcia-heavenly-bodies

تصویری از گالری عکس پیکره‌های آسمانی

3- هیروشی سوگیموتو: آغازها ؛ گالری فرانکل

Hiroshi Sugimoto (زاده 1948) به آثاری مشهور است که ماهیت زمان و تجربه را کشف می‌کند. بهترین نمونه ، شاید، سریال Theatres است – که سعی دارد یک فیلم کامل را در یک قاب واحد ضبط کند. نتایج بدست آمده از صفحه نمایش‌های روشن، سفید و درخشان است که از فضای داخلی بزرگ و درایوهای فضای باز درخشان است. نمایش گالری Fraenkel از اواخر دهه 1970 آغاز می‌شود و فعالیت‌های چهار دهه را شامل می‌شود.

آدرس نمایشگاه آنلاین عکاسی آغازها:

https://website-fraenkelgallerysf.artlogic.net/viewing-room/

عکس از هیروشی سوگیموتو

4- پترینا هیکس: گوتیک سفید؛ گالری ملی ویکتوریا

عکاس پترینا هیکس (درگذشته 1972) پرتره‌هایی را نشان می‌دهد که غنی از نمادگرایی اساطیری هستند. این تركیبات سورئال، اجراهای تمثیلی میوه‌ها، پرندگان، گل‌ها و مارها را به نمایش می گذارد. آثار او به تصویرگری‌های هنری زنان از نقاشی می‌پردازد. تصاویر بکر مفاهیم دوگانه مانند زیبایی و خطر، آشنایی و غربت، صمیمیت و فاصله، بینایی و نابینایی ایجاد می‌کند. آنها زبان تبلیغات را زیر پا می‌گذارند و بازنمایی‌های بصری زنان و کودکان را در طول تاریخ زیر سؤال می‌برند. هر اثر در مقیاس بزرگ یک بار ناخوشایند و مبهم دارد.

آدرس گالری عکاسی آنلاین پترینا هیکس:

تصویر منتخب از گالری گوتیک سفید
عکس از پترینا هیکس

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر