0

پیام روز جهانی تئاتر 2021

27ام مارس برای تمامی اهالی تئاتر روز بزرگی است. هر ساله در این تاریخ، تقویم تئاتر بار دیگر ورق می‌خورد و هنرمندان تئاتر در سراسر جهان این روز را جشن می‌گیرند. انیسیتوی بین‌المللی تئاتر هر ساله بیانیه‌ای به مناسبت این روز منتشر می‌کند که توسط یکی از بزرگان تئاتر جهان به رشته‌ی تحریر درمی‌آید. پیام روز جهانی تئاتر 2021 توسط “هلن میرن” بازیگر سرشناس بریتانیایی نگاشته شده است. در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید پیام روز جهانی سال 2021 را بخوانید.

پیام روز جهانی تئاتر 2021 به قلم “هلن میرن”

هلن میرن، بازیگر سرشناس سینما و تئاتر است. شاید ما تا به حال بازی او را روی صحنه‌ی تئاتر ندیده باشیم، اما هنرنمایی‌های او در فیلم‌های سینمایی را به خاطر داریم. میرن که حالا 75 سال سن دارد، به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه‌ی تئاتر، پیام روز جهانی تئاتر 2021 را به شرح زیر نوشته است.

پیام روز جهانی تئاتر 2021

این زمانه دورانی بسیار سخت برای اجراهای زنده و بسیاری از هنرمندان، تکنیسین‌ها و پیشه‌وران و زنانی بود که پیش‌تر هم با حرفه‌ای سرشار از ناامنی درگیر بودند. شاید این ناامنی همیشگی باعث شد آنها آسان‌تر بتوانند با تیزهوشی و شهامت از این همه‌گیری جان سالم در ببرند.

در این شرایط تازه، تخیل آنها برای برقرار کردن ارتباط خود را در شیوه‌هایی نوآورانه، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش نشان داد که بخش زیاد آن به لطف اینترنت رخ داد. انسان‌ها از نخستین روزهای حضور روی زمین برای هم داستان‌هایشان را بازگو کرده‌اند و این فرهنگ زیبای تئاتر تا آن زمان که ما اینجا باشیم زنده خواهد ماند.

شوق نوآورانه نویسندگان، طراحان، رقصندگان، خوانندگان، بازیگران، موسیقدان‌ها و کارگردانان هرگز از بین نمی‌رود و در آینده نزدیک با توان بیشتر و درک تازه‌تر از دنیایی که همه در آن سهم داریم شکوفا می‌شود.

بی‌صبرانه منتظرم.

امسال علی‌رغم سال گذشته، خانه‌ی تئاتر بیانیه‌ای برای روز جهانی تئاتر منتشر نکرد! علاقه‍مندان به تئاتر می‌دانند که چند سالی است که در تقویم رسمی ایران، روز 7ام فروردین به عنوان روز ملی تئاتر نامگذاری شده و مطالبق با تقویم جهانی، هر ساله بزرگداشتی رای این روز در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. شرایط خاص پاندمی و تعطیلی تئاترها، امسال دل و دماغ را از اهالی تئاتر گرفته. امسال نه خبری از برگزاری بزرگداشت بود و نه پیامی بابت این روز از جانب خانه‌ی تئاتر منتشر شد! به امید روزی که شرایط برای اهالی تئاتر دوباره فراهم شود و بتوانند در سالن‌های تئاتر با خیال راحت، پذیرای تماشاچیان علاقه‌مند به این هنر والا باشد.

مطالب بیشتر بخون…!

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر