1

100 عنوان لیست شده از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ..!

بهترین فیلم‌های ترسناک کاور

بدون شک انتخاب بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما بر اساس شخصیت های ترسناک سینمایی کار راحت تری است. فیلم‌های ترسناک معمولا با الگوبرداری از نمادهای مختلف در انواع کهن الگوها ساخته شده‌اند. ارواح نفرین‌شده، خون‌آشام‌ها، اجنه، پریان، زامبی‌ها، دراکولا، موجودات عجیب‌الخلقه، موجودات فرازمینی، ملکه‌های جیغ ، قاتلان روانی و سایکوپدها ، فرزندان متعصب، قهرمانان نجیب، عاشقان نفرین شده، شیادان شیطانی و … از دل داستان‌های کهن و قصه‌های اساطیری بیرون آمده‌ و ترسناک‌ترین شخصیت‌های سینمای جهان را ساخته‌اند. در این مطلب می‌‍خواهیم علاوه بر معرفی شخصیت‌های ترسناک، لیستی از بهترین فیلم‌ های ترسناک را در اختیار شما علاقه‌مندان بگذاریم.

کاراکترهای ماندگار فیلم‌های ترسناک، تصویری فراموش‌نشدنی را در ذهن مخاطب به جای می‌گذارند. گاهی غلبه‌کردن به حس ترس و اضطرابی که از تماشای فیلم‌های ترسناک بدست می‌آید، امکان‌ناپذیر است. شخصیت‌های مهم بهترین فیلم‌ های ترسناک، گاهی چنان تاثیر‌گذار و باورپذیرند که کافی است برای دقایقی در محیطی تاریک تنها بمانید تا به سراغ‌تان بیایند. این کارکترها می‌توانند دلیل بی‌خوابی‌های شما باشند و شاید آن‌چنان شما را به وحشت بیاندازند که دچار لکنت زبان شوید! ترسناک‌ترین شخصیت‌های سینمای جهان، حس عمیقی از اکتشاف ترس یا اندوه و مرگ را یادآور می‌شوند و بدین ترتیب فیلم‌های ژانر وحشت، به واسطه‌ی شخصیت‌های ترسناکی که ساخته و پرداخته شده‌اند، در ذهن مخاطب برای همیشه باقی می‌مانند.

شخصیت های ترسناک تاریخ سینما در بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ

این شخصیت‌ها گاهی اوقات بسیار سرگرم کننده هستند و با وجود ریشه‌های ترس و اضطرابی که در مخاطب القا می‌کنند، بسیار دوست داشتنی‌اند. سایت امپایر لیستی از 100 شخصیت برتر فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما را آماده کرده است که گاهی قدمت آن‌ها به اولین فیلم‌های ساخته شده در ژانر وحشت بازمی‌گردد و در عین حال، به جدیدترین فیلم‌های ساخته شده در این ژانر که محصول سال 2020 هستند نیز پرداخته است. در این لیست با ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما مواجه خواهید شد، پس اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های ترسناک هستید، چراغ‌ها را خاموش کنید و این مطلب را مطالعه کنید..!

100 – Father McGruder

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Braindead 1992

اسم دیگر همین فیلم Dead Alive 

بازیگر شخصیت : استوارت دونسی (Stuart Devensie)

فیلم مرگ مغزی (Braindead) که در آمریکا با نام Dead Alive نیز شناخته می‌شود، فیلمی در ژانر زامبی اسپات استیک است که در سال 1992 به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شده است و یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینماست. این فیلم نیوزلندی که ترکیبی از ژانر وحشت و کمدی است، یکی از خاص‌ترین فیلم‌هایی است که هجوم رعب‌آور زامبی‌ها را به تصویر می‌کشد. استوارت دونسی در فیلم مرگ مغزی، نقش یک کشیش متعصب را بازی می‌کند که به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما تبدیل شده است. در فیلم Braindead 1992 زامبی‌ها به شکلی دیوانه‌وار شهر ولینگتون را تسخیری می‌کنند و انگار خدا برای یک فرصت مطالعاتی به جایی رفته که آدم‌ها را فراموش کرده است..!

99 – Jemma

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Host 2020

بازیگر شخصیت : جما مور (Jemma moore)

میزبان (Host 2020) یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک محصول بریتانیا به کارگردانی راب سوج (Rob Savage) است که در آن هیلی بیشاپ، جما مور، اما لوئیز وب، رادینا دراندووا و کارولین وارد به ایفای نقش پرداخته‌اند. با این‌که فیلم‌های ترسناک برای افراد قانون‌شکن از جذابیت زیادی برخوردارند، اما در فیلم میزبان رعایت یک قانون به وضوح مشخص شده است. “به جلسه‌ی احضار روح بی حرمتی نکن. حتی اگه چیزی به جز بزرگ‌نمایی نباشه!”

قانونی که جما (Jemma) آن را نادیده می‌گیرد و شوخی‌های زننده‌‌اش، فضای بیمارگونه و رعب‌آوری را برای تمام حاضرین در جلسه‌ی احضار روح به همراه دارد. فیلم Host 2020 با این که سوژه‌ای تکراری دارد، یکی از بهترین‌ فیلم‌های ژانر وحشت سال گذشته است که شخصیت جما را به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های ترسناک سینما تبدیل کرده است.

98 – Kevin Wendell Crumb

فیلم‌های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Split 2016

Glass 2019

بازیگر شخصیت : جیمز مک آووی (James McAvoy)

M. Night Shyamalan کارگردان سه گانه‌ی ترسناک سینمایی است که قسمت اول آن فیلمی با نام شکست ناپذیر (Unbreakable) محصول سال 2000 است. قسمت دوم و سوم این تریولوژی، فیلم‌های شکاف (Split 2016) و شیشه (Glass 2019) است. این سه گانه را می‌توان در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک قرار داد. این فیلم داستان مردی با نام کوین وندل کرامب (Kevin Wendell Crumb) را روایت می‌کند که 24 شخصیت متفاوت دارد! کارگردان این مجموعه با استفاده از توانمندی‌های جیمز مک آووی توانسته ترکیبی از ویژگی‌های شخصیتی مختلف از جمله حماقت “لیستی هدویگ” (یکی از کارکترهای سری داستان‌های هری پاتر)، شرارت آدم ربای دنیس و خوی وحشی یک جانور (اشاره دارد به فیلم The Beast 2020) را کنار هم بگذارد و کافی است که کوین وندل تهدیدی فیزیکی را احساس کند تا شبیه به هالک، نیروی درونی خارق‌العاده‌ی خود را رها کند و هیولایی ترسناک را به تصویر بکشد. مک آووی موفق شده با ایجاد چنین چرخش‌های متمایزی برای هر نقش، یک کاراکتر جذاب و دوست‌داشتنی را در سینمای ژانر وحشت پدید آورد.

97 – The Alien

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Alien 1979

بازیگر شخصیت : بولاجی بادجو (Bolaji Badejo)

Alien 1979 یکی از بهترین فیلم های ترسناک علمی تخیلی است که به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی دن اوبانون ساخته شده است. داستان این فیلم روایت مواجهه‌ی خدمه‌ی یک کشتی یدک کش تجاری با یک موجود بیگانه‌ی فرازمینی است. فیلم بیگانه که محصول سال 1979 است، بر اساس رمانی نوشته ژوسف کورنارد ساخته شده و جزو اولین فیلم‌هایی است که توانسته به خوبی یک بیگانه و یا موجود فرازمینی را به تصویر بکشد. ساختار کمال گرایانه‌ی این موجود بیگانه با خصومت آن مطابقت دارد. بازمانده‌ای بدون وجدان، پشیمانی و یا توهم اخلاقیات. فیلم Alien 1979 که در ژانر فیلم‌های علمی-تخیلی قرار می‌گیرد، تجربه‌ی خاصی از ترس را در بیننده‌گانش ایجاد می‌کند. به شکلی که در حین تماشای این فیلم، احتمالا بارها آدرنالین در بدن‌تان ترشح می‌شود..!

96 – Charlie Graham

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Hereditary 2018

بازیگر شخصیت : میلی شاپیرو (Milly Shapiro)

وراثت (Hereditary 2018) یک فیلم ترسناک مافوق طبیعی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی آری آستر است. ماجرای این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که پس از فوت مادربزرگ‌شان، حضور مرموز او را در اطراف خود احساس می‌کنند. غم و اندوه به اشکال مختلف به همه‌ی ما ضربه می‌زند و چارلی گراهام (Charlie Graham) سرگردان و نگران در غم از دست دادن مادربزرگش، سعی می‌کند تا مورد توجه واقع شود. اما به ناچار اتفاقات بدی برای او رقم می‌خورد. “میلی شاپیرو” بازیگر نقش چارلی در این فیلم موفق می‌شود بدون گفتن حتی کلمه‌ای و فقط با چسبیدن زبانش، ترس را به دل تماشاگران فیلم Hereditary 2018 منتقل کند. وحشتی که با کندن سر پرندگان از تنشان شدت می‌گیرد. این فیلم را باید در لیست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ قرار داد.

95 – Thomasin

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Witch 2016

بازیگر شخصیت : آنیا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy)

The Witch: A New England Folktale یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک محصول آمریکا است که به نویسندگی و کارگردانی رابرت اگرز ساخته شده است. فیلم جادوگر (The Witch 2016) داستان یک خانواده پوریتان را روایت می‌کند که در جنگل‌های مرتفع‌تر از مزرعه‌ی خود در نیوانگلند، با نیروهای شر روبرو می‌شوند. آنیا تیلور جوی به عنوان ملکه‌ی جیغ (Scream Queen) در داستان استخوان خرد کن رابرت اگرز بازی بی‌نقصی را از خود به نمایش می‌گذارد. توماسین بیچاره که توسط حکومت پدرسالاری خشک و مقدس، برچسب جادوگری به او می‌زنند، سرانجام به یک جادوگر تبدیل می‌شود. عذاب، خلسه، رهایی، اهریمن سازی، برای توماسین ،همه‌ی این چیزها یکسان است. آیا توماسین زندگی خوب را انتخاب می‎کند یا زندگی شیطانی؟ اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این شخصیت بدانید، تماشای فیلم ترسناک جادوگر را از دست ندهید…!

94 – Father Karras

فیلم‌های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Exorcist 1973

بازیگر شخصیت : جیسون میلر (Jason Miller)

هر کجا که صحبت از فیلم ترسناک در میان باشد، قطعا نام فیلم ” جن گیر ” را خواهید شنید.. فیلم The Exorcist 1973 به کارگردانی ویلیام فریدکین براساس رمانی به همین نام و به قلم بلاتی ساخته شده است. The Exorcist 1973 اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های جن گیر است. داستان فیلم روایتی از کارکتری 12 ساله به نام ریگان است که شیطان توانسته جسم او را تسخیر کند و تلاش مادرش برای نجات او از طریق جن گیری توسط دو کشیش کاتولیک، ماجراهایی عجیب و ترسناک را رقم می‌زند. دیمین کاراس که جیسون میلر نقش آن را بازی کرده ، کشیشی است که احساس ترس، گناه و شک را در خاطراتش جستجو می‌کند. مادر مرده‌اش، در حال نزول به سمت چیزی است که شبیه جهنم است. بنابراین او بهترین شخص برای پذیرش شیطان مکار ، پازوزو است.

فیلم ” جن گیر ” یک اثر کلاسیک در دسته بندی فیلم‌های ژانر وحشت به حساب می‌آید. فیلمی که اکثر ما از تماشای آن، خاطراتی با چاشنی ترس برایمان باقی مانده است. فیلم جن گیر، توانسته جوایز سینمایی بی‌شماری از جمله جایزه‌ی آکادمی اسکار را دریافت کند و بی‌انصافی است اگر در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما، نامی از فیلم The Exorcist آورده نشود..!

93 – Tree Gelbman

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Happy Death Day 2017

Happy Death Day 2U 2019

بازیگر شخصیت : جسیکا روث (Jessica Rothe)

Tree که ترجمه‌ی آن در زبان فارسی به معنی درخت است، اسمی الهام گرفته شده از طبیعت عجیب و اسرارآمیز مجموعه فیلم Happy Death Day است. شخصیت تری برگرفته از یکی از کهن الگوها با نام ملکه‌های کشنده (slasher queens) است که تنها با یک بار تماشای این فیلم، برای همیشه در ذهن باقی می‌ماند. داستان فیلم “روز مرگ مبارک” روایت دانشجویی است که از قربانی به کارآگاه تبدیل می‌شود. او در یک حلقه‌ی زمانی گیر افتاده است که همیشه با قتل او توسط یک قاتل با نقاب کودک به پایان می‌رسد و مجبور به رمزگشایی از مجرم می‌شود تا فراتر از روز تولد محکوم شده‌اش حرکت کند. جسیکا روث در نقش تری گلبمن بازی درخشانی را از خود به نمایش می‌گذارد. نقشی که با چاشنی کمدی، در دنباله‌ی بازی‌اش در فیلم Back To The Future Part II از او یک ستاره‌ی فراموش نشدنی در تاریخ بهترین فیلم‌ های ترسناک می‌سازد..!

92 – Mrs Voorhees

فیلم‌های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Friday The 13th 1980

بازیگر شخصیت : بتسی پالمر (Betsy Palmer)

جمعه سیزدهم (1980 Friday the 13th) فیلمی ۹۵ دقیقه‌ای به کارگردانی شان اس. کانینگهام با بازی بتسی پالمر محصول کشور بریتانیا است. این سوال همیشه مطرح است که چرا در مجموعه فیلم‌های جمعه سیزدهم، هرگز مشاوران اردوگاه روان پریشی “بتسی پالمر” را از مرگ برنگرداندند! در پاسخ به این معما باید گفت : بله ، ممکن است در پایان فیلم اصلی سرش را قطع کرده باشند، اما او بسیار جالب‌تر از پسرش جیسون است و شایسته است به عنوان چیزی بیش از یک سوال انحرافی در ابتدای فیلم جیغ ، از او یاد شود.

91 – Conal Cochran

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Halloween III: Season Of The Witch 1982

بازیگر شخصیت : دن اوهرلیهی (Dan O’Herlihy)

کونال کوهرن (Conal Cochran) در راستای زوال عقلی‌اش، شاید تنها سازنده‌ی اسباب بازی روی کره زمین باشد که می‌خواهد کودکان خفه شوند..! دن اوهرلیهی (Dan O’Herlihy) با کمترین دیالوگ و سردی خاصی که در بازی‌اش به نمایش می‌گذارد، شخصیت کوهرن را به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های حاضر در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما تبدیل کرده است. سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های هالووین که به جادوگر اختصاص دارد، به نویسندگی و کارگردانی تامی لی والاس، فیلم متفاوتی را در سینمای ژانر وحشت به وجود آورده است. والاس اظهار داشت که ایده‌های زیادی برای فیلم‌‌هایی با مضمون هالووین وجود دارد که برخی از آن‌ها به طور بالقوه می‌توانستند تعداد دلخواهی از دنباله‌های خودشان را ایجاد کنند و قرار بود که فصل جادوگر اولین فصل آن مجموعه باشد. در سایر فیلم‌های این مجموعه، تعلیق و تنش موضوعی اساسی است و عنصر خشونت علیه کودکان خردسال نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

90 – Danny Torrance

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Shining 1980

Doctor Sleep 2019

بازیگر شخصیت : دنی لوید (Danny Lloyd) ایوان مکگرگور (Ewan McGregor)

‘Redrum … redrum’. این لغتی است که شخصیت دنی در فیلم درخشش (The Shining 1980) مدام زیر لب زمزمه میکند. این واژه معکوس شده‌ی murder به معنی قاتل است. دنی یک فیلم دارد و فقط یک فیلم (او همچنین یک فیلم تلویزیونی در سال 1982 گرفته است ، اما چون این داستان را در مورد کارکاتر دنی خراب می‌کند بیایید آن را نادیده بگیریم) ولی اگر فقط همان یک فیلم را در نظر بگیریم چه فیلمی ، و چه بازی فوق العاده‌ای.

واقعی مثل دنی تورنس، او نفرین شده است یا تطهیر شده ؟ یک پسر جوان که از تمامی راهروهای هتل معروف شاینینگ که پر شده از ارواح سرگردان، با دوچرخه‌اش می‌گذرد. شاید از بین تمامی فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، این یک فیلم یعنی شاینینگ (The Shining 1980) و این یک کاراکتر یعنی دنی، با تمام فیلم‌های ترسناک و شخصیت‌هایشان متفاوت و متمایز است. کارگردان فقید سینمای جهان، استنلی کوبریک بزرگ برای این فیلم رکورددار بیشترین تعداد دفعات ضبط برای یک پلان است. از دنی لوید خواسته شده بود که خیلی سریع و وحشت زده با دوچرخه‌اش در لابی هتل مشغول بازی شود. اما او شبیه به یک قهرمان این کار را انجام داد و کوبریک را غافلگیر کرد. انگشتانش را روی چشم‌هایش می‌فشرد و دهانش را از وحشت کاملا باز می‌کرد. به این فکر کنید که کوبریک دنی را مجاب کرده باشد که هر کدام از این پلان ها را 99 بار گرفته باشد…!بهترین فیلم‌ های ترسناکواقعی مثل دنی تورنس، او نفرین شده است یا تطهیر شده ؟ یک پسر جوان که از تمامی راهروهای هتل معروف شاینینگ که پر شده از ارواح سرگردان، با دوچرخه‌اش می‌گذرد. شاید از بین تمامی فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، این یک فیلم یعنی شاینینگ (The Shining 1980) و این یک کاراکتر یعنی دنی، با تمام فیلم‌های ترسناک و شخصیت‌هایشان متفاوت و متمایز است. کارگردان فقید سینمای جهان، استنلی کوبریک بزرگ برای این فیلم رکورددار بیشترین تعداد دفعات ضبط برای یک پلان است. از دنی لوید خواسته شده بود که خیلی سریع و وحشت زده با دوچرخه‌اش در لابی هتل مشغول بازی شود. اما او شبیه به یک قهرمان این کار را انجام داد و کوبریک را غافلگیر کرد. انگشتانش را روی چشم‌هایش می‌فشرد و دهانش را از وحشت کاملا باز می‌کرد. به این فکر کنید که کوبریک دنی را مجاب کرده باشد که هر کدام از این پلان ها را 99 بار گرفته باشد…!

89 – Richie Tozier

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

It 2017

It Chapter Two 2019

بازیگر شخصیت : Finn Wolfhard فين وولفهارد ، Bill Hader بیل هیدر

فیلم It 2017 براساس رمانی به همین نام که به قلم استیون کینگ در سال 1986 منتشر شده است، ساخته شده و داستان هفت کودک را به تصویر می‌کشد که توسط موجودی خیالی، وحشت زده می‌شوند و در ادامه با شیاطین درون شخصیت خود روبرو می‌شوند. این هفت نفر که به اعضای باشگاه بازندگان شهرت دارند، همه دوست داشتنی هستند اما این ترشموس (بددهن) است که بیش از سایر نفرات به چشم می‌آید. فین ولفهارد به شکل فریبنده و شگفت انگیزی فحاشی می‌کند و ضعف‌هایش را پشت دهان بزرگش پنهان می‌کند و در نهایت به نقطه‌ای می‌رسد که در میان رالی گریه‌هایش فریاد می‌زند “حالا ، من مجبورم که این دلقک لعنتی را بکشم!” در فیلم اول کمی چاشنی کمدی به این شخصیت اضافه شده ولی چیزی که در فیلم دوم با آن مواجه می‌شویم، قلب پر احساس ریچی است و هیدر کاری می‌کند که لحظه به لحظه‌ی آن را باور کنید.

پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینمای جهان، چه فیلمی است؟

فیلم It 2017 با ثبت رکوردهای متعددی در گیشه و فروش، بیش از 701 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و تبدیل به پنجمین فیلم پردرآمد با رتبه R در تمام دوران شد. این فیلم به کارگردانی اندی موشیتی پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینماست. بلافاصله پس از استقبال چشم‌گیر از این فیلم، قسمت دوم آن با نام It Chapter Two 2019 ساخته شد که نتوانست موفقیت فیلم اول را تکرار کند.

88 – Treo

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Haunting 1963

بازیگر شخصیت : کلیر بلوم  Claire Bloom

شخصییت ترئو (Treo) با بازی کلر بلوم شیک پوش و سختگیر به عنوان یک شخصیت آشکارا همجنس باز، زمینه‌‌ی جدیدی را در سینمای ژانر وحشت فراهم کرد. ترئو در فیلم The Haunting 1963 به کاراکتر «النور»  با بازی جولی هریس علاقه‌مند است و در خلال این حس عاشقانه، رعب و ترسی را ایجاد می‌کند که او را به یکی از ماندگارترین شخصیت‌ها در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما تبدیل کرده است. تا به امروز، بیشتر شخصیت‌های لزبین در داستان‌های ترسناک، خون آشام‌های برجسته‌ای را خلق کرده‌اند.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 6688

87 – Jessie Burlingame

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Gerald’s Game2017

بازیگر شخصیت : Carla Gugino کارلا گوگینو

در فیلم‌های ترسناکی که شخص اصلی برای بقای خود می‌جنگد، درد و مصیبت زیادی برای این شخصیت به تصویر کشیده می‌شود. اما  کاراکتر جسی در فیلم بازی جرالد (Gerald’s Game2017) از همان ابتدا با دردها و مصیبت‌ها بیگانه نیست. به عنوان مثال او با دست‌های بسته به یک تخت، هیچ امیدی برای باز کردن قفل‌ها ندارد. در مرحله‌ی دوم، او توسط شبح شوهرش جرالد که تازه در اثر حمله‌ی قلبی مرده است، شیاطین درون خود، تمام دوران کودکی ناشی از ضربه‌های سرکوب شده‌اش و همچنین توسط یک سگ گرسنه که به نظر می‌رسد کوجو است، با چالش‌های وحشتناکی مواجه می‌شود. این‌ها قبل از این است که “مون لایت من” یا همان مرد مهتابی وارد صحنه شود. در انتها جسی برای فرار از این موقعیت، تمام پوست دستش تا مرز استخوان کنده می‌شود.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 3344

86 – Grandpa

برترین فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Lost Boys 1987

باریگر این شخصیت : برنارد هاگز Barnard Hughes

همه دوست دارند پدربزرگی شبیه به آن نقشی که برنارد هاگز در فیلم کمدی ترسناک The Lost Boys 1987 به کارگردانی جوئل شوماخر بازی می‌کند، داشته باشند. پدربزرگی که مثل یک شراب قدیمی و ناب است و با سن و سالی که دارد، باندانا می‌پوشد. مردی که از قفسه‌ی مخصوص خودش محافظت می‌کند و فکر می‌کند درس رانندگی، شامل روشن و خاموش کردن مدام موتور است. اما وقتی که می‌خواهیم خون آشام‌ها را با یک کامیون پر از چوب به آتش بکشیم، او مرد شما است. فیلم پسرهای گمشده، یکی از بهترین فیلم‌های با محوریت خون آشام در تاریخ سینماست و شخصیت پدربزرگ در این فیلم یکی از آماده‌ترین مبارزانی است که به جنگ با خون آشام‌ها می‌رود.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 4488

85 – Stevie Wayne

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Fog 1980

بازیگر این شخصیت : آدریانا باربو Adrienne Barbeau

کاراکتر استیو وین با بازی آدریانا باربو، بهترین دیجی تلوزیونی در شهر والی بانتر است که توسط صدای مخملی شوهر سابقش جان کارپنتر در رادیو، از خطراتی که در مه کمین کرده آگاه می‌شود. نیمه‌ی دوم فیلم The Fog 1980 ارائه دهنده‌ی انواع به روزرسانی‌های هواشناسی است که باعث می‌شود ترس و وحشت بخش‌های جغرافیایی بیشتری را در بر بگیرد. فیلم The Fog 1980 بعدها الهام بخش فیلم‌های ترسناک فراوانی شد و فضای مه آلود و وحشتناک این فیلم، در دو فیلم دیگر با همین نام که محصول سال‌های 2005 و 2018 است تکرار شده است. اما اگر بخواهیم یکی از این سه فیلم را در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما بگذاریم، بهتر است سراغ اولین نسخه‌ی این فیلم با همان حال و هوای کلاسیک‌اش برویم…

بهترین فیلم‌ های ترسناک 346785

84 – Randy

بهترین فیلم‌های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Scream 1996

Scream 2 1997

بازیگر این شخصیت : جیمی کندی Jamie Kennedy

مجموعه‌ی فیلم‌ ترسناک جیغ (Scream) ، یکی از معروف‌ترین فیلم‌های سینمای ژانر وحشت به شمار می‌آیند که طرفداران زیادی دارد. کاراکتر رندی در این مجموعه با سواد سینمایی جیمی کندی نقش کاملا متفاوتی را ایجاد کرده است. کندی که حضورش در فیلم سینمایی جیغ ، تقریباً با تمام نقش آفرینی‌های دیگری که داشته به طرز حیرت‌انگیزی متفاوت بوده، در دو فیلم اول این مجموعه، بسیار شایان ستایش است . شاید به این دلیل که طرفداران فیلم، خیلی راحت با او همذات‌پنداری می‌کنند، اما جای سوال دارد که چرا کارون (کارگردان فیلم دوم) تصمیم می‌گیرد این شخصیت را در جیغ 2 در روز روشن بکشد! اگر رندی – یا در نهایت مخاطب – مرده باشد، هیچ کس در امان نیست..!

بهترین فیلم‌ های ترسناک 4729

83 – The Tall Man

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Phantasm 1979

بازیگر این شخصیت : آنگوس اسکریم Angus Scrimm

آنگوس اسکریم در کت‌و‌شلواری  که بسیار برای او تنگ است می‌تواند به زیبایی، چمباتمه‌زدن‌ها و ناخوشایندهایی خود را به تصویر بکشد. مرد قد بلند (The Tall Man) یک موجود بیگانه‌ی بین بعدی است که خود را به عنوان یک متهم نشان می‌دهد. در حالی که آماده می‌شود با ارتش خود و کوتوله‌های روانی و توپ‌های پرنده بجنگد. فیلم Phantasm 1979 یکی از آثار کلاسیک سینمای ژانر وحشت به حساب می‌آید و کارکتر اصلی این فیلم یعنی مرد قد بلند، در لیست برترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما قرار دارد.

82 – Maud

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Saint Maud 2020

بازیگر این شخصیت : مرفید کلارک Moryfdd Clark

ماود پرستار خصوصی خوب، شیرین و بی‌ضرری است که برای نجات روح ما اینجاست. او رابطه‌ی ویژه‌ای با خدا دارد. که طبعتا به این معنی است که خدا برای او حاضر است هر کاری بکند. البته که بدیهی است او در قالب شخصیت یک پرستار مهربان، ترسی ندارد، اما فیلم Saint Maud 2020 قهرمان داستان ما را به عنوان یک زن جوان با گذشته‌ای تاریک معرفی می‌کند که قادر است اتفاقات خطرناکی را رقم بزند. کلارک در این فیلم با ارائه‌ی یک بازی آرام و طبع شوخ خود، در تلاش برای یافتن رستگاری برای همه‌ی ماست. رستگاری‌ای که در زیر تپه‌های درد و ترومای پردازش نشده دفن شده است. 

بهترین فیلم‌ های ترسناک 4910

81 – Dr. Génessier

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Eyes Without A Face 1960

بازیگر این شخصیت : پیر براسو Pierre Brasseu

پیر براسو در فیلم چشمان بدون صورت (Eyes Without A Face 1960) نقش یک دانشمند و جراح را بازی می‌کند که فقط می‌خواهد آنچه را که برای دختر عزیز و مسخ شده‌ی کریستینه مناسب است، انجام دهد. اگر این به معنای آدم ربایی و به طور پیش فرض قتل یک رشته از دختران جوان است تا او بتواند یک پیوند صورت انقلابی انجام دهد، پس همین کار را خواهد کرد. براسو فراموش‌نشدنی است. زیرا یکی از بهترین مواردی که سینما در فیلم کلاسیک ژرژ فرانجو از فرانکشتاین ارائه می‌دهد، فراموش‌نشدنی است . 

بهترین فیلم‌ های ترسناک 009

80 – Mark Lewis

برترین فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Peeping Tom 1960

بازیگر این شخصیت : هاینتس بوم Karlheinz Bohm

آیا این لهجه نرم آلمانی است؟ حضور لرزانش، آن چشمان خالی و غمگین، این‌ها ویژگی‌های یک شخصیت قاتل است ؟ بله. قاتل ظریف و ترسویی که هاینتس بوم نقش آن را ایفا می‌کند. البته قتل‌های او در مقایسه با مایکل پاول کم می‌آورند و در نتیجه قربانی خود در دوربین تیک تیک تیک تاک می‌زند.. در هر صورت مرگ مارک لوئیز یک پیروزی اخلاقی نیست.بلکه یک فاجعه است. فیلم Peeping Tom 1960 یک فیلم آلمانی است که در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینمای جهان قرار دارد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 9700

79 – Pale Man

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Pan’s Labyrinth 2006

بازیگر این شخصیت : داگ جونز Doug Jones

فیلم هزار توی پان (Pan’s Labyrinth 2006) مجموعه‌ی کاملی از دیوانگی و کابوس است که از ذهن بیمار دل تورو کارگردان این فیلم تراوش کرده است. در این فیلم داگ جونز نقش کاراکتری با نام مرد رنگ پریده را بازی می‌کند که کره‌ی چشم خود را در دستانش دارد. این داستان عجیب و غریب را بیش از این باز نمی‌کنم چون بهتر است خودتان آن را ببینید.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 2140

78 – Lawrence Talbot

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Wolf Man 1941

بازیگر این شخصیت : لون چانی جونیور Lon Chaney Jr

گرگینه‌ها و یا انسان‌های گرگ‌نما، یکی از کهن الگوهایی است که سوژه‌های جذابی را برای فیلم‌های ژانر وحشت ایجاد کرده‌اند. اما در لیست برترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، تنها یک کارکتر به گرگینه‌ها اختصاص پیدا می‌کند و آن هم به کاراکتر لارنس تالبوت با بازی چانی جونیور می‌رسد که با کرامت آرام و عذاب آورش، هیولای خود را جهانی می‌کند. اگر شما هم به فیلم‌های گرگینه‌ها و یا انسان‌های گرگ نما علاقه‌مند هستنید ، حتما تماشای فیلم کلاسیک The Wolf Man 1941 را از دست ندهید.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 97878

77 – Grace Le Domas

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Ready Or Not 2019

بازیگر این شخصیت : سامارا ویوینگ Samara Weaving

سرنوشت شومی که در انتظار یک تازه عروس است. گریس پس از یک عروسی به ظاهر ایده آل، می‌فهمد که خانواده‌ی همسر جدیدش ترقه شکن هستند. این اصطلاح به یک باور خرافه برمی‌گردد که در آن اعضای یک خانواده در یک بازی جنون آور و مرگبار به شکار یک نفر می‌پردازند. اما گریس سرنوشت خود را در بستر تصور نمی‌کند و با ذوق و شوق در برابر آن‌ها می‌جنگد. او به کودکان خانواده رحم نمی‌کند، ، قوری در حال جوشیدن را روی سر یکی از شکارچیانش می‌شکند ، از شلیک گلوله‌‌ای که مغزش را هدف گرفته بود، جان سالم به در می‌برد و در حالی که یک قدم با مرگ فاصله دارد، تنها یک خواسته دارد: “من طلاق می‌خواهم.”

فیلم Ready Or Not 2019 یک فیلم سرشار از ترس و هیجان است و شخصیت اصلی این فیلم یعنی عروس خانواده در لیست بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما جا گرفته است.

76 – Dani Ardor

برترین فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Midsommar 2019

بازیگر این شخصیت : فلورنس پیو Florence Pugh

یک توصیه‌ی اکید. وقتی دختری با مرگ تمام خانواده‌اش دست و پنجه نرم می‌کند، او را رها نکنید. آری آستر (Ari Aster) کارگردان فیلم Midsommar 2019 ، موفق می‌شود ترسناک‌ترین فیلم مرتبط با جدایی را که تاکنون دیده‌اید، بسازد. در این فیلم فلورنس پیو ثابت می‌کند که مانند هر کس دیگری، هم اخم می‌کند و هم تاج گل را روی سر می‌گذارد. دنی به اندازه‌‌ی هر کسی منتظر تفریحات سرگرم کننده در حومه سوئد است. اما آن‌چه که در آن‌جا می‌یابد، چیزی بسیار شوم‌تر و تلخ‌تر از تعطیلات تابستانی معمولی را نشان می‌دهد. در واقع ممکن است که آفتاب و رنگین کمان باشد، اما وقتی صحبت از این ملکه‌ی خاص می‌شود، هنوز چیزهای زیادی برای ترس وجود دارد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 3378

75 – Father Malone

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Fog 1980

 بازیگر این شخصیت : Hal Holbrook هل هولبروک

در پایان فیلم The Fog 1980 پدر مالون (با بازی درخشان هل هولبروک) از کشیش می‌پرسد “چرا من؟” اما قبل از این‌که پاسخ سوالش را به شکلی تماشایی دریافت کند، به تدریج قطعاتی از سرنوشت واقعی الیزابت دانمارکی و خدمه‌ی جذامی آن را که اجدادش در آن دخیل بودند، کنار هم قرار می‌دهد و از این بابت غمگین می‌شود. مالون با دانش علوم دینی و الهی خود و صلیب طلایی که به گردن دارد، تصمیم می‌گیرد خودش و نام خانوادگی‌اش را فدا کند و به همین دلیل او به یکی از ماندگارترین شخصیت‌ها در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما تبدیل می‌شود.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 5894

74 – Annie Wilkes

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Misery 1990

بازیگر این شخصیت : کتی بیتس Kathy Bates

آنی در فیلم Misery 1990 شخصیتی بسیار هیجان انگیز، وحشتناک است و دیوانه است. آنی با بازی کتی بیتس وحشی که به خاطر مشکلاتش اسکار گرفت، یکی از شخصیت‌های تاثیر گذار و ماندگار در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما است. اجازه ندهید آنی جایی در نزدیکی مچ پایتان باشد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 368

73 – Candyman

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Candyman 1992

بازیگر این شخصیت : تونی تاد Tony Todd

افسانه‌ی قلاب دستی مرد آب نباتی با بازی تونی تاد، لایه‌هایی از عمق احساس ترس و چیزی شبیه به درخششی غم انگیز را همراه دارد. ما می‌دانیم اگر پنج بار نام او را در آینه بگوییم چه اتفاقی می‌افتد ، اما جای سوال پیش می‌آید که اگر آن را تایپ کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ آب نبات آب نبات آب نبات آب نبات …..می‌تواند … در واقع ، اجازه دهید همین جا این بحث را تمام کنیم. .

بهترین فیلم‌ های ترسناک 4346

72 – Darryl Revok

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Scanners 1981

 بازیگر این شخصیت : مایکل ایرون‌ساید Michael Ironside

اسکنر مایکل ایرون‌ساید ذهن شما را به باد می‌دهد. گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه، او در تلویزیون زنده است. همین حس زنده بودن فیلم Scanners 1981 را در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار داده است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 478

71 – Rose The Hat

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Doctor Sleep 2019

بازیگر این شخصیت : ربکا فرگوسن Rebecca Ferguson

“این موارد خاص هستند که بهترین طعم را دارند.” ربکا فرگوسن درست از صحنه آغازین خود ، اقتباس مایک فلاناگان از رمان Stephen King’s Shining را می‌دزدد . لباس و استایل نیکس او و رنگ‌های شاد و سرزنده‌ی او، یک نیروی بلعنده‌ی باستانی را پنهان می‌کند که گاهی اوقات با پوزخند، گربه‌‌ی چشایر با شفافیت بیشتری به چشم می‌آید. او می‌تواند نرم و لطیف باشد و در عین حال بی‌رحمانه و خشمگین. مثلا در صحنه‌ای که او جیکوب ترمبلی کوچک بی گناه را می‌کشد. مخاطب از خود می‌پرسد چطور ممکن بود این کاراکتر چنین کاری کند؟ این ویژگی خاص و قابل توجه او را تبدیل به یکی خاص‌ترین کارکترها در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل کرده است.  

بهترین فیلم‌ های ترسناک 87878

70 – Chief Brody

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Jaws 1975

 بازیگر این شخصیت : روی شایدر Roy Scheider

یکی از شگفتی‌های فیلم Jaws 1975 این است که سه قهرمان آن، مثل یک آدم معمولی به نظر می‌رسند . وقتی مارتین برودی با بازی بی‌نظیر روی شایدر پیراهن خود را از تن بیرون می‌آورد ، زیر آن هیچ بسته شش تکه‌ای وجود ندارد. برودی یک پسر معمولی است که در شرایط خارق العاده‌ای قرار دارد. روی شایدر او را به کاراکتری ثروتمند ، قابل فهم و انسانی تبدیل می‌کند. بنابراین او یک شرور واقعی است که شبیه به یک آدم کامل و بدون نقص، درون قاب دوربین لبخند می‌زند.

بهترین فیلم‌ های ترسناک09

69 – Peter Vincent

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Fright Night 1985

بازیگر این شخصیت : رادی مک‌داول Roddy McDowall

مجری برنامه‌های ترسناک “رادی مک داول” هنگامی که با خون آشام‌های واقعی روبرو می‌شود، بالاخره به وجود آن‌ها ایمان می‌آورد و به چیزی تبدیل می‌شود که به مدت سی سال وانمود می‌کرد این‌گونه است. فیلم Fright Night 1985 به کارگردانی تام هالند (Tom Holland) به شکلی معصومانه ترس را به تصویر می‌کشد و مک داول در اوج وحشت زندگی‌اش ، گیج و سردرگم است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 6565

68 – Ed and Lorraine Warren

ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی مرتبط با این شخصیت‌ها:

The Conjuring 2013

The Conjuring 2 2016

Annabelle Comes Home 2019

بازیگران این دو شخصیت : پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا Patrick Wilson and Vera Farmiga

مجموعه فیلم‌های The Conjuring، نسخه‌های تخیلی محققان ماورا الطبیعه در زندگی واقعی است که از روی پرونده‌های واقعی شکل گرفته است. اما ویلسون و فارمیگا چنان گرمی را برای شخصیت‌های زن و شوهر می‌سازند که هیچ شیطانی نمی‌تواند کوچکترین مشکلی در رابطه‌ی عاشقانه‌ی آن‌ها ایجاد کند. آن‎ها شبیه به یک قلب تپنده در یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما ، فضایی رمانتیک و عاشقانه را می‌سازند.

67 – Prince Prospero

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Masque Of The Red Death 1964

بازیگر این شخصیت : وینسنت پرایس Vincent Price

وینسنت پرایس در فیلم The Masque Of The Red Death 1964 به کارگردانی راجر کورمن، به عنوان یک شیطان و اهریمنی ترسناک حضور پیدا می‌کند که دستور سوزاندن یک روستا را می‌دهد، دختری را می‌رباید و او را برده‌ی جنسی خود می‌کند و سپس یک مهمانی بزرگ قدیمی را برای ثروتمندان برگزار می‌کند که در آن نمایشی را اجرا می‌کند. شویی که در آن نقش شاهزاده پراسپرو را دارد که شاهد سوختن شهر باستانی رم در آتش است. این شاهزاده‌ی شیطانی یکی از شخصیت‌ها ماندگار در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینماست.

66 – Carole Ledoux

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Repulsion 1965

بازیگر این شخصیت : کاترین دنو Catherine Deneuve

کاترین دنو به عنوان یک شخصیت منزوی سرکوب شده‌ای در فیلم Repulsion 1965 حضور پیدا می‌کند که نسبت به تمایلات جنسی‌اش در ارتباط برقرار کردن با مردها ، بی‌حوصله و بی‌اشتیاق است. اما این بی اعتنایی او را به مرز جنون و دیوانگی می‎رساند. شاید به خاطر نگاه متفاوت و پرداخت متفاوتی که شخصیت کارول در میان فیلم‌ها ژانر وحشت دارد، به محبوبیت زیادی رسیده است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 43

65 – Rose Armitage

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Get Out 2017

بازیگر این شخصیت : آلیسون ویلیامز Allison Williams

لحظه‌ای که رز وانمود می‌کند که به دنبال کلیدهای اتومبیل خود در حلقه‌ی نهایی فیلم Get Out است، همه‌ی ادعاها ساقط می‌شود و می‌فهمیم که او عمدا کریس را به والدین شیطان صفت خود تحویل داده است، یک گرگ روانپریش در لباس گوسفند. او یک هیولای کامل است و بی انصافی است که در لیست برترین شحصیت‌های فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما نامی از او به میان نیاوریم.

64 – Michel Delasalle

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

 Les Diaboliques 1955

بازیگر این شخصیت : پل موریس Paul Meurisse

شخصیت مایکل در فیلم Les Diaboliques 1955، آنقدر پلید و زننده است که حتی پس از به قتل رساندن کریستینا همسرش، همچنان از او به عنوان ابزاری برای ارضای نیاز جنسی خود استفاده می‌کند. پل موریس به لطف ماهیت پیرنگ فیلم، در بیشتر قسمت‌های فیلم خارج از صحنه است، اما حضور او در همه جا حس می‌شود. در حالی که او مرکز اصلی یکی از معروف ترین پیچش‌های شوکه کننده در بین بهترین فیلم‌های سینمایی ژانر وحشت است.

63 – Dick Hallorann

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Shining 1980

بازیگر این شخصیت : اسکتمن کراترز Scatman Crothers

شخصیت هالوران سرآشپز هتل شبح زده‌ی فیلم شاینینگ، با بازی بی‌نظیر اسکتمن کراترز، پیرمرد مهربانی است که با درخشش خود به عنوان راهنمای دنی تورنس در مورد نبایدهای هتل شرور قدیمی عمل می‌کند و نکات مهمی را به او گوشزد می‌کند. هر چند در این راه جان خود را از دست می‌دهد، اما حضور متمایز او در فیلم استنلی کوبریک، یکی از حضورهای ماندگار در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینماست.

62 – Miss Giddens

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Innocents 1961

بازیگر این شخصیت : دبورا کار Deborah Kerr

جک کلیتون به عنوان فرماندار، شک می‌کند که دو متهم جوان در کنار او وجود دارد ، یکی از آن شخصیت‌ها خانم گایدنس است که دبورا کار در فیلم The Innocents 1961 به خوبی نقش آن را بازی می‌کند.

61 – Roger

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Dawn of the Dead 1978

بازیگر این شخصیت : اسکات راینیگر Scott Reiniger

فیلم Dawn of the Dead 1978 از آن دسته فیلم‌های ترسناک کلاسیک است که نوارهای VHS آن در سرتاسر جهان منتشر شد. در این فیلم راجر با بازی اسکات راینیگر روانپزشکی است که نه تنها نمی‌تواند کمکی به پسر بچه‌ی جن زده بکند، بلکه خودش نیز درگیر ماجرایی ترسناک می‌شود. در بین فیلم‌های کلاسیک ژانر وحشت ، فیلم Dawn of the Dead یکی از برترین فیلم‌های ترسناکی است که می‌توانید از تماشای آن مطمئن باشید که مو به تن‌تان سیخ می‌کند.

60 – Duc de Richleau

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Devil Rides Out 1968

بازیگر این شخصیت : کریستوفر لی Christopher Lee

فیلم The Devil Rides Out 1968 که با نام‌های تاب‌آوردن شیطان و یا عروس شیطان هم شناخته می‌شود ،فیلم ترسناک بریتانیایی به کارگردانی ترنس فیشر است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام به قلم دنیس ویتلی ساخته شده است. شخصیت دوک در فیلم عروس شیطان، یکی از شخصیت‌های ماندگار در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ژانر وحشت است.

59 – Derek

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Bad Taste 1987

بازیگر این شخصیت : پیتر جکسون Peter Jackson

پیتر جکسون مجبور شد بازی در نقش درک ، شخصیت منفی فیلم Bad Taste 1987 را بپذیرد، زیرا گزینه دیگری نداشت! او نقش درک را به عنوان یک احمق متزلزل بازی می‌کند. وقتی که درک از روی صخره‌ای سقوط می‌کند تقریبا از بین می‌رود و بیشتر فیلم را با نگه داشتن مغز خود از طریق استقرار منطقی یک کمربند جکسون، با ظرافت خاصی کمدی را چاشنی نمایش خود می‌کند. این شکل از ترکیب ترس و وحشت و کمدی و حماقت در بازی پیتر جکسون در فیلم Bad Taste 1987 آن‌چنان کم نظیر است که او را در بین 100 شخصیت برتر ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار داده است.

58 – The Babadook

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Babadook 2014

بازیگر این شخصیت : تیم پارسل Tim Purcell

بابادوک خرابکاری و کج خلق که به نوبه‌ی خود از دلهره آورترین کتاب پاپ آپ تمام دوران برداشت شده است، یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت است که با سینمای کودک و نوجوان ترکیب شده است. جفت آسیب دیده‌ی سام جوان و مادرش آملیا (اسی دیویس) ، انگشتان تیز و پوزخندی وحشتناک او را از یاد نخواهند برد.. فیلم The Babadook 2014 و شخصیت کمیک این فیلم با همین نام را باید در لیست برترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک تارریخ سینما قرار داد.

57 – Henry

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Henry: Portrait of a Serial Killer 1986

بازیگر این شخصیت : مایکل روکر Michael Rooker

بازی ترسناک و بی‌ادبانه‌ی مایکل روکر به عنوان یک هیولای بی‌معنی در فیلم Henry: Portrait of a Serial Killer 1986 به کارگردانی جان مک‌ناتن باعث شد مخاطبان در همه جای جهان از ترس تن و بدنشان به لرزه بیوفتد. روکر شغلی را تجربه می‌کند که او را تا به امروز به شخصیتی سنگین و عجیب تبدیل می‌کند.

56 – Tangina

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Poltergeist 1982

بازیگر این شخصیت : زلدا روبینشتاین Zelda Rubinstein

“وقتی که دختر کوچک شما توسط یک جانور عجیب ربوده شده است ، می‌خواهید به دنبال آن بروید ؟” ظاهراً زلدا روبنشتاین. بازیگر زن 43 ساله، با صدایی که به نظر یک عروسک مسخ شده است ، حضوری عجیب و فراموش نشدنی در فیلم درخشان Poltergeist 1982 دارد. نباید نام شخصیت تانگینا را در لیست شخصیت‌های مهم بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما از قلم بیاندازیم.

55 – Tommy Jarvis

بهترین فیلم‌های ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Friday the 13th Part VI: Jason Lives 1986

 Friday the 13th: The Final Chapter 1984

بازیگران این شخصیت : Corey Feldman , John Shepherd, Thom Mathews

تامی تنها حریفی است که شایسته شکست دادن جیسون وورهیس است. سه بازیگر مختلف در سه فیلم متفاوت نقش تامی را بازی کرده‌اند. کوری فلدمن در فیلم  Friday the 13th: The Final Chapter 1984 ، کودکی شیفته‌ی وسایل گریم فیلم بود که با استفاده از مهارت‌های خود، جیسون را به مرگ می‌کشاند.. قسمت پنجم با یک شروع جدید او را تبدیل به یک مرزبان جیسون کرد. شخصیت تامی در مجموعه فیلم‌های جمعه سیزدهم یکی از شخصیت‌های تاثیر گذار در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینماست.

54 – Blade

ترسناک‌ترین فیلم‌های مرتبط با این شخصیت:

 Blade 1998

 Blade II 2002 

Blade: Trinity 2004

بازیگر این شخصیت : وسلی اسنایپس Wesley Snipes

شخصیت Blade به طور کلی برای مجموعه آثار کمپانی مارول زیادی خشن است. کاراکتری که فقط با ذبح خون آشام‌ها از ابهامات اخلاقی مجازات کننده‌ی مشابه محرک ماجرا جلوگیری می‌کند. او همچنین از شخصیت استیو مک کوئین در قطب جنوب هم باحال تر است.کاراکتر بلید با بازی وسلی اسنایپس یکی دیگر از شخصیت‌های تاثیر گذار در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی است. 

53 – Asami

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Audition 1999

بازیگر این شخصیت : آیهی شینا Eihi Shiina

آسامی با بازی آیهی شینا یک اغواگر و شکنجه‌گر سریالی است که قربانیان خود را در گونی نگه می‌دارد. به یاد داشته باشید، کلمات دروغ ایجاد می‌کنند اما می‌توان به درد اعتماد کرد. شخصیت آسامی در فیلم Audition 1999 را در لیست ترسناک ترین فیلم‌های تاریخ سینما فراموش نکنید.

52 – Pazuzu

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

 The Exorcist 1973

صداگذاری این شخصیت : مرسدس مک‌کمبریج Mercedes McCambridge

این موجود مسخره و بدذات است که یک دختر جوان بی‌گناه را به چنگ می‌آورد و او را به یک شوک جهنمی تبدیل می‌کند. به شکلی که می‌تواند با دو کشیش یک حساب قدیمی را تسویه کند.. تقریباً همه شیاطین صفحه نمایش تا کنون یک نابود شدن بسیار ظریف و محجبه داشته‌اند. بله، نمای واقعی پازوزو به طور زیرکانه‌ای دیده می‌شود. صدای رعب انگیز کاراکتر پازوز در فیلم  The Exorcist 1973 را مرسدس مک‌کمبریج اجرا کرده است که او را به یکی از شخصیت‌های مهم و به یادماندنی در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی قرار داده است.

51 – Van Helsing

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Horror of Dracula 1958

بازیگر این شخصیت : پیتر کوشینگ Peter Cushing

تکرار سناریوی خون آشام برام استوکر که دکتر هلندی را به قتل رسانده است را در فیلم Horror of Dracula 1958 می‌بینیم. پیتر کوشینگ با لهجه‌ی انگلیسی بریده بریده و احساس صداقت اخلاقی و هدف والای خود نقش ون هلسینگ را به بهترین شکل بازی می‌کند.. کوشینگ در واقع چندین بار این نقش را بازی کرد ه است، اگرچه همیشه همان ون هلسینگ نبود. او شبه به نگاه پیروزمندانه‌اش در به خاکستر تبدیل کردن دراکولای کریستوفر لی در فیلم اصلی Hammer است. دکتر خوبی که ظاهر ناخوشایندی دارد.

50 – Count Orlok

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Nosferatu 1922

بازیگر این شخصیت : ماکس شرک Max Schreck

هیولای هیولا! خون آشام واقعی که به عقیده‌ی اکثر منتقدان بهترین تصویر از خون آشام در فیلم‌های سینمایی را ماکس شرک در فیلم Nosferatu 1922 به نمایش می‌گذارد.. موجودی طاس ، شبیه به یک موش با ظاهری غیرانسانی است که سایه‎ی شخصیت ترسناک او، تهدیدی بیشتر از هزار مقلد دارد. کنک اورلوک را باید یکی از شخصیت‌های ماندگار در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما فرار داد.

49 – Pennywise

ترسناک‌ترین فیلم‌های مرتبط با این شخصیت:

 It 1990

It 2017

It Chapter Two 2019

بازیگران این شخصیت : Tim Curry, Bill Skarsgard

از میان تمام شخصیت‌هایی که در داستان استیون کینگ می‌بنیم، گویا موجودیت کیهانی تغییر شکل دهنده، ناب ترین شیطان را به شکل یک دلقک به تصویر می‌کشد. در مجموعه فیلم‌های It چه کسی از حضور دلقک وحشت ندارد؟ اگر تجسم تیم كاری باعث شد كه مینی سریال تلویزیونی نمادین باشد ، بیل اسکاشگورد همچنین موفق شده کاراکتر دلقك وحشتناکی را در فیلم‌های اندی موشیتی معرفی کند ، این بازیگر از جلوه‌های ویژه‌ی زندگی واقعی خودش استفاده می كند. او توانایی ساختن یک کابوس را دارد و این امکان را با چشم‌های ترسناکش حتی از زاویه‌ی دور ایجاد می‌کند.

48 – Jack Griffin

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Invisible Man 1933

بازیگر این شخصیت : کلود رینس Claude Rains

کلود رینس در فیلم The Invisible Man 1933 به عنوان دانشمندی که به طور تصادفی خود را ناپدید می‌کند ، یک دیوانه‌ی بی‌حوصله است. اثرات شخصیت مرد نامرئی ، تا به امروز یک جادوی ماندگار است. نسخه‌ی کلاسیک فیلم مرد نامرئی که بارها به اشکال مختلف بازسازی شده است، در لیست برترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما قرار دارد.

47 – Cesare

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Cabinet of Dr Caligari 1920

بازیگر این شخصیت : کنراد فایت Conrad Veidt

کنراد فایت بزرگ، به عنوان یک خواب‌گرد دکتر کالیگاری را مجبور می‌کند تا بی‌گناهان را به قتل برساند، تا زمانی که شیفته‌ی زیبایی جین لیل داگوور می‌شود. سزار با فرسودگی به پایان خود نزدیک می‌شود. شخصیت سزار در فیلم The Cabinet of Dr Caligari 1920 را باید در لیست بهترین‌های سینمای ژانر وحشت قرار داد.

46 – Victor Frankenstein

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Curse Of Frankenstein 1957

بازیگر این شخصیت : پیتر کوشینگ Peter Cushing

پیتر کوشینگ در فیلم The Curse Of Frankenstein 1957 بازی بی‌نظیری زا از خود به اجرا می‌گذارد. برداشت او از ویکتور فرانکشتاین پرداخت جسورانه‌ای است ، فرانکشتاین یک وحشی است که خوراکم او مغز 180 دانشمند است. او کاملاً بر روی هدف خود که ایجاد زندگی دوباره از مرگ است متمرکز شده تا بتواند خود را به یک خدای زنده نزدیک کند.

45 – John Rider

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Hitcher 1986

بازیگر این شخصیت : روتخر هاور Rutger Hauer

یک داستان شرورانه و معماگونه را در فیلم The Hitcher 1986 می‌بینیم . فیلمی که در آن روتخر هاور نقش یک روانپزشک را بازی می‌کند که از پیاده‌روی ناامید می‌شود. او آنقدر بی‌رحم است که می‌تواند با کامیون شخصی‌اش یک آدم را از وسط نصف کند و در عین حال آنقدر بازیگوش است که انگشت قطع شده‌اش را در بشقاب سیب زمینی سرخ کرده قرار دهد. شخصیت جان ریدر را در لیست کاراکترهای ماندگار برترین فیلم‌های ترسناک از یاد نبرید.

44 – Carrie White

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Carrie 1976

بازیگر این شخصیت : سیسی اسپیسک Sissy Spacek

کری وایت مظلوم که مورد آزار و اذیت دیگران قرار می‌گیرد هدیه ای برای سسیسی اسپیسک است. این نقش یک بشکه پودر تلکینتیک در حال رشد است که فقط منتظر منفجر شدن در مراسم تحویل مدرسه است. بسیاری از افرادی که او را نادیده می‌گیرند در آن شب می‌میرند ، اما به طور چشمگیری او همچنان قربانی واقعی فیلم است.

43 – Herbert West

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Re-Animator 1985

 بازیگر این شخصیت : جفری کمبس Jeffrey Combs

یکی از بزرگترین دانشمندان دیوانه‎ی سینما ، روان پریش شیطانی است که نقش آن را جفری کمبس بازی می‌کند. او در فیلم Re-Animator 1985 یک لذت بیمارگونه را به تصویر می‌کشد. خواه یک زامبی را بکوبد و یا برای نجات خودش از روده‌های یک قاتل استفاده کند. ویژگی‌های عجیب هربرت ویس او را به یکی از ترسناک‌ترین شخصیت‌های سینمایی تبدیل کرده است.

42 – The Phantom

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Phantom Of The Opera 1925

بازیگر این شخصیت : لان چینی Lon Chaney

لان چینی معروف به مرد هزار چهره بود ، اما واقعاً یکی از چهره‌های او تاثیر گذار و ماندگار تر از 999 چهره‌‍ی دیگر اوست. او در فیلم شبح اوپرا دیوانه‌ای نقابدار را به تصویر می‌کشد که در محل اپرای پاریس کمین کرده و یک وسواس خطرناک دارد. وقتی که او سرانجام نقاب خود را از روی صورتش برداشت ، نتایج وحشتناکی را به ویژه برای مخاطبان سال 1925 رقم زد. البته لان چینی با همین آرایش و گریم عجیب خود در فیلم‌های دیگری نیز ظاهر شد.

41 – Chris Washington

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Get Out 2017

بازیگر این شخصیت : دنیل کالویا Daniel Kaluuya

وقتی که دنیل کالویا روی صندلی چرمی قهوه‌ای نشسته بود و چشمانش از وحشت گشاد شده بود، یکی از تصاویر وحشتناک سال 2017 را رقم زد. در حالی که هوشیاری‌اش در یک خلا قرار داشت. خلائی که پر از ستاره بود و بی اختیار اشک بر گونه‌هایش جاری می‌شد. او یک مرد سیاه پوست در جهانی از تصاحب واقعی بدن است که برای بقا علیه نژادپرستی که در زیر لایه‌های تمدن فرض شده لیبرال غربی وجود دارد می‌جنگد. – و تماشای رفتارهای او در پایان فیلم یک کاتارسیس محض است. کریس واشتنگتون را باید جزو یکی از مظلوم‌ترین شخصیت‌ها در لیست برترین فیلم‌های ترسناک سینما قرار داد.

40 – Jason Voorhees

بهترین فیلم‌های ترسناک مرتبط با شخصیت جیسون:

Jason X 2001

 Freddy vs. Jason 2003

 Friday the 13th 2009

 Friday The 13th Part 2 1981

 Friday the 13th Part III 1982

 Friday the 13th Part VI: Jason Lives 1986

Friday the 13th Part VII: The New Blood 1988

 Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan 1989

 Friday the 13th: A New Beginning 1985 

Friday the 13th: The Final Chapter 1984

 Jason Goes to Hell: The Final Friday 1993

بازیگران این شخصیت : افراد مختلف

بگذارید رک و پوست کنده بگویم. وقتی صحبت از قتل عام یک اکیپ نوجوان می‌شود، جیسون ممکن است خلاق‌تر از مایکل مایرز باشد ، اما هیچ یک از تهدیدهای او واقعی نیست. از آن گذشته داستان جالب توجهی ندارد. در حقیقت ، وقتی جیسون در Friday The 13th Part 2 به عنوان یک ماشین کشتار دسته جمعی ظاهر می‌شود ، با توجه به اتفاقات فیلم اول ، کاملا منطقی و باور پذیر است. هنوز هم ماسک، قمه و قتل عام برای شخصیت او بسیار نمادین است که نمی‌تواند از درجه بالایی برخوردار باشد. با این که مدت‌ها قبل از این که سرانجام کارش فرا برسد، دست به خودآزمایی می‌زند.

39 – Robert Thorn

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

The Omen 1976

بازیگر این شخصیت : گریگوری پک Gregory Peck

بازی گریگوری پک در فیلم هیجان انگیز است ، شخصت ترون با خشونت متعالی‌اش،آشکارا لایه‌های گناه را بازی می‌کند. شخصت او بنیادی محکم و سنگین به سناریوی فیلم طالع نحس می‌دهد که می‌تواند ترس‌ها را در دل مخاطبش ایجاد کند. این فیلم مدت‌ها بعد در سال 2006 دوباره بازسازی شده است اما همچنان نسخه‌ی کلاسیک آن را باید در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما قرار داد.

38 – Ben

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت:

Night of the Living Dead 1968

بازیگر این شخصیت : دوین جونز Duane Jones

اولین حضور جرج رومرو از جهات مختلف از جمله شخصیت اصلی آن برای سینمای ژانر وحشت پیشگامانه بود. در حال حاضر به سختی می‌توان گفت کاراکتر بن چقدر در میزان محبوبیت دوین جونز تاثیر داشت. او نه تنها در اوج جنبش حقوق مدنی ، در همان سالی که مارتین لوتر کینگ ترور شد ، یک قهرمان سیاه پوست بود ، بلکه او یک قهرمان سیاه پوست باهوش ، تا اندازه‌ای لوس، فعال و سرزنده بود. با این حال او در انتهای فیلم Night of the Living Dead 1968 اشتباها یک زامبی را مورد هدف قرار می‌دهد.

37 – Red / Adelaide

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Us 2019

بازیگر این شخصیت : لوپیتا نیونگو Lupita Nyong’o

آدلاید زنی است که فقط سعی در مراقبت از امور شخصی خود و رسیدگی به امور خانواده اش دارد، اما گروهی از داپلژانگرها که ما آن‌ها را با نام Tetared خواهیم شناخت، ایده های دیگری برای او دارند. نحوه‌ی جابجایی لوپیتا نیونگو بین دو شخصیت آدلاید و رد استادانه است. تماشای وحشتی که در چشمان او نهفته است، صدای وحشتناکش و حتی نفس کشیدنش کافی است تا شما برای هفته‌ها کابوس ببیند. فیلم Us 2019 در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما قرار دارد.

36 – Laurie Strode

فیلم ترسناک مربتط با این شخصیت :

Halloween 1978

بازیگر این شخصیت : جیمی لی کرتیس Jamie Lee Curtis

جیمی لی کرتیس در فیلم Halloween 1978 نقش لوری استرود را بازی می‌کند. قهرمانی ترسناک و خسته کننده که باید او را کتک زد و هنوز در یادها جاودانه است. استرود را باید یکی از مهم‌ترین کاراکترها در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما دانست.

35 – Henry Frankenstein

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Frankenstein 1931

باریگر این شخصیت : کالین کلایو Colin Clive

هنری فرانکشتاین با بازی کالین کلایو در فیلم اگرچه فریاد می‌زند “زنده است!” اما انگار به صدها تقلید دامن می‌زند. کلایو نقش فرانکنشتاین را به عنوان یک دانشمند جوان رانده و گرسنه بازی می‌کند که با دیدن آنچه خلق کرده است ، بلافاصله دچار پشیمانی و گناه می‌شود. شاید به این دلیل که مخاطبان دهه 1930 به شخصی احتیاج داشتند تا او را ریشه یابی کنند. فرانکشتاین تا پایان فیلم Frankenstein 1931 زنده است و هنوز هم یک قهرمان واقعی است. شخصیت او و فیلم تحسین برانگیز Frankenstein 1931 را باید جزو کلاسیک‌های ژانر سینمایی وحشت به حساب بیاوریم، هر چند که یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک در دهه‌ی خودش به شمار می‌رود. زمانی که شاید هنوز سینمای ژانر وحشت با هیجانات امروزی‌اش ایجاد نشده بود.

34 – Dracula

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Dracula 1931

بازیگر این شخصیت : بلا لاگوسی Bela Lugosi

بلا لاگوسی در نسخه‌ی فیلم دراکولا در سال 1931 یکی از الهام بخش‌ترین تصاویر از دراکولا را به نمایش می‌گذارد. دراکولای فیلم Dracula 1931 با بازی لاگوسی و با آن لهجه‌ی باشکوه مجارستانی‌اش بی مانند و استثنایی است. او محبوب‌ترین خون‌آشام‌های پرده‌ی سینماست. شاید حتی بیشتر از نسخه کریستوفر لی. به همین دلیل است که فیلم دراکولا نسخه‌ی دهه‌ی 30 با گذشت نزدیک به یک قرن همچنان جزو بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینماست.

33 – Sgt. Howie

فیلم‌ ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Wicker Man 1973

بازیگر این شخصیت : ادوارد وودوارد Edward Woodward

چرا گروهبان هووی خیلی راحت می‌سوزد؟ چون او از چوب ساخته شده است! به هر حال ادوارد وودوارد در فیلم کلاسیک رابین هاردی به عنوان یک پلیس اسکاتلندی، خالصانه و بسیار چشمگیر است. رفتار اخلاقی و عصبانیت او نسبت به آیین‌های بت پرستانه‌ای که در سامرایز برگزار می‌شود قریب الوقوع است.

32 – Sadako

بهترین فیلم‌های ترسناک مرتبط با شخصیت ساداکو:

Ring 1998

 Ring 2 1999

بازیگر این شخصیت : Rie Inō

وحشتناک‌ترین و ترسناک‌ترین تصویری که از یک روح می‌توان دید، تصویر زشت و زننده‌ی ساداکو است که در فیلم حلقه با موهای سیاه و لباس کثیفش دل هر آدمی را به لرزه می‌اندازد. نسخه‌ی اصلی و ژاپنی فیلم Ring بب کارگردانی هیدئو ناکاتا بسیار ترسناک تر از نسخه آمریکایی این فیلم به کارگردانی گور وربینسکی است. کافی است یک بار تصویر ساداکو از تلوزیون بیرون بیاید تا هر کسی که بیننده‌ی این تصویر است در جا سکته کند. فیلم حلقه جزو مهم‌ترین فیلم‌ها در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینماست.

31 – Dr. William Weir

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Event Horizon 1997

بازیگر این شخصیت : سم نیل Sam Neill

واضح است که دکتر ویلیام ویر با بازی سم نیل حتی قبل از سوار شدن بر کشتی ساخته شده به دست خود، دیوانه است. کشتی‌ای که به معنای واقعی کلمه راهی دروازه‌های جهنم است. او توهمی از حضور تصویر همسر مرده‌اش را می‌بیند، و این جنون با حضور در هواپیما بیشتر می‌شود. سم نیل برهنه و کور به قدری ترسناک است که باعث شده فیلم Event Horizon 1997 در لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

30 – Eli

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Let The Right One In 2008

بازیگر این شخصیت : لینا لئاندرشون Lina Leandersson

وارونگی شرورانه لینا لئاندرشون که در همسایگی‌شان یک خون آشام پیر زندگی می‌کند، او را به یک مبارز واقعی تبدیل کرده است. شخصیت الی در فیلم Let The Right One In 2008 با این خون‌آشام رابطه‌ای عجیب را خلق می‌کند و یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما را می‌سازد.‌

29 – Jack Goodman

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

An American Werewolf In London 1981

بازیگر این شخصیت : گریفین دان Griffin Dunne

آیا تا به حال سعی کرده‌اید با یک جسد صحبت کنید؟ خسته کننده است.نه؟ جک گودمن با بازی گریفین دان در فیلم گرگ‌نمای آمریکایی در لندن یک زامبی است که مردگان را در یک بن بست قرار می‌دهد.

28 – Pinhead

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Hellraiser 1987

بازیگر این شخصیت : داگ بردلی Doug Bradley

جای تعجب نیست که شکنجه گر اهریمنی داگ بردلی به کانون سریال Hellraiser تبدیل شد . ظاهر او به تنهایی با لهجه‌ی خائنانه‌ی انگلیسی‌اش یک شخصیت بی‌نظیر در سینمای ژانر وحشت است. اما پین هد یک شخصیت جذاب و به دور از فردی یا جیسون یا هر هیولای دیگر در بهترین فیلم‌های ترسناک دهه‌ی 80 است. او حداقل در ابتدا شلخته نیست ، بلکه شخصیت پیچیده‌ای است که فقط به یک چیز علاقه دارد: مجازات کسانی که لیاقت آن را دارند. آیا از این کارش لذت می‌برد؟ تا آن‌جا که به پین هد مربوط می‌شود، مجازات حرامزاده‌ها مهم‌ترین وظیفه است. 

27 – Regan

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Exorcist 1973

بازیگر این شخصیت : لیندا بلر Linda Blair

از بسیاری جهات، انتظار لیندا بلر برای دیده شدن نقشی که در فیلم جن گیر بازی می‌کند،عادلانه بود، چرا که این نقش، و عملکرد بلر است که در کنار بازی فوق‌العاده‌ی 99 درصد از بازیگران فیلم The Exorcist 1973، این فیلم را به اعجوبه‌ای بی بدیل در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما تبدیل کرده است. بله ، آرایش حیرت انگیز دیک اسمیت و صدای خشن مرسدس مک کمبریج برخی از کارهای پیش می‌برد ، اما بدون استحکام حضور ترسناک بلر که بنای کلی فیلم جن گیر بر روی آن ساخته می‌شود ، ریگان نمی‌توانست نیمی از این تاثیر گذاری را ایجاد کند.

26 – Rosemary Woodhouse

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Rosemary’s Baby 1968

بازیگر این شخصیت : میا فارو Mia Farrow

میا فارو فراموش نشدنی در فیلم کودک رزماری، روح لطیفی است که به سمت حواس پرتی و جنون سوق داده می‌شود. وقتی که او شک می‌کند که در مرکز یک توطئه‌ی فوق طبیعی قرار دارد. اما ناراحت کننده‌ترین لحظه در فیلم رومن پولانسکی در پایان فیلم Rosemary’s Baby 1968 است. زمانی که توطئه فاش می‌شود و رزماری با کودکش در محضر شیطان حضور پیدا می‌کنند. فیلم Rosemary’s Baby 1968 با لالایی آغازین عجیبش، در لیست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما قرار گرفته است.

25 – Quint

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Jaws 1975

بازیگر این شخصیت : رابرت شاو Robert Shaw

فیلم آرواره‌ها یک فیلم آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۷۵ است. فیلم داستانی از حمله‌های یک کوسه بزرگ سفید به انسان‌ها و تلاش‌های یک افسر پلیس برای نگاهبانی از مردم در برابر این کوسه را روایت می‌کند. فیلم Jaws 1975 بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی پیتر بنچلی ساخته شده‌ و اولنی فیلم مهم اسپیلبرگ است. البته نه تنها کارگردانی ویژه‌ی این فیلم که بازی بی‌نظیر رابرت شاو باعث شده این فیلم در لیست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 900

24 – Nancy Thompson

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با شخصیت نانسی تامپسون:

A Nightmare On Elm Street 1984

A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors 1987

بازیگر این شخصیت : هدر لنگن‌کمپ Heather Langenkamp

هدر لنگن‌کمپ، ملکه‌ی اصلی Dream Scream است.شخصیتی به یاد ماندنی و تاثیر گذار در فیلم‌های کابوس در خیابان الم. این مجموعه فیلم نیز در سینمای ژانر وحشت جزو برترین ‌های سینمیی قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 4554ع8

23 – Bum

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Mulholland Drive 2001

بازیگر این شخصیت : بونی آرونز Bonnie Aarons

اگر از خود می‌پرسید که چگونه شخصیتی که فقط Mulholland Drive 2001 در یک صحنه از فیل ظاهر می‌شود می‌تواند در این لیست تا این حد رتبه‌ی بالایی داشته باشد، فقط کافی است بعد از تماشای فیلم کابوس‌هایتان را مرور کنید. آن‌گاه خواهید فهمید که چرا این فیلم در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما قرار دارد.

22 – Ripley

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Alien 1979

 Alien 3 1992

 Alien Resurrection 1997

Aliens 1986

بازیگر این شخصیت : سیگورنی ویور Sigourney Weaver

آن‌چه در مورد مجموعه فیلم Alien قابل توجه است، این است که ویور چقدر تمایل دارد که نشان دهد یک شخصیت کاملا خون‌آلود است. حتی وقتی که جرات منفجر کردن هواپیما را بدست می‌آورد. این یک رابطه‌ی دو طرفه است. حضور سیگورنی ویور در مجموعه فیلم‌های الین باعث به شهرت رسیدن او شد و از او یک استار سینمایی ساخت، اما متقابلا بازی فوق‌العاده‌ی او در این مجموعه، این فیلم‌ها را در زمره‌ی بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما قرار داد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک سینما 78575

21 – Rhodes

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Day Of The Dead 1985

بازیگر این شخصیت : جوزف پیلاتو Joe Pilato

وقتی برای اولین بار شخصیت جوزف پیلاتو را در فیلم Day Of The Dead 1985 ملاقات می‌کنیم، یک شخصیت کاملا دیوانه است. خونخواهی خشمگین او از هر زامبی وحشتناک است. تقارن او در هنگام فریاد زدن “CHOKE ON ‘EMMMMMMM” “در حالی که زامبی‌ها او را از دو پاره می‌کنند و با روده‌هایش جشن می‌گیرند ترسناک‌ترین صحنه‌های سینمایی را رقم می‌زند و اگر یک بار این فیلم را دیده باشید، خواهید فهمید که چرا در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما گنجانده شده است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 7878

20 – The Bride

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Bride of Frankenstein 1935

بازیگر این شخصیت : السا لنچستر Else Lanchester

بازیگر انگلیسی السا لنچستر به عنوان عروس نامدار فرنکشتاین در فیلم دنباله دار جیمز ویل در سال 1935 فقط چند دقیقه وقت خودنمایی دارد. او در فیلم 75 دقیقه‌ای عروس فرانکنشتاین (Bride of Frankenstein 1935) تنها باری لحظاتی ظاهر می‌شود ، اما به یکی از بهترین و ماندگارترین شخصیت‌های فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما تبدیل شده است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ

19 – Jigsaw

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با شخصیت جیک ساو:

Saw 2004

 Saw 3D 2010

 Saw II 2005

 Saw III 2006

 Saw IV 2007

Saw V 2008

 Saw VI 2009

بازیگر این شخصیت : توبین بل Tobin Bell

جان کرامر که بیشتر با نام جیگ‌ساو (به معنای قاتل اره‌مویی) معروف است، یک شخصیت تخیلی در سری فیلم‌های اره به است. او یک بیمار سرطانی نزدیک به مرگ است که معتقد است انسان‌ها از غریزه‌ی باقی ماندنشان استفاده نمی‌کنند و از این روی اقدام به ربودن افراد مختلف می‌کند و آنان را در شرایطی قرار می‌دهد که برای زنده ماندن دست به هر کاری بزنند. جیگ ساو در حالی که خشونتی کاملا غیر انسانی را به تصویر می‌کشد، به نظر می‌رسد از یک سری اصول اخلاقی پیروی می‌کند. مثلا اگر نگاهی دقیق به مجموعه فیلم‌های اره بیاندازید، می‌توانید به این استدلال برسید که او هرگز مستقیماً کسی را نمی‌کشد و انکار قربانیانش همه به سقوط خود کمک می‌کنند. می‌توان کفت جیگساو با بازی توبین بل در مجموعه فیلم‌های Saw با فاصله جالب ترین هیولای سینمایی از زمان فردی کروگر است. هر چند در جند فیلم آخر و در پرداخت کاراکتر او بر خلاف انتظار تنها به چند فلاش بک بسنده شده است.

18 – Dr. Loomis

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Halloween 1978

بازیگر این شخصیت : دونالد پلزنس Donald Pleasance

“من با این کودک شش ساله ، با این چهره خالی ، رنگ پریده ، بی احساس و سیاه‌ترین چشم‌ها روبرو شدم … چشمان شیطان. من هشت سال را صرف تلاش برای رسیدن به او کردم و سپس هفت سال دیگر سعی کردم او را محصور نگه دارم. زیرا فهمیدم آن‌چه در پشت چشم آن پسر زندگی می‌کند کاملاً ساده و شرورانه است. ” با این اظهارات روانپزشکی که نقش آن را دونالد پلزنس در فیلم Halloween 1978 بازی می‌کند، مردی است که بر سر یک دو راهی قرار گرفته است. تعهد اخلاقی دکتر لومیر به بیمارش از یک سو و از سوی دیگر آگاه بودن از جنایات وحشیانه‌ی بیمارش، او را دچار یک تردید بزرگ می‌کند. او در نهایت کدام راه را انتخاب می‌کند ؟ فیلم هالووین (Halloween 1978) یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین آثار سینمایی در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک سینماست.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 3434

17 – Clarice Starling

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Silence Of The Lambs 1991

 بازیگر این شخصیت : جودی فاستر Jodie Foster

جودی فاستر دومین اسکار خود را به خاطر بازی زیبایش در فیلم تحسین برانگیز سکوت بره‌ها گرفت. فاستر که از هر طرف با مردانی همچون دکتر چیلتون ، لکتر و بوفالو بیل محاصره شده، به عنوان زنی بسیار حیرت انگیز و باهوش، نقش خودش را به شکلی شگفت انگیز ایفا می‌کند. تلاش‌های کلریک برای این‌که بتواند راه خود را در دنیای تحت سلطه‌ی مردان پیدا کند، او را به یک کاراکتر منحصر به فرد تبدیل می‌کند که در لیست بهترین شخصیت‌ها فیلم‌های ترسناک ، از رتبه‌ی بالایی برخوردار است.

16 – Harry Powell

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Night Of The Hunter 1955

بازیگر این شخصیت : رابرت میچام Robert Mitchum

رابرت میچام نقش یک واعظ را در فیلم The Night Of The Hunter 1955 بازی می‌کند که از یک طرف “عشق” را خال کوبی کرده و از سوی دیگر “نفرت” را در دل خود دارد. اما جای تردیدی نسیت که در اولین تجربه‌ی کارگردانی کارلز لاتون، کاراکتر هری پاول به کدام سمت تمایل دارد. پاول ، یک قاتل خونسرد است که بیش از ارتکاب جنایت کتاب مقدس را شستشو می‌دهد. سلفی تسلیم ناپذیر و غیرقابل توقف شخصیت‌هایی مانند The Terminator، وقت شیرین خود را برای شکار دو بچه‌ی ناز که با یک کیسه پول پول فرار کرده‌اند می‌گذراند. جذابیت‌های کاراکتر پاول در فیلم شکارچی شب به قدری جذاب است که نام او و این فیلم در رتبه‌ی 16 از لیست صد تا از بهترین فیلم‌ های ترسناک قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی : فیلم‌هایی که ساکت‌اند اما صامت نیستند..! (فیلم‌های بدون دیالوگ)

بهترین فیلم‌ های ترسناک 1212

15 – Leatherface

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Texas Chain Saw Massacre 1974

بازیگر این شخصیت : گونار هانسن Gunnar Hansen

فیلم کشتار با اره‌برقی در تگزاس  یک فیلم اسلشرآمریکایی محصول ۱۹۷۴ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی توبی هوپر است. در این فیلم، گونار هانسن نقش شخصیت شرور اصلی را بازی می‌کند و به خاطر این بازی از او تقدیرات زیادی به عمل آمده است. فیلم The Texas Chain Saw Massacre 1974 روایت گروهی از دوستان جوان است که وقتی می‌خواهند به دیدار از یک خانه قدیمی بروند، بدل به قربانیان یک خانواده کامل از آدم‌خواران می‌شوند. محتوای خشونت آمیز این فیلم، باعث شد تا مدت‌ها زمان صرف شود تا سرانجام کمپانی براینستون پیکچرز پخش این فیلم را به عهده گرفت. و بی دلیل نیست که نام این فیلم در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک قرار گرفته است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما

14 – Jack Torrance

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Shining 1980

بازیگر این شصخیت : جک نیکلسون Jack Nicholson

همه کارها و هیچ بازی ها باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی ها باعث می شود جک پسر بی روح شود همه کارها و هیچ بازی ها باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی ها باعث می شود جک پسر بی روح شود همه کارها و هیچ بازی ها باعث می شود جک یک پسر کسل کننده باشد همه کارها و هیچ غیر روحانی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسری کسل کننده باشد همه کارها و هیچ بازی هایی باعث می شود جک پسر پسند باشد.

13 – Ed

 فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Shaun of the Dead 2004

بازیگر این شخصیت : نیک فراست Nick Frost

احتمالا اگر شخصیت اد توسط بازیگر دیگری بازی می‌شد، در این لیست جایی نداشت. اما نیک فراست شخصیت اد در فیلم شان می‌میرد را به یک کارکاتر بی‌نظیر تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید بدانید چرا می‌گویم احتمالا بدون حضور نیک، فیلم Shaun of the Dead 2004 در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک نبود، کافی است فیلم را ببینید و خودتان قضاوت کنید.

بهترین فیلم‌ های ژانر وحشت

12 – Bub

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Day Of The Dead 1985

بازیگر این شخصیت : شرمان هاوارد Howard Sherman

بزرگترین زامبی تمام دوران بدون شک نقشی است که شرمان هاوارد در فیلم Day Of The Dead 1985 به نمایش می‌گذارد. اوج طبیعی تکامل زامبی‌ها در سه گانه‎ی Dead بدون شک خود اوست است. باب یک انسان زنده‌ی خوب است، کسی که مبهمان زندگی گذشته‌ی خود را به عنوان یک سرباز به یاد می‌آورد و وقتی که افسران برتر را می‌بیند به آن‌ها سلام می‌کند. باب به موسیقی بتهوون گوش می‌دهد و آهنگ‌های “استیون کینگ” را می‌خواند و لزوما نمی‌خواهد گوشت انسان بخورد. با با بازی درخشان شرمان ، باب نقطه‌ی درخشان معصومیت در یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینماست.

11 – R. J. MacReady

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Thing 1982

 بازیگر این شخصیت : کرت راسل Kurt Russell

شخصیت مک ردی بزرگترین محصول دوستی پربار بین جان کارپنتر و کرت راسل است. مک ریدی یک جوان مست و بیگانه است که در اردوگاه، جدا از بقیه‌ی مردها زندگی می‌کند ، وقتی گریه شروع به حمله به طرفدار می کند ، او یک شخصیتی شگفت انگیز است. به اندازه‎ی کافی باهوش است که می‌تواند تئوری آزمایش خون را ارائه دهد و آنقدر گیج است که نروژی‌ها را با “سوئدی‌های دیوانه” اشتباه می‌گیرد و به اندازه‌ی کافی نجیب است و در عین حال به قدری سنگذل و خونسرد است که برای بقای بشر، اسکاچ را مستقیم از بطری بیرون می‌کشد در حالی که اردوگاه و خودش و دوستانش را می‎سوزاند. فیلم The Thing 1982 یکی از فیلم‌های ویژه در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک سینماست.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 11

10 – Father Merrin

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

 The Exorcist 1973

بازیگر این شصخیت : ماکس فون سیدو Max von Sydow

سال‌ها پس از بازی شطرنج با مرگ ، ماکس فون سیدو در نقش روح نجیب و تسلیم ناپذیر پدر لنکستر مرین، بازی سنگ کافذ قیچی را با شیطان آغاز می‌کند. شخصیت پدر مرین در واقع نزدیک به پایان فیلم ظاهر می‌شود و پس از حضورش به دنبال جذب پازوزو با قدرت مسیح است. با این وجود ، تأثیری که فون سیدو به عنوان مرین ایجاد می‌کند قابل اغماض نیست و در اثبات این ادعا فقط هرگونه تقلید مسخره از یک مراسم جن گیری را بررسی کنید و خواهید دید که همیشه یک شخصیت مرین در آنجا وجود دارد ، در حالی که کاراس اغلب نادیده گرفته می‌شود. شخصیت پدر مرین در فیلم جن گیر یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک سینمایی است. بهترین فیلم‌ های ترسناکسال‌ها پس از بازی شطرنج با مرگ ، ماکس فون سیدو در نقش روح نجیب و تسلیم ناپذیر پدر لنکستر مرین، بازی سنگ کافذ قیچی را با شیطان آغاز می‌کند. شخصیت پدر مرین در واقع نزدیک به پایان فیلم ظاهر می‌شود و پس از حضورش به دنبال جذب پازوزو با قدرت مسیح است. با این وجود ، تأثیری که فون سیدو به عنوان مرین ایجاد می‌کند قابل اغماض نیست و در اثبات این ادعا فقط هرگونه تقلید مسخره از یک مراسم جن گیری را بررسی کنید و خواهید دید که همیشه یک شخصیت مرین در آنجا وجود دارد ، در حالی که کاراس اغلب نادیده گرفته می‌شود. شخصیت پدر مرین در فیلم جن گیر یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک سینمایی است. 

9 – Norman Bates

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Psycho 1960

بازیگر این شخصیت : آنتونی پرکینز Anthony Perkins

آنتونی پرکینز معتقد است : “همه‌ی ما گاهی اوقات کمی عصبانی می‌شویم.” خوب ، بله ، اما همه‌ی ما افراد بی‌گناه را زیر دوش نمی‌کوبیم ، بدن آن‌ها را در یک باتلاق پنهان نمی‌کنیم یا جسد مادرانمان را در زیرزمین نگه نمی‌داریم در حالی که لباسی به تن می‌کنیم که قتل‌های غیر قابل تصوری را به انجام برسانیم. شخصیت نورمن بتس در فیلم روانی، منحصر به فرد است و در اکثر سایت‌های معتبر نمره‌ی کامل را از منتقدان دریافت کرده است. حالا مگر می‌شود این بازی فوق‌العاده در فیلم آلفرد هیچکاک بزرگ، نتیجه‌ای غیر از ساخت یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما را به دنبال داشته باشد ؟

بهترین فیلم‌ های ترسناک 9

8 – Damien Thorn

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

The Omen 1976

بازیگر این شخصیت : هاروی اسپنسر استیونز Harvey Stephens

آگهی تبلیغاتی پیشگیری از بارداری و وحشت ناگهانی هاروی اسپنسر استیونز، محصول اتحاد نامقدس بین شیطان و شغال در فیلم طالع نحس است.فیلم طالع نحس (The Omen 1976) با شصیت دیمن ترون کامل می‌شود یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما را می‌سازد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 6

7 – Dracula

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Horror Of Dracula 1958

بازیگر این شخصیت : کریستوفر لی Christopher Lee

کریستوفر لی قد بلند و سلطه گر، برای شنل کنت دراکولا بسیار مناسبتر از ژنده پوش‌های موجود در فرانکشتاین بود. لی در اواسط 30 سالگی بود که نقش دراکولا را بازی کرد و از همان ابتدا فهمید که خون آشامی که بازی می‌کند باید با دراکولاهای قبل از آن، تفاوتی اساسی داشته باشد.. دراکولای او با چشم‌های قرمز و خونی که از دندان‌های نیشش می‌چکد ، اغلب در چنگال عصبانیت ظاهر می‌شود. او از نظر جسمی قدرتمند است و بسیار هم خوش صحبت است و این ویژگی‌ها انگار طعمه‌اش را هیپنوتیزم می‌کند. ، اما لی فهمید که یک لایه‌ی مهم از رمان برام استوکر در عملکرد لوگوسی وجود ندارد: جنسیت. دراکولای لی با ویژگی‌های کاریزماتیک خود، باعث می‌شود خانم‌های باهوش در مقابله با او. کمی ضعف پیدا کنند. البته ، در دهه 1950 ،ما هرگز نمی‌بینیم که دراکولا معامله را مهر و موم کند، اما می‌خواهیم فکر کنیم که حداقل شامل یک آیه از رویای غیرممکن است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 5

6 – Frankenstein’s Monster

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با شخصیت هیولایی به نام فرانکشتاین :

Bride Of Frankenstein 1935

Frankenstein 1931

بازیگر این شخصیت : بوریس کارلوف Boris Karloff

اولین و بهترین نسخه از ساخته‌های کلاسیک دکتر فرانکنشتاین بوریس کارلوف را به یک بازیگر منحصر به فرد و به یک ستاره تبدیل کرد.. حضورهای بیشمار او در این لیست نشان می‌دهد که او توانسته است در خارج از مهره‌های هیولا زندگی حرفه‌ای خود را پیش ببرد. اما دکتر فرانکشتاین همیشه با خلق و خوی سنگین او پیوندی ناگسستنی خواهد داشت. ترفند کارلوف فقط ایجاد الگویی تصویری نبوده که هیولا را تا امروز تعریف می‌کند ، بلکه دیدن موجودی است که دوست دارد بیش از پیش انسان بودن، روح داشتن را زنده کند. همه‌ی این ویژگی‌های باعث شده که در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، نام بوریس کارلوف برای همیشه همچون ستاره‌ای دخشان آشکار و پیدا باشد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 3

5 – Michael Myers

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Halloween 1978

بازیگر این شخصیت : نیک کسل Nick Castle

نیک کسل هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی ک بیشتر به خاطر همکاری هایش با جان کارپنتر کارگردان افسانه‌ای ژانر وحشت شناخته می‎‎شود، بازی‌اش در نقش مایکل مایرز در فیلم هالووین (فیلم ۱۹۷۸) همه را متعجب کرد. سال ۱۹۶۳ در شب جشن هالووین پلیس دختری ۱۷ ساله بنام «جودیت میرز» را میابد که تا حد مرگ توسط برادر ۶ ساله‌اش، «مایکل» با چاقو ضربه خورده است. اکنون بعد از ۱۵ سال، درست چند روز قبل از جشن هالووین، مایکل از زندان می‌گریزد و با نقابی که به صورت دارد، وحشت را به دل هر بیننده‌ای جاری می‌کند. حضور فیلم هالووین در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، قطعا وابسته به نقش‌آفرینی نیک کسل است.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 2

4 – Peter

فیلم ترسناک مرتبط با این شخصیت :

Dawn of the Dead 1978

بازیگر این شخصیت : کن فوری Ken Foree

باحال ترین شخصیت در تمامی فیلم‌های زامبی شخصیت پیتر با بازی کن فوری در فیلم Dawn of the Dead 1978 است ، به همان اندازه که زامبی‌ها در لگد زدن در خانه شگفت آورند، پیتر در پوشیدن دستمال گردن و پختن وعده‌های غذایی عاشقانه مهارت دارد ، “وقتی دیگر جایی در جهنم نباشد ، مردگان زمین را قدم خواهند زد”. وقتی دنیا توسط زامبی‌ها محاصره شده، همه‌ی ما دوست داریم شبیه به شخصیت پیتر باشیم و به همین دلیل در لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک سینما، این شصخیت در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.

بهترین فیلم‌ های ترسناک 1

3 – Hannibal Lecter

بهترین فیلم‌ های ترسناک مرتبط با شخصیت هانی بال لکتر :

Hannibal 2001

 Red Dragon 2002

 The Silence Of The Lambs 1991

بازیگر این شخصیت : آنتونی هاپکینز Anthony Hopkins

اقتباس جاناتان دم از رمان قاتل زنجیره ای توماس هریس بسیار باشکوه است ، اما هر بار که آنتونی هاپکینز بر روی صفحه ظاهر می‌شود ، به یک شاهکار کامل تبدیل می‌شود. هانیبال لکتر با نقابی که روی صورت دارد و آثار گاز وحشتناک، به عنوان یک کارکاتری که هم بخشی از یک پرنده را در خود دارد و هم بخشی از یک دراکولا، ترکیبی فراموش نشدنی را می‌سازد. هاپکینز که به خاطر بازی در این نفش برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده است، فیلم سکوت بره‌ها را به یکی از خارق‌العاده ‌ترین فیلم‌های سینمایی ژانر وحشت تبدیل کرده است.

2 – Freddy Kreuger

بهترین فیلم‌های ترسناک مرتبط با شخصیت فردی کروگر :

A Nightmare on Elm Street 1984

 A Nightmare on Elm Street 2: Freddy’s Revenge 1985

A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors 1987

 A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master 1988

 A Nightmare on Elm Street 5: The Dream Child 1989

 Freddy vs. Jason 2003

Freddy’s Dead: The Final Nightmare 1991

 Wes Craven’s New Nightmare 1994

بازیگر این شخصیت : رابرت انگلوند Robert Englund

وس کریون از میان کابوس‌هایش شرورترین موجود تاریخ سینما را بیرون کشید. مجموعه فیلم‌های کابوس در خیابان الم بر پایه‌ی شخصیت جهنمی فردی کروگر، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در میان هواداران سینمای ژانر وحشت است. فردی که سال‌ها پیش توسط عده‌ای در یک انبار متروکه سوزانده شده، حالا با چهره‌ای ترسناک بر اثر سوختگی شدید، در کابوس‌های بچه‌های مدرسه‌ای حاضر شده و تک تک آن‌ها را به شکلی محشیانه و در کابوسی مشترک به کام مرگ می‌کشد. رابرت انگلوند در تمامی فیلم‌های کابوس خیابان الم حضور دارد و هر بار در پایان فیلم راهی جهنم شده، اما در سری جدید این فیلم‌ها زندهخ و سالم از دل جهنم بیرون می‌آید و به کشتار وحشیانه‌اش ادامه می‌دهد. قاتللی که طعمه‌هایش را از بین بچه‌ها انتخاب می‌کند می‌تواند ترسناک باشد اما اگر چاشنی صدای خش دار و صورت سوخته و دست‌های عحیب فردی را به این شخصیت اضافه کنید، او دیگر یک شخصیت ترسناک نیست، بلکه در قله‌‎ی بهترین فیلم‌ های ترسناک و برترین شخصیت ترسناک سینما قرار می‌گیرد.

1 – Ash

بهترین فیلم‌ های ترسناک مربتط با این کاراکتر:

Army of Darkness 1992

 Evil Dead II 1987

 The Evil Dead 1981

بازیگر این شخصیت : بروس کمپبل Bruce Campbell

حالا نوبت به شخصیت اول می‌رسد. اشلی ویلیامز در مجموعه فیلم The Evil Dead شخصیت ترسناک شماره یک همه‌ی ادوار نیست اما او یک آفرینش کاملاً متفاوت است. یک شخصیت منفعل و تقریبا ناجوانمردانه که به صورت پیش فرض، قهرمان فیلم می‌شود. یک آمریکایی غیر متعصب که بر طبق آخرین نظرسنجی‌ها محبوب‌ترین شخصیت در لیست بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینماست.   

چهره‌ی سنگی فوق العاده باحال او این حس را می‌دهد که انگارکسی کلینت ایستوود را با چتر نجات وسط یک فیلم ترسناک فرستاده است. سم ریمی کارگردان سری فیلم‌های مرده‌ی شیر، گفته است که شکنجه کمپبل سرگرم کننده است و طبق استناد به حرف خودش باید گفت دیدن این جهنم محض که Ash در Evil Dead II متحمل شده است برایش جذاب است . او را غرق کرده ، شاخه‌هایش را زده است (اصطلاحی که خود ریمی استفاده می‌کند) از شیشه‌های اتومبیل پرت می‌شود ، سفال روی سرش می‌زند ، از پله‌های چوبی پرتش می‌کند و خیلی بلاهای دیگری که به سرش می‌آرود. همه‌ی این‌ها را بگذارید در کنار این که دست راستش توسط ضابطان اهریمنی ضبط شده است. اما همه اینها بخشی از سفر عذاب آور این قهرمان خاص است ، زیرا او سرانجام قدرت می‌گیرد و اره برقی را به کنده‌ی خونین جوش می‌دهد و خود را با یک تفنگ ساچمه‌ای مسلح می‌کند. در پایان این لیست باید گفت این‌ها شهصیت‌هایی هستند که از لیست بهترین فیلم‌ های ترسناک سینمایی بیرون کشیده شده‌اند. شخصیت‌هایی که تداعی ترس و استرس برای همه‌ی ما هستند.

مطالب بیشتر بخون…

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دانیال گفت:

    به نظرم مایکل مایرز میتونست توی مایگاه اول باشه یا جک تورنس

مشاهده بیشتر