0

100 عنوان لیست شده از بهترین فیلم های کمدی تاریخ..!

100 عنوان لیست شده از بهترین فیلم های کمدی تاریخ..!

حتما شنیده‌اید که می‌گویند “خنده بر هر درد بی‌رمان دواست”.بله. این روزها که دردها و رنج‌های بسیاری دنیای ما را احاطه کرده، همه‌ی ما به دنبال بهانه‌ای برای خندیدن هستیم و چه بهانه‌ای بهترین از دیدن بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما؟ خنداندن مخاطب کار سختی است. البته می‌تواند کار آسانی هم باشد. همیشه شوخی‌ها روی یک مرز باریک قدم برمی‌دارند. گاهی ممکن است این شوخی ها لوس و بی‌نمک شوند ولی اگر در جای درست و موقعیت درست قرار بگیرند، بهترین عملکرد را دارند. ما در این لیست سعی کرده‌ایم از معرفی فیلم‌های به اصطلاح سخیف که فقط با هدف خنداندن مخاطبان‌شان به هر قیمتی که شده، ساخته می‎شوند پرهیز کنیم. در عوض بهترین فیلم های خنده دار و طنز که علاوه بر خنداندن شما، لذت تماشای یک اثر سینمایی فاخر را به شما ارائه می‌دهند در این لیست معرفی شده‌اند.

معرفی بهترین فیلم های کمدی تاریخ

لازم به ذکر است که این لیست بدون هیچ ترتیب و اولیتی تنظیم شده است. این لیست، از کمدی‌های کلاسیک تا به روزترین فیلم ها خنده دار جهان را در خود جای داده است.پس دیگر بهانه جویی را کنار بگذارید و هر شب غم عالم روی سرتان آوار شد، به این لیست سری بزنید و یک فیلم را انتخاب کرده، دانلود کنید و به تماشای آن بنشینید. من تضمین می‌کنم که این کار حالتان را عوض می‌کند. پس دیگر بهانه‌جویی را کنار بگذارید و خودتان را آماده کنید که خنده به سراغتان آمده. کافی است در را به رویش باز کنید و خنده را میهمان لب‌هایتان کنید. من با بررسی چندین لیست ارائه شده از بهترین سایت‌ها و نشریه‌های سینمایی جهان، سعی کرده‌ام تا 100 عنوان از بهترین فیلم های کمدی جهان را به شما معرفی کنم. اگه فیلم کمدی محبوب‌تون توی این لیست از قلم افتاده، حتما اسم فیلم را در نظرات بنویسید تا لیست معرفی شده از بهترین فیلم های طنز ، محددا بررسی شود.


Meet the Parents (2000)

اولین ملاقات با والدین کسی که به عنوان شریک زندگی‌تان انتخابش کرده‌اید، مطمئناً استرس زا و نگران کننده خواهد بود. اما گرگ فاکر با بازی بن استیلر، نگرانی‌اش دوچندان می‌شود. چرا که معلوم می‌شود پدر زن احتمالی او با بازی رابرت دنیرو، یک مأمور سابق CIA با ماهیتی مشکوک است و یک دستگاه دروغ سنج در اختیار دارد. در طول فیلم “ملاقات با خانواده” یک آشنایی پرحادثه و خنده‌دار را خواهید دید. فیلم Meet the Parents به کارگدانی جی روچ و بازی متفاوت دنیرو که معمولا در نقش‌های جدی ظاهر می‌شود، یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ را ساخته است.

Mean Girls (2004)

می‌خواهید با بدجنس‌های دخترانه آشنا شوید؟ فیلم مارک واترز به شکلی طنزآمیز داستان دختری به نام کدی با بازی لیندسی لوهان را روایت می‌کند که از تحصیل در خانه‌ی پدر و مادرش در آفریقا، به یک دبیرستان آمریکایی نقل مکان کرده است. او خیلی زود به عضویت در گروه دخترانه‌ی پلاستیک‌ها در می‌آید و با بدجنسی‌هایشان لحظاتی واقعا خنده‌دار را برایتان رقم می‌زند. فیلم‌نامه‌ی قدرتمند فیلم “دختران بدجنس”  توسط تینا فی نوشته شده است که در آن همدلی، دوستی و همچنین دوز سنگینی از بدجنسی دخترانه را به نمایش می‌گذارد. فیلم Mean Girls یکی از بهترین فیلم های کمدی است که حسابی شما را به خنده می‌اندازد.  

 Pulp Fiction (1994) / از بهترین فیلم های کمدی

خب اکثر شما فیلم Pulp Fiction را دیده‌اید و احتمالا می‌پرسید که آیا این یک فیلم کمدی است؟ بله. فیلم “داستان عامه پسند” که یکی از شاهکارهای به یادماندنی کوئنتین تارانتینو است، یک کمدی سیاه است. در دل شخصیت‌های ترسناک و سناریوهای خشونت آمیز این فیلم، شیطنت‌های طنزآمیز تارانتینو را به وضوح می‌توان دید. برگرهای مورد علاقه‌ی جان تراولتا و ساموئل جکسون و این که یکی از آنها از خوردن گوشت خوک امتناع می‌کند، نمونه‌ای از شوخی‌های خنده‌دار این فیلم است. اما جکسون ثابت می‌کند که استاد شوخ طبعی در پای چوبه‌ی دار است. فیلم پالپ فیکشن یکی از بهترین فیلم های کمدی اکشن تاریخ سینماست.

Hot Fuzz (2007)

ادگار رایت بعد از فیلم “Shaun of the Dead” سراغ یک جدال بزرگتر می‌رود. فیلم کمدی “پلیس خفن” داستان یک پلیس بزرگ در یک شهر کوچک را روایت می‌کند. فیلمی با کش مکش‌های دقیق پلیسی و تعلیق‌های جا افتاده و درست، با حضور بازیگرانی همچون سیمون پگ ، نیک فراست و مارتین فریمن که یکی از بهترین فیلم های کمدی اکشن سینمای هالیوود به حساب می‌آید.

Safety Last! (1923) / از بهترین فیلم های کمدی کلاسیک

هارولد لوید که پیش از این در مطلب جامعی به معرفی او پرداخته‌ایم، قرار است با یک همسایه‌ی عجیب سر و کله بزند. یک کمدی اسلپ استیک که در آن لوید برای خندان شما حرکات آتروباتیک می‌زند و با سعود به بلندای یک آسمان خراش که فروشگاه شناخته‌ شده‌ایست، خودش را به دردسر می‌اندازد. فیلم ” ایمنی آخر از همه” یکی از بهترین فیلم های کمدی کلاسیک تاریخ سینماست. شاید اگر کبوترهای مزاحم و آن ساعت بزرگ و زیبا نبود، موقعیت‌های کمدی این فیلم، چندان که باید و شاید خنده‌دار نمی‌شد. اما این هوشمندی فرد سی نیومیر کارگردان این فیلم است که با استفاده‌ی هوشمندانه از چشم انداز این ساعت بزرگ هم باعث ایجاد هیجان  و سرگیجه در مخاطب می‌شود و هم پرداخت بهتری در موقعیت‌های کمدی دارد.

The Graduate (1967)

فیلم کمدی “فارغ التحصیل” یکی از پرفروش‌ترین فیلم های خنده دار تاریخ سینماست و شاید اگر تورم را هم به حساب بیاوریم، از جایگاه بیستمین فیلم پرفروش هالیوود به رتبه‌های تک رقمی جدول فروش سعود کند. اما چه شد که این درام ساده و صمیمی تا این اندازه توجه عموم مردم را به خود جلب کرد؟ جواب خیلی ساده است. فیلم The Graduate با به تصویر کشیدن کسالت بورژوایی، توانست در زمان خود یعنی اواخر دهه‌ی 60، دغدغه‌های روز جامعه‌ی آمریکایی را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد. فیلم فارغ‌التحصیل به کارگردانی مایک نیکولز و بازی فوق‌العاده‌ی داستین هافمن، یکی از بهترین فیلم‌ های خنده دار تاریخ است.

Local Hero (1983)

پیتر ریگرت در فیلم “قهرمان محلی” نقش وکیلی را بازی می‌کند که برای یک ماموریت ساده از سوی یک شرکت نفتی آمریکایی، سرا از دهکده‌ی ماهیگیری در اسکاتلند در می‌آورد. اما انگار این دهکده با طبیعت بی‌نظیرش، او را طلسم می‌کند. حالا او باید از دلارها دل بکند و یک بیلاخ به سمت شرکت بزرگ نفتی حواله کند! فیلم Local Hero به کارگردانی بیل فورسایت، با داستان جذابش شاید بهترین فیلم طنز دهه‌ی 80 میلادی باشد.

The Philadelphia Story (1940)

یک فیلم کمدی عاشقانه‌ که مانند شامپاین برق می‌زند. فیلم “داستان فیلادلفیا” به کارگردانی گئورگ کوکر، یکی از بهترین فیلم های خنده دار کلاسیک تاریخ سینماست. کدام یک از سه مرد عاشق پیشه، قلب وارث یخی کاتارین هپبورن را در آستانه‌ی عروسی‌اش بدست خواهد آورد؟ همسر سابق میلیونرش با بازی کری گرانت، خبرنگار جاسوسی با بازی جیمز استوارت یا نامزد تاجر کسل کننده‌اش جان هوارد؟ این فیلم همچنین در لیست بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما نیز قرار دارد.

Harold and Maude (1971)

فیلم “هارولد و ماد” یکی از عجیب‌ترین انتخاب‌های حاضر در لیست بهترین فیلم ها کمدی جهان است. چرا؟ چون روایتگر داستانی است که با فاجعه‌ی هولوکاست پیوند دارد. آیا واقعاً فیلمی که به موضوع یک نسل کشی تاریخی پرداخته، می‌تواند کمدی باشد؟ واقعیت این است که تنها نبوغ کارگردانی مثل هال اشبی می‌تواند یک فیلم کمدی در مورد هولوکاست خلق کند. پسر نوجوانی که به جان بازمانده‌ی 79 ساله اردوگاه افتاده است. شاید نگاه طنزآمیز فیلم Harold and Maude در همین دیالوگ ماد خلاصه شود که می‌گوید ” هارولد، همه حق دارند از خود الاغ بسازند.”

Palm Springs (2020)

یک فیلم کمدی عاشقانه با الهام از فیلم معروف ” روز گراندهاگ” در مورد فرار از تکرار زندگی روزمره. فیلم “پالم استرینگ” به کارگردانی مکس بارباکو و به لطف شیمی آسیب‌پذیر و قابل باور بین اندی سامبرگ و کریستین میلیوتی، یک فیلم خنده دار در مورد گیر افتادن در یک حلقه‌ی زمانی است. بهترین فیلم کمدی سال 2020 با تم رمانتیک از آن دست فیلم‌هایی است که در تمام طول تماشایش، خنده روی لب‌هایتان جا خوش می‌کند. 

Booksmart (2019)

امی با بازی “کیتلین دور” و مولی با بازی “بین فلدشتاین” دو دانش‌آموز دبیرستانی در آستانه‌ی رسیدن به بزرگ‌ترین آرزوهای خود در لیگ پیچک هستند. اما در روز فارغ التحصیلی، آن‌ها یک واقعیت بی‌رحمانه را کشف می‌کنند. زندگی تنها در کتاب‌های درسی آن‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه سکس و پارتی‌های دانش‌آموزی نیز بخشی از زندگی‌اند. آن‌ها می‌فهمند که تنها نخبه‌های درسی راهی دانشگاه نمی‌شوند و همکلاسی‌های خنک آن‌ها نیز در همان دانشگاه‌هایی که آرزوی حضور در آن را دارند، تحصیل می‌کنند. فیلم “بوک اسمارت” اولین فیلم کمدی که اولیویا وایلد کارگردانی کرده است، کاری می‌کند که با صدای بلند قهقه بزنید.

There’s Something About Mary (1998)

فیلم ” آنجا چیزی درباره‌ی ماری است” ” به کارگردانی مشترک بابی فارلی و پیتر فارلی و بازی ستارگانی همچون کامرون دیاز ، بن استیلر و مت دیلون و موسیقی جاناتان ریچمن یک ترکیب فوق‌آلعاده را می‌سازد. برادران فارلی بیشتر به خاطر ساخت فیلم کمدی “خانه حیوانات” شناخته شده‌اند، پس از 20 سال دوباره سراغ همان شوخی‌های قدیمی‌شان رفته‌اند و یکی از بهترین فیلم ها خنده دار تاریخ سینما را به تصویر کشیده‌اند.

The Gold Rush (1925)

ویژگی‌های منحصر به فرد چارلی چاپلین در سینمای کمدی، فیلم‌های او را به برترین کمدی های تاریخ سینما تبدیل کرده است. فیلمی که با گذشت یک قرن، هنوز زنده و تماشایی است و هنوز مخاطبانش را غرق در خنده می‌کند. فیلم “جویندگان طلا” یکی از بارزترین فیلم های کلاسیک کمدی است که در آن چاپلین و مک سوین، نقش ولگردهای خیابانی را بازی می‌کنند که برای رفع گرسنگی‌شان به جستجوی طلا می‌اندیشند.

The Mask (1994) / از بهترین فیلم های کمدی

فیلم “ماسک” را همه دیده‌اند. اگر چهره‌ی سبز و فانتزی ماسک را به یاد نمی‌آورید، باید به حافظه‌تان شک کنید. چرا که این فیلم بارها از شبکه‌های مختلف تلوزیونی پخش شده است. فیلمی کمدی و فانتزی به کارگردانی جک راسل که یکی از ماندگارترین شخصیت‌های کمدی تاریخ سینما را خلق می‌کند. پشت نقاب سبز رنگ و درون کت زرد رنگ ماسک، استاد مسلم نقش‌های کمدی یعنی جیم کری قرار دارد. حضور کامرون دیاز و پیتر ریگرت هم از دیگر جذابیت‌های فیلم است. پکیج طلایی که حاصل آن چیزی نیست جز بهترین فیلم فانتزی خنده دار جهان.

Popstar: Never Stop Never Stopping (2016)

“ستاره های پاپ هرگز متوقف نمی‌شوند” فیلم کمدی  به کارگردانی مشترک آکیوا شفر و جورما تاکونه و بازی ستارگانی همچون اندی سامبرگ، جروما تاکونه و آکیواسچفر در قالبی کمدی به روایت ستارگان موسیقی پاپ می‌پردازد. همه چیز در این فیلم خنده دار است. از داستان و روایت گرفته تا تک تک اجزای تشکیل دهنده‌ی فیلم. اگر به دنبال یک فیلم شاد و موزیکال هستید، سراغ پاپ استارها بروید که با سرعتی طوفانی در حرکت به سمت قله های افتخارند.

 School of Rock (2003)

“ریچارد لینکلتر” برای علاقه‎مندان به سینما نام آشنایی است. کارگردان سه گانه‌ی Befor که هر یک از فیلم‌هایش یک هویت مستقل سینمایی را دنبال می‌کند. در فیلم ” مدرسه راک” جک بلک نقش نوازنده‌ای مبارز را بازی می‌کند که به عنوان معلم جایگزین وارد مدرسه راک می‌شود. هر توضیح اضافه‌ای از جذابیت تماشای این فیلم کم می‌کند. پس تنها توصیه‌ام به شما این است که تماشای ” School of Rock” را از دست ندهید. چرا که در لیست بهترین فیلم ها کمدی تاریخ سینما، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

Waiting for Guffman (1996)

کریستوفر گست که هم کارگردان فیلم است و هم نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند، در نقش مأمور نیگن تافلن فوق‌العاده ظاهر می‌‌شود. بازیگران اعضای یک جامعه‌ی دراماتیک آماتور در یک شهر کوچک ، امید خود را به دیدار یک منتقد بزرگ بسته‌اند. نیگن در جایی از فیلم می‌گوید ” مردم می‌گن تو حتماً دلقک کلاس بودی و من می‌گم نه!  من فقط کنار دلقک کلاس نشستم و اون رو زیر نظر داشتم.” من هم می‌گویم دلقک‌های حاظر در فیلم Waiting for Guffman را زیر نظر بگیرد. چرا که می‌توانند به اندازه‌ی 10 تا فیلم کمدی شما را بخندانند. Waiting for Guffman یکی از برترین فیلم های کمدی تاریخ سینماست.

The Big Sick (2017)

کمدی های مدرن زیادی وجود ندارند که بتوانند با 11 سپتامبر شوخی کنند. کمدی‌های کمتری نیز وجود دارد که بتوانند یک شوک عاشقانه به دور از کلیشه‌ها را ارائه کنند. اما فیلم کمدی “بیماری بزرگ” فرهنگ آمریکایی-پاکستانی را به نمایش می‌گذارد. فیلمی که بر اساس زندگی واقعی کمدین پاکستانی کمیل نانجیانی و همسرش امیلی گوردون به تصویر درآمده است. اگر شما هم دغدغه‌ی ازدواج سنتی را دارید، اگر پدر و مادر شما هم انتظار دارند که با همسری که مورد تائید خودشان است ازدواج کنید، تماشای این فیلم کمدی می‌تواند به شما جرات این را بدهد که در مقابل خواسته‌ی آن‌ها سرخم نکنید. استند آپ کمدی هنوز هم در باور برخی از پدر و مادرهای ما جهان سومی‌ها شغل به حساب نمی‌آید. این‌ها همه دغدغه‌هایی از جنس زندگی واقعی و ملموس نانجیانی است که فیلم The Big Sick را به یکی از بهترین فیلم های طنز جهان تبدیل کرده است.

Sullivan’s Travels (1941)

“سفرهای سالیوان” شاید امروزه بیشتر به عنوان فیلمی شناخته شود که الهام بخش فیلم‌های کمدی بسیاری شده است. شوخ طبعی و هوشمندی کارگردانی همچون پرستون استورجس این فیلم را نه تنها به یکی از برترین فیلم های کمدی هالیوود، بلکه به یک نمونه‌ی طنز سیاسی تبدیل کرده است که با گذشت سال‌ها از زمان پخشش، همچنان مورد ستایش است. این فیلم دوباره به هالیوود یادآوری می‌کند که چرا ژانر کمدی در سینما مهم است.

Old School (2003)

تاد فیلیپس یکی از بهترین کارگردان‌های سینمای کمدی هالیوود است. فیلم ” مدرسه قدیمی” دوباره نوعی کمدی با نام Frat Pack را بازآفرینی می‌کند. فیلم‌های کمدی منصوب به Frat Pack یا “دسته برادران” به فیلم‌هایی گفته می‌شود که از اواخر دهه‌ی 90 پرفروش‌ترین فیلم‌های کمدی هالیوود بوده‌اند. حضور بازیگرانی همچون بن استیلر، جک بلک، اوون ویلسون، لوک ویلسون، ویل فرل، وینس وان و استیو کارل این دار و دسته‌ی عجیب را ساخته‌ است که اولین بار رسانه‌ی  یواس‌ای تودی در سال 2004 این نامگذاری را روی آن‌ها انجام داد.  فیلم “Old School”  داستان آدم‌های بزرگسالی را روایت می‌کند که خانه‌ای نزدیک پردیس دانشگاه می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند به روال کودکی‌هایشان برادری خود را ثابت کنند.

Slap Shot (1977)

پاول نیومن همیشه خوش‌تیپ در فیلم کمدی “ضربه محکم”، بد پوش‌ترین نقش زندگی حرفه‌ای خود را بازی می‌کند. او در این فیلم نقش مربی سابق تیم هاکی روی یخ در لیگ پایین را بازی می‌کند. فیلم Slap Shot به کارگردانی “جورج روی هیل” در زمان انتشارش بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و از آن پس، فیلم‌های او طرفداران زیادی پیدا کرد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های کمدی ورزشی است که تماشای آن برای هر بیننده‌ای لذت بخش خواهد بود.

The Return of the Pink Panther (1975)

پلنگ صورتی را که به یاد دارید؟ همان موجود صورتی رنگی که در انیمیشن‌های سریالی با موزیک فوق‌العاده‌اش در خاطرات کودکی ما نقش پر رنگی داشت. حالا بلیک ادواردز با حضور بازیگرانی همچون کریستوفر پلامر و پیتر سلرز، فیلم خنده داری با نام “بازگشت پلنگ صورتی” را ساخته است. البته که در این فیلم کمدی کارآگاهی خبری از موجود صورتی رنگ نیست، اما اگر با از تماشای انیمیشن پلنگ صورتی لذت برده‌اید، بدانید که همان تم و همان فضا این بار در مدیوم سینما به روی پرده رفته است. فیلم بازگشت پلنگ صورتی اگر چه انتقاداتی را به همراه داشت، اما بدون شک یکی از بهترین فیلم های طنز دهه‌ی 70 است.

This Is the End (2013)

زوج طلایی این سال های سینمای کمدی هالیوود یعنی ست روگن و اوان گلدبرگ یکی از بهترین فیلم های کمدی را در فضای آخرالزمانی به تصویر کشیده‌اند.  فیلم “ این آخرشه” که با نام  “پایان کار اینجاست” هم به زبان فارسی شناخته می‎شود یکی از شاهکارهای کمدی سال‌های اخیر سینمای هالیوود است. اگر از طرفداران فیلم های آخرالزمانی هستید، این فیلم را ببینید. شاید کمی از ترس‌تان از روزی که دنیا در حال فروپاشی است کم شود. روگن و گلدبرگ حتی در پایان دنیا هم دست از مسخره بازی هایشان برنمی‌دارند. 

Office Space (1999)

فیلم خنده دار “محیط اداری” به کارگردانی مایک جاج و با حضور ستارگانی همچون جنیفر آنیستون و رون لیوینگستون یک ترکیب فوق‌العاده از یک فیلم کمدی پر شور و حرارت را به وجود آورده است. فیلمی که تمامی لحظات خنده‌دار آن پیرامون یک محیط اداری می‌چرخد. رون لیوینگستون در نقش پیت گیبونز ، یک کارمند شرکتی کاملاً بی‌انگیزه و بی‌پروا است که به حساب خودش برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده تا در سریع‌ترین زمان ممکن ثروتمند شود. غافل از این‌که طرح‌های او بیشتر شبیه به جک است. اما پیشخدمت شرکت یعنی جنیفر آنیستون، تنها کسی است که تحت تاثیر او قرار می‌گیرد. فیلم Office Space یکی از فیلم های معرفی شده در لیست بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینماست.

The Great Dictator (1940) / از بهترین فیلم های کمدی

باز هم یک فیلم کمدی دیگر، از خداوندگار سینمای کمدی جهان، چارلی چاپلین. فیلم “دیکتاتور بزرگ” هجو شجاعانه‌ی چاپلین در سال 1940 است. زمانی که او آدولف هیتلر را به عنوان یک دیکتاتور مستبد به سخره می‌گیرد. یکی از صحنه‌های معروف این فیلم جایی است که چاپلین با یک کره‌ی عظیم‌الجثه می‌رقصد و البته مونولوگ پایانی فیلم که حماسه می‌آفریند و به آن‌چنان تاثیر گذار است که اکثر منتقدان فیلم “دیکتاتور بزرگ” را بهترین فیلم کمدی تاریخ سینما می‌دانند. به طور کلی این فیلم بیشتر قدرت کمدی را به عنوان یک ژانر سینمایی غنی به تصویر می‌کشد تا این‌که بخواهد با خنده‌های سرسری مخاطبش را سرگرم کند.

Ace Ventura, Pet Detective (1994)

فیلم کمدی “ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات” به کارگردانی تام شادیک و با بازی جیم کری، کورتنی کاکس و شان یانگ داستان دزدیده‌ شدن یک دلفین 500 پوندی را روایت می‌کند. البته Snowflake یک دلفین معمولی نیست، او طلسم تیم فوتبال آمریکایی “دلفین‌های میامی” است که در آستانه‌ی سوپر لیگ او را به سرقت می‌برند. حالا تنها کسی که می‌تواند با غرایض عجیب خود رد او را بگیرد کسی نیست جز ونتورا که جیم کری نقش آن را بازی می‌کند. یک کاراگاه معمولی و درجه‌ی دو که با پیراهن‌های هاوایی و بیش فعالی و حرکاتی که بیشتر به یک بچه‌ی شش ساله می‌خورد، می‌خواهد شانس قهرمانی را به تیم محبوبش بازگرداند. اکثر فیلم هایی که جیم کری در آن‌ها بازی می‌کند، جزو بهترین فیلم های خنده دار تاریخ سینماست. ولی این یکی واقعا معرکه است.

The Royal Tenenbaums (2001)

فیلم “خانواده اشرافی تننبام” دومین فیلم بلند کارنامه‌ی هنری وس اندرسون است. این فیلم کمدی داستان سه کودک نابغه را روایت می‌کند که شغل‌های مرده‌ی نیاکانشان را دنبال می‌کنند و حالا پدرشان در آستانه‌ی مرگ آنها را به نیویورک فراخوانده است. گوینت پالترو ، لوک ویلسون و بن استیلر نقش خواهر و برادرانی را بازی می‌کنند که در دنیای فیلم‌های اندرسون، شبیه به نقاشی‌های پاستلی به تصویر درآمده‌اند. فیلمنامه‌ی فیلم The Royal Tenenbaums  به قلم  الک بالدوین پر از شوخی‌های خنده‌دار است اما هنر اصلی او روایت شیرین و غم انگیز در مورد عشق و ناامیدی است که به فیلم خاصیت جادویی می‌بخشد. فیلم‌های روی اندرسون همیشه طرفداران خاص سینما را مجذوب خود کرده است و اگر نظر منتقدان را بخواهید، این فیلم در صدر لیست بهترین فیلم های کمدی جهان قرارا دارد.

Kingpin (1996)

برادران فارلی فیلم های بزرگی را خلق می‌کنند که سرشار از نبوغ کمدی است. این بار اما در فیلم “سردسته” سراغ یک استوره‌ی بولینگ رفته‌اند. آمیش با بازی “رندی کوئید” با موهای جو گندمی‌اش و مربی تلخ مزاج و یک دست او با بازی ” وودی هارلسون” در آستانه‌ی رفتن به مسابقات بین‌المللی بولینگ قهرمانی کشور، گیر صاحب‌خانه‌ی خل و چل خود که نقش آن را بیل مورفی بازی می‌کند می‌افتند. فیلم Kingpin یک کمدی گروتسک است که خشونت و خنده را در هم می‌آمیزد. شک به دلتان راه ندهید. این همان فیلمی است که هنگام تماشایش تازه می‌فهمید که روی زمین دراز شده و غلت زنان دارید از خنده روده‌ بر می‌‎شوید.

Best in Show (2000)

فیلم کمدی مستند “بهترین نمایش” به کارگردانی کریستوفر گست یک تصویر کاریکاتوری از پویی (سگ خانگی) را به تصویر می‌کشد که با این که به نظر سوژه‌ی اصلی فیلم است، اما در واقع پوششی است که کارگردان از آن استفاده می‌کند تا دغدغه‌های خودش را مطرح کند. از همجنسگرایان گرفته تا مردهای لاکوئیک و مفسران بزرگ که همه‌ی این‌ها در یک فضای بداهه به چالش کمدی گست دعوت شده‌اند. فیلم Best in Show شاید بهترین نمایش کریستوفر گست نباشد، اما قطعا یکی از بهترین فیلم های طنز جهان است.

Way Out West (1936)

حضور زوج کمدی و محبوب لورل و هاردی هر فیلم کمدی را به یکی از بهترین ها تبدیل می‌کند. فیلم  Way Out West سرشارر از شوخی‌های خنده‌دار است که ورای تضاد همیشگی لورل و هاردی، پر از سوژه‌های عجیب است. خری که در هوا آویزان می‌ماند، پیانوی بیچاره و انگشت شست هاردی که به عنوان فندک استفاده می‌شود، سوژه‌های سورئالیستی عجیبی را خلق می‌کنند. دیالوگ معروف این فیلم از زبان هاردی این است که “هر پرنده‌ای می‌تواند لانه بسازد ، اما همه نمی‌توانند تخم بگذارند.” من هم باید بگویم هر کمدینی می‌تواند شما را به خنده بیاندازد اما همه نمی‌توانند کاری کنند که از شدت خنده به مرز پارگی برسید. این فقط تخصص لورل و هاردی است.

The Hangover (2009)

The Hangover 2 (2011)

The Hangover 3 (2013)

شاید کمتر کسی فکر می‌کند خماری و یا نشئه‌گی چند دوست قدیمی بتواند سوژه‌ی یکی از پرفروش‌ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما شود. اما تاد فیلیپس با هوش استثنایی خود این سرگذشت را پیش بینی کرده بود. مجموعه فیلم‌های “هنگ اور” که در زبان فارسی با نام “خماری” شناخته می‌شود، داستان آخرین شب مجردی چهار دوست قدیمی را به تصویر می‎کشد که برای یک شب همه چیز را به باد فراموشی می‌سپارند و خودشان را غرق در الکل و راگ می‌کنند. به شکلی که فردایش هیچ کدام از آن‌ها تصوری ندارند که شب گذشته چه بر سرشان آمده است. بردلی کوپر، اد هلمس، راک گالیفیاناکیس و جاستین بارتا ستارگان این فیلم سینمایی هستند. در پی موفقیت چشم گیر فروش این فیلم کمدی در گیشه، تاد به فکر ساخت قسمت های دیگر این مجموعه افتاد. هر کدام از قسمت های این سه گانه در یکی از کلان شهرهای مهم جهان می‌گذرد که به نوعی معرف جاذبه‌های گردشگری آن‌ها نیز به حساب می‌آید. مجموعه فیلم های هنگ اور جزو پرفروش ترین فیلم های کمدی در سال های اخیر به حساب می‌آیند.

Mr Hulot’s Holiday (1953)

فیلم کمدی کلاسیک “تعطیلات موسیو اولو” به کارگردانی ژاک تاتی محصول کشور فرانسه است. وقتی که یک خوابگاه ساحلی تبدیل به زمین بازی دانشجویان کارشناسی ارشد می‌شود، موسیو هولو به عنوان یکی از بدشانس‌ترین آدم‌های روی زمین، تمام تلاش‌هایش برای خوش‌گذرانی به فاجعه تبدیل می‌شود. این فیلم برخلاف کمدی‌های دهه‌ی 50 که سریع و پر تنش‌اند، در فضایی آرام و ساکن روایت می‎شود. فیلم پر از دلتنگی آفتابی، اشتیاق تلخ و شیرین و فضای درهم تنیده‌ی غم و شادی است و همین ویژگی‌ها آن را به یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما تبدیل کرده است.

The Cable Guy (1996)

فیلم “مرد کابلی” به کارگردانی بن استیلر تمامی ویژگی‌های یک فیلم کمدی افسانه‌ای را داراست. مخصوصا که حضور جیم کری در این فیلم، به عنوان یک مرد کابلی که دچار جنون شده و به دنباله‌ی خود متیو برودریک را نیز در دنیای فانتزی خود غرق می‌کند. سفر عجیب و غریب این دو دوست قدیمی به یک رستوران قرون وسطایی، یک کمدی سیاه فوق‌العاده را خلق می‌کند. مخصوصا که توانایی‌های شگرف کری در بازیگری، این فیلم را به اوج جذابیت می‌رساند. انتظار نداشته باشید در هنگام تماشای این فیلم کمدی قهقه بزنید، چرا که یک کمدی سیاه است. اما بدون شک یکی از بهترین فیلم های کمدی سیاه تاریخ سینما.

Top Secret! (1984)

فیلم سینمایی “فوق سری” یکی از نمونه‌های موفق کمدی اکشن است که با کارگردانی جیم آبراهام و برادران زاکر به روی پرده رفته است. یک فیلم کمدی جاسوسی در فضای جنگ جهانی دوم که در آن وال کیلمر اولین نقش‌آفرینی سینمایی‌اش را به نمایش می‌گذارد. این فیلم از سبک‌های مختلف فیلم مانند موزیکال با بازی الویس پریسلی، فیلمهای جاسوسی دوران جنگ سرد و فیلم‌های جنگ جهانی دوم تقلید می‌کند. ژانر اصلی فیلم هجویه است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود در نوع پرداخت به کمدی، در لیست بهترین فیلمهای طنز تازیخ سینما قرار گرفته است.

The Death of Stalin (2017)

بهترین فیلم های کمدی سیاسی 3434

فیلم “مرگ استالین” هم نمونه‌ی دیگری از کمدی هجو است. این فیلم که به کارگردانی آرماندو پاناچی و بازی استیو بوسمی، سیمون راسل بیل، روپرت فرند، جفری تامبور، مایکل پالین، جیسون آیزاک به روی پرده رفته، روایت روزهای آخر دیکتاتور شوروی را دنبال می‌کند و اتفاقات پس از مرگ استالین و آشفتگی‌های رژیم شوروی را به تصویر می‌کشد. شاید در هنگام تماشای این فیلم آنقدر مشغول خنده باشید، که متوجه تلخی‌های آن نشوید. اما اگر بار دوم به تماشای فیلم The Death of Stalin بنشینید، متوجه خواهید شد که چقدر سیاه و تلخ است. فیلمی که شخصیت‌های آن را سیاست مداران شرور و زننده‌ای تشکیل می‌دهد که برای رسیدن به قدرت، دست به انجام هر کاری می‌زنند. بی جا نیست اگر بگوییم بهترین فیلم کمدی سیاه که در حال و هوای جنگ جهانی می‌گذرد، همین فیلم است.

Take the Money and Run (1969)

فیلم ” پول را بردار و فرار کن” اولین فیلم‌ وودی آلن است که خودش در آن نقش یک سارق بانک را بازی می‌کند. شاید این فیلم بتواند به شما آموزش بدهد که چگونه می‌توانید بانک بزنید! نکته‌ی اول این‌که اگر می‌خواهید از یک بانک سرقت کنید، باید بتوانید متصدی بانک را متقاعد کنید که یک دزد هستید. نکته‌ی دوم این‌که هیچ کس برای سرقت بانک لباسی به رنگ بژ نمی‌پوشد! بی انصافی است اگر این فیلم را در لیست بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما جای نگیرد، چرا که همین فیلم باعث می‌شود که وودی آلن به یکی از بزرگترین بازیگر کارگردان‌های کمدی قرن بیستم تبدیل شود. چهره‌ای که اکثر فیلم‌ هایش از بهترین کمدی های سینمای هالیوود است.

Pee-Wee’s Big Adventure (1985) از بهترین فیلم های خنده دار

فیلم “ماجراجویی بزرگ پی‌وی” به کارگردانی تیم برتون یک فیلم کمدی است که ماجراجویی‌های شخصیتی به نام پی‌وی را روایت می‌کند. پی‌وی در جستجوی دوچرخه دزدیده شده محبوبش، یک سواره نظام از شوخ طبعی، شگفتی و ترس ایجاد می‌کند و در انتها مثل یک قهرمان بی‌باک از مرز آمریکا عبور می‌کند. پل روبنس بعد از اینکه فیلم فرنکن‌وینی را دید، برتون را برای کارگردانی فیلمی سینمایی برگرفته از شخصیت مورد علاقه‌اش “پی‌وی هرمان” انتخاب کرد و نتیجه‌ی همکاری آن دو یکی از بهترین فیلمهای کمدی تاریخ سینما را به روی پرده برد.

Heaven Can Wait (1943)

 فیلم کمدی کلاسیک “بهشت می‌تواند صبر کند” به کارگردانی ارنست لوبی، پرتره‌ی طنزآمیز یک زن عاشق پیشه را روایت می‌کند که تمام معیارهای عاشقانه را به هم ریخته است. این نمایش معرکه از لوبی بیشتر یک جهنم را نشان می‌دهد. با ستون‌های مرمر و کاشی‌های براق که شیطان آن لائرد کرگر است. نگران نباشید. این شیطانی که از آن صحبت می‌کنم، قطعا شما را به خنده وادار می‌کند.

GoodFellas (1990) / از بهترین فیلم های کمدی

فیلم “رفقای خوب” شاهکار مارتین اسکورسیزی در لیست 100 فیلم برتر سایت IMDB در رتبه‌ی 17ام قرار دارد. فیلمی با حضور ستاره‌ی بازیگری هالیوود، یعنی رابرت دنیرو که شاید به نظرتان عجیب بیاید که چرا در لیست بهترین فیلم های کمدی از آن اسمی به میان آمده است. اما باور کنید که تقصیر از من نیست، بلکه کمدین‌های برتر جهان به این فیلم رأی به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما رای داده‌اند. یک فیلم کمدی گانگستری براساس کتابی به نام Wiseguy  که در اصطلاح عامیانه‌ به اعضای مافیا گفته می‌شود. نیکولاس پیلگی، گزارشگر جنایی نیویورک این کتاب را بر اساس زندگی واقعی هنری هیل، گانگستر سابق و خبررسان اف‌بی‌آی نوشته است و در نهایت اسکورسیزی آن را بر روی پرده‌ی نقره‌ای سینما به تصویر می‌کشد.

Bananas (1971)

فیلم “موزها” اثر وودی آلن و بازی خودش، لوئیز لاسر و کارلوس مونتالبان دومین فیلم بلند سینمایی وودی آلن است. در این فیلم وودی آلن نقش یک مرد نیویورکی بی‌چاره‌ای را بازی می‌کند که بعد از بهم زدن با دوست‌دختر سابقش که فعال حقوقی است، به یک کشور کوچک آمریکای لاتین سفر کرده و درگیر ماجراهایی با شورشیان آنجا می‌شود. پسر تنبلی که به عنوان رهبر انقلاب آمریکای جنوبی دست به کار می شود و جنگ چریکی راه می‌اندازد، به قدری دیوانه است که 1000 ساندویچ پنیر کبابی سفارش می‌دهد. در این فیلم می‌توانید نگاه انتقادی وودی آلن به فساد قدرت و نقش رسانه‌ها را تماشا کنید و مثل همیشه کلی بخندید. فیلم موزها که در زبان فارسی با نام “انقلابی قلابی” هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین فیلم های کمدی وودی آلن است.

 Wayne’s World (1992)

فیلم کمدی “جهان وین” به کارگردانی پنلوپه اسفیریس یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی متال است که می‌خواهند ساعاتی را به تماشای یک فیلم کمدی بنشینند. این فیلم با بازی بازیگران میک مایرز، دانا کاروی شخصیت‌های دوست داشتنی و سر راستی را به نمایش می‌گذارد که تنها می‌توان به آن‌ها خندید. تضاد عجیب فضای رعب آور موزیسین‌های متال و خنگی و احمقی دو شخصیت اسفیریس، یک کمدی ناب را خلق کرده است.

A Fish Called Wanda (1988)

فیلم “ماهی‌ای به نام وندا” به کارگردانی چارلز کریچتون، شاید بهترین فیلم کمدی انگلیسی در دوران تاسیس  گروه کمدی مونتی پایتون به سرپرستی جان کلیز باشد. کلیز سرسختانه به دنبال خلق یک کمدی جدید و مبتنی بر فضای پوچ انگیس بود و در نتیجه کریچتون 78 ساله را برای کارگردانی این فیلم کمدی جنایی انتخاب کرد و اتفاقا نتیجه هم گرفت. فیلم A Fish Called Wanda یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینماست که در آن شوخی‌های کلامی و دیالوگ‌های خنده‌دارش به شدت به دل می‌نشیند.

Midnight Run (1988)

فیلم “گریز نیمه‌شب” به کارگردانی مارتن برست و بازی رابرت دنیرو، چارلز گرودین، یافت کوتو، جان اشتون، دنیس فارینا، جو پانتولیانو، جک کهو، وندی فیلیپس، فیلیپ بیکر هال، تام مک‌کلیستر یک نمونه‌ی فوق‌العاده از فیلم های کمدی پلیسی است. فیلمی که به نظر می‌رسد با گذشت زمان شهرت آن بیشتر و بیشتر می‌شود.  این فیلم داستان شخصی به نام جک والش، پلیس سابق شیکاگو را روایت می‌کند که حالا به عنوان جایزه بگیر برای ادی مسکان کار می‌کند و مأموریت می‌یابد تا حسابداری به نام جاناتان دوک مردوکاس را بیابد.باید این فیلم را ببینید تا بفهمید چرا نام آن در لیست بهترین فیلم های کمدی قرار گرفته است. فیلمی با فیلمنامه‌ی بی‌نقص، کارگردانی درست و بازی‌های درخشان که موقعیت‌های کمدی بی‌نظیری را خلق می‌کند.

Clueless (1995)

فیلم کمدی “بی سرنخ” به کارگردانی “ایمی هکرلینگ”  و با حضور بازیگرانی همچون “آلیسیا سیلورستون” و “بریتانی مورفی” یکی از بهترین فیلم های خنده دار است که داستان دختری را روایت می‌کند که وسواس زیادی برای خرید لباس دارد. فیلم Clueless اگرچه یک فیلم کالج استوری به حساب می‌آید، اما قابلیت‌های ویژه‌ی آن در پرداخت به کمدی، آن را در لیست بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما جای داده است.

Arsenic and Old Lace (1944)

بهترین فیلم های کمدی تاریخ جهان 232323

فیلم ” آرسنیک و تور کهنه” یکفیلم کمدی سیاه آمریکایی به کارگردانی فرانک کاپرا و نویسندگی جولیوس جی. اپستاین و فیلیپ جی. اپستاین است که روایتی از داستان قتل‌های زنجیره‌ای را با شکل و ساختاری کمدی به تصویر می‌کشد. کری گرانت این بار در یک دردسر حسابی است چرا که او راز تاریک سرداب خانه‌ی خاله اش را کشف می‌کند. این فیلم شاید یک نمونه از بهترین فیلم ها کمدی و ترسناک تاریخ سینما باشد، که روی مرز باریکی بین ترس و خنده قدم برمی‌دارد و با فضای هیستریک و عجیب خود، مخاطبش را به خنده وامی‌دارد.

Mrs Doubtfire (1993)

بهترین فیلم های کمدی به یاد ماندنی 343434

 فیلم ” خانم داوت فایر” به کارگردانی کریس کلمبوس، یک فیلم کمدی خانوادگی است که سرشار از لحظاتی احمقانه و خنده‌دار است. در این فیلم رابین ویلیامز، سالی فیلد، پیرس برازنان، متیو لارنس به ایفای نقش پرداخته‌اند. شاید خنده‌دارترین نکته در مورد فیلم  Mrs Doubtfire (1993) بازی رابین ویلیامز در نقش یک پیرزن است که به همین خاطر این فیلم توانسته جایزه‌ی بهترین چهره‌پردازی آکادمی اسکار را از آن خود کند. رابین ویلیامز که به عنوان یک پدر نمی‌تواند ارتباط خوبی با فرزندانش برقرار کند، در ظاهر یک پیرزن که خانم داوت فایر نام دارد، توسط همسرش به عنوان پرستار بچه‌ها استخدام می‌شود. تصور کنید پدر شما در لباس یک پیرزن سعی کند با شما ارتباط نزدیکی برقرار کند، از این خنده‌دارتر داریم ؟

It Happened One Night (1934)

بهترین فیلم های کمدی تاریخ -9-0

یک فیلم دیگر به کارگردانی فرانک کاپرا که در لیست بهترین فیلم ها کمدی تاریخ سینما جا گرفته است. این فیلم “در یک شب اتفاق افتاد” نام دارد که به عقیده‌ی اکثر مورخین سینمایی، اولین فیلم کمدی رمانتیک یا اصطلاحا romcom (رامکام) تاریخ سینماست. این فیلم داستان دختر شاد و ملوس خاندان اندروز به نام “الی” را روایت می‌کند که علی‌رغم مخالفت پدرش، قصد دارد با شاهزاده وستلی ازدواج کند و برای این منظور مجبور به فرار از دست پدر می‌شود. اما معروفیت پدر الی باعث می‌شود که این خبر رسانه‌ای شود و …  

The Man With Two Brains (1983)

بهترین فیلم های کمدی رمانتیک 434

فیلم کمدی “مردی با دو مغز” به کارگردانی “کارل راینر” و با حضور بازیگرانی همچون استیو مارتین ، کاتلین ترنر و دیوید وارنر یکی دیگر از فیلم هایی است که می‌خواهیم در لیست بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما آن را به شما معرفی کنیم. مارتین در این فیلم با بازی در نقش دکتر مایکل هوفورهور، به یک جراح مغز و اعصاب تبدیل می‌شود که با همسر جدید و بی‌رحم خود یعنی دولورس بندیکت که نقش آن را کاتلین ترنر بازی می‌کند، درگیر ماجراهای عجیبی می‌شوند. بله. ماجراهای واقعا عجیبی که انگار تلفیقی از فیلم های علمی تخیلی و فیلم های کمدی است. فیلمی که هم شما را می‌خنداند و هم به فکر فرو می‌برد.

Bedazzled (1967)

بهترین فیلم های کمدی رمانتیک

فیلم ” Bedazzled ” به کارگردانی “استنلی دونن” شاید محبوب‌ترین فیلم کمدی محصول کشور انگلیس است. فیلمی با حضور بازیگرانی همچون دادلی مور در نقش سرآشپزی که عاشق یک پیشخدمت با بازی الینور برون می‌‍شود. اما اگر پیتر کوک به عنوان یک شیطان در این ماجرا حضور نداشته باشد، وسوسه‌های آشپز به زودی به پایان می‌رسد. 

The Odd Couple (1968)

بهترین فیلم های کمدی سیاه و سفید 3343

اسکار واقعا به جا و درست “والتر ماتاو” و و وسواس و وران‌پریشی شخصیت فلیکس با بازی “جک لمون” فیلم “The Odd Couple” را به یکی از بهترین فیلم‌ های خنده دار حاضر در این لیست تبدیل کرده است. جین ساکس کارگردان این فیلم، داستان دو دوست قدیمی که به خاطر مشکلاتی که در زندگی مشترکشان دارند، مجبور می‌شوند که در آپارتمان مشترکی در منهتن زندگی کنند را به تصویر می‌کشد.  آیا دوستی قدیمی و صمیمت آن دو می‌تواند در کنار اعصاب داغون و به هم ریخته‌شان طاقت بیاورد؟ این را دیگر خودتان در فیلم ببینید.

The Wolf of Wall Street (2013)

بهترین فیلم های کمدی هالیوودی 434

فیلم “گرگ های وال استریت” یک فیلم کمدی سیاه به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است.  این فیلم پنجمین همکاری اسکورسیزی و دی کاپریو است. داستان یک دلال سهام نیویورکی با بازی لئوناردو دی کاپریو است که از همکاری در رسیدگی به پرونده کلان عدم شفاف سازی مالی اجتناب می‌کرد که فساد در وال استریت، سیستم بانکداری یکپارچه و نفوذ جنایتکاران هم جزء آن بود. لازم به ذکر است که این فیلم پرفروش ترین فیلم کارنامه‌ی هنری مارتین اسکورسیزی است. فکر کنید که پرفروش ترین فیلم اسکورسیزی یک فیلم کمدی باشد و نام آن در لیست بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما نیامده باشد. مگه داریم ؟

Sons of the Desert (1933)

بهترین فیلم های کمدی لورل و هاردی

یک شاهکار دیگر از زوج افسانه‌ای سینمای کمدی یعنی لورل و هاردی. در فیلم ” Sons of the Desert ” لورل و هاردی که خود کارگردانی این فیلم را نیز به عهده داشته‌اند نقش دو مرد بیچاره را بازی می‌کنند که قصد دارند از دست زنان سلطه‌گر و بی‌رحم خود فرار کنند. این فیلم 68 دقیقه شما را می‌خنداند، بدون این‌که لحظه‌ای به شما فرصت استراحت بدهد. پس اجازه بدهید با احترام تمام به این دو اسطوره‌ی کمدی نام فیلم‌شان را در لیست بهترین فیلم های کمدی جهان قرار دهیم.

Raising Arizona (1987)

برادران کوئن بی‌شک از بهترین‌های هالیوود هستند. دو کارگردان خلاق و حرفه‌ای که همیشه فیلم‌هایشان در بین منتقدان، بیشترین محبوبیت را داشته است. اما در فیلم “بزرگ کردن آریزونا” آن دو به سراغ سوژه‌ی آدم ربایی رفته‌اند. قصه‌ای که به نظر برای یک فیلم کمدی مناسب نیست. اما اگر این دو برادر فوق‌العاده خلاق را بشناسید و فیلم‌های دیگر آن‌ها را دیده باشید، می‌دانید که فیلم بد نمی‌سازند. حتی اگر برای ساخت یک فیلم کمدی،سراغ سوژه‌های فیلم های ترسناک بروند.

In the Loop (2009)

در چرخه” نام فیلمی در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی آرماندو یانوچی است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. پانوچی در این فیلم یک هجو سیاسی را به تصویر می‌کشد. داستان این فیلم روایتی از شخصیت سایمون فاستر، وزیر ارتباطات بین المللی انگلستان است که از روی سادگی و بدون احتیاط در یک مصاحبه رادیویی، جنگ خاورمیانه را «غیرقابل پیش بینی» توصیف می‌کند. همین اشتباه کافی است تا تمام مناسبات سیاسی جهان با اتفاقات تلخ و در عین خال خنده‌ دار در فیلم پیوند بخورد.

The King of Comedy (1982)

بی خود نام ” سلطان کمدی” را روی این فیلم نگذاشته‌اند. این فیلم یک برگ درخشان در کارنامه‌ی هنری مارتین اسکورسیزی است. فیلم The King of Comedy با حضور ستارگان بی بدیل سینمای هالیوود یعنی رابرت دنیرو و جری لوئیس، توانست جایزه‌ی بهترین فیلم از جشنواره‌ی فیلم کن را از آن خود کند. تمام این برچسب‌های ویژه، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما تبدیل می‌کند. این بار رابرت دنیرو نقش یک کمدین را بازی می‌کند که آرزویش اجرا در شبکه‌ها و استیج‌های مطرح جهانی است. آیا او به آرزوهایش می‌رسد؟ بهتر است فیلم را تماشا کنید.

Austin Powers: International Man of Mystery (1997)

“آستین پاورز: مرد بین‌المللی رمز و راز” فیلمی کمدی_جاسوسی به کارگردانی جی روچ محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا است که از بازیگران اصلی آن می‌توان به مایک مایرز، الیزابت هارلی، مایکل یورک، میمی راجرز، رابرت واگنر، ست گرین، کریستین اسلیتر، میندی استرلینگ، جو سون، ویل فرل، چارلز نپیر، پال دیلان، کلینت هاوارد، توماس آرنلد، چری اوتری، کری فیشر، لری توماس، برت بکراک، مایکل مک‌دونالد، لویس چلیز و راب لو اشاره کرد. فیلمی که سرگذشت دنیای مد را با شکل و شمایلی خنده‌دار در هم می‌آمیزد. آستین پاورز که خودش را در قالب یخ حبس کرده تا سال‌ها بعد از آن بیرون بیاید و بزرگ‌ترین رقیب‌ خود در دنیای مد را شکست دهد، ناگهان می‌فهمد که چقدر تغییرات بزرگی در دنیای مد اتفاق افتاده است. این فیلم هم یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌تواند ساعت ها شما را به خنده وادارد.

The Producers (1967)

بهترین فیلم های کمدی تاریخ هالیوود

امپراطوری مل بروکس با فیلم “تهیه کنندگان” ساخته شد و هنوز هم خنده دارترین فیلم کارنامه‌ی هنری اوست. این فیلم سعی دارد پشت پرده‌های هالیوود را به زبانی طنزآمیز بیان کند و باید گفت یکی از بهترین فیلم های طنز هالیوودی است. بازسازی شخصیت سرشناسی مثل بیلی وایدلر و شوخی‌‌هایی که با او و سایر چهره‌‌های هالیوودی می‌شود، این فیلم را خاص و از سایر کمدی های هالیوود متمایز می‌کند. مل بروکس برای این فیلم جایزه‌ی بهترین فیلم نامه از آکادمی اسکار را گرفت.

The Interview (2014)

بهترین فیلم های کمدی سیاسی

کیم جونگ اون رهبر دیکتاتور و مستبد کره‌ی شمالی برای تمام جهان چهره‌ای آشناست. مردی که به واسطه‌ی بمب‌های اتمی و کلاهک‌های هسته‌ای که در اختیار دارد، حتی تن بزرگترین ابرقدرت های جهان را به لرزه می‌اندازد. فیلم “مصاحبه” به زوایایی از شخصیت “کیم جونگ اون” می‌پردازد. نترسید. درست است که این شخصیت کمی ترسناک است، اما اوان گلدبرگ و ست روگن بلدند شما را با وجود چنین سوژه‌ای حسابی بخندانند. فکر کنید کنید که یک تیم خبری برای گرفتن مصاحبه از رهبر کره‌ی شمالی عازم این کشور می‌شوند. البته شوخی‌های این دو کمدین مطرح آمریکا با دیکتاتورترین رهبر زنده‌ی حال حاضر جهان تبعاتی را هم برایشان به دنبال داشت. آن‌ها مجبور شدند برخی از مراسم‌های مرتبط با اکران این فیلم را به خاطر تهدیدهای گروهک های تروریستی لغو کنند. با این حال این فیلم یکی از بهترین فیلم های کمدی و طنز ساخته شده در سال‌های اخیر است.

Rushmore (1998)

بهترین فیلم های کمدی پارودی

بعضی از فیلم‌ها با قوانین خاص و جغرافیای خاص خود یک جهان کامل را خلق می‌کنند. فیلم “راشمور” یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها از این دست فیلم‌هاست. محوطه و محیط آکادمی راشمور آشنا و عجیب است. جمعیت میلیونرهای دلزده و ولگردهای اسکاتلندی، قهرمانان گمشده‌ی آبزی و عاشقان عزادارشان، مدیران غمگین و نوجوانان پیروز آسیا و البته خود شخصیت مکس فیشر، همه و همه یکی از شاهکارهای کمدی در سه دهه‌ی اخیر را به تصویر کشیده است. وس اندرسون همیشه جزو بهترین‌هاست اما فیلم راشمور قطعا یکی از بهترین فیلم های او و بهترین کمدی‌ های جهان است.

Broadway Danny Rose (1984)

بهترین فیلم های کمدی سیاه و سفید

فیلم ” برادوی دنی رز” یکی دیگر از شاهکارهای کمدین محبوب آمریکایی وودی آلن است. او در این فیلم قهرمان خود را در نقش دنی رز به تصویر می‌کشد. یک کارگردان تئاتر بی‌دغدغه که در جهان عجیب و خنده دار وودی آلن زیست می‌کند. پرداخت کمدی آلن در این فیلم بی‌نظیر است. توصیه می‌کنم حتما این فیلم را ببینید.

The Blues Brothers (1980)

بهترین فیلم های کمدی گنگستری

” برادران بلوز” نام یک فیلم موزیکال کمدی به کارگردانی جان لندیس است. داستان فیلم درباره زندانی تازه رها شده‌ای به نام جیک و برادر او الوود است که به «ماموریتی از جانب خدا» برای پیشگیری از بستن یتیم‌خانه‌ی کاتولیک که خودشان هم در آن بزرگ شده‌اند، می‌روند. برای این کار آنها باید گروه آراندبی قدیمی خود را دوباره بازیابی کنند و پنج هزار دلار مالیات یتیم‌خانه را از راه موسیقی به دست آورند. این فیلم کالت یکی از بهترین فیلم های خنده دار ی است که می‌توانید با اطمینان از تجربه‌ی لحظاتی خوش، به تماشای آن بنشینید.

His Girl Friday (1940)

یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ

این بار می‌خواهیم به سراغ معرفی یکی از بهترین فیلم های کمدی کلاسیک تاریخ سینما برویم. فیلم ” منشی همه‌کاره او”  به کارگردانی هاوارد هاکس با بازی کری گرانت، داستان شخصیتی به نام والتر برنز را روایت می‌کند که یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای است و زن سابق او که همکارش هم بوده، تصمیم می‌گیرد پیش او برگردد تا خبر نامزدی‌اش را با مردی به نام بروس به او بدهد. ولی این برگشت مصادف می‌شود با زمانی که روزنامه درگیر یک خبر داغ می‌شود و اتفاقات خنده دار یکی پس از دیگری، فیلم را پیش می‌برد.

Napoleon Dynamite (2004)

بهترین فیلم های کمدی و به یادماندنی

فیلم ” ناپلئون دینامیت” به کارگردانی جارد هس یکی دیگر از فیلم های خنده دار معرفی شده در این لیست است. ناپلون پدرو شخصیتی است که سعی در جلب توجه دخترهای هم سن و سال خودش را دارد. البته دخترها بیشتر شیفته‌ی پسرانی می‎شوند که مهارت‌هایی خاصی دارند، مثلا مهارت تیراندازی با کمان یا هکرهای قدرتمند کامپیوتری. زمانی که ناپلئون تصمیم می‌گیرد که مهارت خود را در زمینه‌ی رقص گسترش دهد، همه چیز خنده دار می‎شود.

The Pink Panther (1963)

نه. اشتباه نکنید. این یک پلنگ صورتی دیگر است و اتفاقا اولین فیلم از سری فیلم‌ های کمدی پلنگ صورتی. فیلمی به کارگردانی ” بلیک ادواردز” که آغازگر سری فیلم های پلنگ صورتی بود. بعد از آن چهار فیلم دیگر ساخته شد و همین فیلم، با همین داستان در سال 2006 بازسازی شد. حتی اگر این فیلم بهترین نسخه از مجموعه فیلم ها کمدی پلنگ صورتی نباشد، از اهیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا اولین‌ها همیشه فراموش نمی‌شوند.

Coming to America (1988)

” سفر به آمریکا” نام یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر  کمدی رمانتیک  به کارگردانی جان لندیس است. تنها چند سال پس از دوران طلایی ادی مورفی که تمام گیشه‌های سینمای آمریکا را به تسخیر خود درمی‌آورد و فروش فیلم‌هایی که در آن حضور داشت تضمین شده بود، فیلم کمدی رمانتیک “سفر به آمریکا” ساخته شد، تا علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم‌ های خنده دار تاریخ سینما را به روی پرده ببرد، محبوبیت مورفی را نیز به او بازگرداند. تماشای این فیلم را از دست ندهید.

Elf (2003)

بهترین فیلم های خنده دار 3232

فیلم “الف” به کارگردانی جان فاورو روایتی کمدی از زندگی انسانی است که در قطب شمال توسط سانتا و الف‌های واقعی بزرگ شده است. او در یک سفر ماجراجویانه به دنبال پدر واقعی خود می‌گردد. تقارن بازی‌های بین بافر فرل در نقش یک انسان ساده لوح بی گناه که به طور تصادفی باعث ویرانی‌های بزرگ می‌شود ، و پدرش با بازی جیمز کات در نقش یک تاجر سفت و سخت و خشن، لحظات ناب و خنده‌داری را برای هر بیننده‌ای رقم می‌زند. فیلم الف بدون شک یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینماست. شاید برای شما هم عجیب به نظر برسد که توپ‌های پنبه‌ای که بادی می‌خورد چیست؟ آب نبات پنبه‌ای رنگ نشده! بله. این یک حقه‌ی سینمای ساده است.

The General (1926)

بهترین فیلم های کمدی تاریخ جهان

کلاید بروکمن و باستر کیتون دو مغز خلاق سینمای کمدی، فیلم “ژنرال” را کارگردانی کرده‌اند.فیلمی ساخته‌ی دهه‌ی 20 میلادی که یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین فیلم های خنده دار تاریخ سینماست. داستان این فیلم در زمان جنگ داخلی آمریکا می‌گذزد.جایی که شخصیتی به نام “جانی گری” در زندگی‌اش به دو چیز عشق می‌ورزد. یکی لوکوموتیوی به نام ژنرال و دیگری دختری به نام “آنابل لی”. نیروهای نفوذی شمالی ژنرال را می‌دزدند و در حالی که آنابل لی در یکی از واگن‌هایش است. حالا وقت آن است که جانی یک تنه به تعقیب لوکوموتیوش برود تا هم ژنرال و هم آنابل را نجات دهد. این فیلم الهام بخش تمام فیلم های تعقیب و گریزی جهان است.

National Lampoon’s Animal House (1978)

بهترین فیلم های کمدی آمریکا

فیلم “خانه حیوانات” یک دار و دسته‌ی شرور دانشگاهی را به تصویر می‌کشد که در مقابل مدیر سرسخت خود، دست از شیطنت‌هایشان برنمی‌دارند. اگر داستان یک خطی فیلم برایتان آشنا به نظر می‌رسد ، احتمالاً به این دلیل است که بعد از ساخته شدن فیلم “خانه حیوانات” بسیاری از فیلم‌های دانشگاهی ، از مجموعه‌ فیلم های خنده دار “American Pie” گرفته تا فیلم اخیر همسران زک افرون، همه از این فیلم تاثیر گرفته‌اند. اما هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند شما را به اندازه‌ی این فیلم بخندانند. National Lampoon’s Animal House بدون شک یکی از بهترین فیلم های طنز تاریخ سینماست.

A Night at the Opera (1935)

بهترین فیلم های کمدی تاریخ 003

فیلم “شبی در اپرا” یکی دیگز از بهترین فیلم های کلاسیک و کمدی تاریخ سینماست. فیلمی موزیکال و عاشقانه به کارگردانی مشترک سام وود و ادموند گولدینگ  که از بازیگران آن می‌توان به برادران مارکس و کیتی کارلایل اشاره کرد. فیلمی که شبیه به کشتی تایتانیک روی یک ناو بزرگ در اقیانوس اطلس می‌گذرد. برادران مارکس در این فیلم در دوران اوج خود هستند و قطعا شما را به خنده وادار خواهند کرد.

Shaun of the Dead (2004)

بهترین فیلم های کمدی 84747

فیلم “شان می‌میرد” به کارگردانی ادگار رایت، اولین فیلم از سه‌گانه‌ی “طعم کورنتو” است. فیلمی که در آن زامبی‌های ترسناک با یک ترکیب کمدی درهم آمیخته شده و مرزهای فانتزی را دگرگون می‌کند. اغلب لیست هایی که به معرفی بهترین فیلم های کمدی و طنز پرداخته‌اند، نام این فیلم را در رتبه‌های بالای جدول گذاشته‌اند. پس برای دیدن آن شک به دلتان راه ندهید.

Three Amigos! (1986)

بهترین فیلم های کمدی وسترن

علاقه‌مندان به سینمای وسترن حتما فیلم ” سه رفیق ” را به خاطر دارند. بله. این فیلم ترکیبی از سینمای کمدی و وسترن است که به کارگردانی جان لندیس، یکی از بهترین فیلم های کمدی حاضر در این لیست است. بازی‌های پرطرفدار “آلفونسو آراو” به عنوان شخصیت “ال گوآپو” شرور، یکی از نقش‌آفرینی‌های ماندگار تاریخ سینماست.

Dirty Rotten Scoundrels (1988)

بهترین فیلم های کمدی 9090

فیلم “لات های کثیف فاسد ” به کارگردانی فرانک اوز داستان دو لات را به تصویر کشیده که زنان ثروتمند فرانسوی را به قصد چپاول کردن، فریب می‌دهند. اتفاق‌های خنده دار فیلم از جایی آغاز می‌شود که این دو جوان لات فاسد، که اصلا شبیه لات‌های بزن بهادر نیستند، بر سر بدست آوردن یک زن، دوئل جان فرسایی را آغاز می‌کنند. از بهترین فیلم های طنز که داستان جذاب آن شما را برای ساعاتی روی صندلی میخکوب می‌کند.

Neighbors (2014)

Neighbors 2: Sorority Rising (2016)

بهترین فیلم های کمدی909-0

دو فیلم “همسایه‌ها” و ” همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد” مجموعه‌ای از بهترین فیلم های کمدی تولید شده در سال‌های اخیر است که هر دو فیلم علاوه بر دریافت نظرات مثبت از سوی منتقدان، موفقیت گیشه را بدست آورده‌اند. هر دو فیلم به کارگردانی نیکلاس استولر ساخته شده است و از بازیگران آن می‌توان به زک افران، کلویی مورتز، ست روگن، دیو فرانکو، سلنا گومز و رز بیرن اشاره کرد. شاید از اسم فیلم بتوانید حدس بزنید که ماجرای فیلم چیست. بله. دعوای همسایه‌ها سوژه‌ی این فیلم خنده دار است.

Zoolander (2001)

بهترین فیلم های کمدی8989

 ” زولندر” فیلمی به کارگردانی بن استیلر است که پس از موفقیت پخش قسمت اول آن، در سال 2016 ” زولندر 2 ” هم ساخته شد. اگر می‌خواهید یک ترکیب خنده‌دار از حرکات اکشن ورزشی ببینید، زولندر بهترین انتخاب است.البته اگر به دنیای فشن و مد هم علاقه دارید، این فیلم انتخاب خوبی برای شماست. مجموعه‌ای از چیزهای بی‌ربط که در فضایی احمقانه اما محترم و دوست داشتنی با هم پیوند می‌خورند و یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ را می‌سازند.

Bridesmaids (2011)

بهترین فیلم های کمدی 34343

فیلم ” ساقدوش ها ” توسط کریستن ویگ و انی مامولو نوشته شده و پاول فیگ آن را کارگردانی کرده‌است.فیلمی با برای دو رشته نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بود. این فیلم راوی قصه‌ی شخصی به نام “لیلیان” با بازی مایا رادولف  است که قرار است مراسم عروسی خود را برگزار کند. دو دوست نزدیک او ساقدوش‌هایش هستند که هر کدام می‌خواهند کاری کنند تا جشن او به بهترین شکل اجرا شود و به این ترتیب در روز عروسی هر کدام از آن تغییراتی در نحوه‌ی برگزاری عروسی ایجاد می‌کنند تا به شکلی که خودشان فکر می‌کنند مراسم را بهتر برگزار کنند. اما وقتی چندین نفر می‌خواهند یک کار را انجام دهند معمولاً نتایج عجیب و غریبی به بار خواهد آمد. البته این نتایج بیش از اینکه عجیب باشند، خنده دارند.

Blazing Saddles (1974)

یک نمونه‌ی دیگر از ترکیب سینمای وسترن و کمدی. فیلم ” زین‌های شعله‌ور ” به کارگردانی مل بروکس  و با بازی کلیون لیتل ، یکی از بهترین فیلم‌های کمدی حاضر در این لیست است. اولین کلانتر سیاه پوست در یک شهر کاملا سفید پوست در غرب آمریکا. فیلمی که با نگاهی نقادانه تفاوت‌های نژادی را با فضای کمدی در هم آمیخته است و لحظاتی سرشار از خنده را برای مخاطب می‌سازد.

The Castle (1997)

قلعه یک فیلم کمدی درام استرالیایی به کارگردانی راب سیچ است که سراغ طبقه‌ی پایین دست جامعه رفته و قصه‌ی مردمانی عادی را به نمایش می‌گذارد که دولت خانه‌هایشان را مصادره کرده و به حراج گذاشته. فیلم The Castle تنها فیلم استرالیایی است که در لیست بهترین فیلم های خنده دار، به معرفی آن پرداخته‌ایم. فیلمی که سینمای استرالیا را یک تکان اساسی داد و مخاطبین بی‌شماری را به سینماها کشاند.

Play It Again, Sam (1972) از بهترین فیلم های کمدی تاریخ

بهترین فیلم های کمدی ووودی آلین

جای تعجب ندارد که برای چندمین بار نام “وودی آلن” در لیست بهترین فیلم های کمدی و طنز تاریخ سینما، تکرار می‎شود. البته اینجا وودی آلن تنها بازیگر فیلم است. فیلم “دوباره بنواز سام” به کارگردانی هربرت راس،  داستان یک منتقد سینما با بازی آلن را به تصویر می‌کشد که شیفته‌ی فیلم کازابلانکا است. همین عشق بی حد و اندازه‌ی او به این فیلم، باعث می‌شود که زندگی واقعی‌اش را غرق در فیلم کند. این فیلم بر اساس یک نمایشنامه‌ی موفق که سابقا در برادوی به روی صحنه رفته است، ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های کمدی هالیوود است.

Tootsie (1982)

بهترین فیلم های کمدی به یادماندنی

فیلم “توتسی” به کارگردانی سیدنی پولاک شاهکار بازیگری داستین هافمن است. در این فیلم داستین هافمن با پوشیدن لباس مبدل نقش یک زن را بازی می‌کند. البته این یک بازی در بازی است. یعنی هافمن در این فیلم نقش یک بازیگر برادوی را ایفا می‌کند که بر سر نقشی با کارگردان دعوایش شده و حالا برای رو کم کنی او، در لباس مبدل موفق به گرفتن نقش یک زن در یک مجموعه‌ی تلوزیونی را به عهده می‌گیرد. اما رفته رفته حرکات و اکت‌های زنانه‌اش، بخشی از زندگی او می‎شود و دردسرهایی را هم برایش به وجود می‌آورد. توتسی یکی از بهترین فیلم های کمدی موقعیت است، که از میان داستان‌های مشابه با محوریت تغییر جنسیت، با بازی درخشان داستین هافمن به یک فیلم استثنایی فوق خنده دار تبدیل شده است.

Ghostbusters (1984)

فیلم ” شکارچیان روح ” به کارگردانی ایوان رایتمن با بازی بیل مری و سیگورنی ویور یکی دیگر از فیلم های موفق کمدی ترسناک است. هنگامی که شهر نیویورک به تسخیر ارواح درآمده است، چهار قهرمان فیلم شکارچیان روح، برای حفظ جان خود به جنگ با موجودات ماورائی می‌روند. درست است که در این فیلم با ارواح سر و کار داریم، اما فیلم Ghostbusters نه یک فیلم ترسناک و نه یک فیلم علمی و تخیلی است. این فیلم بدون شک یک کمدی محض است که نام آن در لیست بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما می‌درخشد.

 Young Frankenstein (1974)

بهترین فیلم های کمدی تریخ 8493

فیلم ” فرانکشتاین جوان” برداشتی خنده دار و طنز آمیز از رمان معروف فرانکشتاین اثر ” مری شلی است. این فیلم را مل بروکس کارگردانی کرده است. این فیلم ادای احترامی به فیلم “فرانکشتاین” است که در دهه‌ی 30 ساخته شده و از آثار برجسته‌ی سینمای کلاسیک به شمار می‌رود. البته بعضی وقت‌ها ادای احترام با شوخی همراه می‎شود که چه بسا دلچسب‌تر هم هست. فیلم Young Frankenstein از بهترین فیلم های کمدی جهان است که علاقه‌مندان به فیلم های کلاسیک، حداقل یک بار باید به تماشای آن بنشینند.

Four Lions (2010)

بهترین فیلم های کمدی و خنده دار

 فیلم ” چهار شیر ” به کارگردانی کریس موریس  یکی از بهترین فیلم های طنز سیاسی است که در پی حملات تروریستی سال 2005 در لندن، موریس تصمیم به ساخت آن می‌گیرد. تکلیف مشخص است. یک فیلم کمدی سیاسی که با نگاهی نقادانه وضعیت جهان امروز که هر لحظه‌اش جان مردم با حملات تروریستی در خطر است را به تصویر کشده است. کاش همه‌ی تروریست ها شبیه چهار احمق دست و پا چلفتی‌ فیلم موریس بودند. شاید این شکلی جهان زشت و غمگین این روزهای ما کمی خنده دار و شاد می‌شد.

Duck Soup (1933)

بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما 232

فیلم ” سوپ اردک ” به کارگردانی لئو مک‌کری و بازی گروچو مارکس در لیست بهترین فیلم های کمدی سایت IMDB  قرار دارد. فیلمی که با گذشت سال‌ها از زمان ساخت آن، هنوز سرزنده و خنده دار است. فیلمی که شبیه به “دیکتاتور بزرگ” فاشیسم را مورد حمله قرار می‌دهد. تماشای این فیلم کمدی هم به عاشقان سینمای کلاسیک توصیه می‌شود.

Dr Strangelove: Or, How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964)

بهترین فیلم های کمدی 7676

استنلی کوبریک، بزرگ مرد سینمای هالیوود، وقتی سراغ ژانر کمدی می‎رود، ماحصل آن یک فیلم عمیق با درون‌مایه‌های بزرگ فلسفی است که در عین حال مخاطبش را به خنده وادار می‌کند. فیلم ” دکتر استرنجلاو یا: چگونه یادگرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم ” که به اختصار “دکتر استرنجلاو” نامیده می‎شود، بدون شک یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینماست. این فیلم در ۴ رشته نامزد جایزهٔ اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای پیتر سلرز و بهترین فیلمنامه اقتباسی و همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان از سوی انجمن کارگردانان آمریکا شد که موفق به دریافت هیچ‌کدام نشد. اگر چه نگرفتن جایزه هیچ چیزی از ارزش‌های این فیلم کم نمی‌کند. اما سرانجام در جشنواره‌ی بفتا، برنده‌ی دو جایزه‌ی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

Planes, Trains and Automobiles (1987)

بهترین فیلم های کمدی 3232

یک بار دیگر نام “جان هیوز” در لیست بهترین فیلم های کمدی به چشم می‌خورد و این‌بار فیلم نام ” هواپیماها، قطارها و اتوموبیل‌ها” در این لیست می‌درخشد.  فیلمی با هنرنمایی “جان کندی” که اگر چه در این که شما را می‌خنداند شکی ندارم، اما در پایان فیلم شاید این خنده‌ها از جشم‌تان در بیاید و به اشک ریختن منجر شود. بله. این هنرنمایی هیوز است که می‌تواند فیلمی بسازد و که اشک و لبخند را در هم آمیزد و نتیجه‌ای دلچسب و رضایت بخش از تماشای یک فیلم را به مخاطب هدیه کند.

Trading Places (1983)

بهترین فیلم های کمدی 889

فیلم کمدی ” اماکن تجاری ” به کارگردانی جان لندیس  یک فیلم واقعا خنده دار است. در این فیلم بازیگرانی همچون دن اکروید، ادی مورفی، رالف بلامی، دان آمچی، دنهلم الیوت و جیمی لی کرتیس ایفای نقش پرداخته‌اند. رابطه‌ی جامعه‌ی آمریکا با سرمایه داری همواره در فیلم‌های متعددی مورد نقد قرار گرفته است. اما چه انتقادی دلچسب‌تر از انتخاب زبان طنز برای یک فیلم؟ لندیس بی‌محابا به سردمداران وال استریت حمله ور می‌شود و با تمام توانش، آن‌ها را به نقد می‌کشد. یک فیلم خنده دار که شما را در مورد کثافتی به نام وال استریت آگاه تر می‌‌کند.

Some Like It Hot (1959)

بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

امان از این بیلی وایدلر! امان از این مرلین مونرو! چه کرده‌اند در فیلم “بعضی‌ها داغشو بیشتر دوست دارن”! یک کمدی بی‌نظیر که انصافا باید به عنوان یکی از 10 فیلم برتر کمدی جهان از آن یاد شود.  بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم در سی و دومین دوره جوایز اسکار در شش بخش نامزد و برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس و همچنین در هفدهمین مراسم گلدن گلوب برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن – فیلم موزیکال یا کمدی شد.

Dumb & Dumber (1994)

بهترین فیلم های خنده دار 44

برادران فارلی در فیلم کمدی ” احمق و احمق‌تر” یکی از نمونه‌های کلاسیک فیلم‌های جاده‌ای را به تصویر می‌کشند. جیم کری و جف دانیلز در نقش دو برادر احمق و احمق تر را بازی می‌کنند که برای برگرداندن یک کیف زنانه به صاحبش، راهی سفری در سرتاسر آمریکا می‌‎شوند. فیلم Dumb & Dumber بدون شک یکی از بهترین فیلم های کمدی و طنز سینمای جهان است.

 The Naked Gun (1988)

بهترین فیلم های کمدی 78

فیلم ” سلاح عریان: پرونده‌های جوخه پلیس!” به کارگردانی دیوید زاکر است. این فیلم لزلی نیلسن را به ستاره ای بزرگتر از آنچه در گذشته بود تبدیل کرد. فیلمی سراسر آشوب و بزن و بکوب که برگرفته از فضای کمدی اسلپ استیک در سینماست. The Naked Gun بدون شک شما را می‌خنداند.

The Big Lebowski (1998)

بهترین فیلم های کمدی 77

یک شاهکار از برادران کوئن. فیلم ” لبوفسکی بزرگ ” داستان مردی بیکار و بدبخت را روایت می‌کند که یک روز بخت با او یار می‎شود به خاطر تشابه اسمی‌اش با یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران آمریکایی، شانس این را دارد که به جای او زندگی کند. فیلمی با دیالوگ‌های بی‌نظیر و شخصیت پردازی فوق‌العاده که به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی و خنده دار تاریخ سینما از آن یاد می‎شود.

 Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)

بهترین فیلم های خنده دار

فیلم ” گوینده: افسانه ران برگندی” به کارگردانی آدام مک‌کی، روایت‌گر داستانی در دهه ۱۹۷۰ در حوزه گویندگی خبر شهر سن دیگو است. ستارگانی همچون ویل فرل، کریستینا اپل‌گیت و استیو کارل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. موفقیت قسمت اول این فیلم باعث شد که در سال 2013 دومین قسمت این فیلم هم ساخته شود. بازی‌های بی‌نقص و شخصیت پردازی استخوان دار این فیلم را به یکی از برترین فیلم های کمدی تبدیل کرده است.

Borat: Cultural Learnings of America For Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan  ( 2020 )

بهترین فیلم های کمدی 66

یکی از شخصیت‌های ساخته شده توسط ساشا بارون کوهن کمدین محبوب بریتانیایی، شخصیت “بورات” است. کوهن جایزه گولدن گلوب ۲۰۰۷ برای بهترین بازیگر فیلم موزیکال یا کمدی در نقش بورات را دریافت کرد. البته این فیلم پایان ماجرای بورات نبود. قسمت دوم فیلم بورات در سال 2020 ساخته شد که یکی از معدود فیلم های تولید شده در شرایط پاندمی کروناست. بورات خبرنگار جهان سومی قزاقستانی است که هر بار برای ماموریتی راهی آمریکا می‎شود. بدون شک بورات شما را از خنده روده بر می‌کند. پس شک نکنید که فیلم های مبتنی بر شخصیت او از بهترین فیلم ها کمدی به حساب می‌آیند.

Monty Python and the Holy Grail (1975)

بهترین فیلم های کمدی 6

فیلم کمدی ” مانتی پایتون و جام مقدس” فیلمی ۸۷ دقیقه‌ای به کارگردانی تری گیلیام و تری جونز با بازی گراهام چاپمن است. شاه آرتور به همراه شوالیه‌های باوفای خود به دنبال یافتن جام مقدس به موانع احمقانه زیادی برمی‌خورند. این فیلم نیز مانند سایر کارهای گروه مانتی پایتون هجویه ایست بر مذهب، اخلاق و جوامع انسانی که در زمان ساخته شدنش انتقادهای زیادی را برانگیخت.

Withnail & I (1987)

بهترین فیلم های کمدی 5

فیلم ” ویدنیل و من”یک کمدی سیاه به کارگردانی بروس رابینسون است. این فیلم هم مثل سایر فیلم هایی که در ژانر کمدی سیاه ساخته می‎شوند، نیمی خنده و نیمی اشک است. رابینسون اما کارش را به بهترین نحو انجام داده. چرا که فیلم ویدنیل و من به موقعش حسابی شما را می‌خنداند و به وقتش اشک شما را درمی‌آورد. اگر به دنبال فیلمی هستید که ترکیب شادی و خنده را برایتان به ارمغان بیاورد، این فیلم یکی از بهترین فیلم های کمدی است که این قابلیت را دارد.

 The Jerk (1979)

بهترین فیلم های کمدی  4

فیلم ” احمق ” یک فیلم کمدی به کارگردانی کارل راینر است که در این فیلم بازیگرانی همچون استیو مارتین، برنادت پیترز به ایفای نقش پرداخته‌اند. احمق یک نبوغ کامل در به تصویر کشیدن یک شخصیت کاملا احمق است. فیلمی که از بهترین ها در بین فیلم های طنز به حساب می‌آید و شما با دیدن حماقت‌های استیو مارتین، ستاره‌ی دهه‌ی 70 هالیوود، لحظات شاد و سراسر خنده‌ای را در حین تماشای فیلم تجربه خواهید کرد.

Monty Python’s Life of Brian (1979)

بهترین فیلم های کمدی 3

فیلم ” زندگی برایان به روایت مانتی پایتان” که به اختصار “زندگی برایان” نام گرفته است، دومین فیلم سینمایی گروه کمدی مانتی پایتان است. گراهام چپمن، جان کلیز، تری گیلیام، اریک آیدل، تری جونز و مایکل پیلین در یک فیلم 94 دقیقه‌ای مثل همیشه توانسته‌اند لحظاتی را خلق کنند که حتی سرسخت‌ترین مخاطبان را می‌خنداند. این فیلم که بر اساس زندگی مسیح به شکلی کمدی روایت شده است، به نوعی دیدگاه‌های مذهبی را به چالش می‎کشد. البته این شوخی‌های از جنس بی‌حرمتی نیست ولی باید بدانید مانتی پانتان هیچ حد و مرزی نمی‎شناسند، مخصوصا وقتی بخواهند یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ را خلق کنند.

Airplane! (1980)

بهترین فیلم های کمدی 2

 فیلم خنده دار ” هواپیما ” به کارگردانی جیم آبراهامز و با بازی روبرت هایس، داستان یک هواپیمای در حال سقوط را روایت می‌کند. وقتی که خلبان و کمک خلبان بر اثر خوردن کنسرو تن ماهی تاریخ گذشته، دچار مسمویت غذایی می‌‎شوند، سرنوشت پرواز به دست مسافرانی می‌افتد که هیچ چیزی از خلبانی نمی‌دانند. مساله مرگ و زندگی است، اما آبراهامز به زیبایی این مساله را به شوخی‌های بامزه تبدیل کرده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این فیلم در پرداخت به کمدی موقعیت، این فیلم را در لیست بهترین فیلم های خنده دار و طنز سینمای جهان قرار داده است.

This Is Spinal Tap (1984)

بهترین فیلم های کمدی 1

 فیلم خنده دار ” این اسپینال تپ است” یک فیلم شبه مستند به کارگردانی راب رینر است که روایت‌گر داستان کارگردانی است که می‌خواهد فیلم مستندی از گروه راک‌اند‌رول اسپینال‌تپ بسازد. غافل از این‌که اعضای این گروه راک یک دار‌و‌دسته‌ی شرور و با نمک‌اند که اکت‌های آن‌ها حسابی شما را می‎‌خنداند. این یکی از خاص‌ترین فیلم های حاضر در لیست بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینماست.

مطالب بیشتر بخون…

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر