2

معرفی 20 نقاشی مشهور تاریخ ..!

مشهورترین نقاشی های جهان

مشهورترین نقاشی های جهان، حاصل نبوغ و استعداد ذاتی خالقان این آثار است. اما نکته‌ای که باعث معروف شدن و به شهرت رسیدن این نقاشی‌ها شده، داستانی است که هر کدام از این تابلوها روایت می‌کنند. تمام آثار هنری معرفی شده در این لیست، از معروف‌ترین نقاشی جهان است که در طول تاریخ ، مورد بحث و مناقشه بوده‌اند.

هر اثر هنری حاوی نگرشی است که در ذهن مخاطبان به اشکال مختلف نمود پیدا می‌کند و به همین جهت و به طبع اختلاف سلیقه در امر زیبایی شناسی، هیچ وقت لیست تائید شده و مشخصی از دسته‌بندی برترین آثار هنری موجود نیست. هنر نقاشی نیز از ان قاعده مستثنی نیست. در این مطلب سعی شده با بررسی مجموعه مقالات متنوع و گسترده‌ای که در این زمینه وجود دارد، بیست تا معروف ‌ترین نقاشی جهان را لیست کرده و به شما معرفی کنیم.

1- مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی

(Mona Lisa)

گفته می‌شود که معروف‌ترین نقاشی جهان مونالیزا ست. داوینچی در این اثر یکی از واقع‌بینانه‌ترین و گیراترین لبخندهای نقاشی شده را به تصویر درآورده است. در مورد لبخند مونالیزا سوالات گوناگونی مطرح شده است. گفته می‌شود این نقاشی تصویری است که داوینچی به سفارش همسر “لیزا گراردینی” یکی از اعضای خانواده‌ی سلطنتی ایتالیا، از او ترسیم کرده که یک پرتره با ارتفاع نیمه است.

مشهورترین نقاشی های جهان 01 مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی
تابلوی نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی که به عنوان مشهورترین نقاشی جهان شناخته می‌شود.

این اثر هنری که در محافل هنری به عنوان یک شاهکار شناخته می‌شود، در سال 1911 توسط یک کارمند ایتالیایی به نام پروژیا از موزه‌ی لوور دزدیده شد که پس از آن شهرت زیادی در بین مردم پیدا کرد. پروجا به عنوان وطن پرست ایتالیایی معتقد بود که این شاهکار باید به ایتالیا برگردانده شود و نه در یک گالری فرانسوی که در یک گالری عمومی در ایتالیا آویخته شود.

هر چند تلاش‌های پروجا بی‌نتیجه ماند و نقاشی لبخند مونالیزا به موزه‌ی لوور بازگردانده شد و هر هفته هزاران بازدید کننده از معروف‌ترین نقاشی جهان بازدید می‌کنند. این نقاشی همچنین رکورددار گرانترین ارزیابی بیمه با قیمت 100 میلیون دلار از سال 1962 را در اختیار دارد.

2- جیغ اثر ادوارد مونک

(The Scream)

نقاشی “جیغ” اثر مشهور نقاش نروژی “ادوارد مونک” که با عنوان “The Scream of Nature” به عنوان نمادی از اضطراب تبدیل شده، یکی از معروف ‌ترین نقاشی‌ های جهان است. مونک چهار نسخه از این نقاشی را دو رنگ و دو نسخه پاستلی از آن ایجاد کرده است. این اثر یکی از معروف‌ترین آثار نقاشی در سبک اکسپرسیونیسم است.

مشهورترین نقاشی های جهان 02 جیغ اثر ادوارد مونک
تابلوی نقاشی “جیغ” اثر ادوارد مونک که یکی از نمادین‌ترین نقاشی‌های تاریخ جهان است.

مونک در حالی که برای پیاده روی عصرگاهی با دوستانش بیرون رفته بود، ناگهان از تماشای غروب آفتاب به ایده‌ای رسید که حاصل آن به تصویر درآوردن نقاشی “جیغ” بود. خودش در این مورد می‌نویسد:

آسمان سرخ شد. به رنگ خون. من متوقف شدم. احساس خستگی کردم و به حصار تکیه دادم. در بالای سر مردم شهر خون بود و هوای گرم، زبانه‌های آتشین بود. دوستانم راه را ادامه دادند و من در آنجا لرزیدم و از اضطراب ایستادم و احساس کردم یک جیغ بیکران از طبیعت عبور می‌کند.

3- شام آخر اثر لئوناردو داوینچی

(The Last Supper)

نقاشی شام آخر” اثر لئوناردو داوینچی، یکی از مشهورترین آثار هنری اوست. این نقاشی دیواره‌ی مستطیل شکل سالن غذاخوری صومعه‌ی “سانتا ماریا دل گریزیا” در شهر میلان را می‌پوشاند و صحنه‌ی آخرین شام مسیح و دوازده یارش را به تصویر می‌کشد.

داوینچی برای به تصویر کشیدن “شام آخر” از روش‌های نوین نقاشی دیواری استفاده نکرد. او برای کشیدن این نقاشی از رنگ روغن استفاده کرد تا با صبر و حوصله کارش را به اتمام برساند. طبیعتا خشک شدن رنگ روغن زمان زیادی می‌برد و به همین جهت، احتمالا داوینچی زمان زیادی را صرف به تصویر کشیدن این نقاشی کرده است. داوینچی مجبور شد در ابتدا دیوار را با یک لایه دوتایی ژسو و ماستیک مهر و موم کند تا بتواند نقاشی‌اش را روی آن به تصویر بکشد..

مشهورترین نقاشی های جهان 03 شام آخر اثر لئوناردو داوینچی
دیوارنگاره‌ی “شام آخر” اثر ” لئوناردو داوینچی ”

شاید امروز چیز زیادی از رنگ‌هایی که داوینچی صرف کشیدن یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان کرده، باقی نمانده است. چرا که عوامل زیست محیطی این نقاشی را تخریب کرده‌اند و بارها این اثر بازسازی شده است. با این وجود این نقوش به یکی از معروف‌ترین تصاویر نقاشی ثبت شده در تاریخ تبدیل شده‌اند.

4- دختری با گوشواره‌ی مروارید اثر یوانس ورمیر

(Girl With a Pearl Earring)

تصویر معروف “دختری با گوشواره مروارید” توسط ” یوانس ورمیر” نقاش برجسته‌ی هلندی در سال 1665 نقاشی شده است. از این به عنوان “tronie” یاد می‌شود که یک کلمه هلندی است و از قرن هفدهم در ادبیات هلند باقی مانده است. این کلمه به “گلوله‌ای که از سر آویزان است” معنا می‌شود و به نظر می‌‎رسد به گوشواره‌ی مروارید اشاره دارد. ناگفته نماند که بحث‌های فراوانی در مورد جنس گوشواره‌ی تصویر شده در گرفته است. در سال 2014 وینسنت ایک، فیزیک‌دان معروف هنلدی عنوان کرد که با توجه به بازتاب آینه‌ای، گلابی شکل بودن و درشتی این گوشواره، به نظر می‎‌رسد جنس آن از مورارید نیست و یک گوشواره از جنس قلع است که جلا داده شده است.

مشهورترین نقاشی های جهان 04 دختری با گوشواره‌ی مروارید اثر یوانس ورمیر
نقاشی دختری با گوشواره‌ی مروارید که با نام مونالیزای هلندی نیز شناخته می‌شود.

تجزیه و تحلیل مدرن از این نقاشی نشان داده است که زمینه‌ی سیاه نقاشی دارای یک لایه‌ رنگ سبز عمیق است که با استفاده از یک لعاب سبز زیرلایه‌ی زمینه‌ی سیاه آن است. لعاب سبز مدت‌هاست که رنگ باخته است. صرف نظر از این که دختری که در این نقاشی تصویر شده همچنان زیبایی‌اش را حفظ کرده و این تصویر را به یکی از مشهورترین نقاشی های جهان تبدیل کرده است.

5- زایش ونوس اثر ساندرو بوتیچلی

(The Birth of Venus)

ساندرو بوتیچلی، نقاش ایتالیایی دوره‌یی رنسانس، در اواسط دهه 1480 نقاشی “زایش ونوس” را کشیده است. این تصویر حضور ونوس در خشکی را به تصویر می‌کشد. ونوس که پس از مدت‌ها حضور و رشد در اعماق دریاها، حالا در ساحل تولد دوباره‌ای را تجربه می‌کند. این نقاشی یکی از کلاسیک ترین آثار هنری است که تصویری اسطوره ای را به نمایش می‌گذارد.

مشهورترین نقاشی های جهان 05 زایش ونوس اثر ساندرو بوتیچلی
نقاشی “زایش ونوس” اثر نقاش معروف ایتالیایی “ساندرو بوتیچلی”

بوتیچلی یک نقاش معروف دیگر با همین رویکرد اسطوره‌ای را ترسیم کرده که “پریماورا” نام دارد و این نقاشی نیز الهه‌گان و خدایان باستانی را به نمایش می‌گذارد که آن هم تمثیلی از بهار و زایش است. هر دو قطعه‌ی هنری توسط خانواده‌ی مدیچی ، یکی از قدرتمندترین سلسله‌های بانکی آن زمان در فلورانس ، سفارش داده شده است. این خانواده به عنوان حامی هنر سهم گسترده‌ای در سفارش و حمایت از هنرمندان برای چندین نسل داشتند. هر دو اثر بوتیچلی که درباره‌ی افسانه‌ی آفرینش و تولد است از جمله مشهورترین نقاشی های جهان به شمار می‌آیند.

6- گل‌های آفتابگردان اثر ونسان ون‌گوک

(Sunflowers)

دوازده نقاشی از گل‌های آفتابگردان که توسط ون‌گوک خلق شده، وجود دارد که بین زمان حضورش در پاریس و آرل تقسیم شده است.

مشهورترین نقاشی های جهان 6 گل‌های آفتابگردان اثر ونسان ون‌گوک
یکی از تابلوهای مجموعه‌ی “گل‌های آفتابگردان” اثر “ونسان ون گوک”

اولین تصویر از این مجموعه که در پاریس نقاشی شده، دارای گل آفتابگردانی است که در یک گلدان قرار گرفته و برخی از گلها روی سطح یا رومیزی صاف قرار گرفته‌اند. اما در نقاشی‌های بعدی که در آرل به پایان رسیده‌اند، گل‌های آفتابگردان به صورت مرتب و ایستاده در گلدان‌ها قرار گرفته‌اند. رنگ روغنی زردی که در کارهای بعدی استفاده می‌شود، به تازگی در دسترس نقاشان قرار گرفته بود و ون گوگ از این سایه‌های زنده و زرد در کارهای خود استقبال کرده است.

7- بوسه اثر گوستاو کلیمت

(The Kiss)

گوستاو کلیمت نقاش نمادگرای اتریشی، تقریباً در سال 1907 تابلوی “بوسه” را نقاشی کرد. این اثر عمدتا روغنی روی بوم است اما یک نقاشی مخلوط به حساب می‌آید زیرا شامل برگ‌های طلا ، پلاتین و نقره است. یک اثر هنری نسبتاً بزرگ به ابعاد 180 سانتی متر در 180 سانتی متر که در حال حاضر در گالری اتریش وین آویزان است.

مشهورترین نقاشی های جهان 7 بوسه اثر گوستاو کلیمت
نقاشی “بوسه” اثر نقاش اتریشی “گوستاو کلیمت”

این یکی از بهترین آثاری است که نمایانگر جنبش سمبولیسم (نمادگرایی) است. کلیمت در دوران طلایی کارش از برگ طلا استفاده کرد تا در نقاشی بوسه، ظاهری کاملا ظریف و درخشان ایجاد کند.

8- امپرسیون طلوع آفتاب اثر کلود مونه

(Impression Sunrise)

طلوع آفتاب که توسط کلود مونه نقاش معروف فرانسوی به تصویر درآمده است، نمایانگر شهر زادگاهش در بندر لو هاور فرانسه است. این نقاشی که از نامگذاری جنبش امپرسیونیسم الهام گرفته است، در سال ۱۸۷۴ میلادی و در جریان اولین نمایشگاه هنری مستقل امپرسیونیست‌ها (که در آن تاریخ به این نام شناخته نمی‌شدند)، به نمایش عمومی گذاشته شد.

گالری‌ها پاریس، مونه را به همراه برخی از بزرگترین نام‌های امپرسیونیسم در آن زمان رد کرد. امپرسیونیسم یکی از اولین جنبش های هنری مدرن واقعی است که مونه درخشان‌ترین ستاره آن بود.

مشهورترین نقاشی های جهان 8 8- امپرسیون طلوع آفتاب اثر کلود مونه
تابلوی نقاشی “امپرسون، طلوع آفتاب” اثر کلود مونه

مونه در ترسیم شاهکارش، خورشید را با همان میزان درخشندگی که آسمان اطرافش دارد کشیده‌است که این شرایط، فقط در حالتی متصور است که غلظت رطوبت هوا، بالا باشد که خود باعث تغییرات در انرژی امواج نور دریافت شده می‌گردد. نقاشی امپرسیون، طلوع آفتاب یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های دنیاست.

9- آفرینش آدم اثر میکل آنژ

(The Creation of Adam)

سقف کلیسای سیستین در واتیکان، با تصویری که میکل آنژ خلق کرده است زینت یافته است. نقاشی آفرینش آدم بهترین اثر هنری است که به سبک نقاشی دیواری ترسیم شده است. آنژ بیش از چهار سال طول کشید تا کار را به اتمام برساند در حالی که هر روز ساعت‌ها بالای داربست‌ها کار می‌کرد. مساحت کل نقاشی دیواری تقریباً 500 متر مربع است و شامل بیش از 300 شکل است. خط مرکزی سقف شامل 9 قسمت از کتاب پیدایش است.

مشهورترین نقاشی های جهان 9 آفرینش آدم اثر میکل آنژ
نقاشی دیواری “آفرینش آذدم” اثر “میکل آنژ”

در آفرینش آدم، یکی از داستان‌های انجیل از کتاب آفرینش دیده می‌شود که در آن خدا با دمی حیات بخش به آدم زندگی می‌بخشد. ایستادن در زیر آن و خیره نگاه کردن به بالا ، تنها راه درک واقعی میزان عظمت این نقاشی و استعداد صرف شده برای خلق آن است. این تصویر یکی از مشهورترین نقاشی های تاریخ است که در سرتاسر جهان شناخته شده.

10- گرنیکا اثر پابلو پیکاسو

(Guernica)

ناسیونالیست‌های اسپانیا از پابلو پیكاسو درخواست كردند تا گرنیكا را به عنوان یك اعتراض ضد جنگ علیه بمباران شهر گرنیكا که توسط نیروهای نازی و فاشیست ایتالیا انجام گرفت نقاشی كند. پابلو پیکاسو گرنیکا را در سال 1937 به تصویر کشید و این نقاشی نه تنها یکی از مشهورترین آثار هنری پیکاسو تبدیل شد، بلکه یکی از مشهورترین نقاشی‌های تاریخ تبدیل شد.

مشهورترین نقاشی های جهان 10 گرنیکا اثر پابلو پیکاسو
نقاشی “گرنیکا” اثر معروف “پابلو پیکاسو”

تابلو گِرنیکا در موزه رینا سوفیا در مادرید قرار دارد. این اثر در ابعادی عظیم (تقریباً ۳٫۵ در ۷٫۵ متر) ترسیم شده که در همان سال در فرانسه (در دوران تبعید پیکاسو) به نمایش عموم درآمد. مولفه‌های اصلی این اثر (بعد از اغتشاش و سردرگمی چشم‌گیری که در اولین نگاه به بیننده دست می‌دهد) می‌تواند مرگ، خشونت، بی‌رحمی، زجر و درماندگی باشد که با استفاده از قالبی سیاه و سفید و به سبک عکس‌های خبری در جراید کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این نقاشی در سفر با یک تور جهانی، در سرتاسر دنیا به نمایش در آمد و بودجه‌ی حاصل از این تور، تحت عنوان کمک مالی برای کمک به جنگ زدگان اسپانیا صرف شد.

11- شب پرستاره اثر ونسان ون گوک

(The Starry Night)

ون گوگ مدتی را در بیمارستان روانی سن پل مووزول در حوالی سن ریمی د پرووانس گذراند و از افسردگی و پارانویا رنج می برد. در این زمان بود که او شب پرستاره را که نمای پنجره شرقی‌اش در پناهگاه بود ، نقاشی کرد. این تصویر نمای ذهنی او از یک دهکده‌ی ایده آل قبل از طلوع آفتاب است.

مشهورترین نقاشی های جهان 11 شب پرستاره اثر ونسان ون گوک
نقاشی “شب پر ستاره” اثر “ونسان ون گوک”

آسمان در شبی پوشیده شده با ابرهایی چرخ‌چرخان، ستارگانی فروزان و هلال درخشان ماه، پس‌زمینه رؤیاگونه‌ی این اثر را تشکیل می‌دهند. اگرچه در توصیف عناصر اثر به وضوح اغراق شده‌است اما به سادگی می‌توان با آنها عجین شد. نقاشی شب پرستاره یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های جهان است.

12- گشت شبانه اثر رامبراند

(The Night Watch)

“نگهبان شب” یا “گشت شبانه” در سال 1642 توسط رامبراند ون راین نقاش معروف هلندی تصویر شده است و به سه دلیل مشخص یکی از مشهورترین نقاشی های جهان تبدیل شده است.اول این‌که نقاشی های نظامی یا پرتره های گروهی ، به طور کلی ، صحنه هایی کاملاً ایستا هستند که در آنها حرکتی کم یا بدون حرکت وجود دارد. با این وجود «دیده بان شب» نگهبانان شبه نظامی به رهبری کاپیتان بانینگ کوک را به تصویر می‌کشد که آماده‌اند تا به بیرون بروند. دوم ، اندازه این نقاشی است، زیرا در ابعاد 3.63m x 4.37m یک نقاشی بسیار عظیم است. سوم اینکه استفاده‌ی چشمگیر از نور خورشید و سایه در این نقاشی قابل توجه است.

مشهورترین نقاشی های جهان 12 گشت شبانه اثر رامبراند
نقاشی معروف “گشت شبانه” اثر ” رامبراند”

رامبراند یک استاد واقعی نور بود اما در حالی که در اوج زندگی حرفه ای خود به سر می‌برد، تصویری از ساعات شب را نقاشی کرد که از آن به عنوان مهمترین قطعه هنری وی یاد می شود.

13- ندیمه‌ها اثر دیه‌گو ولاسکوز

(Las Meninas)

ندیمه‌ها بزرگ‌ترین نقاشی تاریخ اسپانیاست و یک از رمزآمیزترین آثار هنری جهان است. ندیمه‌ها توسط دیه‌گو ولاسکوز در سال 1656 نقاشی شده و صحنه ای از دربار اسپانیا را به تصویر می‌کشد که شاهزاده مارگریت ترزای پنج ساله در مرکز این نقاشی تصویر شده و تعدادی از خدم و حشم به دور او می‌چرخند. این نقاشی مورخان هنر را تا حدی گیج کرده است ، زیرا شامل یک بازی عجیب و غریب از شخصیت‌هایی است که شامل شخص ولاسکوز ، یک راهبه ، یک کوتوله و شاهزاده خانم می‌شود. این یک گسست از پرتره رسمی سلطنتی بود. معمولاً در تصاویر سفارشی مشابه فقط خانواده‌ی سلطنتی دارای نظم و سلسله مراتبی مشخص به تصویر در می‌آیند که نقاشی ندیمه‌ها از هیچ کدام از قوانین تبعیت نمی‌کند.

مشهورترین نقاشی های جهان 13 ندیمه‌ها اثر دیه‌گو ولاسکوز
نقاشی ندیمه‌ها اثر دیه گو ولاسکوز

از دیگر نکات رمزآلود نقاشی ندیمه‌ها، چیدمانی است که ملاسکوز خلق کرده است. به نظر می‌رسد همان‌طور که بیننده به تابلوی عجیب او خیره می‌شود، افرادی هم درون تابلوی نقاشی، از یک قاب پنجره به ما خیره شده‌اند. این تصویر آینه‌وار در قسمت دیگری از این نقاشی به چشم می‌خورد. جایی که ولاسکوز خودش را نقاشی می‌کند که دارد روی بوم تصویری خلق می‌کند. تمام این معماهای بی پاسخ، تابلوی نقاشی ندیمه‌ها را به یکی از مشهورترین نقاشی های جهان تبدیل کرده است.

14- رقص در مولن دولا گالت اثر پیر آگوست رنوار

(Dance at Le Moulin De La Galette)

رقص در مولن دولا گالت بهترین اثر پیر آگوست رنوار است و تصویری از گردهمایی منظم یکشنبه پاریسی های عادی در مولن دولا گالت را به تصویر می‌کشد. نسخه‌ی تقریباً یکسان کوچکتری از این اثر نیز نیز توسط رنوار نقاشی شده است که گفته می‌شود در یک مجموعه خصوصی در سوئیس است و تقریباً مشابه نسخه‌ی بزرگتر است اما در آن از رنگ‌های روشن‌تری استفاده شده است.

مشهورترین نقاشی های جهان 14 رقص در مولن دولا گالت اثر پیر آگوست رنوار
نقاشی “رقص در مولن دولا گالت” اثر “پیر آگوست رنوار”

بیشتر چهره‌ها در این اثر، مشتری‌های عادی مولن و مردم عادی نیستند و در واقع، دوستان خود نقاش در حالت‌هایی کاملاً اتفاقی و گاهی کاملاً حرفه‌ای به تصویر کشیده شده‌اند. این اثر در سومین نمایشگاه نقاشان امپرسیونیسم به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

15- دوشیزگان آوینیون اثر پابلو پیکاسو

(Les Demoiselles d’Avignon)

نقاشی دوشیزگان آوینیون اثر پابلو پیکاسو به عقیده‌ی اکثر کارشناسان مهم‌ترین نقاشی تاریخ در سبک کوبیسم است.

وقتی اولین بار در سال 1916 این نقاشی به نمایش درآمد، حتی از برخی از نزدیکترین دوستان پیکاسو مانند ماتیس این اثر را تا حدودی شوخی می‌دانستند. این نقاشی که در زمان خودش به عقیده‌ی خیلی‌ها غیر اخلاقی نیز قلمداد می‌شد، بحث و جدال بزرگی ایجاد کرد.

مشهورترین نقاشی های جهان 15 دوشیزگان آوینیون اثر پابلو پیکاسو
“دوشیزگان آوینیون” اثر “پابلو پیکاسو”

16- تداوم حافظه اثر سالوادور دالی از مشهورترین نقاشی های جهان

(The Persistence of Memory)

تداوم حافظه توسط سالوادور دالی در سال 1931 به تصویر درآمد که اکثر کارشناسان آن را با جنبش سورئالیسم مرتبط داستنند. به نظر می‌رسد در این تصویر، اشیا سخت ذوب می‌شوند و زمانی که ساعت‌ها نشان می‌دهد شروع به خراب شدن می‌کند. این نقاشی یکی از اولین کارهای سالوادور دالی است که در آن هنگام با استفاده از توهمات خود، تصویر یک ذهن پارانوئید را به ثبت رسانید.

مشهورترین نقاشی های جهان 16 تداوم حافظه اثر سالوادور دالی
نقاشی “تداوم حافظه” اثر “سالوادور دالی”

بازتولید این تصویر بارها و بارها به صورت چاپ های کوچک ، کارت پستال ها و پوسترهای دیواری انجام شده است.

17- تراس کافه در شب اثر ونسان ون گوک

(Cafe Terrace at Night)

ون گوگ در سال 1888 تراس کافه در شب را نقاشی کرد. این نقاشی تصویر یک کافه تریا در شهر آرل فرانسه را به تصویر می‌کشید که حالا بازدیدکنندگان می‌توانند به آنجا سفر کنند و همان منظره‌ای که ون گوگ ترسیم کرده را ببینند. آبی عمیق زمینه و زردهای گرمتر کافه (که به طور مصنوعی با چراغ های گاز روشن شده بود) کنتراست شدیدی ایجاد می‌کند.

مشهورترین نقاشی های جهان 17 تراس کافه در شب  اثر ونسان ون گوک

این اثر توسط ون گوگ امضا نشده است اما با این حال ، او حداقل در سه بخش از نامه نگاری‌هایش از این اثر یاد کرده است که یکی از آنها مربوط به خواهرش بود که برای تأیید اینکه این اثر از وی است استفاده شده است. این اثر که یکی از مشهورترین نقاشی های جهان است هم‌اکنون در موزه کرولر-مولر در آترلو، هلند نگهداری می‌شود.

18- گوتیک آمریکایی اثر گرنت وود

(American Gothic)

گوتیک آمریکایی یکی از مشهورترین تصاویر هنر آمریکایی است و در سال 1930 توسط گرنت وود نقاشی شده است. وود که خود زاده‌ی ایالت آیوواست، نقاشی گوتیک آمریکایی را بر اساس تصویری از یک خانه در شهر کوچک الدون واقع در ایالت آیووا خلق کرده است.

مشهورترین نقاشی های جهان 18 گوتیک آمریکایی اثر گرنت وود
نقاشی “گوتیک آمریکایی” اثر “گرنت وود”

مرجع “گوتیک” در عنوان نقاشی، مربوط به سبک خانه “کارپتیک گوتیک” است که توسط پنجره رو به یک مزرعه ترسیم شده است. این تصویر در طول سالها بارها به اشکال مختلف تقلید شده است اما بلافاصله پس از اولین نمایش‌اش به عنوان یکی از مهمترین آثار هنری آمریکا قلمداد شد.

19- گیتارنواز پیر اثر پابلو پیکاسو

(The Old Guitarist)

گیتارنواز پیر در دوره‌ی “آبی” پیکاسو نقاشی شده است ، جایی که آثار هنری او در سایه‌های بسیار غم انگیز آبی و خاکستری خلق شده‌اند. در این دوره او تصاویر بسیاری از فقرا و مستضعفان ترسیم کرد.

مشهورترین نقاشی های جهان 19 گیتارنواز پیر اثر پابلو پیکاسو
نقاشی “گیتارنواز پیر” اثر “پابلو پیکاسو”

این نقاشی در سال 1903 به دنبال مرگ یکی از نزدیکترین دوستان پیکاسو به وسیله خودکشی کشیده شد. با اشعه ایکس توسط انستیتوی هنر شیکاگو مشخص شد که چندین تصویر زیر نقاشی وجود دارد که یکی از آنها سر یک زن شبح مانند است که به سمت چپ متمایل است. این نقاشی یکی از معروف‌ترین آثار پیکاسو است و به عنوان یکی از مشهورترین نقاشی های جهان شناخته می‌شود.

20- مکتب آتن اثر رافائل از مشهورترین نقاشی های جهان

The School of Athens

یکی از بهترین نقاشی های دیواری رافائل ، مکتب آتن است که تقریباً تصویر همه‌ی فیلسوفان مهم یونان را می‌توان در آن دید. این نقاشی در بین سالهای 1509 و 1511 در کاخ رسول ، یکی از چهار اتاق که توسط نقاشی دیواری رافائل تزئین شده است ، به تصویر درآمده که که هر یک از نمونه های خیره کننده هنر رنسانس عالی هستند.

مشهورترین نقاشی های جهان 20 مکتب آتن اثر رافائل
نقاشی “مکتب آتن” اثر “رافائل”

نکته قابل توجه در مورد این نقاشی استفاده از روش فرافکنیک است که رافائل از داوینچی آموخته است. از این نقاشی دیواری به عنوان یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان یاد می‌شود.

کلام آخر در مورد معروفترین نقاشی های جهان

آثار هنری معروف در این لیست نشان‌دهنده‌ی بزرگت‌رین آفرینش‌هایی است که بشر در سیطره‌ی هنر بی‌انتهای نقاشی شناخته شده است. سعی شده در انتخاب هر یک از این آثار، به دلیل اهمیت این نقاشی اشاره شود تا مخاطب بهتر بتواند چرایی وجود این اثر در لیست بیست تا از مشهورترین نقاشی‌ های جهان را بداند. هر چند که معرفی هر یک از این آثار، نیازمند صفحه‌ها توضیح و تفسیر است که در این مجال از حوصله‌ی مخاطب خارج است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد گفت:

    غیر از شماره های 20 و 14 باقی افتضاح هستن و فقط به دلیل اپیدمی حماقت زیبا شناخته میشن

  2. 𝐅𝐚𝐥𝐥 𝐝𝗼𝐰𝐧 𝐬𝐞𝐯𝐬𝐧 𝐭𝐢𝗺𝐞𝐬,𝐬𝐭𝐚𝐧𝐝 𝐮𝐩 𝐞𝐢𝐠𝐡𝐭. گفت:

    👏🥲호오 그럼 나 오늘 너무 피곤해서 다시

مشاهده بیشتر