3

100 عنوان لیست شده از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ..!

بهترین-فیلم-های-عاشقانه

انتخاب 100 عنوان از بهترین فیلم های عاشقانه ی تاریخ سینما، کار راحتی نیست. عشق و رابطه‌ی عاطفی میان دو انسان، به اشکال مختلف روی پرده‌ی نقره‌ای سینما به نمایش درآمده است.

گاهی فیلم های عاشقانه و رمانتیک با ژانر کمدی در هم آمیخته شده. مثل فیلم “روزگراندهاگکه مخاطبانش را از خنده روده بر می‌کند. گاهی عاشقانه‌های تراژیک سوژه‌ی فیلم های سینمایی شده‌اند. مثل فیلم “کازابلانکا” که اشک مخاطب را در می‌آورد. گاهی عاشقانه های سینمایی به وصال می‌انجامد. مثل فیلم “به دور از اجتماع خشمگین” و گاهی عشاق در یک جدایی تلخ و بی‌پایان اثیر می‌شوند مثل فیلم “تایتانیک”. حتی در بعضی موارد، عشق از قالب معمولش خارج شده. مثل فیلم Her که شخصیت اصلی آن به جای عشق ورزیدن به یک انسان دیگر، عاشق یک ربات با هوش مصنوعی می‌شود.

اما تنها چیزی که همیشه می‌توان در فیلم های عاشقانه سراغی از آن گرفت، احساسات پرشور انسانی است. به تصویر کشیدن یک بوسه‌ی طولانی می‌تواند قلب هر بیننده‌ی را به تپش بیاندازد.

در ادامه سعی شده با بررسی تمامی فیلم های رمانتیک، 100 عنوان از بهترین فیلم های عاشقانه را به شما معرفی کنیم. خوشبختانه اکثر بهترین فیلم های عاشقانه که در این لیست منتشر شده است، به راحتی در دسترس علاقه مندان قرار دارد و به راحتی می‌توان آن‌ها را دانلود کرد.

بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ

اگر فیلم عاشقانه‌ای را می‌شناسید که جزو بهترین فیلم های عاشقانه‌ ی تاریخ است و آن در این لیست مشاهده نکردید ، نظرات خود را با ما در میان بگذارید! لازم به ذکر است که فیلم های حاضر در لیست 100 عنوان برگزیده از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ ، بدون هیچ اولویت و رتبه بندی خاصی در این مطلب آمده است.


Before Sunrise (1995)

Before Sunset (2004)

Before Midnight (2012)

بهترین فیلم عاشقانه خارجی

اگر به دنبال تماشای یک شاهکار سینمای عاشقانه هستید، سراغ سه‌گانه‌ی ریچارد لینکلتر بروید. فیلم‌های “پیش از طلوع”، “پیش از غروب” و “پیش از نیمه شب” که هر کدام به ترتیب در سال‌های 1995 ، 2004 و 2012 ساخته شده‌اند، بدون شک بهترین فیلم ها رمانتیک تاریخ جهان‌اند. “ایتن هاک” و “ژولی دلپی” از آخرین دهه‌ی قرن نوزده میلادی، در قالب دو شخصیتی که به طور اتفاقی در شهر در مسیر عزیمت به شهر پاریس، در قطار با یک‌دیگر آشنا می‌شوند، شاید عاشقانه‌ترین زوج سینمایی جهان باشند که پس از گذشت نزدیک به 20 سال، دوباره در قالب شخصیت‌های جیمز و سلین، در مقابل هم پشت دوربین رفته‌اند.

این سه گانه‌ی عاشقانه با درون‌مایه‌ی فلسفی ، تنها گفتگوی دو شخصیت را به تصویر می‌کشد که در خلال صحبت‌هایشان با وجود تمام تناقضات شخصیتی‌شان، شیفته‌ی یکدیگر می‌شوند. دومین بار پس از گذشت ده سال، در فیلم Before Sunset در کنار یکدیگر حضور پیدا می‌کنند. حایی که انگار به وصال می‌رسند. اما برای سومین بار در فیلم Before Midnight این دو شخصیت در قاب دوربین لینکلتر ظاهر می‌شوند. اگر به دنبال دیدن یک مجموعه فیلم عاشقانه و فلسفی هستید، تماشای این سه‌گانه را از دست ندهید.

City Lights (1931)

بهترین فیلم عاشقانه خارجی

شاید با خودتان بگویید که سینمای صامت چارلی چاپلین را چه به لیست بهترین فیلم های رمانتیک؟ شاید هم حرف شما بی‌راه نباشد. اما من از شما می‌پرسم چطور می‌توانید عشق کوتوله‌ی ولگرد به زن نابینا در فیلم “روشنایی‌های شهر” را نادیده بگیرید؟ به ویژه که این فیلم نه تنها فیلم درجه یک کمدی و عاشقانه که یکی از بهترین فیلم های تاریخ است.

Anna Karenina (2012)

برترین فیلم های عاشقانه

تام استاپارد نمایشنامه نویس معروف بریتانیایی بر اساس رمان مشهور “لئو تولستوی” فیلمنامه‌ای اقتباسی را به نگارش درمی‌آورد که با کارگردانی فوق‌العاده‌ی جو رایت، داستانی عاشقانه و پر پیج و خم را با تصویر می‌کشد که بیشتر از این که یک فیلم به حساب بیاید، شبیه به یک تئاتر عاشقانه است. فیلم ” آنا کارنینا” قطعا یکی از برترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک جهان است که داستانی عاشقانه، از جنس احساسات عاشقانه‌ی زنی از طبقه‌ی بالادست جامعه‌ی روسیه را به نمایش می‌گذارد.

Lust, Caution (2007)

برترین فیلم های عاشقانه

آنگ لی در فیلم “شهوت، احتیاط” یک تریلر عاشقانه و جنایی متفاوت را با فضای اروتیک در هم می‌آمیزد و یکی از بهترین فیلم های عاشقانه‌ی تاریخ سینما را می‌سازد. این فیلم که داستان زنی در دهه 1930 در هنگ کنگ را به تصویر می‌کشد که عاشق یک مأمور اطلاعاتی می‌شود. فیلم Lust, Caution در دسته فیلم‌های NC-17 منتشر شده که تماشای آن برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود. این فیلم توانست جایزه‌ی شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از آنِ خود کند.

The Notebook (2004)

بهترین فیلمهای عاشقانه جهان

فیلم عاشقانه ” دفترچه خاطرات” بر اساس رمانی به همین نام به قلم نیکلاس اسپارکس ساخته شده است که خاطرات عاشقانه‌ی زوجی را در گذر سال‌ها از جوانی تا پیری را روایت می‌کند. پلان بوسیدن ریان گاسلینگ و ریچل مک آدامز در زیر باران، یکی از عاشقانه‌ترین پلان های سینمایی تاریخ است. فیلم The Notebook از آن دسته فیلم های عاشقانه ای است که اشک هر بیننده‌ای را درمی‌آورد.

A Star Is Born (2018)

A Star Is Born (1976)

A Star Is Born (1954)

A Star Is Born (1937)

زیباترین فیلم سینمایی عاشقانه

اگر به دنبال داستانی عاشقانه در مورد افرادی هستید که استعداد و به دنباله‌اش به شهرت رسیدن آنها، رابطه‌ی عاشقانه و زندگی‌شان را از هم پاشیده، می‌توانید سراغ مجموعه فیلم های عاشقانه A Star Is Born بروید. نسخه‌ی اصلی این فیلم در سال 1937 با بازی جانت گینور و فردریک مارچ منتشر شده است. نسخه‌ی دوم این فیلم در سال 1954 با بازی جودی گارلند و جیمز میسون منتشر شده است. این فیلم با همان قصه در سال 1976 با بازی باربرا استرایسند و کریس کریستوفرسون بازسازی شده است. اما شاید موفق‌ترین فیلم عاشقانه‌ای که با نام “ستاره‌ای متولد شده است” منتشر شده است، فیلمی است به کارگردانی و تهیه کنندگی بردلی کوپر که با همراهی لیدی گاگا، نقش دو عاشق این فیلم را بازی می‌کنند و آهنگ معروف “Shallow” را در آن اجرا می‌کنند.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) بهترین فیلم های عاشقانه

Eternal Sunshine of the Spotless Mind تمام قوانین فیلم های عاشقانه را نقض می‌کند. فیلم سینمایی “درخشش ابدی یک ذهن پاک” با فیلم‌نامه‌ای قدرت‌مند به قلم چارلی کافمن، داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که در آن جودل با بازی جیم کری در تلاش برای از بین بردن خاطرات عاشقانه‌اش است. در سوی دیگر کلمنتین با بازی کیت وینسلت هر بار در حافظه‌ی جویل با رنگ موی جدیدی ظاهر شده و انگار احساسات عمیق جودل به او اجازه داده تا برای همیشه‌ی عمر، حتی در ویرانه‌های ذهنش، حضوری جاودانه داشته باشد. این فیلم به انتخاب منتقدین امپایر به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شده و در تمامی لیست های منتشر شده از بهترین فیلم های سینمایی عاشقانه، در رتبه‌های بالا قرار گرفته است.

 The Umbrellas of Cherbourg (1964)

ژاک دمی در فیلم “چترهای شربورگ” یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال عاشقانه تاریخ سینما به نمایش می‌گذارد. کاترین دنو و میشل لوگران نوازنده و آهنگساز افسانه‌ای فرانسوی برای این فیلم سنگ تمام گذاشته‌اند و آنقدر همه چیز در این فیلم عاشقانه درست است که هم نخل طلای جشنواره کن را برد و هم جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان آکادمی اسکار. پس اگر هنوز این فیلم را ندیده‌اید وقت را غنیمت بدانید و لذت تماشای یکی از فیلمم های رمانتیک و ماندگار تاریخ جهان را از دست ندهید.

Moulin Rouge (2001)

بهترین فیلم های سینمایی عاشقانه

عشق چیز پر زرق و برقی است؟ عشق ما را به جایی که متعلق هستیم بلند می‌برد؟ فیلم “مولن روژ” این سوال‌ها را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و در جواب به آن‌ها می‌گوید “تمام چیزی که تو نیاز داری عشق است”. فیلم عاشقانه و موزیکال Moulin Rouge! به کارگردانی  باز لورمن و با بازی مک‌گرگور، نیکول کیدمن و جیم برادبنت یک سه گانه‌ی عشقی را می‌سازد که در یک طرف ستاره‌ی موسیقی کافه مولن روژ قرار دارد و در آن سوی دیگر، دو مرد که یکی نویسنده‌ای بی‌چیز است و دیگری شخصی متمول. سرانجام این جدال عاشقانه، چیزی جز حقیقت و صداقت در احساسات نیست و فاتح این مبارزه، کسی است که قلب راسخ‌تری برای عشق ورزیدن دارد. فیلم Moulin Rouge یکی از بهترین فیلم های عاشقانه‌ی جهان است که جایزه‌ی بهترین کارگردانی آکادمی اسکار و بهترین فیلم را در جشنواره‌ی گلدن گلوب از آن خود کرده است.

 Jules and Jim (1962) از بهترین فیلم های عاشقانه

بهترین فیلمهای عاشقانه جهان

فرانسوا تروفو در فیلم سینمایی “ژول و جیم” سینمای موج نوی فرانسه را با فضای رمانتیک فیلمهای عاشقانه پیوند می‌زند. مثلث عشقی میان ژول، جیم و کاترین در گذر سال‌های جنگ جهانی اول در سه کشور فرانسه و اتریش و آلمان این فیلم را به یکی از خالص‌ترین فیلم‌های حاضر در لیست بهترین فیلم های رمانتیک جهان تبدیل کرده است.

Titanic (1997)

بهترین فیلمهای عاشقانه جهان

یکی از عاشقانه ترین فیلم ها تاریخ سینما ” تایتانیک” است. فیلمی که همه‌ی ما خاطراتی از نوارهای VHS ضبط شده از این فیلم داریم. فیلم Titanic با 11 جایزه، یکی از رکودداران بیشترین دریافت جایزه از آکادمی اسکار است. فیلمی با حضور دو عاشق دیوانه وار با نام‌های جک و رز با بازی خیره کننده‌ی لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت، که با داستان غم انگیز غرق شدن کشتی تاریخی تایتانیک پیوند خرده است. هر زمان قصد داشتید به تماشای فیلم تایتانیک که به عقیده‌ی اکثر منتقدان بهترین فیلم عاشقانه تاریخ است، بنشینید، حتما یک جعبه دستمال کاغذی را در کنار خود داشته باشید!  

(1939) Gone with the wind یکی از ماندگارترین بهترین فیلم های عاشقانه

بهترین فیلمهای عاشقانه جهان

فیلم سینمایی “بر باد رفته” روایتگر داستانی عاشقانه همزمان با جنگ داخلی آمریکاست. بر باد رفته برای عاشقان ادبیات کلاسیک نام آشنایی است. بله. درست حدس زده‌اید‌. این فیلم بر اساس رمان مارگارت میچل به کارگردانی ویکتور فلمینگ ساخته شده است که یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینماست

Cinema Paradiso (1988)

بهترین فیلمهای عاشقانه جهان

از یک سو عشق به سینما و از سوی دیگر عشق آتشین سالواتوره به آلفردو، یک عاشقانه‌ی ناب را در تاریخ سینما رقم زده است. فیلم “سینما پارادیزو” که موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم آکادمی اسکار شده است، یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینماست. Cinema Paradiso فیلمی است سرشار از احساس و عشق به سینما به کارگردانی جوزپه تورناتوره و با بازی فیلیپ نوآره نامی است که در تمامی لیست هایی که به معرفی بهترین فیلم های عاشقانه می‌پردازند، یکه تازی می‌کند..

Like Water for Chocolate (1992)

بهترین فیلمهای عاشقانه جهان

فیلم سینمایی “مثل آب برای شکلات” یک فیلم با تم رئالیسم جادویی است که داستان عاشقانه‌ی زنی به نام تیتا را روایت می‌کند که به صورت مخفیانه، عاشق برادر همسرش شده است.  فیلم Like Water for Chocolate به کارگردانی  آلفونسو آرائو و بازی مارکو لئوناردی، لومی کاوازوس و داوید اوستروسکی یکی از بهترین فیلم های رمانتیک است که به محصول کشور اسپانیاست.

Dirty Dancing (1987)

Dirty Dancing یکی از فقط سه فیلم سینمایی عاشقانه است که در دور اول سری فیلم های Netflix با نام The Movies That Made Us به اکران درآمد است. فیلم سینمایی “رقص کثیف” یکی از بهترین فیلم های عاشقانه است که با بیش از نیمی از فیلم را صحنه‌هایی از رقص دو کاراکتر اصلی فیلم با بازی پاتریک سویزی و جنیفر گری تشکیل داده است. جنیفر گری عاشقانه و دیوانه‌وار هر کاری انجام می‌دهد تا در آغوش تمسخرآمیز مربی رقص خود قرار گیرد.  پلان رقص آن‌ها در آسانسور یکی از به یادماندنی ترین صحنه‌های فیلم های رمانتیک تاریخ است.

Love Story (1970) منتخب زیباترین فیلم های عاشقانه

بهترین فیلمهای عاشقانه جهان

“عشق یعنی هرگز لازم نیست بگویید متاسفم”. این دیالوگ تاریخی فیلم “داستان عشق” است. حتی اگر این فیلم را ندیده باشید، حتما موسیقی به یادماندی Love Story را بارها شنیده‌اید. فیلم سینمایی Love Story یک داستان عاشقانه‌ی تراژیک است که صد در صد اشک شما را در می‌آورد. اریک سیگال که رمان بسیار پرفروشی به همین نام نوشته است، فیلم نامه داستان عشق” را می‌نویسد و کارگردانی آن را به آرتور هیلر واگذار می‌کند تا یکی از عاشقانه‌ترین فیلم های سینمایی تاریخ را بسازد.

Casablanca (1942)

فیلم عاشقانه “کازابلانکا” نیاز به معرفی ندارد. شعله‌ی یک عشق قدیمی، در یک مکان عجیب و غریب، نوای آشنای یک پیانو و شهر جنگ زده‌ و تضاد انتخاب میان عشق جاودانه به یک زن و عشق به میهن، تنها بخشی از ظرافت‌های عاشقانه در فیلم کارگردانی مایکل کورتیز است که در سال ۱۹۴۲ تولید شده‌است. ستارگان این فیلم هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنراید هستند. یک فیلم عاشقانه کلاسیک که جایزه‌ی بهترین فیلم آکادمی اسکار را به خانه برده است. بارها و بارها در نظرسنجی‌های مختلف، کازابلانکا به عنوان بهترین فیلم رمانتیک و عاشقانه‌ی جهان شناخته شده است.

Love (2015)

گاسپار نوئه، شاید اروتیک‌ترین فیلم عاشقانه ی تاریخ سینما را ساخته است. فیلم سینمایی “عشق” خیانت و عشق راستین را در هم می‌آمیزد و اندیشه‌های فلسفی را با صنت پورن ترکیب می‌کند. یک هشدار جدی در مورد فیلم سینمایی Love، این است که اصلا نباید این فیلم را در حضور اعضای خانواده دید. تماشای حتی یک لحظه از آن برای افراد زیر 18 سال هم توصیه نمی‌شود. فیلم “عشق” بی‌پرده روابط جنسی و رابطه‌ی آن با احساسات عمیق عاشقانه را به چالش می‌کشد.

Mahogany (1975)

فیلم رمانتیک “ماهوجانی” با بازی دیانا راس و کارگردانی بری گوردی داستان زنی را روایت می‌کند که به یکی از ستارگان طراحی مد تبدیل می‌شود. این بار هم یک مثلث عشقی، روایت فیلم Mahogany را می‌سازد.تریسی در جدال عاشقانه‌ی بین شان با بازی آنتونی پرکینز که یک عکاس حرفه‌ای لباس است و برایان با بازی بیلی دی ویلیامز که یک فعال سیاسی است، باید یکی را انتخاب کند. فیلم Mahogany از دیگر فیلم‌هایی است که در لیست معرفی بهترین فیلم های رمانتیک جهان قرار دارد.

Blue Valentine (2010)

این فیلم سینمایی به کارگردانی درک سیانفرنس یکی از محبوب ترین فیلم های عاشقانه در آمریکا و طبع آن در سرتاسر جهان است. “ولنتاین غمگین” نام فیلمی است که حتی در لیست‌های ده تایی از بهترین فیلم های رمانتیک به انتخاب منتقدان، همیشه جایی را برای خود باز کرده است.

Amour (2012)

فیلم برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی کن در سال 2012 را مگر می‌شود در لیست بهترین فیلم های عاشقانه جا نداد؟ فیلمی به کارگردانی میشائیل هانکه، کارگردان مشهور فرانسوی که برای ساخت فیلم رمانتیکش سراغ یک زوج جوان و زیبا نرفته. او عشق را در سنین پیری دنبال می‌کند. جایی که شاید عشاق فیلم تنها یک قدم با مرگ فاصله دارند. فیلم سینمایی “عشق” بهترین فیلم سال 2012 از نگاه جشنواره‌ی کن و اکثر منتقدان سینمایی است.تماشای این فیلم را از دست ندهید.

Three Colours: Blue (1993)

Three Colours: White (1994)

Three Colours: Red (1994)

سه گانه‌ی رنگ‌های کیشلوفسکی، کارگردان فقید لهستانی، تنها فیلم‌های عاشقانه نیستند. کیشلوفسکی فلسفه، تاریخ و هنر را در هم می‌آمیزد و در بستری عاشقانه، رنگ‌ها را روی بوم نقاشی فیلم‌هایش پیاده می‌کند. سفید، قرمز و آبی سه فیلم محصول مشترک لهستان و فرانسه هستند، که در آن داستان‌هایی عاشقانه از جنس وصال و جدایی روایت می‌شود. شاید هر سه فیلم در ژانر فیلم‌‌های رمانتیک قرار نگیرند، اما قطعا دو فیلم سفید و آبی جزو عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینما هستند.

On Body and Soul (2017)

فیلم سینمایی ” در روح و جسم” یک فیلم خیال‌انگیز عاشقانه است. زوج عاشقی که نه در کالبد انسانی که در کالبد گوزن‌هایی سرگردان در جنگلی سرسبز یکدیگر را در خو.اب‌هایشان ملاقات می‌کنند. اگر می‌خواهید بیشتر با این فیلم عاشقانه، که جایزه‌ی بهترین فیلم از جشنواره‌ی برلی را به خانه برده است، آشنا شوید. در بخش اشعار سینما، نقد کاملی در مورد فیلم در جسم و روح بخوانید.

Doctor Zhivago (1965)

فیلم سینمایی “دکتر ژیواگو” بر اساس رمانی به همین نام به قلم  بوریس پاسترناک ساخته شده است که روسیه‌ی پیش از جنگ جهانی اول را روایت می‌کند. این رمان برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبی شده است. دیوید لین کارگردانی این فیلم طولانی که دیدن آن بیش از سه ساعت طول می‌کشد را کارگردانی کرده است. فیلم سینمایی Doctor Zhivago بدون شک یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینماست.

The English Patient (1996)

فیلم “بیمار انگلیسی” با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش، فیلم عاشقانه ای است که جایزه بهترین فیلم آکادمی اسکار را از آن خود کرده است. داستان عاشقانه‌ی یک پرستار و مجروح جنگی در خلال جنگ جهانی دوم که با کارگردانی دقیق و هنرمندانه‌ی آنتونی مینگلا به یکی از ماندگارترین و بهترین آثار سینمای رمانتیک تبدیل شده است.

An Affair to Remember (1957)

یک عاشقانه کلاسیک با یک درس ارزشمند ” قبل از عبور از جاده به هر دو راه نگاه کنید”. کری گرانت و دیورا کار دوعاشقان متضادی هستند که در یک سفر دریایی به دنبال یکدیگر می‌آیند. بزرگ‌ترین مشکل هر دو این است که شریک زندگی‌شان در خانه انتظار بازگشت آن‌ها را می‎کشند. این زوج پیمان می‌بندند که اگر هنوز یکدیگر را دوست داشتند، در بالای ساختمان امپایر استیت دیدار کنند. اما تری پس از یک سانحه‌ی رانندگی دیدار دوباره را از دست می‌دهد و فیلم “عشق بازی به یادماندنی” را به یکی از تراژیک‌ترین فیلم های عاشقانه تاریخ تبدیل می‌کند.

I’m Thinking of Ending Things‎ (2020)

آخرین فیلم چارلی کافمن، رابطه را نه با احساس، نه با قلب، بلکه با مغزی وسوسه برانگیز و به دور از هر گونه حس به چالش می‌کشد. فیلمی که با وجود اینکه عشق را در آن به راحتی می‌توانید ببینید، به پایان دادن آن احساسات عاشقانه هم می‌اندیشید. فیلم ” من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم” یکی از بهترین فیلم های عاشقانه‌ تولید شده در سال‌های اخیر است.

From Here to Eternity (1953)

حتی اگر این فیلم را ندیده باشید ، احتمالاً در کلیپ‌های مختلف که با هدف ادای احترام به سینمای کلاسیک ساخته شده است، صحنه‎هایی بوسه‌ی عاشقانه در میان امواج طوفانی دریا در فیلم From Here to Eternityرا دیده‌اید. اگر می‌خواهید علاوه بر این پلان‌های عاشقانه در مورد داستان فیلم “از اینجا تا ابدیت” را بدانید، همین کافی است که بگویم حوادث یک پایگاه نظامی در دوره‌ی زمانی منتهی به حمله به پرل هاربر را به تصویر می‌کشد. فیلم “از اینجا تا ابدیت” یکی از عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینماست.

Blue Is the Warmest Color (2013)

فیلم برنده‌ی طلایی نخل کن، با نگاهی لطیف و کاملا رمانتیک، روابط همجنس گرایانه بین دو زن با نقش آفرینی ادل اگزارکوپولوس و لئا سدو را به تصویر می‌کشد. فیلم عبدللطیف کشیش با نام “آبی گرمترین رنگ است” در اوج جنبش‌های حمایت از همجنسگرایان، تصویری رئالیستی از رابطه‌ی دو دگرباش جنسی را به تصویر می‌کشد.

Splendor in the Grass (1961)

این اولین نقش‌آفرینی سینمایی وارن بیتی است و او در یک فیلم رمانتیک و عاشقانه که در اواخر دهه 20 و آغاز دهه 30 اتفاق می‌افتد ، در مقابل ناتالی وود درخشان بازی می‌کند. فیلم سینمایی “شکوه علفزار” شاید از این نظر جذاب باشد که دیدگاه‌های جامعه‌ی آمریکایی در آن زمان و چگونگی ساختار روابط عاشقانه‌ی آنها را به تصویر می‌کشد. فیلم Splendor in the Grass (1961) یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینماست.

(Ghost (1990

به نظر شما می‌شود عشق و سفالگری را در قالب یک فیلم سینمایی با فضایی اروتیک درهم آمیخت؟ پاتریک سوئیز و دمی مور این کار را می‌کنند. سوئیز قهرمان این داستان عاشقانه است ، که پس از ارتکاب قتل دوباره به خانه می‌آید تا در کنار معشوقه‌تش به عزاداری بپردازد. فیلم سینمایی “روح” یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینماست که اشک و لبخند را در هم می‌آمیزد و شکوه دیگری را در سینمای رمانتیک به تصویر می‌کشد.

Roman Holiday (1953)

فیلم “تعطیلات رومی” یکی از فیلم های عاشقانه کلاسیک است. فیلمی با هنرنمایی آدری هپبورن که به خاطر آن جایزه‌ی اسکار را به خانه برده است. او در این فیلم نقش شاهزاده‌ای را بازی می‌کند که تصمیم دارد به تنهایی در رم به گشت و گذار بپردازد، جایی که او با روزنامه نگاری که نقش آن را گریگوری پک بازی می‌کند، آشنا می‌شود. اگر به دنبال تماشای یک فیلم رمانتیک سیاه و سفید هستید، فیلم Roman Holiday بهترین انتخاب است.

The Way We Were (1973)

در ملودرام سیدنی پولاک، رابرت ردفورد و باربرا استرایسند نقش زوجی بازی می‌کنند که هرگز برای یکدیگر مناسب نبودند و در نهایت با هم نمی‌ماندند. آن‌ها شبیه به دو قطب آهن ربا به یکدیگر جذب می‎شوند، اما لزوماً نتیجه نمی‌گیرند. داستان فیلم بیشتر در فلاش بک تعریف می‌شود و نشان می‌دهد که در آن‌جا اوقات خوبی نیز وجود داشته است. تمرکز داستان بر روی افرادی است که علی‌رغم سیاست‌های تلخ تعریف شده، سعی در ایجاد یک رابطه دارند. آهنگ maudlin  که در فیلم “روزهای خوب زندگی ” به اجرا درآمده یکی از پربازدیدترین آهنگ‌ها در تمام دوران‌ها است.

Phantom Thread (2017)

پل توماس اندرسون در شاهکار سینمایی دیگری با حضور دنیل دی لوئیس، یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما را رقم می‌‎زند. فیلم سینمایی “رشته خیال” که با نام “موضوع فانتوم” هم شناخته می‎شود، یک عاشقانه‌ی ناب است. یک عاشق خیاط و یک معشوق مدل، ترکیب بی بدیل و عاشقانه‎ای را رقم زده‌اند که با کارگردانی هنرمندانه‌ی اندرسون و بازی بی‌نقص دی‌لوئیس شاید این فیلم را به بهترین فیلم عاشقانه سال‌های اخیر سینمای جهان تبدیل کرده است. اگر این فیلم را ندیده‌اید، تماشای تمام فیلم‌های دیگر لیست بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینما را کنار بگذارید و اول از همه این فیلم را ببینید.

Sliding Doors (1998)

کمدی رمانتیک “درهای کشویی” فیلمی به کارگردانی پیتر هویت است که با نوع روایت خاض خود، یکی از بهترین فیلم های عاشقانه‌ی جهان را بر روی پرده‌ی نقره‌ای به تصویر کشیده است. پالترو و جان هانا با بازی فوق‌العاده‌ی خود به فیلم حرارت زیادی داده‌اند. فیلمی بدون به تصویر کشیدن صحنه‌های جنسی که تمام تمرکزش بر روی روایت قصه است.

Thirst (2009)

به نظر شما عشق ورزیدن یک خون آشام به یک انسان چه شکل و شمایلی دارد؟ جواب این سوال را در فیلم ترسناک و رمانتیک کارگردان سرشناس کرده‌ی جنوبی یعنی پارک چان ووک می‌توانید بیابید.. فیلم عطش نه تنها یکی فیلم عاشقانه‌ی ناب است، که یکی از بهترین فیلم‌های سینمای آسیای شرقی است که با ترکیب ژانر وحشت و رمانتیک، یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه‌ی تاریخ سینما را ساخته است. اگر می‌خواهید بیشتر با فیلم عظش آشنا شوید، در بخش اشعار سینما نقد این فیلم را بخوایند.

Romeo + Juliet (1996)

ویلیام شکسپیر، شاهکار عاشقانه‌ای به نام رمئو و ژولیت را خلق می‌کند. نمایشنامه‌ای که تاکنون بیشتر از ده‌ها فیلم بر اساس آن ساخته شده است. اما یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که داستان رومئو و ژولیت را روایت می‌کند، فیلم باز لورمن است. فیلمی با حضور ستارگانی همچون  لئوناردو دی‌کاپریو، کلیر دینز، برایان دنهی، جان لگویزمائو و پیت پاستویت که با تم پیراهن هاوایی، تپانچه  و عینک‌های رنگی، شبیه به موزیسین‌های دهه‌ی 90 داستان عاشقانه‌اش را روایت می‌کند. رومئو و ژولیت سوژه‌ی تعداد زیادی از فیلم‌های عاشقانه بوده‌اند، اما از بین آن‌ها فیلم لورمن یکی از بهترین هاست.

Sleepless in Seattle (1993)

یک فیلم عاشقانه، از دو دلباخته‌ای که به دور از یکدیگر زندگی می‌کنند. فیلم سینمایی “بی خواب در سیاتل” به کارگردانی نورا افرون قصه‌ی عاشقانه‌ی سام با بازی تام هنکس و آنی با بازی مگ ریان را روایت می‌کند که یکی در سیاتل بی‌خواب و غمگین است و دیگری در بالتیمور حوصله‌اش سر رفته. آن‌ها از طریق پخش رادیویی و نامه‌هایی که با ماشین تحریر تایپ می‌شوند، با هم پیوند برقرار می‌کنند. فیلم Sleepless in Seattle یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان است که رنج دوری و تاب و تحمل برای به هم رسیدن را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

Manhattan (1979)

منهتن شاید بهترین فیلم عاشقانه ی وودی آلن باشد. فیلمی که راوی داستان عاشقانه‌ای در یکی از معروف‌ترین محله‌های نیویورک است و موسیقی بی‌نظیر جورج گرشوین رنگ و بوی عجیبی به این فیلم عاشقانه داده است. در این فیلم وودی آلن نقش مردی 40 ساله را بازی می‌کند که بعد از دوبار شکست در زندگی مشترکش که منجر به طلاق شده ، این بار عاشق دختری 17 ساله با بازی فوق‌العاده‌ی داین کیتن می‌شود. گرشوین بعد از ساخته شدن این فیلم در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی در مورد وودی آلن می‌گوید : ” نیویورک همیشه شهر او بوده و برای همیشه نیز خواهد بود.”

Paterson‎ (2016)

باز هم نام شهری در آمریکا، سوژه‌ی یک فیلم عاشقانه می‌شود. شهر “پترسون” در نیوجرسی، محلی است که روایتگر داستان عاشقانه‌ی دو زوج است که آدام درایور و گلشیفته فراهانی بازیگران آن هستند. فیلم عاشقانه‌ی  Paterson یکی از شاخص‌ترین آثار جیم جارموش است که در جشنواره‌ی فیلم کن خوش درخشید. برای ما شاید جذابیت تماشای این فیلم با حضور گلشیفته‌‍ی سینمای ایران چندین برابر باشد. پس اگر تا به حال این فیلم رمانتیک را نداده‌اید، بی معطلی به سراغ دانلود یکی از بهترین فیلم های عاشقانه رفته و به تماشای آن بنشینید.

La La Land‎ (2016)

یک فیلم موزیکال عاشقانه به کارگردانی دیمین شزل که بازی فوق‌العاده‌ی رایان گاسلینگ و اما استون، رنگ پر حرارت عشقی ناکام را به آن زده است. فیلم سینمایی “لالالند” فیلمی است که تک تک لحظاتش با عشقی عمیق پیوند خورده است. شاید تماشای بهترین فیلم موزیکال عاشقانه در بین تولیدات سال های اخیر سینما، بهترین انتخاب برای کسانی باشد که دوست دارند در کنار دیدن یک فیلم عاشقانه‌ی عالی، موزیک های فوق‌العاده‌ای را بشنوند. پیش از رسیده سکانس تلخ و نگاه خیره‌ی پایانی دو معشوق فیلم، مراقب چینی شکستنی قلبتان باشید.

Empty House (2004)

بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم سینمایی “خانه خالی” که با نام انگلیسی 3iron هم شناخته می‌شود شاهکاری سینمایی رمانتیک و عاشقانه به کارگردانی کیم کی دوک است. کیم کی دوک در این فیلم عشق را از قالب جسمانی‌اش خارج کرده و ماهیت عشق را با روح پیوند می‌زند. هیچ چیز دیگری در مورد این فیلم نمی‌توان گفت. چرا که اگر بخواهیم در مورد فیلم “خانه خالی” صحبت کنیم، در این مجال نمی‌گنجد و با چند سطر توضیح کلام الکن می‌ماند. پس بهتر است توصیه‌ی من را بپذیرید و به تماشای یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینما بنشینید و اگر توانستید در چند خط حرفی از این فیلم بزنید، حتما آن را برای من هم کامنت کنید.

The Philadelphia Story (1940)

بهترین فیلم های عاشقانه

بازگشت پیروزمندانه برای “کاترین هپرون” پس از یک سری نقش آفرینی ناامیدکننده در فیلم کلاسیک عاشقانه‌ “داستان فیلادلفیا” یک اتفاق دوست داشتنی برای طرفدارانش بود. نمایشنامه‌ی “داستان فلادلفیا” برای اجرا در برادوی و مخصوص او نوشته شده بود و کاترین با حمایت هوارد هیوز بر اقتباس آن نظارت داشت. این فیلم روایتگر یک مثلث عشقی است که نقش‌ رقبای آن را کری گرانت و جیمز استوارت بازی می‌کنند.  البته شاید بهتر باشد آن را یک چهارضلعی عاشقانه در نظر گرفت چرا جان هوارد نیز در آنجا حضور دارد. جورج کوکر با کارگردانی شایسته‌اش توانسته فیلمی بسازد که نمی‌توان در لیست بهترین فیلم های عاشقانه جهان ، آن را معرفی نکرد.

Her (2013)

بهترین فیلم های عاشقانه

عشق خواکین فونیکس در آینده‌ای نزدیک به یک سیستم عامل الکس چه سرانجامی برایش رقم می‌زند؟ شما می‌توانید این فرضیه را مسخره در نظر بگیرید،، اما اسپایک جونز و بازیگرانش از جمله اسکارلت جوهانسون (به عنوان صدایی که از یک هوش مصنوعی بیرون می‌آید) این کار را با احساس واقعی انجام می‌دهند. این فیلم آینه سیاهی است که شما هرگز دلتان نمی‌خواهد خودتان را در آن تماشا کنید. فیلم “او” شاید بهترین نمونه‌ای از اشتراک دو ژانر سینمای رمانتیک و سینمای علمی و تخیلی است. در این فیلم شاهد عشق عمیق یک انسان به یک کامپیوتر خواهید بود!

Cold War (2018)

شاید هیچ کسی نتواند شبیه به پاول پاولیکوفسکی لهستانی داستان یک عشق جاودانه را با مناسبات سیاسی و جنگ سرد و ویرانگری که دهه‌ها جهان را در تضاد با ایدئولوژی‌های سیاسی قرار داده، در هم بیامیزد و یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ را خلق کند. زولا با بازی جوانا کولیگ خواننده‌ای است که وینتر با بازی توماس کوت، شیفته‌ی صدای او می‎شود و همین آغاز شور و حرارت عاشقانه‌ای بی وصف است.  یک فیلم سیاه و سفید عاشقانه که حتی اگر فرصت دیدن آن را که کمتر از 90 دقیقه است ندارید، توصیه می‌کنم حتما موسیقی فیلم جنگ سرد با صدای جوآنا کولیگ را بشنوید و خواهید دید که چطور این صدا می‌تواند قلب شما را به لرزه بیاندازد.

Say Anything… (1989)

کامرون کرو اولین کارگردانی خود را با این فیلم آغاز کرد. فیلمی با  بازی جان کوزاک لوید و دبلر فوراً در فیلم “هر چیزی خواستی بگو…” مسیر عشقی دردناک را به تصویر می‌کشند.  نام این فیلم همیشه در لیست معرفی بهترین فیلم های رمانتیک، به چشمک می‌خورد.

Only Lovers Left Alive (2013)

بهترین فیلم های عاشقانه

یک فیلم دیگر از جیم جارموش. فیلم “تنها عاشقان زنده می‌مانند” هم با موضوعیت خون آشام‌ها سراغ یک ماجرای عاشقانه رفته. خون‌آشام های فیلم جارموش شاید از انسان‌ها تنفر داشته باشند، اما این را بهانه‌ای برای آشامیدن خونشان نمی‌دانند. پیام فیلم از اسم آن واضح است. تنها عاشقان زنده می‌مانند. به نظر شما می‌شود در لیست بهترین فیلم های عاشقانه، از فیلمی که این‌چنین عشق را فریاد می‌زند، دل کند؟ حالا اگر هنوز شک دارید که با یک فیلم رمانتیک و به شدت احساسی روبرو هستید، موزیک این فیلم یعنی آهنگ “حل” از یاسمین حمدان را بشنوید و بعد از آن قضاوت با خودتان!

Obvious Child (2014)

بازی خیره کننده‌ی جنی اسلیت بیشتر از یک فیلم کمدی عاشقانه را برای شما به نمایش می‌گذارد. این فیلم از آن دسته فیلم های عاشقانه ای است که خنده را میهمان لب‌هایتان می‌کند.

Far from the Madding Crowd (2015)

بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم سینمایی “به دور از اجتماع خشمگین” به کارگردانی توماس وینتربرگ، شاید بیش از آن‌که یک فیلم رمانتیک باشد، یک فیلم درام است که داستان زنی که در دهکده‌ی دورافتاده‌ای زندگی می‌کند را روایت می‌کند که می‌خواهد پا به پای مردان در مزرعه‌ی پدری‌اش کار کند. شاید تنها مانع او برای عشق و عاشقی کردن همین روحیه‌ی مردانه‌اش باشد که بیش از هر چیزی به استقلال شخصی‌اش اهمیت می‌دهد. اما در آن سوی دیگر او عشاق زیادی دارد. از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران گرفته تا کارگرانی که برایش کار می‌کنند.او حتی یک بار ازدواج ناموفقی را تجربه می‌کند اما برای تماشای یکی از دلچسب‌ترین بوسه‌های عاشقانه تاریخ سینما تا پایان فیلم صبر کنید.

Crazy Stupid Love (2011)

زوج سینمایی رایان گاسلینگ و اما استون، پیش از درخشش بی‌نظیرشان در فیلم لالاند، در فیلم عاشقانه و کمدی دیگری با نام “عشق دیوانه وار و احمقانه” به ایفانی نقش پرداخته‌اند. این فیلم به کارگردانی گلن فیکارا و جان ریکوئا و نویسندگی دن فوگلمن، داستان زوجی را روایت می‌کند که پس از 25 سال زندگی مشترک، خود را در رابطه‌ی عاشقانه‌شان ناکام می‌دانند.

The Science of Sleep (2006)

فیلم “علم خواب” که برگردان آن از زبان فرانسه به نام “علم رویا” هم معنی می‌شود، یک فیلم کمدی، علمی تخیلی و رمانتیک است. این فیلم سورئالیستی به نویسندگی و کارگردانی میشل گاندری که پیش از این فیلم “درخشش یک ذهن پاک” ساخته است، این بار یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما را به نمایش درآورده. این فیلم با بازی گئل گارسیا برنال، شارلوت گینسبورگ ، میو-میو داستان روایتگر یک داستان عاشقانه‌ی رویایی از شاهزاده‌ای با اسب سفید است.

Pretty Woman (1990)

ویویان با بازی جولیا رابرتس با ادوارد با بازی ریچارد گی‌یر، وارد معامله‌ای متفاوت می‌شود ، فیلم سینمایی “زن زیبا” تقابل یک قلب طلایی و یک سرمایه گذازی عاشقانه را به تصویر می‎کشد. شاید در ابتدای فیلم رابطه‌ی عاشقانه با یک فاحشه، غیر ممکن به نظر برسد و تنها مقاصد تجاری رابطه‌ی این دو را شکل دهد، اما با گذشت مدت کوتاهی درهای جدیدی به روی آن‌ها باز می‌شود. فیلم “زن زیبا” یکی از بهترین فیلم های کمدی عاشقانه تاریخ سینماست.

The Apartment (1960)

بیلی وایلدر در اوج قدرت خود جک لمون و شرلی مک لاین را بازیگران نقشی در نظر می‌گیرد که علاوه بر احساسات عاشقانه، تنهایی ، ناامیدی و یافتن خود را در جهانی که کسی به فکر شما نیست را در قاب نقره‌ای سینما به تصویر می‌کشد. یکی از بهترین فیلم ها کلاسیک عاشقانه‌ی جهان فیلم “آپارتمان” است که موفق به بردن پنج جایزه از آکادمی اسکار، به ویژه جایزه‌ی بهترین فیلم شده است.

Groundhog Day (1993)

فیلم “روزگراندهاگ” که با نام فارسی “موش خرما” هم شناخته می‎شود، یک فیلم کمدی عاشقانه به کارگردانی هارولد رامیس و بازی بیل مری و اندی مک‌داول است. داستان این فیلم عاشقانه، زندگی یک خبرنگار تلوزیونی را روایت می‌کند که به خاطر گرفتن گزارش از روز جشن موش خرما، به شهر کوچکی می‌رود. اما فقط در فاصله‌ی 24 ساعت می‌فهمد که در یک لوپ زمانی گیر افتاده و هر روز که از خواب بیدار می‌شود همان روز دوم فوریه، یا روز جشن موش خرماست. او که عاشق دختری در تیم خبری خود شده، هر روز با همان مسائل تکراری دست و پنجه نرم می‌کند. تماشای یکی از بهترین فیلم های کمدی و عاشقانه ، علاوه بر اینکه شما را به خنده وامی‌دارد، به خاطر فیلمنامه‌ی قدرتمندش هر لحظه شما را متعجب خواهد کرد.

Amelie (2001)

فیلم رمانتیک ” سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن”  به نویسندگی گیوم لورن و کارگردانی ژان پیر ژونه  یکی از فیلم هایی است که هر کجا لیستی از بهترین فیلم های عاشقانه معرفی شده باشد، قطعا نام این فیلم هم در بین آن‌هاست. فیلم “امیلی” با بازی قوف‌العاده‌ی اودره توتو ، یک موفقیت تجازی چشم‌گیر را به دنبال داشت. فیلمی که با بودجه‌ی 10 میلیون دلاری ساخته شد و بیش از 170 میلیون دلار فروخت.

Jerry Maguire (1996)

فیلم ” جری مگوایر” با آن که یک درام ورزشی است، عاشقانه‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. یکی از نقش‌آفرینی‌های به یادماندنی تام کروز در این فیلم شکل گرفته است. این فیلم به به کارگردانی کامرون کرو یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایست که می‌توانید بدون این‌که قطره‌ای اشک بریزید به تماشای آن بنشینید.

Annie Hall (1977)

دوباره سراغ سینمای وودی آلن می‌رویم. یک نویسنده‌ی کمدی که اکثر فیلم‌هایش درام‌هایی مبتنی بر بررسی روابط عاشقانه است. اما بدون شک از خیل فیلم‌های ساخته شده توسط وودی آلن، این یکی جایگاه ویژه‌ای دارد. فیلم “آنی هال” با همان زبان طنزآمیز همیشگی، بیشتر از دیگر آثار وودی آلن ذهن شما را درگیر مسائل عاشقانه می‌کند. آنی هال نیاز به معرفی ندارد چرا که در همه جا از آن به عنوان بهترین فیلم عاشقانه وودی آلن یاد می‌کنند.  

Me before you (2016)

بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم “من پیش از تو” قصه‌ی غم‌انگیزی را روایت می‌کند. این بار رابطه‌ی عاشقانه از نوع بیمار و پرستار است. دختری که مسئول نگهداری از پسر فلجی می‌شود، درگیر احساساتی عاشقانه می‌شود.

Four Weddings and a Funeral (1994)

شاید عجیب به نظر برسد که یک تیم برگزار کننده‌ی مراسم‌های عزا و عروسی، در چهار مراسم متوالی با یک شخص روبرو شوند! بله. شخصیت چارلز با بازی هیو گرانت که سرپرست تیم برگزاری مراسمات است، دختری به نام کاری با بازی اندی مک‌داول را در مراسم‌های پی در پی ملاقات می‌کند و پاک دلباخته‌ی او می‌شود. فیلم Four Weddings and a Funeral همان‌طور که از اسمش مشخص است، لحظات مختلفی از غم و شادی را به تصویر می‌کشد. فیلم ” چهار عروسی و یک تشییع جنازه ” یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سنماست.

When Harry Met Sally (1989)

فیلم کلاسیک و عاشقانه “راب راینر” و “نورا افرون” در اکثر لیست‌های منتشر شده برای بهترین فیلم ها عاشقانه تاریخ سینما که بر اساس رتبه بندی مشخص شده‌اند، در رتبه‌ی اول قرار دارد. شاید دلیل اصلی‌اش این باشد که فیلم “وقتی هری سالی رو دید” واقعا شما را از خنده روده‌بر می‌کند. ستارگان این فیلم بیلی کریستال و مگ رایان هستند.

In the Mood for Love (2000)

(2004) 2046

My Blueberry Nights (2007)

سه گانه‌ی مالیخولیایی و رمانتیک “وونگ کار وی” کارگردان هنگ کنکی، قطعا از مهم‌ترین فیلم‌های عاشقانه جهان است. فیلم “در حال و هوای عشق” اولین قسمت از این سه‌گانه است که در سال 2000 ساخته شد.. فیلم 2046 در یک داستان خیالی به سال‌های پایانی نیمه‌ی اول قرن اول از هزاره‌ی سوم رفته و روایتی عاشقانه در دنیای خیالی و عجیب را روایت می‌کند و سرانجام سومین فیلم “شب‌های بلوبری من” است. تماشای این سه گانه برای افرادی که دنبال فیلم های خاص عاشقانه هستند به شدت توصیه می‌شود. چرا که این فیلمهای عاشقانه واقعا خاص هستند.

Loving (2016) از بهترین فیلم های عاشقانه

شاید بهترین فیلم بیوگرافی عاشقانه و رمانتیک تاریخ سینما، فیلمی به جز “عاشقی” نباشد. فیلم لاوینگ به کارگردانی و نویسندگی جف نیکولز داستان عاشقانه‌ی زوجی را روایت می‌کند که به خاطر تفاوت نژادی و رنگ پوستشان، اجازه‌ی ازدواج و تشکیل زندگی مشترک را با یکدیگر ندارند. آن‌ها که شیفته‌ی یکدیگر شده‌اند سرانجام از ایالت خود طرد شده و به ویرجنیا تبعید می‌شوند. مبارزه‌ی این زوج با نقش‌آفرینی روث نگا و جوئل اجرتون، باعث می‌شود که دیوان عالی قضایی آمریکا مجبور به تغییر بخشی از قوانین نژادپرستانه در ایالت‌های مختلف شود. لاوینگ بدون شک یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینماست.

Desire (1936)

ستارگان قدیمی هالیوود ، مارلین دیتریش و گری کوپر، در اسپانیا در سال 1936 بوسه‌ای به یادماندنی را در فیلم “دزیره” به ثبت می‌رسانند. یکی از بهترین فیلم های کلاسیک عاشقانه که شاید قدیمی‌ترین فیلم لیست 100 عنوان از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما باشد. این فیلم داستان یک دزد جواهرات فرانسوی را روایت می‌کند که مرواریدهایش را نگه داشته است دنبال می‌کند.

Atonement (2007)

بیشتر برندگان جوایز اسکار جو رایت متعلق به فیلم های برایونی است. فیلم سینمایی “تاوان” یکی از عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینماست که نامزد هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکل زن برای سورشا رونان بود، اما در نهایت موفق شد تنها جایزه اسکار بهترین موسیقی را بدست آورد.

A Woman Is a Woman (1961)

فیلم سینمایی “زن زن است” شاهکار کمدی و عاشقانه‌ی ژان لوک گدار، کارگردان شهیر فرانسوی است. این فیلم که به صورت موزیکال ساخته شده یکی از تجربیات سینمایی گدار است که بسیار موفق بوده. فیلمی که خصوصیت‌های زنانه‌ در روابط عشقی را با نگاهی طنزآمیز به تصویر می‌کشد و البته گاهی این خصوصیات عجیب، داستان را تراژیک و غم انگیز می‌کند. “معلوم نیست این یک داستان تارژدی است یا کمدی” این دیالوگی است که از زبان مرد نقش اصلی فیلم بازگو می‌شود و حقیقتا هم معلوم نیست که این یک فیلم عاشقانه کمدی است یا یک فیلم عاشقانه تراژیک به هر ترتیب بی انصافی است اگر در لیست بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک تاریخ سینما این فیلم را معرفی نکنیم.

Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring (2003)

سینمای عمیق و فلسفی “کیم کی دوک” زمانی که با سوژه‌های عاشقانه پیوند می‌خورد، شاهکار می‌آفریند. فیلم سینمایی “بهار ، تابستان، پاییز، زمستان و بهار” یک شاهکار عاشقانه از سینمای کره است. داستانی که در آن عشق و شهوت در هم می‌آمیزد و به رستگاری می‌رسد. مرد جوانی که در معبدی شناور روی آب زندگی می‌کند، چه تصوری از عشق می‌تواند داشته باشد؟ اگر می‌خواهید یک فیلم عاشقانه و به شدت شاعرانه تماشا کنید، این فیلم بهترین انتخاب است.

(2005) Pride and Prejudice

فیلم “غرور و تعصب” شاید تداعی کننده‌ی همان داستان کلاسیک شاهزاده و گداست، اما بر اساس رمان معروف جین آستین ساخته شده است. دو دل‌باخته از طبقات اجتماعی متفاوت که کیرا نایتلی و متیو مک‌فادین نقش‌های آنان را بازی می‌کنند. اگر به سناریوی این فیلم علاقه‌مند شدید، بدانید که سینمای بالیوود هم فیلمی بر اساس این رمان با بازی آیشواریا ساخته است که چون خودم فیلم را ندیده‌ام نمی‌توانم دیدنش را به کسی توصیه کنم. ولی شک نکنید که نسخه‌ی هالیوودی فیلم به کارگردانی جو رایت، یکی از بهترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینماست.

Mood Indigo (2013)

نام میشل گوندری در بین تمامی کارگردان‌هایی که فیلم های عاشقانه و رمانتیک می‌سازند، بیش از هر اسمی در لیست بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما تکرار شده است. گوندری عاشقانه‌های ناب و منحصر به فردی را به تصویر می‌کشد. عاشقانه‌هایی در آمیخته با خیال و رویا. عاشقانه‌های سورئال که هر بیننده‌ای از تماشای فیلم‌هایش لذت می‌برد. فیلم “حالت نیلی” یکی دیگر از فیلم های میشل گوندری است که با فضایی رمانتیک و فانتزی، یک فیلم عاشقانه پر شور و حرارت را به تصویر می‌کشد.

The Broken Circle Breakdown (2012)

فیلم “فروپاشی حلقه شکسته” فیلم رمانتیک محصول مشترک هلند و بلژیک به کارگردانی فلیکس فان گروئنینگن است. این فیلم داستان عاشقانه‌ی زوجی به نام‌های الیز و دیدیر را به تصویر می‌کشد که در اولین نگاه دل‌باخته‌ی یک‌دیگر می‌شوند و با وجود تمام تضادهایشان، با یک‌دیگر ازدواج می‌کنند. همه چیز در زندگی مشترک‌شان بی‌عیب و نقص پیش می‌رود تا زمانی که دخترشان مریض می‌شود. حالا الیز که یک شخصیت مذهبی است در مقابل همسرش دیدیر که آتئیست است، عشق آن‌ها را در آزمایشی سخت گرفتار می‌کند. فیلم ” فروپاشی حلقه شکسته ” یکی از بهترین فیلم ها عاشقانه است.

It Happened One Night (1934)

بهترین فیلم های عاشقانه

یک فیلم عاشقانه کلاسیک دیگر این بار به کارگردانی فرانک کاپرا که از بزرگ‌ترین کارگردان‌های کلاسیک هالیوود است. در فیلم “شبی که آن اتفاق افتاد” داستان دختری به نام الی روایت می‌شود که به دلیل مشکلات خانوادگی، از خانه فرار می‌کند و ناخواسته و حتی به اجبار، وارد یک رابطه ی احساسی می‌شود.
این فیلم عاشقانه توانست برنده‌ پنج جایزه اصلی آکادمی اسکار، یعنی جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر اصلی مرد، بهترین بازیگر اصلی زن و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شود.

(The Wedding Date (2005 یکی از بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم “تاریخ عروسی” داستان زنی به نام کت اِلیس را روایت می‌کند که برای عروسی خواهرش، به مردی پول می‌دهد تا به عنوان پارتنرش در مراسم حضور پیدا کند. اما اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی برنامه‌های کت را به هم می‌ریزد. فیلمی به کارگردانی کلیر کیلنر که بازیگرانی همچون دبرا مسینگ، درموت مالرونی، ایمی آدامز، جک دونپورت، سارا پریش، پیتر ایگن، هالند تیلور در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

A Ghost Story (2017)

فیلم سینمایی فانتزی و عاشقانه‌ “داستان یک روح” به کارگردانی دیوید لاوری خلاق، قطعا یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه است که قصد دارم در این لیست به شما معرفی کنم. این فیلم داستان زوجی را روایت می‌کند که پس از اسباب کشی به خانه‌ی جدید، بر اثر یک مرگ تراژیک از یکدیگر جدا می‌شوند. البته روح عاشق‌پیشه‌ی مرد داستان، در شکل و شمایل همان ارواح کلاسیک که با پارچه‌ای روی سرشان به این‌طرف و آن‌طرف می‌روند، قصد ترک آن خانه را ندارد. فیلم “داستان یک روح” یک فیلم فانتزی تماشایی است که قصه‌ی عشقی جاودانه را به تصویر می‌کشد.

Two Lovers (2008)

فیلم سینمایی “دو عاشق ” با نقش‌آفرینی خواکین فینیکس و کارگردانی جیمز گری بر اساس داستان کوتاه “شب‌های روشن” فئودور داستایفسکی ساخته شده است. رمان عاشقانه‌ی ادبیات کلاسیک جهان که بارها در سینما از آن اقتباس شده است. اگر علاقه‌مند هستید اقتباس سینمایی ایرانی این رمان با فیلم‌نامه‌ای از سعید عقیقی را تماشا کنید، سراغ فیلم “شب‌های روشن” به کارگردانی فرزاد موتمن بروید. شاید باور نکنید. ولی موتمن دست کمی از گری ندارد و حتی مهدی احمدی از خوآکین فونیکس بهتر است. سلیقه است دیگر!

Cutie and the Boxer (2013) یک مستند در لیست بهترین فیلم های عاشقانه

خب حالا نوبت به معرفی عاشقانه ترین فیلم مستند رسیده است. فیلم Cutie and the Boxer روایتگر داستان عاشقانه‌ی زندگی نقاش و مجسمه ساز معروف ژاپنی”یوشیو شیناهارا” است. نگران نباشید. این فیلم با این که یک فیلم مستند است، یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینماست. فیلمی که در آن هیجان و اندیشه و عشق و فلسفه در گذار 40 سال زندگی مشترک به تصویر کشیده می‌شود.

Silver Linings Playbook (2012)

بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم رمانتیک و عاشقانه “دفترچه امیدبخش” به نویسندگی و کارگردانی دیوید او. راسل با اساس رمانی به همین نام به قلم متیو کوئیک ساخته شده است. زوج ستاره‌ای حاضر در این فیلم عاشقانه. بردلی کوپر و جنیفر لارنس هستند. البته حضور ستاره‌ی بی‌چون‌و‌چرای دنیای بازیگری یعنی رابرت دنیرو در این فیلم نیز، به جذابیت‌های آن افزوده است. اگر چه فیلم دفترچه‌ امیدبخش یکی از بهترین فیلم های رمانتیک جهان است، اما برای دیدن صحنه‎‌ی بوسیدن دو کاراکتر اصلی، باید تا پایان فیلم صبر کنید!

Flandres‎ (2006)

فیلم فرانسوی فلاندر به کارگردانی برونو دومو یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه‌ی نخل طلایی کن بود. فیلمی که با بازی فوق‌العاده‌ی آدلاید لرو  یکی از بهترین فیلم‌ های عاشقانه را بر روی پرده‌ی نقره‌ای به تصویر درآورده است.  

The Story of Adele H (1975)

عشق مریض و جنون آمیز آدل، دختر ویکتور هوگو به یک افسر نظامی، سوژه‌ای این فیلم بیوگرافی رمانتیک است. نام فیلم دیگری از فرانسوا تروفو در لیست بهترین فیلم های عاشقانه جهان با بازی ایزابل آجانی، نشان از اهمیت ویژه‌ای این کارگردان موج نوی فرانسه در تاریخ سینما دارد. این را گفتم که با انتظارات معمول ماچ و بوسه‌های هیجانی در فیلم‌های رمانتیک به تماشای این فیلم ننشینید. فیلم‌های تروفو هر کدام یک کلاس درس سینمایی است.

(1979) 10 فیلم نایایب لیست بهترین فیلم های عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم 10 یک فیلم کمدی رمانتیک به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی بلیک ادواردز و بازی دادلی مور، جولی اندروز، دی والاس و رابرت وبر است. اگر به دنبال یک کش‌مکش عاشقانه و تماشای بوسه‌های دلچسب هستید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

One Day (2011)

فیلم سینمایی “یک روز” یک فیلم مجارستانی به کارگردانی لون اسچرفینگ است. یک قرار ثابت عاشقانه در روز 15 ژوئیه، از میان تقویم سال‌ها می‌گذرد و ماجرای عاشقانه‌ای دکستر و ام را روایت می‌کند. اولین روز مراسم جشن فارغ‌التحصیلی آن‌هاست در سال 1988 و بیست و پنج سال بعد، هنوز آن دو گرم حرارت عشق آتشین خود هستند..

Breakfast at Tiffany’s (1958)

فیلم “صبحانه در تیفانی” داستان دو همسایه که عاشق هم می‌شوند را روایت می‌کند. آدری هپبورن بار دیگر در یکی از بهترین فیلم های کلاسیک عاشقانه، دلربایی می‌کند.

P. S. I love you (2007)

بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم سینمایی “پی‌نوشت: دوستت دارم!” به کارگردانی ریچارد لاگراونیس یک فیلم رمانتیک محصول کشور چک است که داستان زنی را روایت می‌کند که پس از مرگ همسرش، متوجه پیام‌هایی می‌شود که برایش به جا گذاشته است. یادآوری این نکته ضروری است که اگر احساساتی هستید، حتما هنگام تماشای فیلم یک جعبه‌ی دستمال کاغذی کنار خود بگذارید. زیرا شما هم سوگوار می‌شوید و احتمالا در نصف لحظات فیلم اشک بریزید.

Tess (1979)

بهترین فیلمهای عاشقانه

فیلم رمانتیک “تس” بر اساس رمان توماس هاردی ساخته شده است. فیلمی به کارگردانی رومن پولانسکی و بازی ناستاسیا کینسکی و پیتر فرث که بدون شک از بهترین‌ فیلم های عاشقانه سینمای جهان است. اما داستان جالبی که در مورد این فیلم وجود دارد، گفته‌های پولانسکی در مورد انگیزه‌اش برای ساخت فیلم است است. پلانسکی می‌گوید:

رمان «تس از خانواده دوربرویل» را ابتدا همسرم (شارون تیت) مدت کوتاهی پیش از به قتل رسیدنش به من معرفی کرده بود. همین انگیزه‌ای اصلی من برای ساخت فیلم است بود.

(beauty and the beast (2017 یکی از بهترین فیلم های عاشقانه به یادماندنی

چه کسی است که انیمیشن “دیو و دلبر” را نداده باشد؟ فکر کنم هیچ کس. اما ما در این مطلب قرار است به معرفی بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما بپردازیم و انیمیشن‌های وابسته به این ژانر در مطلب دیگری معرفی خواهند شد. پس اجازه دهید هوشمندی کمپانی دیزنی را تحسین کنیم که ‌پس از موفقیت انیمیشن “دیو و دلبر”، این‌بار از این قصه‌ی کلاسیک فیلم سینمایی ساخته‌اند که نمی‌توان در لیست بهترین فیلم های عاشقانه نام آن را از قلم انداخت.

Notting Hill (1999)

بهترین فیلمهای عاشقانه

فیلم “ناتینگ هیل ” به کارگردانی راجر میشل با بازی جولیا رابرتس و هیو گرانت یکی دیگر از فیلم‌‌هایی است که در معرفی لیست بهترین فیلم های عاشقانه جایگاه خود را یافته است. داستان زندگی یک کتاب‌‌فروش ساده پس از ملاقات با مشهورترین ستاره‌ی جهان، زیرورو می‌شود.

The Lobster (2015)

فیلم “خرچنگ” به کارگردانی بورگس لانتیموس، یک فیلم رمانتیک نیست. در این فیلم هیچ صحنه‌ای از عشق‌بازی نمی‌بینید. اما اگر به دنبال اندیشیدن در باب عشق هستید، تماشای فیلم خرچنگ را در اولویت بگذارید. حواستان باشد، لانتیموس خوب بلد است مغز شما را منفجر کند.

About Time (2013) یکی از بهترین فیلم های عاشقانه

بهترین فیلم های خارجی عاشقانه

فیلم “درباره‌ زمان” قصه‌ی پسری است که در ۲۱ سالگی می‌فهمد که در خانواده‌ای آن‌ها مردها امکان سفر در زمان را دارند! نه. اشتباه نکنید. این یک فیلم علمی و تخیلی نیست. زیرا تیم شخصیت اصلی این فیلم از توانایی عجیب و غریبش تنها در جهت دست‌یافتن به عشقش استفاده می‌کند. البته قوانین سفر در زمان، دردسرهای بزرگی برایش درست می‌کند و گاهی باید دست به انتخاب‌های مهمی بزند. فیلم About Time. یکی از بهترین فیلم های عاشقانه است.

Brokeback Mountain (2005)

فیلم “کوهستان بروکبک ” به کارگردانی آنگ لی و بازی فوق‌العاده‌ای حیث لجر، فیلمی به یادماندنی شده. فیلم عاشقانه “کوهستان بروکبک” بر اساس رمانی به همین نام به قلم انی پرو ساخته شده که داستان تراژیک دو مرد همجنس باز را به تصویر می‌کشد. سوژه‌ای که بعد از آن بارها و به اشکال مختلف بر روی پرده‌ی نقره‌ای سینما به نمایش درآمد.

Oasis (2002)

فیلم “اوئیسیز” به کارگردانی لی چانگ دانگ شاید عجیب‌ترین فیلم عاشقانه حاضر در این لیست باشد. فیلمی که روایت عاشقانه‌ای مردی با معلولیت ذهنی را به تصویر کشیده که عاشق زنی می‌شود که به فلج مغزی مبتلاست. یک فیلم تلخ رئالیستی که شاید هر کسی حوصله‌ی تماشای آن را نداشته باشد. اما برخی مخاطبان خاص سینما (مثل خودم) شیفته‌ی این فیلم رمانتیک خواهند شد.

What Women Want (2000)

بهترین فیلم های خارجی عاشقانه

فیلم “آنچه زنان می‌خواهند” به کارگردانی نانسی مایرز با الهام از کمدی‌های کلاسیک سینمای جهان، یکی از بهترین فیلم های رمانتیک جهان را در کارنامه هنری‌اش به ثبت رسانده است.

My love (2021) جدیدترین منتخب بهترین فیلم های عاشقانه

بهترين فيلم هاي عاشقانه

فیلم «عشق من» که به تازگی در کشور چین اکران شده، با فروش ۶۵ میلیون دلاری‌اش، انتظار می‌رود رکورد‌های باکس آفیس سینمای چین را جابجا کند. یک فیلم عاشقانه با بازی بازیگران تایوانی گرگ هسو و ژانگ رونان به کارگردانی هان تیان که تا به اینجا خیلی فراتر از انتظارات پیش رفته! این تنها فیلم حاضر در لیست بهترین فیلم های عاشقانه است که هنوز امکان دانلود و تماشای آن وجود ندارد. اندکی صبور باشید.

مطالب بیشتر بخون…

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آرش گفت:

    کار فرهنگی و زیبای شما جای قدردانی دارد بسیار ممنون بابت همه زحمتهایی که کشیدید

  2. متین گفت:

    درباره مطلبی که گفته شد همجنسگرا درست است ،نه همجنسباز

  3. مهتا گفت:

    سپاس از لیست کامل و جذابتون،موفق باشید

مشاهده بیشتر