1

20 فیلم سینمایی که زندگینامه خواننده های معروف را به تصویر می‌کشند..!

زندگینامه یا بیوگرافی خواننده های معروف، بارها سوژه‌ی ساخت فیلم های سینمایی بوده‌اند. شاید برای شما هم جذاب باشد که از سرگذشت خواننده‌ی مورد علاقه‌تان آگاه شوید و چه راهی بهتر از تماشای یک فیلم که زندگی او را به تصویر می‌کشد. فیلم‌های بیوگرافی، یکی از ژانرهای سینمایی است که به ویژه در سال‌های اخیر توانسته محبوبیت فراوانی را در بین هواداران موسیقی و سینما کسب کند. در این مطلب لیست 10 فیلم منتخب که زندگینامه‌ی خوانندگان معروف جهان را به تصویر می‌کشند را به شما معرفی خواهیم کرد.

El Cantante 2006

فیلم سینمایی “ال کانتانته” بیوگرافی خواننده‌ی معروف سالسا، هکتور لاوو را به تصویر می‌کشد.

هکتور لاوو (Héctor Lavoe) بدون شک مهم‌ترین خواننده‌ی سبک سالسا است. لاوو احتمالاً بهترین و مهمترین خواننده و مفسر تاریخ موسیقی سالسا قلمداد می‌شود زیرا در دهه‌های 1960 ، 1970 و 1980 به ایجاد محبوبیت این سبک موسیقی کمک کرد.. اگر می‌خواهید با سرگذشت این خواننده آشنا شوید، فیلم سینمایی ال کانتانته (El Cantante 2006) را ببینید. فیلمی که با بازی فوق‌العاده‌ی دو بازیگر و خواننده‌ی سرشناس مارک آنتونی و جنیفر لوپز، به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سینمایی در ژانر بیوگرافی خواننده های سرشناس تبدیل شده است. به گزارش Box Office Mojo ، فیلم سینمایی ال کانتانته بیست و هشتمین بیوگرافی موسیقی پردرآمد تاریخ است.

فیلم زندگینامه خواننده 12

در این فیلم، زندگی هکتور و همسرش پوچی، اعتیاد او به مواد مخدر و الگل، دعواهای هکتور با پدرش که مجر به ترک کردن خانه‌اش می‌شود و سرانجام مسیری که او را به سمت خوانندگی گروه سالسا و به معروفیت رسیدن او می‌شود به تصویر کشیده می‌شود. انتشار این فیلم از سوی طرفداران و نزدیگان هکتور لاوو به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. اسماعیل میراندا، خواننده‌ی سالسا و از دوستان هکتو این فیلم را به دلیل تمرکز بیش از حد در سو مصرف مواد مخدر که در نهایت منجر به مرگ غم انگیز او بر اثر بیماری ایدز شد، محکوم کرد. از مشاهیر دیگری که از این فیلم انتقاد کردند می‌توان به دومینگو کویونز اشاره کرد. اگر می‌خواهید با زندگینامه خواننده ای که امپراطور سالسای جهان شناخته می‌شود را بهتر بشناسید، دیدن این فیلم را از دست ندهید.

Elvis & Nixon 2016

فیلم سینمایی “الویس و نیکسون” بخشی از زندگی الویس، سلطان راک اند رول را به تصویر می‌کشد.

اِلویس آرون پرسلی (Elvis Aaron Presley‎) که به نام الویس شناخته می‌شود، خواننده، موسیقی‌دان و بازیگر آمریکایی است که به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای فرهنگی قرن بیستم شناخته می‌شود و از او به عنوان «سلطان راک اند رول» یاد می‌کنند. فیلم سینمایی الویس و نیکسون (Elvis & Nixon 2016) داستان ناگفته‌ی پشت پرده‌ی ملاقات سلطان راک اند رول یعنی الویس پریسلی با رئیس جمهور وقت ایالات متحده ریچارد نیکسون را به تصویر می‌کشد. این فیلم در ژانر بیوگرافی-کمدی به کارگردانی لیزا جانسون ساخته شده و از بازیگران آن می‌توان به کوین اسپیسی و مایکل شنون اشاره کرد.

فیلم زندگینامه خواننده 13

با توجه به این‌که این فیلم Elvis & Nixon در مورد دو چهره‌ی شناخته شده‌ی قرن بیستم است، انتخاب بازیگرا برای این فیلم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته این قانونی است که برای تمام فیلم‌های بیوگرافی و زندگینامه خواننده هایی که تصویر آن‌ها از پیش برای مردم شناخته شده است، صدق می‌کند. اما باید گفت که لیزا جانسون به خوبی توانسته بازیگران خود را انتخاب کند. کو.ین اسپیسی که در سریال معروف house of card نقش رئیس جمهور آمرکا را بازی می‌کند، در این‌جا به نقش یکی از رئیس جمهورهای حقیقی آمریکا در آمده و مایکل شنون بهترین انتخاب برای نقش الویس است. با این‌که تمرکز این فیلم بیشتر بر روی بخشی از زندگی الویس است، اما می‌توان آن را در ژانر فیلم‌های بیوگرافی خوانندگان قرار داد.

The United States vs. Billie Holiday 2021

فیلم سینمایی “ایالات متحده دربرابر بیلی هالیدی” بیوگرافی این خواننده‌ی سرشناس آمریکایی را به تصویر می‌کشد.

حتما بیلی هالیدی، خواننده‌ی معروف سبک جز آمریکایی را می‌شناسید. لی دنیلز کارگردانی است که سراغ زندگینامه این خواننده رفته و آندرا دی که نقش بیلی را در این فیلم بازی می‌کند، توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اصلی زن از جشنواره‌ی گلدن گلوب را به خانه ببرد. تماشای فیلم بیوگرافی خواننده‌‌ی سرشناسی مثل هالیدی، آن‌هم وقتی که توانسته در جشنواره‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شود، حتما تماشایی است. البته که این فیلم به تازگی منتشر شده و هنوز امکان دانلود آن برای بینندگان فارسی زبان فراهم نیست. پس باید کمی دندان روی جگر بگذارید و منتظر باشید.

فیلم زندگینامه خواننده 11

پیت هاموند منتقد سینما در مورد بازی آندرا دی در فیلم The United States vs. Billie Holiday 2021 می‌گوید به سادگی نمی‌توان در مورد آنچه آندرا دی برای بازی در این نقش به نمایش می‌گذارد حرف زد. او زیر پوست Holiday قرار می‌گیرد و یک پرتره‌ی خالص و صادقانه از یک هنرمند تحت فشار ارائه می‌دهد. خواننده‌ای که با وجود تمام مشکلات معتقد است که می‌تواند با استفاده از هنر و استعداد خود، جهان را به مکانی عادلانه‌تر تبدیل کند. اگر شما هم به بیلی هالیدی علاقه‌مند هستید، باید در انتظار منتشر شدن فیلم زندگینامه این خواننده بنشینید.

The Music of Silence 2017

فیلم “موسیقی سکوت” به داستان زندگینامه آندریا بوچلی، خواننده نابینای ایتالیایی می‌پردازد

“اگر خدا صدایی دارد، حتما آن صدای بوچلی است.” این جمله را سلن دیون، که خود خواننده‌ی سرشناسی است در وصف صدای دلنشین آندریا آنجل بوچلی (Andrea Angelo Bocelli) خواننده‌ی نابینای تنور عنوان می‌کند. زندگی این خواننده مشهور ایتالیایی، در فیلم The Music of Silence 2017 به کارگردانی مایکل ردفورد به تصویر کشیده شده است. البته لازم به ذکر است که این فیلم برگرفته از رمانی است که بوچلی بر اساس زندگی خود نوشته است.

این فیلم روایتی عجیب و شاعرانه دارد. برای لحظه‌ای تصور کنید، خواننده‌ای نابینا که صدایی آسمانی دارد و تنها عشق و شور زندگی‌اش آواز خواندن است. همین‌ها کافی است تا با یک سوژه‌ی ناب در این فیلم روبرو شویم. بوچلی که ترانه‌های او برای فارسی زبانان هم شناخته شده است، زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته که می‌توانید در فیلم موسیقی سکوت، بیشتر با آن آشنا شوید.

With a Song in My Heart 1952

فیلم سینمایی “با یک ترانه در قلب من” زندگینامه جین فورمن خواننده سرشناس آمریکایی را به تصویر کشیده است.

خب بگذارید کمی به عقب‌تر برگردیم. به دهه‌ی 50 میلادی که سینما شکل و شمایل متفاوتی داشت. فیلم سینمایی With a Song in My Heart 1952 یک فیلم موفق به حساب می‌آید که توانست جایزه‌ی بهترین موسیقی فیلم آکادمی اسکار و جایزه‌ی بهترین فیلم موزیکال جشنواره‌ی گلدن گلوب را از آن خود کند. فیلمی موزیکال که زندگی خواننده‌ی سرشناس آمریکایی جین فورمن را به نمایش می‌گذارد.

فیلم زندگینامه خواننده 0

سوزان هیوارد بازیگر نقش فورمن در فیلم “با یک ترانه در قلب من” است. بازیگری که توانست نامزد بازیگر نقش اصلی زن آکادمی اسکار شود و جایزه‌ی بهترین بازیگر زن از گلدن گلوب را به خانه ببرد. شاید عجیب به نظر برسد که یک فیلم موزیکال، چگونه می‌تواند به یک فیلم بیوگرافی تبدیل شود. اما باید در نظر داشت که وقتی قرار است زندگی یک خواننده (Jane Froman) را در یک فیلم به نمایش گذاشت. می‌توان به یک فیلم موزیکال هم فکر کرد و والتر لنگ، کارگردان این فیلم، به خوبی توانسته این ترکب فوق‌العاده را پیاده سازی کند.

Britney Ever After 2017

فیلم سینمایی “بریتنی تا ابد” بر اساس زندگی خواننده پاپ آمریکایی بریتنی اسپیرز است.

بریتنی اسپیرز را دیگر همه می‌شناسند. فکر نمی‌کنم نیاز به معرفی داشته باشد. اما اگر شما هم از هوادارن Britney Spears هستید شما را به دیدن تله فیلم Britney Ever After 2017 دعوت می‌کنم. کارگردان فیلم “بریتنی تا ابد” لسلی لیبمن است و در این فیلم سعی شده تا زندگی واقعی بریتنی به تصویر کشده شود.

فیلم زندگینامه خواننده 9

فیلم Britney Ever After بازخوانی آزادانه‌ای از زندگی سوپراستار پاپ ، بریتنی اسپیرز است. این فیلم از ابتدای روند حرفه‌ای خواننده شدن بریتنی در باشگاه میکی موس آغاز می‌شود. و در ادامه به تشریح رابطه‌ی او با جاستین تیمبرلیک می‌پردازد. این فیلم همچنین ازدواج بریتنی با کوین فدرلاین را به تصویر کشیده و در وگاس پایان می‌یابد.. به دلیل عدم رضایت خواننده و تیمش از فیلم ، از هیچ یک از آهنگ‌های اسپیرز در این فیلم استفاده نشده است. با وجود این‌که اکثر منتقدان نمره‌ی بدی به این فیلم داده‌اند، اما تماشای آن برای آشنایی با ابعاد زندگی این خواننده خالی از لطف نیست.

Love & Mercy 2014

فیلم سینمایی «عشق و بخشش» بر اساس زندگی رایان ویلسون ساخته شده است.

«عشق و بخشش» یک فیلم بیوگرافی و موزیکال به کارگردانی بیل پُلاد است که زندگی برایان ویلسون خواننده، نوازنده و مؤسس گروه موسیقی بیچ بویز را به تصویر می‌کشد. فیلم، به صورت موازی دو بخش از زندگی ویلسون یکی در دهه ۱۹۶۰ و دیگری در دهه ۱۹۸۰ میلادی را روایت می‌کند. اسم این فیلم برگفته از یکی از ترانه‌های مشهور برایان ویلسون است..

فیلم زندگینامه خواننده 8

در اکتبر 2013 ، ویلسون که از بخش‌هایی از پلان‌های تصویر برداری شده از فیلم Love & Mercy 2014 را دیده بود.، در مورد آن گفت:

من بخش‌هایی از فیلم را دیده ام. تا این‌جا خیلی خوب است. پسری که نقش من را بازی می کند، جان کوزاک ، واقعا خوب است. و علاوه بر بازی درخشانش، خوب می‌خواند.

رایان ویلسون پس از اکران فیلم نیز بسیار از ساخت این فیلم ابراز خوشحال کرد و تصدیق کرد که شباهت فراوانی به زندگی واقعی این خواننده دارد.

Judy 2019

با زندگی جودی گارلند، خواننده و بازیگر آمریکایی در فیلمی که با نام خودش ساخته شده بیشتر آشنا شوید.

فیلم سینمایی “جودی” به کارگردانی روپرت گولد، زندگی خواننده آمریکایی جودی گارلند را به تصویر کشده است. در این فیلم بازیگرانی همچون رنی زلوگر، فین ویتراک، جسی باکلی، روفس سوئل، مایکل گمبون، ریچارد کردری، بلا رمزی، رویس پیرسون، اندی نایمن ایفای نقش کرده‌اند.این فیلم نامزد دو اسکار شد که از میان آنها رنی زلوگر برای بازی درخشانش توانست اسکار نقش اول زن را تصاحب کند.

جودی گارلند که خودش در سال 1954 برای فیلم “ستاره‌ای متولد شد” موفق به کسب جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده بود، این بار در کالبد نقشی که از زندگی او به نمایش درآمده بود، توانست رنی زلوگر را صاحب جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن آکادمی اسکار کند. جودی علاوه بر صدای دلنشین و توانایی‌اش در خوانندگی، بازیگر سرشناس فیلم‌های کلاسیک هالیوودی است. اگر می‌خواهید با زندگی این خواننده بیشتر آشنا شوید، فیلم Judy 2019 را ببیند.

What’s Love Got to Do with It 1993

فیلم “چه ربطی به عشق دارد؟” زندگینامه تینا ترنر، خواننده‌ ای که دو بار جایزه‌ی گرمی را برده است را به تصویر می‌کشد.

فیلم زندگینامه خواننده 7

چه ربطی به عشق دارد؟ نام فیلمی است که در سال ۱۹۹۳ به کارگردانی برایان گیبسون و بر اساس زندگی تینا ترنر، ساخته شده است. آنجلا باست موفق شد برای بازی در این فیلم در رشته‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد دریافتِ جایزه اسکار شود. در این فیلم چالش‌های تینا ترنر با همسرش به تصویر کشیده شده است، که علی‌رقم وجود نامهربانی‌های او، تینا سرانجام مسیر موفقیت خود را پیدا می‌کند.

Rocketman‎ 2019

با ابعاد زندگی التون جان در فیلم سینمای راکدمن بیشتر آشنا شوید.

دکستر فلچر کارگردان فیلم سینمایی راکدمن (Rocketman‎ 2019) یک کمدی موزیکال فوق‌العاده را به تصویر کشیده است که زندگی التون جان سوژه‌ی اصلی فیلم است. فلچر اگر ذره‌ای خوش شانس بود، می‌توانست موفقیت‌هایی زیادی را برای فلمش کسب کند، اما فیلم راکد من و فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” به کارگردانی تارانتینو، در یک سال اکران شده و به جشنواره‌های مختلف ارسال شدند. به همین دلیل راکدمن تنها نامزد می‌شد و تارانتینو با فیلمش جایزه‌ها را درو می‌کرد.

فیلم زندگینامه خواننده 6

التون جان به قدری در سرتاسر جهان محبوب است که ساخته شدن فیلمی بر اساس زندگی او، تا اندازه‌ای فروش و استقبال فیلم را تضمین می‌کند. اما باید بی‌انصافی نکرد و صادقانه گفت که راکدمن یم فیلم خوش ساخت و هیجان انگیز است که علاوه بر آشنایی با زندگی التون جان، لحظات جذابی را برای مخاطبانش رقم می‌زند.

Sweet Dreams 1985

فیلم “رویاهای شیرین” زندگینامه بتسی کلاین ، خواننده‌ مشهور آمریکایی را به تصویر می‌کشد.

جسیکا لنگ که در فیلم Sweet Dreams 1985 در نقشِ پتسی کلاین، خواننده‌ی موسیقی کانتری ظاهر شد، توانست برای دریافتِ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شود. این فیلم که به کارگردانی کارل رایس صساخته شده است، از فیلم‌های موفق آن سال به شمار می‌آِید.

فیلم زندگینامه خواننده 5

بتسی کلاین خواننده‌ی سبک کانتری و بلوز آمریکایی در دهه‌های 50 و 60 میلادی، در اوج محبوبیت خود قرار داشت. اگرچه به عقیده‌ی برخی از منتقدان فیلم رویاهای شیرین (Sweet Dreams 1985) در خصوص به تصویر کشیدن زندگی این خواننده بلاتکلیف است، اما به هر حال تماشای آن برای طرفداران بتسی خالی از لطف نیست.

La vie en rose 2007

زندگینامه ادیت پیاف ، خواننده‌ سرشناس فرانسوی، سوژه‌ی ساخت این فیلم است.

“زندگی گُلگون” با نام اصلی  La vie en rose که در زبان فارسی با نام  گنجشکک هم شناخته می‌‎شود، یک فیلم فرانوسی محصول ۲۰۰۷ است که درباره‌ی زندگی ادیت پیاف خواننده برجسته فرانسوی است. عنوان اصلی فرانسوی فیلم به معنی کوچولو است که از نام مستعار این خواننده‌ی فرانسوی La Môme Piaf به معنی دخترک کوچولو گرفته شده است. اما به دلیل معروف بودن آهنگ «زندگی به‌رنگ قرمز» (La Vie En Rose) در کشورهای انگلیسی زبان، این فیلم با نام La vie en rose 2007 اکران شد. این فیلم برنده اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن و چهره پردازی در بخش فیلم‌های خارجی زبان از هشتادمین جوایز آکادمی اسکار شد.

فیلم زندگینامه خواننده 4

بازی مسحورکننده و کاملاً قانع کننده ماریون کوتیار در نقش ادیت پیاف در این فیلم نظر اکثر منتقدان در سرتاسر جهان را به خود جلب کرد.

Control 2007

ایان کرتیس خواننده گروه موسیقی جوی دیویژن بود که مسیر موفقیت او تا خودکشی ناباورانه‌اش در فیلم کنترل به تصویر کشده شده است.

Control یک فیلم بیوگرافی بریتانیایی است که در سال 2007 درباره زندگی ایان کورتیس ، خواننده گروه پست پانک انگلیسی Joy Division در اواخر دهه‌ی 1970 ساخته شده است. این اولین فیلم سینمایی بلند به کارگردانی آنتون کوربن است که به عنوان عکاس با Joy Division کار کرده بود. فیلم کنترل در ناتینگهام ، منچستر و ماکلسفیلد ، از جمله مناطقی که کورتیس در آن زندگی می‌کرد ، فیلمبرداری شده است.

فیلم زندگینامه خواننده 3

عنوان این فیلم از آهنگ “She’s Lost Control” از گروه Joy Division سرچشمه می‌گیرد و محوریت اصلی داستان فیلم کنترل به این مفهوم می‌پردازند که کورتیس سعی داشت کنترل زندگی خودش را حفظ کند ، و با این حال هیچ کنترلی بر صرع و عوارض دارویی او نداشت.

Bound for Glory 1976

زندگینامه وودی گاتری خواننده‌ سوسیالیست آمریکایی در این فیلم به تصویر کشیده شده است.

فیلم در راه افتخار (Bound for Glory) فیلمی ۱۴۷ دقیقه‌ای به کارگردانی هال اشبی و با بازی دیوید کارادین در نقش وودی گاتری است که در سال 1976 در آمریکا ساخته شده است.Bound for Glory اولین فیلم متحرکی بود که در آن مخترع / اپراتور Garrett Brown از Steadicam جدید خود برای فیلمبرداری صحنه های متحرک استفاده کرد.

I’m Gilda 2016

زندگینامه گیلدا خواننده‌ی سرشناس آرژانتینی در فیلم ” من گیلدا هستم ” به تصویر کشیده شده است.

 ناتالیا اوریرو در فیلم I’m Gilda 2016 نقش گیلدا را بازی می‌کند. این فیلم در تمامی جشنواره‌های سینمایی آرژانتین، جوایز متععدی را به دست آورده است. فیلم “من گیلدا هستم” از سنین کودکی و نوجوانی این خواننده را به تصویر کشیده تا لحظات اوج موفقیتش که در سنینی بزرگسالی برای او رقم می‌خورد.

Great Balls of Fire! 1989

فیلم “گلوله‌های بزرگ آتش” زندگینامه سرمدار سبک راکابیلی یعنی جری لی لوئیس را به تصویر می‌کشد.

فیلم گلوله‌های بزرگ آتش (1989 Great Balls of Fire!‎) به کارگردانی جیم مک‌براید و با بازی دنیس کواید در نقش جری لی لوئیس است.رابرت ابرت منتقد بزرگ سینمایی، این فیلم را دوست نداشت و در موردگلوله‌های بزگر آتش این‌طور می‌نویسد:

این یک تاریخ راک اند رول ساده‌اندیش است که در آن لذت‌ها زیاد است و مشکلات اندک. لوئیس ، با بازی دنیس کوئید به عنوان یک ساده لوح خنده دار با یک خط دیوانه و سبک پیانوی دیوانه ، از همان نردبان حرفه‌ا‌‌ی بسیاری از ستاره‍‌های زندگینامه موسیقی بالا می‌رود ، اما او این کار را با سرعت برق انجام می‌دهد.

Lillian Russell 1940

لیلیان راسل خواننده اپرای قرن نوزدهم است که در فیلم با نام خودش به زندگینامه او پرداخته شده است

خب برگردیم به دهه‌ی 40 آمریکا و سینمای موزیکالی که در قالب یک فیلم بیوگرافی، زندگی لیلیان راسل رو به تصویر کشده است. فیلمنامه Lillian Russell 1940 را ویلیام آنتونی مک گوایر نوشته بود. این فیلم به کارگردانی ایروینگ کامینگز و تهیه کنندگی داریل اف. زانوک ساخته شده است. در این فیلم آلیس فی در نقش اصلی یعنی لیلیان راسل را بازی کرده است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به دون آمچه ، هنری فوندا و ادوارد آرنولد در نقش الماس جیم بردی یاد کرد.

ریچارد دی و جوزف سی رایت نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری سیاه و سفید شدند.

Aaliyah: The Princess of R&B 2014

با زندگینامه آلیا خواننده سبک آراندبی که از محبوبیت زیادی برخوردار بود ،در فیلم آلیا: شاهدخت آر اند بی آشنا شوید..

فیلم (Aaliyah: The Princess of R&B 2014) در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۴ در کانال لایف تایم به نمایش درآمد و در مراحل اولیه‌ی تولید به دلیل عدم رضایت خانواده آلیا از انتخاب لایم تایم برای ساخت فیلم، با انتقاداتی روبرو شد. این فیلم ۳/۳ میلیون بیننده داشت و با وجود آرای منفی، آن را به دومین فیلم برتر تلویزیونی سال ۲۰۱۴ تبدیل کرد. کارگردانی فیلم را بردلی والش به عهده داشته است.

واکنش بیننده‌های این فیلم بسیار منفی بوده‌است. طبق دیدگاه بینندگان انتخاب الکساندرا شیپ برای ایفای نقش آلیا اشتباه است و رابطه‌ی جنجالی این خواننده با آر. کلی در فیلم  بیش از حد عاشقانه شده‌است. در مجموع و با تمام انتقاداتی که به فیلم (Aaliyah: The Princess of R&B 2014) وارد شد، محبوبیت آۀیا باعث دیده شدن این فیلم شد.

Ray 2004

در این فیلم زندگینامه ریچارلز خواننده سرشناس آمریکایی به تصویر کشیده شده است.

ری فیلمی در ژانر بیوگرافی و موزیکال به کارگردانی تیلور هاکفورد است که براساس زندگی ری چارلز ساخته شده و در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. جیمی فاکس بازیگر نقش اول این فیلم با برنده شدن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین جوایز دیگر، به‌عنوان دومین بازیگر تاریخ که موفق به دریافت ۵ جایزه معتبر بازیگری برای یک‌ن قش شده‌است، شناخته‌ می‌شود.

جیمی فاکس در این فیلم آن‌قدر در درون مرد سیاه و موسیقی‌اش قرار می‌گیرد که به نظر می‌رسد او و ری چارلز یک نفر هستند. رابرت ابرت منتقد سینما در مورد فیلم Ray 2004 می‌گوید :

این تنها زمانی است که یک بازیگر می تواند یک آیکون پاپ را به طور کامل روی صفحه زنده کند.

Walk the Line 2005

داستان زندگی جانی کش ستاره‌ی خوانندگی موسیقبی کانتری را در فیلم “سر به راه باش” ببینید.

فیلم Walk the Line 2005 به کارگردانی جیمز منگولد ساخته شد. این فیلم موفق شد در رشته‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازیِ ریس ویترسپون برنده‌ی جایزه اسکار شود. همچنین، در رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازیِ واکین فینیکس و بهترین طراحی لباس نامزد جایزه اسکار شد.

سربه‌راه باش زندگیِ جانی کش، ستاره‌ی موسیقی کانتری، و عشق میان او و جون کارتر را روایت می‌کند. عبارتِ انگلیسیِ Walk the line، که نامِ یکی از آهنگ‌های موفقِ جانی کش است، به حرکت کردن در چارچوبِ عرف و قانون اشاره می‌کند. در پایان امیدوارم از خواندن این مطلب لدت برده باشید و توانسته باشید با فیلم هایی که به زندگینامه خواننده های سرشناس می‌پردازند آشنا شوید..

مطالب بیشتر بخون…!

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ممنون از این مطلب کاربردی

مشاهده بیشتر