0

معرفی و نقد سریال Ratched (پرستار رچد)

سریال رچد Ratched

سریال پرستار رچد (Ratched) که تاکنون فصل اول آن در تاریخ  18 سپتامبر 2020  از شبکه‌ی اینترنتی نتفلیکس منتشر شده است، یک سریال اکشن روانشناسانه است. رچد با انتشار همین یک فصل، به محبوبیت زیادی رسیده و  طرفداران پر و پا قرص این سریال منتظر انتشار فصل جدیدش هستند. سریال  رچد (Ratched) برداشتی از رمان «پرواز بر آشیانه‌ی فاخته» به قلم کن کیسی (Ken Kesey’s) است که در سال 1962 در آمریکا به چاپ رسیده است. سریال پرستار رچد (Ratched) ،  که توسط “اوان رومانسکی” و “رایان مورفی” ساخته شده است، با نقش آفرینی سارا پالسون (Sarah Paulson)  در نقش  پرستار رچد، توانسته لایه‌های عمیق شخصیتی این کاراکتر که پیش از آن در رمان کیسی به آن پرداخته شده است را به تصویر بکشد.

معرفی رمان ” پرواز بر آشیانه فاخته “

رمان معروف کن کیسی که در سال 1962 در آمریکا منتشر شد، یکی از مشهورترین رمان‌های تاریخ ادبیات است. این رمان در سال 1355 با ترجمه‌ی سعید باستانی و با نام پرواز بر آشیانه‌ فاخته، به چاپ رسیده است. رمان کیسی به انتخاب مجله‌ی تایم، جزو 100 رمان برتر انگلیسی زبان تاریخ است و در نظرسنجی شبکه‌ی بی‌بی‌سی، این رمان جزور 200 رمان محبوب بریتانیایی‌ها معرفی شد. رمان پرواز بر آشیانه‌ی فاخته بارها مورد توجه کارگردان‌های سینما و تئاتر قرار گرفته است، اما رچد، اولین سریالی است که بر اساس این رمان ساخته شده است.

سریال رچد Ratched 10

این کتاب توسط “رئیس” برومدن ، یک بیمار غول پیکر که یک شخصیت نیمه بومی آمریکایی دارد و خود را ناشنوا و لال نشان می‌دهد، روایت می‌شود.داستان برومدن عمدتاً به تمجیدات رندال مک مورفی متمرکز است که خود را به دیوانگی زده و سعی دارد به این بهانه، اجرای حکم خود را منتفی کند.  پرستار رچد که اختیارات مطلق نظارت و پزشکی بیماران را به عهده دارد، دائما با رندال به مشکل می‌خورد و این درگیری‌های روزمره اوضاع بیمارستان روانی را به هم می‌ریزد. در نهایت مشخص می‌شود که برومدن کر و لال نیست و می‌تواند حرف بشنود و حرف بزند و با یک پایان شکوهمند، میله‌های آهنی آسایشگاه روانی یا زندانی که در آن گرفتار شده را در هم می‎شکند و از آسایشگاه می‌گریزد.

کن کیسی نویسنده‌ی این رمان، در یک شیفت و به صورت مرتب در یک مرکز بهداشت روانی در منلو پارک کالیفرنیا مشغول به کار بوده و این کتاب حاصل تجربه‌ی شخصی او با رویکردی انتقادی نسبت به سیستم درمانی بیماران، به رشته‌ی تحریر درآمده است. کیسی در تمام مدت مشغول صحبت با بیماران بود و حتی به عنوان بخشی از پروژه MKUltra به طور داوطلبانه داروهای روانگردان ، از جمله مسكالین و LSD را مصرف كرد. تجربه‌ی کیسی پس از مصرف LSD و داروهای روانگردان دیگر باعث شد او نسبت به بیماران دلسوز شود.

برای خرید رمان “پرواز بر آشیانه فاخته” روی دکمه‌ی بالا کلیک کنید و پس از ورود به سایت دیجی‌کالا این کتاب را خریداری کنید.

در نقد این رمان باید عنوان داشت، کیسی ابزاری  که برای ظلم و ستم علیه بیماران استفاده می‌شود را قابل مقایسه با زندان می‌داند. بسیاری از این ادعاها را میشل فوکو ، روشنفکر فرانسوی همزمان مطرح می‌کرد و به نظر می‌رسد که تفکرات کیسی در نگارش این رمان به نوعی منعکس کننده‌ی نظریات فوکو است.

آثار اقتباس شده از رمان ” پرواز بر آشیانه‌ی فاخته”

رمان پرواز بر آشیانه‌ی فاخته، پیش از سریال رچد نیز الهام بخش ساخت یک فیلم سینمایی و یک تئاتر بوده است. اولین بار  در سال 1363 ، درست یک سال پس از انتشار رمان، نمایشی با همین نام توسط دایر واسرمن در برادوی به روی صحنه رفت. در این نمایش که با نام رمان به اجرا درآمد، جوآن تنزل نقش پرستار رچد را بازی می‌کرد.

سریال رچد Ratched 9

پس از آن فیلم سینمای One Flew Over the Cuckoo’s Nest که با نام فارسی “دیوانه‌ای از قفس پرید” شناخته می‌شود در سال 1975 بر اساس همین رمان ساخته شد که بازی به یاد ماندنی “جک نیکلسون” در نقش راندل مک مورفی و بازی بی‌نظیر “لوئیز فلچر” در نقش پرستار رچد ، هر دو برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن در آکادمی اسکار شد. این فیلم سینمایی به کارگردانی میلوش فورمن همچنین سه جایزه‌ی دیگر از آکادمی اسکار در سال 1976 دریافت کرد و به یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شد.

پرستار رچد به عنوان یک شخصیت موتیو در سریال ABC Once Upon a Time  که از شبکه‌ی ABC  پخش می‌شد حضور فراوانی داشت که با نقش‌آفرینی “اینگرید تورنس” به تصویر کشیده شد و برای ملکه‌ی شیطان به عنوان پرستار در آسایشگاه Storybrooke کار می‌کند.

در سال 2001 امی مورتون دوباره نمایش با نام رچد و با اقتباس از همین رمان، در تئاتر برادوی به روی صحنه برد و سرانجام امسال سریال رچد در دو فصل به سفارش شبکه‌ی نتفلیکس ساخته شد که تاکنون یک فصل از آن منتشر شده است. 

خلاصه داستان سریال رچد (Ratched)

سریال رچد Ratched 8

در این خلاصه داستان، هیچ بخشی از سریال اسپویل نمی‌شود…!

سریال رچد (Ratched) یک سریال درام پر تعلیق است که داستان اصلی پرستار  شروری به نام میلدرد رچد را روایت می‌کند. در سال 1947 ، میلدرد  رچت به کالیفرنیای شمالی می‌رسد تا در بیمارستان روانپزشکی برجسته‌ای که آزمایشات جدید و ناراحت کننده‌ای برای درمان ذهن انسان را آغاز کرده ، به کار بپردازد. در یک مأموریت مخفی، میلدرد رچد خود را به عنوان تصویری کامل از آنچه یک پرستار فداکار باید ارائه دهد، نشان می‌دهد. اما چرخ‌ها همیشه در حال چرخیدن هستند و با شروع نفوذ میلدرد به سیستم بیمارستان تالسون، نمای بیرونی شیک و آراسته‌ی میلدرد رچد به سمت سیاهی و تاریکی وجودش حرکت می‌کند و از او کاراکتری شرور و ترسناک به نمایش می‌گذارد.  سریال رچد (Ratched ) نشان می‌دهد که هیولاهای واقعی ساخته می‌شوند و متولد نمی‌شوند.

آیا پرستار رچد ( Nurse Ratched ) یک شخصیت واقعی است؟

پرستار رچد (Nurse Ratched)  نام یک زن سادیستیک است که به عنوان  سرپرستار بیمارستان روانی سالم، اتفاقات عجیبی را رقم می‌زند. این کاراکتر در مان پرواز بر آشیانه‌‍ی فاخته به قلم کن کیسی شاخته شده است.

پرستار رچد (Nurse Ratched)  معروف به “پرستار بزرگ” شخصیتی خیالی و اصلی‌ترین آنتاگونیست رمان پرواز بر آشیانه‌ی فاخته (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) به قلم کن کیسی است. شخصیت رچد، یک پرستار مقتدر و سرد و بی‌عاطفه است که  با روحیه‌ی سادیستیک، با سنگدلی تمام با بیماران روانی مواجه می‌شود.  رچد ( Ratched ) در عین حال به عنوان کلیشه‌ی رایج یک شخصیت پرستار، گاهی به فرشته‌ی نجات آدم‌ها تبدیل شده و آن‌ها را به سمت امیال و خواسته‌های قلبی‌شان نزدیک می‌کند. در رمان کیسی، رچد به عنوان استعاره‌ای از بروکراسی فاسد مراکز درمانی روانپزشکی و در عین حال نماینده‌ی اقتدار و قدرت این نهادهای مهم در آمریکاست.

سریال رچد Ratched 7

پرستار رچد در فیلم “دیوانه‌ای از قفس پرید”  با بازی “لوئیز فلچر” برای علاقه‌مندان به سینما، شخصیتی شناخته شده است که توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش زن را در آکادمی اسکار از آن خود کند. اما سارا پالسون در سریال رچد ( Ratched ) با بازی در نقش اصلی سریال (یعنی پرستار رچد)، توانسته بار دیگر تصویری به یادماندنی از کاراکتر خلق شده در رمان کیسی بسازد. کیسی نویسنده‌ی رمان، اضهار داشته است که کاراکتر پرستار رچد را بر اساس پرستار بخش روانپزشکی محل کار خود خلق کرده است. جالب است بدانید پس از انتشار رمان، کیسی با همکار سابقش بر سر خَلق کارکاتر رچد دعوای مفصلی می‌کند و بعدتر در مورد آن شخص عنوان می‌کند که همکارش بسیار ساده‌تر از کارکتری است که تصویر کرده‌ و مهم‌تر این‌که او رفتار بسیار انسانی‌تری دارد.  در رمان کن کیسى ، پرستار رچد توسط رئیس برومدن این‌چنین توصیف شده است:

صورتى صاف، محاسبه شده و دقیق، مانند یک عروسک گران قیمت ، پوستى مانند مینای دندان گوشتی، که ترکیبی از سفید و کرم رنگ است، با چشم‌های آبی رنگ ، او همچنین یک بینی کوچک با سوراخ های کوچکی دارد. اما تنها چیزی که در رچد با ظاهر عالی او مطابقت ندارد،  داشتن لب‌ها و ناخن‌هایی است که به رنگ نارنجی هستند. او زنانگی و سینه‌های بزرگش را زیر یک لباس پرستاری سفید، پنهان می‌کند.

پرستار رچد سرپرستار اداری بیمارستان دولتی سالم (Salm) است ، یک موسسه‌ی روانشناختی که در آن خدماتی به بیماران روانی از جمله تامین داروها و دیگر امتیازات و ملزومات اساسی، مانند مواد غذایی و لوازم بهداشتی را ارائه می‌دهد. پرستار رچد، هر وقت از یکی از بیماران ناراضی باشد ، به طرز دمدمی مزاجی این امتیازات را لغو می‌کند. مافوق او، چشم خود را  روی این مسائل می‌بندند. زیرا رچد نظم آن آسایشگاه روانی را حفظ می‌کند. پرستار رچد با تحقیر بیماران و عنوان کردن ضعف‌های شخصیتی آن‌ها که اغلب ریشه در بیماری‌شان دارد، آن‌ها را تحت تاثیر قرارداده و به خوبی آن‌ها را کنترل می‌کند.  شخصیت مستبد و آسیب زننده‌ی  رچد، ریشه در دوران پرستاری‌اش در ارتش و در طول جنگ جهانی دوم دارد.

سریال رچد Ratched 6

پرستار رچد با شخصیت دو قطبی خود، مخاطب را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. رچد گاهی به یک هیولای شیطانی تبدیل شده و با استفاده از ضعف‌های یک بیمار و کنترلی که بر روی شخصیت او دارد، برای پیشبرد اهداف خود، او را به سمت مرگ هدایت می‌کند و خودش به عنوان یک بیننده شاهد خودکشی بیماری می‌شود که گلویش را با چاقو می‌برد. اما از سوی دیگر ، در همان لحظه رچد به عنوان یک پرستار وظیفه شناس در ظاهر یک فرشته‌ی نجات، رئیس بیمارستان را از یک گرفتاری بزرگ رها می‌کند.

پرستار رچد همیشه با بیمارهایش رفتار بی‌رحمانه‌ای ندارد. گاهی اوقات رچد به معنای واقعی کلمه به یک فرشته تبدیل شده و علاوه و کاستن رنج و عذاب بیمارهایش، راه آزادی و رهایی آن‌ها از آسایشگاه روانی را فراهم می‌کند.

این توصیفات از کاراکتر پرستار رچد، در واقع تمامی توصیفاتی است که رمان “پرواز بر آشیانه‌ی فاخته” آمده است و به نظر می‌رسد سریال رچد (Ratched)  در پرداخت به شخصیت میلدرد رچد، بسیار به رمان وفادار بوده است. گرچه سریال رچد به شکلی دیگر داستان را روایت می‌کند و تغییرات عمده‌ای نسبت به رمان دارد.

سارا پالسون (Sarah Paulson)  با بازی در نقش میلدرد رچد، هم خوی بیمارگونه و سادیستیک شخصیت پرستار رچد را به خوبی به تصویر کشده و هم روح لطیف یک پرستار دلسوز و مهربان که تنها دغدغه‌اش کمک به بیماران روانی است. میلدرد رچد در این سریال، پیچیدگی‌های فراوانی در شخصیت خود دارد و تمامی روابط و اعمال او، شکلی از ابهام را در مخاطب ایجاد می‌کند.

سریال رچد Ratched 5

شخصیت پرستار رچد توسط موسسه فیلم آمریکا در  لیست 100 قهرمان شرور سینمایی قرار گرفت. پرستار رچد در مقام پنجم این لیست،  پشت سر جادوگر شریر غرب جادوگر اوز، قرار گرفته و  او را به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های منفی تاریخ سینما می‌شناسند.

معرفی کاراکترهای مهم سریال رچد (Ratched)

در ادامه به معرفی سایر کاراکترهای حاضر در فصل اول سریال رچد خواهیم پرداخت.

سریال رچد Ratched 4

ادموند تالسون کیست؟

ادموند تالسون شخصیتی است که سریال رچد با آن شروع می‌شود. در ابتدای سریال، تالسون چند کشیش را به قتل می‌رساند و در ادامه به بیمارستان روانی لوسیا منتقل می‌شود و اجرای حکم او منوط به تشخصی دکتر هانوور است. “فین ویتروک” (Finn Wittrock) در سریال رچد  نقش ادموند تالسون  را بازی می‌کند.

دکتر ریچارد هانوور کیست؟

دکتر هانوور یکی از شخصیت‌های کلیدی فصل اول سریال رچد است که مدریت مرکز روان‌درمانی لوسیا را به عهده دارد. دکتر ریچارد هانوور علی رغم تلاش‌های بی‌دریغش برای ایجاد یک مرکز روان درمانی موثر، به خاطر گذشته‌ی تاریک و مشکلاتی که دارد، در اداره‌ی بیمارستان بسیار ضعیف عمل می‌کند و به همین دلیل پرستار رچد به راحتی مدریت امور را به دست می‌گیرد. در این سریال جان جان برایونس (Jon Jon Briones) در نقش دکتر ریچارد هانوور که گاهی در زبان فارسی با نام دکتر هانوفر نیز شناخته می‌شود به ایفای نقش پرداخته است.

گوندولین بریگز کیست؟

سینتیا نیکسون (Cynthia Nixon) در نقش گوندولین بریگز  که به دبیر مطبوعاتی فرماندار ویلبرن مشغول است به ایفای نقش پرداخته است. گووندولین بریگز پس از مدتی، احساسات عمیقی نسبت به میلدرد رچت پیدا می‌کند و تحت تاثیر این علاقه، مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.

هاک فینیگان کیست؟

چارلی کارور(Charlie Carver) در سریال رچد نقش هاک فینیگان را بازی می‌کند. هاک نظم دهنده‌ی بیمارستان دولتی لوسیا است. چهره‌ی او در جنگ پس از اصابت خمپاره، منفجر شده است. هاک بعد از آن‌که بتسی بیمارستان را از دکتر هانوفر تحویل گرفت، به درجه‌ی پرستاری ارتقا می‌یابد.

 بتسی باکت کیست؟

پرستار بتسی باکت ، رئیس پرستاران در بیمارستان دولتی لوسیا و رقیب اصلی میلدرد رچد به حساب می‌آید.  بتسی تمام مدت به رچد و اقدامات او مشکوک است و در عین حال زن ساده‌ای است که به راحتی احساساتش خدشه‌دار می‌شود. او برای حفظ جایگاه خود به عنوان سرپرستار آسایشگاه لوسیا، حاضر است هر کاری انجام دهد. جودی دیویس (Judy Davis) نقش بتسی باکت را در سریال رچد بازی می‌کند.

اوندین دوکت یا شارلوت ولز  کیست؟

سوفی اوکوندو (Sophie Okonedo) یکی از زیباترین و مهم‌ترین نقش‌های سریال رچد را بازی می‌کند. اوندین دوکت یا شارلوت ولز، یک بیمار دوقطبی است که مهم‌ترین بیمار دکتر هانوور نیز به حساب می‌آید. سوفی اوکوندو توانسته به خوبی از پس هر دو قطب مختلف این شخصیت بر بیاید و به نوعی می‌شود گفت او دو نقش در سریال دارد. تفاوت دو کارکتر اوندین دوکت و شارلوت ولز به قدری واضح است که با کوچک‌ترین تغییر رفتار در این کاراکاتر می‌توان تشخیص داد که با کدام قطب شخصیتی او مواجه هستیم.

لنوره اوسگود کیست؟

شارون استون (Sharon Stone) بازیگر سرشناس هالیوود در نقش لنوره اوسگود در فصل اول سریال رچد ظاهر شده است. اوسگود وارث ثروتمندی است که پس از استخدام دکتر هانوور برای معالجه‌ی بیماری روانی پسرش ، به سرنوشت شومی دچار می‌شود.

دیگر کاراکترهای سریال رچد …

سریال رچد Ratched 3

کوری استول (Corey Stoll) در نقش چارلز وین رایت ، مردی است که توسط لنوره اوسگود برای کشتن دکتر هانوفر استخدام شد.

وینسنت دو اونفریو (Vincent D’Onofrio) به عنوان فرماندار جورج ویلبرن ، فرماندار کالیفرنیا به ایفای نقش می‌پردازد.

آلیس انگلرت (Alice Englert) در نقش پرستار دالی ، کارآموز پرستار در ایالت لوسیاست که در ادامه عاشق ادموند تالسون می‌شود.

آماندا پلامر (Amanda Plummer)  در نقش لوئیز ، صاحب متلی که میلدر رچد در آنجا اقامت دارد و دوست دیرینه‌ی پرستار باکت است.

براندون فلین (Brandon Flynn)  در نقش هنری اسگود ، پسر روان پریش لنور ، که دست و پاهایش توسط دکتر هانوور قطع شده است.

مایکل بنیامین واشنگتن (Michael Benjamin Washington)  در نقش ترور بریگز همسر گوندولین است که ازدواجش با او صرفا شکلی محافظه کارانه دارد.  

نقد سریال رچد (Ratched)

فیلمبرداری اولین فصل سریال رچد، در اوایل سال 2019 در لس آنجلس و استودیوی قرن بیستم فاکس انجام شد. یکی از مکان‌های فیلمبرداری و لوکیشن‌های سریال رچد، خانه‌ی تاریخی آدامسون در مالیبو بود. خانه‌ی آدامسون حالا به آسایشگاه روانی تالسون تبدیل شده بود، تا به شکلی عجیب بار دیگر تصویری ماندگار از پرستار رچد را در شکلی متفاوت عرضه کند.

سریال رچد Ratched 2

من به پیشنهاد یکی از دوستانم که می‌دانست شیفته‌ی سریال توئین پیکز هستم، به تماشای سریال رچد نشستم. نکته‌ی جالب توجه این‌که، علاوه بر تشابهات مضمونی و ژانری سریال رچد با سریال محبوب توئین پیکز، متوجه شدم اکثر اپیزودهای این سریال توسط دختر لینچ کارگردانی شده است. جنیفر لینچ (Jennifer Lynch) با کارگردانی موفق خود در سریال رچد، نشان داد که حداقل به لحاظ سلیقه در دسته‌بندی و ژانر سینمایی، راه پدرش را در پیش گرفته است. سریال رچد، یک سریال معمایی، با ته مایه‌هایی از ژانر وحشت است که به خوبی توانسته اوضاع یک بیمارستان روانی و آشفتگی‌هایش را به تصویر بکشد.

نکته‌ی حائز اهمیت در نقد سریال رچد، بازی بی‌نظیر سارا پالسون است که توانسته به خوبی، تصویر جدید یکی از شرورترین کارکترهای تاریخ سینما ارائه کند. اگر از طرفداران سریال‌های معمایی با نگرش‌های روان‌شناختی هستید، قطعا تماشای این سریال شما را غافلگیر خواهد کرد. سریال رچد در لایه‌های پنهان خود، به تاریخ و سیاست نیز سرک می‌کشد و با انتخاب رنگ‌های دقیق و حساب شده، حقایق تاریخی و سیاسی مهمی را افشا می‌کند.

استفاده از رنگ فیروزه‌ای به عنوان یکی از رنگ‌های غالب و مهم سریال، حاوی نگرش‌های دقیق و حساب شده‌ای است. به عنوان مثال ماشین میلدرد رچت و اکثر لباس‌هایی که او به تن دارد، از تم رنگی مشابهی استفاده می‌کند. ربکا گوزی ، طراح لباس و فشنیست سریال رچد در این خصوص توضیح داد: “فیروزه‌ای رنگ نمادین غالب بود که ما برای شخصیت‌های مختلف به معناهای مختلف استفاده کردیم. این رنگ‌ نشانه‌هایی از مضامینی مانند خشونت ، ستم ، هوس ، حسادت ، طمع و شر را به تصویر می‌کشد.

علاوه بر استفاده از رنگ تماتیک قالب در سریال رچد، یکی دیگر از تکنیک‌های کارگردانی که مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده از رنگ‌های سبز و قرمزی است که در بخش‌هایی از سریال، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به عنوان مثال در هنگام تماشای سریال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا در سریال رچد چراغ‌ها سبز می‌شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، رنگ سبز به عنوان نمادی برای ارائه‌ی ذهنیات شهوانی کاراکتر میلدرد رچد استفاده شده است. در بخش‌های دیگری از سریال، به عنوان مثال در صحنه‌ای که دکتر هانوور با دست‌های بریده‌ی هنری اسگود مواجه می‌شود، همه چیز رنگ قرمز به خود می‌گیرد. این استفاده علاوه بر تاثیرات روانی رنگ قرمز که باعث بالا بردن هیجانات درونی می‌شود، به نوعی نمادی از به تصویر کشیدن شرارت و ذات شیطانی نهفته در رفتار آدم‌هاست.

سریال رچد (Ratched) نه به عنوان یک شاهکار، ولی به عنوان سریالی که توانسته برداشتی متفاوت از یکی از کارکترهای مشهور در ادبیات و سینمای آمریکا و اروپا، یعنی پرستار رچد ارائه دهد، موفق بوده است.

نظر منتقدان مشهور جهان در نقد سریال رچد (Ratched)

نیکلاس باربر منتقد سرشناس بی‌بی‌سی آنلاین در نقد سریال رچد نوشت :

جغجغه‌ای که با رنگ‌های متنوع باعث سرگرمی کودکان می‌شود، مثالی است برای آن‌چه طراحی‌های رنگارنگ سریال رچد مخاطبش را مجدوب خود می‌کند. در سریال رچد همه چیز، از طراحی‌های بی‌نظیر و موسیقی‌ای شبیه اپرای صابون برنارد هرمان گرفته  تا فیلمنامه‌های عالی رومانسکی که کنترل دقیقی روی شخصیت‌ها و داستان‌های درهم پیجیده دارد، در سر جای خود قرار دارد.  این سریال نمایانگر برخی از تصاویر ترسناک از رفتارهای روانی وحشیانه دهه 1940 را به تصویر می‌کشد.

الكساندرا پولارد از روزنامه ایندیپندنت در نقد سریال رچد، داستان اصلی سریال را “متفكرانه و گمراه کننده” دانست.

دارن فرانیچ از هفته‌نامه‌ی سرگرمی در نقد سریال رچد عنوان کرد :

 لباس‌های این مجموعه زیبا  و مجلل‌اند،  اما درست شبیه به داستان پرستار رچد، انگار لباس میت پوشیده‌اند.

نقدهای بیشتر بخون…!

سریال رچد Ratched1
سریال رچد (Ratched) در مورد چیست ؟

سریال رچد (Ratched) یک سریال درام پر تعلیق است که داستان اصلی پرستار  شروری به نام میلدرد رچد را روایت می‌کند. این سریال در اصل برداشت آزادی از رمان “پرواز بر آشیانه فاخته” به قلم کن کیسی است.

آیا پرستار رچد ( Nurse Ratched ) یک شخصیت واقعی است؟

پرستار رچد (Nurse Ratched)  نام یک زن سادیستیک است که به عنوان  سرپرستار بیمارستان روانی، اتفاقات عجیبی را رقم می‌زند. این کاراکتر در رمان پرواز بر آشیانه فاخته به قلم کن کیسی ساخته شده است و شخصی با جنین نامی وجود خارجی ندارد.

فصل جدید سریال رچد (Ratched) چه زمانی پخش می‌شود؟

به علت شیوع بیماری کرونا، هنوز تاریخ ساخت و پخش فصل دوم سریال Ratched مشخص نیست اما احتمال آن می‎رود که فیلمبرداری فصل 2 رچد در اوایل سال 2021 آغاز شود که در این صورت اوایل سال 2022 فصل دوم سریال رچد آماده‌ی انتشار می‌شو.د.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر