4

100 عنوان لیست شده از بهترین فیلم های سینمایی تاریخ جهان ..!

بهترین فیلم های سینمایی تاریخ

سال 1895 بود که آگوست و لویی لومیر از یک دستگاه فیلم‌برداری برای نمایش تصاویر متحرک روی صفحه استفاده کردند. مخاطبان از آن زمان به بعد شیفته‌ پدیده‌ای به نام سینما شدند. از ابتدای پیدایش فیلم‌ها با حلقه‌های 50 ثانیه‌ای تاکنون، سینما راهی طولانی را طی کرده‌ و سبک‌های مختلفی را به وجود آورده‌اند. در این مقاله سعی داریم به معرفی گزیده‌ای از بهترین فیلم ‌های تاریخ سینمای جهان بپردازیم. لیست پیش رو منتخبی است از بهترین فیلم های سینمایی در ژانرهای گوناگون که توسط بزرگ‌ترین منتقدان سینما برگزیده شده‌اند. با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های سینمایی تاریخ جهان چه ویژگی خاصی دارند؟

شاید بسیاری از خود بپرسید که با توجه به رشد روزافزون صنعت سینما، چرا روز به روز از کیفیت فیلم‌های سینمایی کم می‎شود. چرا بر خلاف تصور آثار سینمایی جدید بهتر و بهتر نمی‌شوند؟

به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین پاسخ، در خلاقیت خلاصه می‌شود. یعنی هر چقدر خلاقیت یک فیلم‌ساز برای تولید اثر افزایش یابد، شانس محبوبیت کار با گذشت زمان بیشتر خواهد بود. البته معمولاَ بهترین فیلم های سینمایی تاریخ جهان، در دوره‌های اکران خود به خوبی نقد نمی‌شوند. شاید بدین دلیل است که به تصویر کشیدن گذشته یا آینده – یا یک دنیای بیگانه – ایمن‌تر از به تصویر کشیدن واقعیت فعلی است.

به هر دلیلی که باشد، بهترین فیلم‌های سینمایی جهان می‌توانند اوج موفقیت هنری را در دوران مدرن نشان دهند و همین باعث می‌شود که بارها دیده شوند.

در این مقاله یک روش وزن‌دهی ابتکاری با استفاده از امتیازهای IMDb و Metacritic برای ایجاد امتیاز منحصر به فرد هر فیلم، جهت انتخاب بهترین فیلم‌های تاریخ استفاده شده است. فقط فیلم‌های انگلیسی زبان منتشر شده در ایالات متحده برای این لیست در نظر گرفته شدند و هر فیلم حداقل به 20،000 رای در IMDb نیاز داشت. اگر فیلم در لیست Metascore وجود نداشت، شامل این لیست نیز نمی‌شود.

در اینجا با شمارش معکوس از شماره 100، بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان معرفی خواهد شد.

فیلم سینمایی آمادئوس؛ روایتی از زندگی یک موسیقی‌دان

100- فیلم سینمایی آمادئوس؛ روایتی از زندگی یک موسیقی‌دان

«آمادئوس» فیلم دراماتیک آمریکایی که در سال 1984 اکران شد، روایتی عمدتاً خیالی از روابط «ولفگانگ آمادئوس موتزارت» با شخصیت کم استعداد اما محبوب او با نام «آنتونیو سالیری» بود. این فیلم بیوگرافی، موفق به کسب هشت جایزه اسکار (از جمله بهترین فیلم‌) و چهار جایزه گلدن گلوب (از جمله بهترین فیلمنامه) شد.

تاریخ اکران19 سپتامبر 1984
کارگردانمیلوس فرمن
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان160 دقیقه
فیلم سینمایی مهلکه (The Hurt Locker)؛ ماجرای مرگ  و زندگی در جنگ عراق

99- فیلم سینمایی مهلکه (The Hurt Locker)؛ ماجرای مرگ  و زندگی در جنگ عراق

The Hurt Locker فیلم جنگی آمریکایی است که در سال 2008 اکران‌شد. همزمان با دومین سال از جنگ عراق و آمریکا، فیلم مهلکه روایتگر بخشی از این جنگ بود. این فیلم شش جایزه اسکار (از جمله جایزه بهترین فیلم‌برداری) و شش جایزه BAFTA (شامل بهترین فیلم) را از آن خود کرده است. رئالیسم زنده و همه‌جانبه فیلم و سازگاری آن با تأثیرات روان‌شناختی جنگ، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های جهان تبدیل کرده است.

تاریخ اکران10 اکتبر 2008
کارگردانکاترین بیگلو
امتیاز IMDb7.6
مدت زمان131 دقیقه
فیلم سینمایی مکس دیوانه جاده خشم؛ بهترین فیلم سینمایی برای عاشقان هیجان

98- فیلم سینمایی مکس دیوانه جاده خشم؛ بهترین فیلم سینمایی برای عاشقان هیجان

فیلم سینمایی Mad Max از سال 2015 نام خود را در لیست بهترین فیلم‌های اکشن سینما قرار داد. نویسندگان برنده اسکار «جورج میلر» کارگردان این فیلم را تحسین کرده‌اند. بونگ جون هو کارگردان سرشناس سینمای کره، در مورد مکس دیوانه گفت که مقیاس فیلم او را گریان می‌کند. درباره فیلم مکس دیوانه حرف‌های بسیاری می‌توان گفت. اما ما در این‌جا فقط قصد معرفی آن را داریم. اگر می‌خواهید به تماشای یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر اکشن بنشینید، «مد مکس» بهترین انتخاب است.

تاریخ اکران14 می 2015
کارگردانجرج میلر
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان120 دقیقه
فیلم سینمایی نمایش ترومن؛ وقتی تمام زندگیت تبدیل به یک نمایش می‌شود

97- فیلم سینمایی نمایش ترومن؛ وقتی تمام زندگیت تبدیل به یک نمایش می‌شود!

 آنچه «نیکول» و «ویر» در این فیلم در پی آن بودند، زمینه‌ای برای تمثیل رویایی بی‌انتها بود. چیزی فراتر از نگرش اگزیستانسیالیستی. پاسخ به این پرسش که آیا هر یک از ما تنها هستیم؟ و چه کسی واقعاً ما را کنترل می‌کند؟

ترومن بوربانک (جیم کری) قهرمان یک سریال تلویزیونی 24 ساعته است. ترومن تمام زندگی خود را در داخل دنیای مصنوعی، واقع در جزیره‌ای ایجاد‌شده در داخل یک گنبد غول پیکر که به عنوان یک استودیو بزرگ کار می‌کند، گذرانده است. خانواده، همسایگان و همکاران ترومن همه بازیگر هستند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره نقش رسانه در تغییر سبک زندگی است که سال‌ها پیش به ما هشدار اوضاع فعلی را داده بود.

تاریخ اکران22 اکتبر 1998
کارگردانپیتر ویر
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان103 دقیقه
 فیلم در جستجوی نمو؛ سفری به دنیای یک ماهی بازیگوش

96- فیلم در جستجوی نمو؛ سفری به دنیای یک ماهی بازیگوش

مارلین (آلبرت بروکس)، یک دلقک‌ماهی است که در ارتباط با پسرش نمو (الکساندر گولد) بیش از حد احتیاط می‌کند. هنگامی که نمو برای اثبات خود نزدیک به سطح دریا شنا می‌کند، گرفتار یک غواص می‌شود و مارلین وحشت‌زده باید برای یافتن او راهی ماجراجویی عجیب شود. یک ماهی صخره‌ای آبی به نام Dory (الن دی جنرس) که واقعاً حافظه کوتاهی دارد، به مارلین می‌پیوندد. برخورد با کوسه‌ها، چتر دریاها و بسیاری از خطرات اقیانوس، این ماجراجویی را پیچیده‌تر می‌کند. در همین حال، نمو نقشه فرار خود را می‌کشد. در لیست بهترین فیلم های سینمایی تاریخ قطعا Finding Nemo برای علاقه‌مندان به پویانمایی جایگاه مهمی دارد.

تاریخ اکران3 جولای 2003
کارگرداناندرو استانتون
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان100 دقیقه
فیلم سکوت بره‌ها؛ از بهترین فیلم های تاریخ و سینمای جهان

95- فیلم سکوت بره‌ها؛ از بهترین فیلم های تاریخ و سینمای جهان

اگرچه «هانیبال لکتر» پیش از این درام جنایی در فیلم‌های دیگری دیده شد،اما حضور این شخصیت در فیلم «سکوت بره‌ها» خارق‌العاده بود. این نقش نمادین و سادیستیک با بازی «آنتونی هاپکینز» در تاریخ سینما جاودانه شد. حضور او در کنار کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) در نقش نماینده اف‌بی‌آی، تصویرگر یک نزاع ذهنی و روانی است. این فیلم برنده پنج جایزه از آکادمی اسکار شد.

تاریخ اکران6 ژون 1991
کارگردانجاناتان دمی
امتیاز IMDb8.6
مدت زمان118 دقیقه
فیلم سینمایی سیرک؛ بهترین فیلم کمدین بزرگ تاریخ سینمای جهان

94- فیلم سینمایی سیرک؛ بهترین فیلم کمدین بزرگ تاریخ سینمای جهان

چارلی چاپلین در فیلم «سیرک» کمدی مالیخولیای لطیفی ارایه می‌کند. چاپلین در نقش «ولگرد کوچک» راننده‌ای است که وقتی سعی داشت از افسران پلیس فرار کند، به عنوان دلقک استخدام می‌شود. این فیلم در اولین مراسم اهدای جوایز در سال 1929 برای همه کاره بودن و نبوغ در نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی، جایزه اسکار را از آن خود کرد. علی‌رغم این دستاورد، روند فیلم‌برداری سخت‌ترین کار در کارنامه‌ی حرفه‌ای چاپلین بود. او در حین فیلمبرداری سیرک، پیگیر درخواست طلاق از «لیتا گری» بود. وکلای لیتا نام چاپلین را از میان گل‌ولای بیرون می‌کشیدند و به دنبال دست‌یابی به دارایی‌های استودیوی او بودند. همین مساله باعث توقیف هشت ماهه در تولید این فیلم شد. در نهایت، نتیجه‌ی پایانی به یکی از شاهکارهای تاریخ سینمای جهان تبدیل شد.

تاریخ اکران18 جولای 1928
کارگردانچارلی چاپلین
امتیاز IMDb8.2
مدت زمان72 دقیقه
فیلم سینمایی دلیجان؛ عاشق وسترن هستید؟

93- فیلم سینمایی دلیجان؛ عاشق وسترن هستید؟

اینجا جاییست که همه چیز شروع شد. شاهکار ماندگار جان فورد با نام Stagecoach انقلابی در وسترن ایجاد کرد و آن را از فیلم B به لیست A رساند و این ژانر را همان‌طور که امروز می‌شناسیم تاسیس کرد.

فیلم Stagecoach داستان بی‌نظیری از گروهی از غریبه‌ها است که با هم در شرایط خارق‌العاده‌ای قرار گرفته‌اند. بازی‌های برجسته‌ای از ستارگان هالیوود مانند «کلیر ترور»،«جان کارادین»،«توماس میشائیل» و البته «جان وین» که برای اولین بار نقش اصلی فیلم فورد را بازی می‌کند، جذابیت تماشای این فیلم را دوچندان می‌کند. Stagecoach (اولین سفر فورد به Monument Valley) یک فیلم باشکوه، دقیق و یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ هالیوود است.

تاریخ اکران18 می 1939
کارگردانجان فرد
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان96 دقیقه
فیلم The Producers؛ یک کمدی موزیکال برجسته سینمایی

92- فیلم The Producers؛ یک کمدی موزیکال برجسته سینمایی

وقتی یک بار فیلمی را می‌بینید و فکر می‌کنید خنده دار است، نشانه‌ی خوبی است. وقتی یک فیلم را چندبار بار می‌بینید و فکر می‌کنید هنوز خنده‌دار است، این چیزی بیش از یک نشانه خوب است. این بدان معناست که نه تنها می‌توانید چندین بار دیدن آن را تحمل کنید، بلکه موارد جدیدی را نیز می‌یابید که قبلاً نمی‌دیدید. قطعا عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما در ژانر طنز قطعا به فیلم The Producers می‌رسد.

تاریخ اکران22 نوامبر 1967
کارگردانمل بروکز
امتیاز IMDb7.6
مدت زمان88 دقیقه
فیلم سینمایی زنان کوچک؛ بهترین فیلم رمانتیک با چاشنی احساسات زنانه

91- فیلم سینمایی زنان کوچک؛ بهترین فیلم رمانتیک با چاشنی احساسات زنانه

«جو مارچ» در سال‌های پس از جنگ داخلی و در شهر نیویورک زندگی می‌کند. او نیازهای زندگی خود را به عنوان یک نویسنده تأمین می‌کند، در حالی که خواهرش «امی» در پاریس نقاشی می‌خواند. «امی» با «تئودور» یک برخورد تصادفی دارد. این فیلم یک نمونه‌ی عالی از به تصویر کشیدن احساسات لطیف زنانه است. اگر به فیلم‌های رمانتیک علاقه دارید، فیلم سینمایی «زنان کوچک» یک انتخاب بی‌نظیر با بازی‌های درخشان است.

تاریخ اکرانژانویه 2020
کارگردانگرتا گرویگ
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان135 دقیقه

مطلب پیشنهادی: جایزه اسکار بهترین کارگردانی را چه کسانی بیشتر برنده شدند؟

فیلم سینمایی روزهای بهشت؛ فیلم یا شعر سینمایی؟ مساله این است!

90- فیلم سینمایی روزهای بهشت؛ فیلم یا شعر سینمایی؟ مساله این است!

فیلم Days of Heaven یک شعر نمایشی درباره زندگی در آمریکا در آغاز قرن نوزدهم است. روایتی از عشق و قتل که با تصاویر گویا از طبیعت در سال 1916 روایت می‌شود. یک کارگر فولاد پس از درگیری با رئیس خود از شیکاگو فرار می‌کند. او خواهر کوچک و دوست دختر خود را با خود می‌برد و درگیر یک ماجراجویی می‌شود که با لحنی شاعرانه به تصویر کشیده شده است.

تاریخ اکران8 نوامبر 1979
کارگردانترنس مالیک
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان94 دقیقه
 فیلم بهترین سال‌های زندگی ما؛ ماجرای 3 سرباز پس از جنگ جهانی

89- فیلم بهترین سال‌های زندگی ما؛ ماجرای 3 سرباز پس از جنگ جهانی

«فرد»،«آل» و «هومر» سه جانباز جنگ جهانی دوم هستند که با ورود دوباره به زندگی غیرنظامی با مشکل روبرو می‌شوند. فرد (دانا اندروز) یک قهرمان جنگی است که قادر به رقابت با کارگران با مهارت بیشتر نیست و مجبور است با کار با دستمزد پایین کنار بیاید. مدیر عامل آل (فردریک مارچ) برای ارائه وام‌های مطلوب به جانبازان دچار مشکل می‌شود. هومر (هارولد راسل) که هر دو دست خود را در جنگ از دست داده است،پیش نامزد عاشق خود برمی‌گردد، اما باید برای شرایط جدید تلاش کند. فیلم «بهترین سال‌های زندگی ما» به خاطر ارائه‌ی تصویری خقیقی از تاثیرات جنگ، در لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته است.

تاریخ اکران21 نوامبر 1946
کارگردانویلیام وایلر
امتیاز IMDb8
مدت زمان170 دقیقه
فیلم لباس غواصی و پروانه؛ از بهترین فیلم ها در ژانر اقتباسی

88- فیلم لباس غواصی و پروانه؛ از بهترین فیلم ها در ژانر اقتباسی

ژان دومینیک باوبی (ماتیو آمالریک) سردبیر مجله Elle فرانسه در سن 43 سالگی دچار سکته مغزی ویرانگری می‌شود. دارد. آسیب به ساقه مغز، منجر به سندرمی می‌شود که تقریباً او را فلج می‌کند. به شکلی که او فقط قادر به برقراری ارتباط با چشم است. باوبی با زحمت و كوشش خاطرات خود را از طريق تنها ابزار بيانی كه برای وي باقي مانده است، نگارش می‌کند.

تاریخ اکران14 آگوست 2008
کارگردانجولیان اشنابل
امتیاز IMDb8
مدت زمان112 دقیقه
 فیلم سینمایی در بار انداز؛ از بهترین فیلم های تاریخ

87- فیلم سینمایی در بارانداز؛ یکی از بهترین فیلم های تاریخ

فیلم On the Waterfront یک درام جنایی سیاه و سفید با بازی درخشان «مارلون براندو» در نقش «تری مالوی» است. مالوی یک کارگر اسکله است که برادرش (راد اشتایگر) با رئیس اتحادیه باراندازان (لی جی کاب) که شخصی خرابکار است، همکاری می‌کند. فیلم «در بارانداز» روایت ایستادگی مالوی در برابر اربابش است. او که در پی یافتن جایگاه حقیقی خود است، با فشارهای فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. این فیلم موفق به کسب هشت جایزه‌ی اسکار و چهار جایزه‌ی گلدن گلوب شد و با اتفاق نظر جمیع منتقدان، در لیست بهترین فیلم‌های جهان قرار گرفت.

تاریخ اکران22 ژون 1954
کارگردانالیا کازان
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان108 دقیقه
فیلم سینمایی لوک خوش دست؛ ماجرای یک زندانی

86- فیلم سینمایی لوک خوش دست؛ ماجرای یک زندانی

«لوک جکسون» مرد خونسردی است که قوانین نانوشته‌ی محیط پیرامون خود را نمی‌پاذیرد و همین مساله او را چالش‌های فراوانی روبرو می‌کند. لوک پس از دستگیری، به دو سال زندان و کار اجباری در مزرعه فلوریدا محکوم می‌شود. در آنجا به عنوان مردی با اراده‌ای محکم که نمی‌توان به روح او رسوخ کرد، شهرت می‌یابد. شجاعت لوک در مواجهه با مشکلات در زندان روستایی، از او یک قهرمان شرور می‌سازد. این شخصیت خاکستری، به یکی از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما بدل شده است.

تاریخ اکران1 ژانویه 1967
کارگرداناستوارت روزنبرگ
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان127 دقیقه
فیلم سینمایی آنی هال؛ بهترین فیلم وودی آلن!

85- فیلم سینمایی آنی هال؛ بهترین فیلم وودی آلن!

بسیاری از منتقدان بر این باورند که فیلم Annie Hal، بهترین فیلم کارنامه‌ی هنری «وودی آلن» است. فیلم «آنی هال» روایتگر یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی ساده است. اما به تصویر کشیدن یک رابطه‌ی عاشقانه از زبان طنازانه‌ی وودی آلن، جذاب و تماشایی است. آلن در این فیلم به جای استفاده از روایت خطی، با زمان بازی می‌کند. او همچنین دیوار چهارم را می‌شکند و در سکانس‌های متعددی شخصیت‌ها را در رویایی مستقیم با مخاطب قرار می‌دهد که به پیچیدگی آن‌ها می‌افزاید. آنی‌هال در بعضی مواقع خنده‌دار است و گاهی دلخراش و ناامید کننده! با تماشای این فیلم می‌توانید با نگاه نقادانه‌ی آلن به روابط انسانی آشنا شوید و روند یک عشق پرشور که در طول زمان کمرنگ می‌شود را ببینید.

تاریخ اکران10 نوامبر 1977
کارگردانوودی آلن
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان93 دقیقه
فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان؛ فیلمی رزمی با طعم فمینیسم

84- فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان؛ فیلمی رزمی با طعم فمینیسم

زمانی که ساخت فیلم‌های اکشن با چاشنی ورزش‌های رزمی (به ویژه کونگ‌ فو) در حال افول بود، فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon جان دوباره‌ای به این ژانر سینمایی بخشید. «آنگ لی» با بازی در فیلم «ببر خیزان،اژدهای پنهان» به عنوان یک زن، توانست توانایی‌های خود را در به تصویر کشیدن فنون رزمی کونگ فو به تصویر بکشد و جا پای «جت لی» بگذارد. تماشای این فیلم می‌تواند تداعی کننده‌ی حس نوستالژیک مبارزات «بروس لی» باشد و برای علاقه‌مندان به این ژانر سینمایی، بهترین انتخاب است.

تاریخ اکران13 فوریه 2001
کارگردانانگ لی
امتیاز IMDb7.8
مدت زمان120 دقیقه
فیلم سینمایی L.A. Confidential؛ از بهترین فیلم های ژانر کارآگاهی

83- فیلم سینمایی L.A. Confidential؛ از بهترین فیلم های ژانر کارآگاهی

فیلم L.A. Confidential یکی از بهترین فیلم‌های ژانر پلسی-کاراگاهی است. بازی فوق‌العاده‌ی بازیگران این فیلم، سبب آن شده است که فیلم‌نامه و کارگردانی در درجه‌ی دوم مورد توجه قرار بگیرد. «کیم بسینجر» برای بازی در این فیلم، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن شد. «کوین اسپیسی»، «راسل کرو»، «گای پیرس»، «جیمز کرامول»، «دیوید استراتایرن» و «دنی دیویتو» دیگر ستارگان حاضر در این فیلم هستند که بازی درخشان آن‌ها، لحظات نابی را خلق کرده است. این فیلم که در شهر لس آنجلس فیلم‌برداری شده است، روایتگر اقدامات نیروی دریایی آمریکا و معاملات در سایه و فساد مالی افسران پلیس در دهه‌ی 1950 و پس از جنگ جهانی دوم است.

تاریخ اکران6 نوامبر 1997
کارگردانکرتیس هنسن
امتیاز IMDb8.2
مدت زمان138 دقیقه
فیلم سینمایی شبکه‌ اجتماعی؛ چگونه موسس فیسبوک زندگی ما را دگرگون کرد؟

82- فیلم سینمایی شبکه‌ اجتماعی؛ چگونه موسس فیسبوک زندگی ما را دگرگون کرد؟

فیلم Social Network روایتگر داستانی با محوریت جوان‌ترین میلیاردر جهان است. فیلمی که با حضور شخصیت‌های حقیقی همچون «زاکربرگ» و «وینکلوس»، نشان دهنده‌ی مسیر شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی است. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه وبسایت فیسبوک در عرض دو سال به یک میلیون کاربر رسید و جهان را دگرگون کرد، به تماشای فیلم «شبکه اجتماعی» بنشینید. این فیلم نشان می‌دهد که موفقیت شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، ماحصل خلاقیت، نبوغ و پیشرفت فناوری‌های نوین است و تعارض، دوستی و خیانت نمی‌تواند مانع به ثمر رسیدن آن شود.

تاریخ اکران21 اکتبر 2010
کارگرداندیوید فینچر
امتیاز IMDb7.7
مدت زمان120 دقیقه
جایی برای پیرمردها نیست؛ بی‌شک از بهترین فیلم های تاریخ

81- جایی برای پیرمردها نیست؛ بی‌شک یکی از بهترین فیلم های تاریخ

هیچ تقارنی در زندگی وجود ندارد. این ساده‌ترین پیام فیلم سینمایی «جایی برای پیرمردها نیست» است. آنچه دور خود می‌چرخد، دور نمی‌زند. سقوط سکه، هیچ تاثیری در نحوه خرد‌شدن کوکی ندارد. سرنوشت انسان‌ها هیچ معیار درست و غلطی ندارد. هیچ عدالتی در کار نیست. فرصت‌های هر شخصی در زندگی ممکن است به ثروت منجر شود، اما به همان اندازه می‌تواند منجر به مرگ غبارآلود شود. جایی برای پیرمردها نیست به شدت بر اساس واقعیت‌های زندگی که همه قادر به درک آن‌ها هستند، تولید شده است.

تاریخ اکران6 مارس 2008
کارگردانبرادران کوئن
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان122 دقیقه

مطلب پیشنهادی: معرفی 5 فیلم با محوریت شخصیت‌های دوقطبی

فیلم سینمایی درخشش ابدی یک ذهن پاک

80- فیلم سینمایی درخشش ابدی یک ذهن پاک

فیلم سورئالیستی «درخشش ابدی یک ذهن پاک» به کارگردانی «میشل گوندری» و فیلمنامه‌نویسی «چارلی کافمن»، می‌تواند مرهمی برای تمامی قلب‌های شکسته باشد. فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind در بستر جامعه‌ای اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد کاملا شبیه به آمریکای امروزی است. تنها وجه سورئال و غیرواقعی فیلم، یک دستاورد جدید پزشکی است که به آدم‌ها این امکان را می‌دهد تا تمام خاطراتشان از یک عشق قدیمی را از حافظه‌شان پاک کنند! بعد از اینکه جول (جیم کری) و کلمنتین (کیت وینسلت) از هم جدا شدند، آنها تصمیم گرفتند که این روش را امتحان کنند. اما آن‌ها کشف می‌کنند که عشق همیشه راهی برای ابراز وجود پیدا می‌کند.

تاریخ اکران8 جولای 2004
کارگردانمیشل گوندری
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان108 دقیقه
فیلم سینمایی بازگشت به آینده؛ تخیل و کمدی در هم می‌آمیزد!

79- فیلم سینمایی بازگشت به آینده؛ تخیل و کمدی در هم می‌آمیزد!

چه اتفاقی ‌می‌افتد اگر به گذشته برگردید و تاریخ را به سمت بهتر یا بد شدن، تغییر دهید؟ در طول تاریخ ایده‌ی ساخت «ماشین زمان»، از جمله آرزوهای دست نیافتنی بشر بوده است. فیلم‌های متعددی با سوژه‌ی سفر در زمان ساخته شده است، اما فیلم «بازگشت به آینده» یکی از بهترین نمونه‌های آن است. ما جزئیات پیرامون این فیلم را فاش نمی‌کنیم تا قصه برای کسانی که آن را ندیده‌اند، اسپویل نشود. اگر تخیل در فیلم‌سازی را دوست دارید، فیلم Back to the Future یکی از بهترین گزینه‌ها در ژانر سینمای علمی-تخیلی است.

تاریخ اکران26 دسامبر 1985
کارگردانرابرت زمکیس
امتیاز IMDb8.5
مدت زمان116 دقیقه
فیلم سینمایی نشویل؛ فیلمی با موسیقی اثربخش

78- فیلم سینمایی نشویل؛ فیلمی با موسیقی اثربخش

فیلم سینمایی Nashville نه تنها علاقه‌مندان به سینما، که دوست‌داران موسیقی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. مجموعه‌ای از حوادث غیر‌قابل‌پیش‌بینی در آستانه‌ی برگزاری یک کنوانسیون سیاسی در شهر نشویل رخ می‌دهد. جایی که مسیحیان، آموزه‌های انجیل را در بستر موسیقی کانتری به منصه ظهور می‌گذارند. این فیلم توانست جایزه‌ی اسکار و گلدن گلوب را برای بهترین آهنگ فیلم دریافت کند.

تاریخ اکران15 ژانویه 1976
کارگردانرابرت آلتمن
امتیاز IMDb7.7
مدت زمان160 دقیقه
فیلم سینمایی آخرین نمایش! فیلمی که شما را تغییر خواهد داد!

77- فیلم سینمایی آخرین نمایش! فیلمی که شما را تغییر خواهد داد!

داستان این فیلم، حول دوستی صمیمی دو شخصیت سانی (تیموتی باتومز) و دوآون (جف بریجز) متمرکز است. رفاقت آنها از تیم فوتبال دبیرستان آغاز شده و تا سال‌ها ادامه می‌یابد. با نگاهی اجمالی به «آخرین نمایش» می‌توان گفت که این فیلم در مورد عبور و گذار در مقاطع مختلف زندگی است. عبور از جوانی به بزرگسالی. عبور از دوره‌ی فرتوت خسته‌کننده‌ی میانسالی به آینده‌ای که برای افراد مسن، امیدوار کننده نیست. گذار از شهری با انسجام اجتماعی، به یک شهر با اثرات منزوی کننده‌ی جهان جدید. عبور از تمامی سنت‌ها با ظهور تلوزیون و اقتصاد ورشکسته. چشم‌انداز نسبتاً تاریکی که «سانی» و «دآونه» با آن روبرو هستند، موازی چشم انداز زیست مدرن شهری است که «پیتر باگدانوویچ» در اوایل دهه‌ی 70 میلادی آن را پیش‌بینی می‌کند. این فیلم شما را به تفکراتی عمیق در باب زندگی مدرن وادار می‌کند.

تاریخ اکران17 فوریه 1972
کارگردانپیتر باگدانوویچ
امتیاز IMDb8
مدت زمان118 دقیقه
فیلم سینمایی سایه یک شک؛ چگونه قاتل زنجیره‌ای را متوقف کنیم؟

76- فیلم سینمایی سایه یک شک؛ چگونه قاتل زنجیره‌ای را متوقف کنیم؟

فیلم Shadow of a Doubt یک تریلر درخشان و شخصیت‌محور است که می‌توان آن را در گروه فیلم‌های نوآر قرار داد. یکی از بازیگران مشهور آن زمان یعنی «ترزا رایت» در کنار «جوزف پنبه»، با اجراهای ظریف و اثرگزار در همه‌ی پلان‌های فیلم، شخصیت‌های قدرتمندی را خلق کرده‌اند. تعامل بین «هنری تراورس» و «هیوم کرونین» در سایه‌ی فیلم‌برداری درخشان «سانتا روزا» منجر به خلق یک کمدی سیاه و جذاب شده است.

فیلم «سایه یک شک» با مهارت تمام، بی‌گناهی و جنایات تاریک و فریب‌های اواسط قرن بیستم را به تصویر می‌کشد. آن هم با چاشنی تعلیق‌های ناب سینمای «آلفرد هیچکاک». این فیلم در بین آثار هیچکاک، کارگردان فقید سینمای جهان، همچون گوهری درخشان است. فیلمی که موفقیت‌های چشمگیر آن درجشنواره‌ها و استقبال مخاطبان در مواحهه‌ی با آن، هیچوقت فراموش نمی‌شود.

تاریخ اکران12 ژانویه 1943
کارگردانآلفرد هیچکاک
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان108 دقیقه
فیلم سینمایی کاندیدای منچوری؛ اثری اقتباسی از یک کتاب

75- فیلم سینمایی کاندیدای منچوری؛ اثری اقتباسی از یک کتاب

دانستن اینکه می‌توان به راحتی ذهن انسان را دست‌کاری کرد، چیز ترسناکی است. فیلم The Manchurian Candidate در پرداخت به این قصه به قدری هیجان‌انگیز است که تقریبا می‌توان آن را یک فیلم ترسناک دانست. در میان تمامی فیلم‌های مربوط به دهه‌ی 1960 مطمئناً فیلم «کاندیدای منچوری» در لیست 5 فیلم برتر قرار دارد.

تاریخ اکران30 جولای 2004
کارگردانجاناتان دمی
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان126 دقیقه
فیلم سینمایی جویندگان؛ از بهترین فیلم های مورد علاقه وسترن‌بازها!

74- فیلم سینمایی جویندگان؛ از بهترین فیلم های مورد علاقه وسترن‌بازها!

اگر سینمای وسترن را دوست داشته باشید، بی‌شک فیلم جستجوگران (جویندگان) را دیده‌اید. اثری به کارگردانی «جان فورد» که تمامی فیلم‌های ژانر وسترن، از آن تاثیر پذیرفته‌اند. اما تأثیر فیلم «جستجوگران» از ژانر فراتر می‌رود. فیلم‌هایی از قبیل «جنگ ستارگان»، «بیمار انگلیسی»، «آخرین سامورایی» و حتی «ارباب حلقه‌ها» عناصری دارند که می‌توان آنها را در حماسه‌ی فورد جستجو کرد. وقتی این واقعیت را اضافه کنید که فیلم THE SEARCHERS بهترین فیلم کارنامه‌ی هنری جان فورد است، درک این که چرا در لیست بهترین فیلم های سینمایی تاریخ قرار گرفته است، آسان خواهد شد.

تاریخ اکران19 جولای 1956
کارگردانجان فورد
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان119 دقیقه
فیلم سینمایی بانوی زیبای من؛ آیا این فیلم جنسیت‌زده است؟

73- فیلم سینمایی بانوی زیبای من؛ آیا این فیلم جنسیت‌زده است؟

فیلم My Fair Lady یک فیلم در ژانر کمدی-موزیکال است که دیالوگ‌های فوق العاده‌ی آن، حتی با یک بار تماشا در ذهن مخاطبان حک خواهد شد. داستان این فیلم از آنجایی شروع می‌شود که هنری هیگینز (رکس هریسون) شرط می‌بنند که الیزا دولیتل (آدری هپبورن) را به یک بانوی تمام عیار تبدیل کند. «هنری هیگینز» در این فیلم نمونه‌ی کاملی از فریبکاری در جامعه‌ی سطح بالا و بورژوازی است. اما چیزی که حتی درصدی روی آن حساب باز نمی‌کرد، عاشق شدن بود.

در حالی که فیلم «بانوی زیبای من» در مورد یک شخص جنسیت‌طلب است، اما در واقع یک فیلم جنسیتی نیست. همه چیز درباره‌ی کنایه‌های رابطه‌ی بین «الیزا دولیتل» و «هنری هیگینز» است. با وجود عدم سازگاری این دو کاراکتر باهم، تصور رابطه‌ی عاشقانه‌ی بین هنری و الیزا باورکردنی نیست. با این‌که در نمایشنامه‌ی اصلی Pygmalion یک سلب مسئولیت ضد‌رمانتیک وجود دارد، بدیهی است که الیزا و هیگینز برای یکدیگر ساخته شده‌اند. اگر هنوز این فیلم فوق‌العاده را ندیده‌اید، مطمئناً باید تماشای آن را در اولویت قرار دهید.

تاریخ اکران21 اکتبر 1964
کارگردانجرج کیوکر
امتیاز IMDb7.8
مدت زمان170 دقیقه
فیلم سینمایی کارتونی پینوکیو؛ یک کلاسیک خاطره‌انگیز از دیزنی

72- فیلم سینمایی کارتونی پینوکیو؛ یک فیلم کلاسیک خاطره‌انگیز از دیزنی

فیلم سینمایی «پینوکیو»، دومین انیمیشن بلند ساخته شده توسط کمپانی «والت دیزنی» است. فیلمی با نشاط و جذاب که تماشای آن نه تنها برای گروه کودکان، که برای تمامی گروه‌های سنی، تماشایی است. پینوکیو بسیار ساده‌لوح و جذاب است و «جیمینی کریکت» یکی از بهترین شخصیت‌های مربی است که تاکنون برای فیلم‌برداری انتخاب شده است. مهم‌ترین ویژگی این فیلم، پرداخت و نگارش شخصیت‌های خارق‌العاده است که صداگذاری‌های باورپذیر، جذابیت آن را دو چندان می‌کند. این فیلم سرشار از لحظاتی است که غم و شادمانی را به هم پیوند می‌زند و احساسات هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد.

تاریخ اکران23 فوریه 1940
کارگردان‌هاهمیلتون لوسکه، بن شارپستین، ویلفرد جکسون، نورم فرگوسن، بیل رابرتز، تی هی، جک کینی
امتیاز IMDb7.4
مدت زمان88 دقیقه
فیلم Roma؛ پرتره احساسی از یک خانواده؛ از بهترین فیلم های جدید جهان

71- فیلم Roma؛ پرتره احساسی از یک خانواده؛ از بهترین فیلم های جدید جهان

«آلفونسو کوآرون» در فیلم درخشان «روما»، یک سمفونی پیچیده از احساسات را به تصویر می‌کشد. فیلم با یک بینش ظریف در زندگی کنیزک آغاز می‌شود و به سرعت به یک شبکه‌ی عاطفی پیچیده همراه با شکستن قلب، گیجی، استیصال و گناه تبدیل می‌شود. اگرچه در ابتدا اتفاقات فیلم آهسته و تصادفی است، اما در هنگام تماشای فیلم درخواهید یافت که در ریتم کند آن غرق شده‌اید. شخصیت اصلی فیلم «سلو» است که سایر کاراکترها پیرامون آن شکل می‌گیرد. برای هر مخاطبی که به تماشای این فیلم بنشیند، کنترل احساسات آن هم وقتی کاملا درگیر زندگی و مبارزات شخصیت‌ها می‌‎‌شود، کار دشواری است.

تاریخ اکران27 اکتبر 2018
کارگردانآلفونسو کوارون
امتیاز IMDb7.7
مدت زمان135 دقیقه

مطلب پیشنهادی: فیلم‌هایی که ساکت‌اند اما صامت نیستند..!

فیلم سینمایی پش از نیمه شب؛ از بهترین فیلم ها برای علاقمندان آثار فلسفی

70- فیلم سینمایی پس از نیمه شب؛ از بهترین فیلم ها برای علاقمندان آثار فلسفی

این فیلم در به تصویر کشیدن رابطه‌ی نفس‌گیر و عاشقانه‌ی زوجی استثنایی، دقیق، خلاقانه و بی‌بدیل است. فیلم‌نامه‌ای به قلم «ریچارد لینکلتر» بزرگ که سال‌هاست توسط مدرسان فیلم‌نامه نویسی و نویسندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد. لینکلتر در فیلم «پس از نیمه شب»، روح و روان خود را فریم به فریم، به نمایش می‌گذارد. فیلم «پس از نیمه شب» که آخرین بخش از سه‌گانه‌ی عاشقانه-فلسفی لینکلتر است، یکی از برترین فیلم‌های رمانتیک تاریخ جهان است.

این فیلم علاوه بر نامزدی در بخش‌های مختلف آکادمی اسکار، توانست به عنوان بهترین فیلم جشنواره‌ی Tribeca انتخاب شود.

تاریخ اکران27 ژون 2013
کارگردانریچارد لینکلیتر
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان109 دقیقه

69- فیلم سینمایی مهتاب؛ فیلمی زیبا و دل‌خراش!

مهتاب یکی از زیباترین و دلخراش‌ترین فیلم هایی است که تاکنون ساخته شده است. بسیاری از بینندگان ابراز انزجار کرده و یا آن را کسل‌کننده تصور می‌کنند. هدف از Moonlight این نبود که ما را بیدار کند یا به ما اطلاعاتی درباره چیزی بدهد که قبلاً نمی‌دانستیم. بلکه این فیلم به ما اجازه ورود و پیگیری زندگی‌ای را داد که من مطمئن هستم بسیاری از افراد هرگز به فکر آن نبوده‌اند.

بله، ما در مورد فقر، مردانگی و سیاهی به طور جداگانه اطلاعاتی داریم اما دیدن تضاد همه این‌ها که به طور مختصر با هم بافته شده‌اند، اجازه داده است پیچیدگی برخی از زندگی‌های مردمان به روشی نابالغ دیده شود. Moonlight به سادگی روایتی را ارائه می‌دهد که اغلب نمی‌بینیم. و این همان چیزی است که آن را بسیار ساده، دردناک و در عین حال از بهترین فیلم های سینمایی تاریخ می‌کند.

تاریخ اکران2 سپتامبر 2016
کارگردانجیمز لاکستون
امتیاز IMDb7.4
مدت زمان111 دقیقه
Platoon (1986) Cast

68- فیلم سینمایی جوخه؛ فیلم آمریکایی ضدجنگ و تماشایی

الیور استون با الهام از تجربیات خود، این فیلم (Platoon) برنده جایزه جنگ ویتنام را نوشت و کارگردانی کرد، در آن یک سرباز جوان به نام کریس (چارلی شین) در هر جبهه قابل تصوری با درگیری وحشیانه‌ای روبرو می‌شود. کریس علاوه بر نبرد با یک دشمن عمدتا مخفی، باید با درگیری دائمی بین دو افسر فرمانده خود نیز کنار بیاید. این یکی از بهترین آثار سینمایی جهان درباره جنگ ویتنام است که منتقدیم خاص خود را نیز دارد.

تاریخ اکران19 فوریه 1987
کارگردانالیور استون
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان120 دقیقه

67- فیلم سینمایی La La Land؛ نسخه مدرن یک سنت موزیکال

“La La Land” با مدرن‌سازی موزیکال سنتی، در شهر رویاها اتفاق می‌افتد و داستان دو هنرمند مشتاق، یکی موسیقی‌دان (رایان گاسلینگ) و دیگری بازیگر زن (اما استون) را روایت می‌کند. پایان فیلم با یک نت بالا، شش دقیقه آهنگ و رقص است که در وسط ترافیک آزادراه فرود می‌آید. فیلم‌برداری این صحنه دو روز به طول انجامید و شامل ترکیب سه عکس متوالی با هم بود تا آنچه به نظر می‌رسد یک برداشت واحد باشد.

تاریخ اکران22 دسامبر 2016
کارگرداندمین شازل
امتیاز IMDb8
مدت زمان128 دقیقه

66- فیلم سینمایی دانکرک؛ باز هم جنگ جهانی دوم!

Dunkirk با به‌تصویر‌کشیدن تخلیه نیروهای متفقین از بندر دریایی فرانسه در دانکرک، این فیلم جنگی تماشاگران را در صحنه آغازین خود گیر می اندازد و در کل مدت زمان 106 دقیقه ای هرگز اجازه درنگ در این فیلم را نمی‌دهد. مانند اکثر فیلم‌های ساخته شده بر اساس داستان‌های واقعی، این فیلم نیز به دلیل حذف جزئیات اصلی واقعی مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال، ممکن است استدلال شود که نولان برای داشتن حس اصالت‌جو نسبت به دقت تاریخی تلاش می‌کرد.

تاریخ اکران13 ژولای 2017
کارگردانکریستوفر نولان
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان106 دقیقه

65- فیلم سینمایی ویپلش؛ پای یک مربی بدرفتار در میان است

این داستان درباره یک دانشجوی جاز به نام اندرو (مایلز تلر) است که تحت تعلیم مربی بدرفتاری (جی. کی. سیمونز) شکنجه‌های جسمی و روحی را تحمل می‌کند. برای تأمین بودجه پروژه، شازل ابتدا “Whiplash” را به عنوان یک فیلم کوتاه فیلم‌برداری کرد که برنده جایزه هیئت داوران فیلم کوتاه در Sundance شد. نیازی به گفتن نیست که بلافاصله بودجه فیلم بلند او تأمین شد. همین موفقیت باعث شد این فیلم سریعا به لیست بهترین فیلم های جهان راه یابد.

تاریخ اکران16 اکتبر 2014
کارگرداندمین شازل
امتیاز IMDb8.5
مدت زمان106 دقیقه

64- فیلم سینمایی جاذبه؛ بهترین فیلم برای رفتن به فضا!

آلفونسو کوارون و تیم او فناوری جدیدی را برای ایجاد “جاذبه” ابداع کردند. یک ماجراجویی سه‌بعدی در مورد دو فضانورد (ساندرا بولاک و جورج کلونی) که برای بقا در فضا می‌جنگند. تقریباً 80٪ فیلم حاصل عکس واقعی CG است. فیلم Gravity موفقیت بزرگی هم در گیشه و هم در فصل جوایز داشت.

تاریخ اکران10 اکتبر 2013
کارگردانآلفونسو کوارون
امتیاز IMDb7.7
مدت زمان91 دقیقه

63- فیلم آدم فضایی / بیگانه (Alien)؛ باز هم موجودات فضایی و ماجراهای پیچیده

آنچه Alien را عالی می‌کند همگام‌سازی صدا، تصاویر و پرداختن زیاد به جزئیات است. علاوه بر این ویژگی‌ها Alien از همان ابتدا فضای بی‌غرضانه‌ای دارد.

‘بیگانه یا آدم فضایی’ یکی از فیلم‌های خاص سینمایی است. اکنون نیز، پس از نزدیک به 40 سال، همه چیز در مورد آن تازه احساس می‌شود. بازی‌های طبیعی و مهار‌شده توسط بازیگران خارق‌العاده. طراحی برجسته تولید؛ نگاه واقع‌بینانه و داخلی “فضای داخلی حمل و نقل فضائی Nostromo”: در واقع نسبت به بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی که خیلی دیرتر ساخته شده‌اند کمتر احساس می‌کنید که کاملاً حیرت‌انگیز است. حتی (که اکنون باید در نظر گرفته شود) فناوری “یکپارچ‌هسازی با سیستم‌عامل” درون کشتی لزوماً نباید در برابر پیشرفت‌های اخیر نگریسته شود. زیرا این ساده‌ترین تجهیزات تکنولوژیکی است که معمولاً برای زنده‌ماندن در طولانی‌ترین شرایط سخت مورد نیاز است. با این ویژگی‌های بی‌شک Alien در لیست بهترین فیلمهای تاریخ جا خواهد داشت.

تاریخ اکران25 دسامبر 1979
کارگردانریدلی اسکات
امتیاز IMDb8.4
مدت زمان117 دقیقه

62- فیلم سینمایی شیرشاه؛ از ماندگارترین آثار سینمایی انیمیشن

منتقدان و مخاطبان ممکن است نسبت به بازسازی زنده اخیر “The Lion King” بسیار ناخوشایند باشند ، اما تقریباً همه عاشق نسخه اصلی انیمیشن بودند. واقع در سرزمین‌های آفریقا، این فیلم بازی حیوانات را به ارتفاعات شکسپیر می‌برد. در باره شیرشاه سخن بسیار است اما پیشنهاد می‌کنیم هم‌اکنون آن را دانلود کرده و به تماشای یکی از بهترین آثار سینمایی تاریخ بنشینید.

تاریخ اکران7 جولای 1994
کارگردان‌هاراب مینکف، روجر اليرس
امتیاز IMDb8.5
مدت زمان88 دقیقه

61- فیلم رستگاری در شائوشنگ؛ فیلمی که شما را میخکوب خواهد کرد

رستگاری شائوشنگ از آن دسته فیلم‌هاست که در کلام نمی‌گنجد. حتی ده‌ها سال پس از انتشار ، “The Shawshank Redemption” همچنان جایگاه اول را در لیست عناوین با بالاترین امتیاز IMDb حفظ می‌کند. در اینجا در لیست ما لزوماً اول نیست اما این نیست که بگوییم فیلم کوچکی است. این داستان براساس یک رمان از استیون کینگ، داستان اندی دوفرسن (تیم رابینز)، بانکی محکوم به قتل همسرش است که از اواسط دهه 1940 با چندین دهه زندان روبرو می‌شود.

تاریخ اکران23 مارس 1995
کارگردان‌فرانک دارابونت
امتیاز IMDb9.3
مدت زمان142 دقیقه

مطلب پیشنهادی: 10 فیلم دهه 50 میلادی که سینمای علمی-تخیلی را دگرگون کردند

60- فیلم این گروه خشن؛ روایت روزهای پایانی خشونت آمریکایی

the Wild Bunch که احتمالاً یکی از بحث برانگیزترین فیلم هایی است که تاکنون ساخته شده است، بیش از 30 سال پیش با انتشار آن هم‌زمان مورد نفرت و تحسین قرار گرفت. حتی امروز، به عنوان اثبات قدرت خود، هنوز هم بحث گسترده‌ای وجود دارد که سام پکینپا یک شاهکار یا یک هیولا ساخته است. ما معتقدیم که Peckinpah در یکی از بهترین فیلم های آمریکایی قرن گذشته همکاری داشته است.

تاریخ اکران30 آپریل 1970
کارگردان‌سام پکین پا
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان135 دقیقه

59- فیلم سینمایی Fantsia؛ وحشی‌ترین اثر والت دیزنی!

ماجراجویی، جسورانه و روانگردان! “Fantasia” به عنوان وحشی‌ترین فیلم دیزنی تا به امروز در تاریخ ثبت شده است. هشت قسمت انیمیشن این فیلم با بهره از موسیقی کلاسیک که توسط لئوپولد استوكوسكی انجام شده تنظیم شده است در این فیلم از کار بیش از 1000 هنرمند و فناوری برای خلق بیش از 500 شخصیت استفاده شده است.

تاریخ اکران25 دسامبر 1940
کارگردان‌هاویلفرد جکسون، همیلتون لوسکه، بِن شارپستین
امتیاز IMDb7.8
مدت زمان125 دقیقه

58- داستان ازدواج؛ شاید داستان طلاق عنوان بهتری بود!

لورا درن برای بازی در این درام تحسین‌شده نتفلیکس، اسکار را به خانه برد که شرح حال طلاق بین دو متخصص تجارت نمایش (آدام درایور و اسکارلت جوهانسون) است. نوح باومباخ، کارگردان، علی‌رغم طلاق خودش از جنیفر جیسون لی، بازیگر، تصدیق می‌کند که فیلم زندگینامه‌ای ندارد.

تاریخ اکران15 نوامبر 2019
کارگردان‌نوح باومباخ
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان137 دقیقه

57- فیلم سینمایی Manchester by the Sea؛ فیلمی به دور از هیاهوی سینمای تجاری

پس از مرگ برادر بزرگترش جو، لی چندلر (کیسی افلک) از اینکه جو او را به عنوان تنها سرپرست برادرزاده نوجوانش پاتریک ساخته است، شوکه شده است. لی با ترک مرخصی شغل خود به عنوان سرایدار در بوستون، با اکراه به منچستر کنار دریا، دهکده ماهیگیری که خانواده طبقه کارگر وی برای چندین نسل در آنجا زندگی می‌کردند، بازگشت. در آنجا او مجبور می‌شود با گذشته‌ای کنار بیاید که او را از همسرش رندی (میشل ویلیامز) و جامعه‌ای که در آن متولد و بزرگ شده جدا کرده است.

تاریخ اکران14 نوامبر 2016
کارگردان‌کنت لونرگان
امتیاز IMDb7.8
مدت زمان137 دقیقه

56- فیلم سینمایی مرد ایرلندی؛ اسکورسیزی و یکی از بهترین فیلم های تاریخ

بازی فوق العاده، فیلمبرداری بسیار خوب و همه ما می‌دانیم که اسکورسیزی کارگردان شگفت‌انگیزی است، اما فیلم بسیار طولانی است و احساس طولانی‌بودن دارد. بسیاری از فیلم های عالی بسیار طولانی هستند مانند لارنس عربستان و لیست شیندلر. مثبت‌ترین نکته فیلم بازی جو پسی بود، او بسیار محدود است اما همچنین می‌تواند نشان دهد که او یک فرد بسیار خطرناک است.

Irishman یک فیلم گانگستری است که همه شخصیت‌ها در آن سالمندان هستند. در ابتدای فیلم، شخصیت جوان CGI دنیرو هنوز هم به نظر می‌رسد 50 ساله است. همه آنها چنین می‌کنند. آنها قاتلانی پیر، چاق و خمیده هستند حتی وقتی که ظاهراً جوان هستند.

تاریخ اکران21 نوامبر 2019
کارگردان‌مارتین اسکورسیزی
امتیاز IMDb8
مدت زمان209 دقیقه

55- فیلم سینمایی محله چینی‌ها؛ جنایی، مرموز و مهیج!

فیلم سینمایی Chinatown واقعاً مستحق عنوان خود به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ است. همه چیز در مورد فیلم می‌درخشد، و اکنون بهتر از سال 1974 دیده می‌شود. البته این روزها چیزهای ناخواسته زیادی در سینماها وجود دارد. بازیگری، فیلمبرداری، فیلمنامه، جو و…

جک نیکلسون، فای دوناوی، جان هاستون، جان هیلرمن و بقیه اجراهای عالی ارائه می‌دهند. فیلمنامه رابرت تاون، فیلمبردار جان آ آلونزو و کارگردانی پولانسکی همگی این را کلاسیک ساخته‌اند. برای دانلود و تماشای این فیلم درنگ نکنید.

تاریخ اکران12 سپتامبر 1974
کارگردان‌رومن پولانسکی
امتیاز IMDb8.2
مدت زمان130 دقیقه

54- فیلم Spotlight؛ روایتی جذاب و واقعی از یک گروه ژورنالیستی قدیمی

این فیلم نه تنها براساس یك داستان واقعی ساخته شده است بلكه تعدادی از روزنامه‌نگاران بوستون گلوب در زندگی واقعی به عنوان مشاور حضور داشتند. گفته می‌شود والتر رابینسون حتی در مورد همتای خود گفت: “اگر مایکل کیتون یک بانک را سرقت می‌کرد ، پلیس به سرعت من را بازداشت می‌کرد!” اشاره به شباهت بی‌نظیر بازیر نقش او با خودش. تماشای این اثر برجسته را از دست ندهید.

تاریخ اکران7 ژانویه 2016
کارگردان‌تام مک‌کارتی
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان129 دقیقه

53- فیلم سینمایی ارباب حلقه ها 2؛ بی‌نیاز از معرفی

در کنار حماسه “جنگ ستارگان” ، سه گانه “ارباب حلقه‌ها” پیتر جکسون (و تولیدات بعدی “هابیت”) به عنوان یکی از بهترین فیلمهای سینمایی جهان در تمام ادوار باقی مانده است. در این قسمت، فرودو و سام به امید از بین بردن یک حلقه قدرتمند، سفر خود را به موردور ادامه می‌دهند.

تاریخ اکران16 دسامبر 2002
کارگردان‌پیتر جکسون
امتیاز IMDb8.7
مدت زمان179 دقیقه

52- فیلم سینمایی شوالیه تاریکی؛ فیلمی در دنباله بتمن

فیلم The Dark Knight از همه جنبه‌های آن یک قطعه خارق‌العاده از هنر فیلم‌سازی است. طرح با دقت و هوشمندی به عنوان یک بوم پیچیده ساخته شده است. شخصیت‌ها بسیار رضایت‌بخش است. فیلم به خوبی کارگردانی شده است. بازیگران در همه نقش‌ها بسیار متناسب بودند به ویژه هیت لجر که بعد از این همه سال در کتاب‌های کمیک، انیمیشن‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی و حتی فیلم‌ها جوکر را در اختیار داشت به معنای واقعی کلمه این شخصیت پیچیده را با تمام شخصیت پیچیده، درخشان، سادیست، تاریک و گاهی اوقات خنده‌دار خود به وجود آورد.

تاریخ اکران17 جولای 2008
کارگردان‌کریستوفر نولان
امتیاز IMDb9
مدت زمان152 دقیقه

51- فیلم تشریح یک قتل؛ ماجرای یک وکیل و یک قتل

براساس رمان معروف تراور ، ANATOMY OF A MURDER یک فیلم بسیار پیچیده است که تعریف آسان آن ممکن نیست از برخی جهات، این یک سند اجتماعی از دورانی است که در آن ساخته شده است. در درجه اول، با این حال، این یک پرتره دقیق از قانون در حال کار و مکانیزاسیون و انگیزه‌های افراد درگیر در یک پرونده به ظاهر مستقیم است. در این فرآیند، برخی از مسائل اخلاقی، رفتار وکالت و طول مدت وکالت برای پیروزی در یک پرونده را مطرح می‌کند.

تاریخ اکران1 جولای 1959
کارگردان‌اتو پرمینگر
امتیاز IMDb8
مدت زمان161 دقیقه

50- فیلم داستان فیلادلفیا؛ کمدی رمانتیک کلاسیک!

فیلم The Philadelphia Story بر اساس یک نمایش محبوب برادوی ساخته شد که برای هپبورن نوشته شده است. او در اقتباس فیلم کارگردان جورج کوکور، نقش تریسی لرد، یک اجتماع متکبر را که همسر سابقش، سی.کی. دکستر هاون (با بازی گرانت)، در حالی که قصد ازدواج مجدد دارد، ظاهر می‌شود.

تاریخ اکران16 می 1941
کارگردان‌جرج کیوکر
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان112 دقیقه

49- مردی که لیبرتی والانس را کشت؛ The Man Who Shot Liberty Valance

سناتور جیمز استوارت و همسرش ورا مایلز از خانه قدیمی خود در شین بون تلگرافی در مورد مرگ یک دوست دریافت می‌کنند. آنها به شین بون می رسند و به یک مراسم کم حضور می روند. هنگامی که کمی توسط سردبیر Shinbone Star ، مقاله ای که او زمانی در آن مشغول به کار بود، تحریک شد، استوارت می‌نشیند و داستان چگونگی شروع فعالیت سیاسی خود را تعریف می‌کند.

تاریخ اکران14 ژون 1962
کارگردان‌جان فورد
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان123 دقیقه

48- فیلم سینمایی چه زندگی شگفت‌انگیزی؛ درام فانتزی با دکورهای چشم‌گیر

پیام این فیلم شجاعت و فداکاری در راه منافع بیشتر است زیرا جورج بیلی، مردی که ایده‌های بزرگی در مورد جهان دارد، دائماً آرزوهای خود را برای انجام آنچه برای شهر مناسب است رها می‌کند. پیام دوم این است که زندگی مهم است. هر چقدر احساس بی‌اهمیت‌بودن کنیم، همه ما با یک‌دیگر پیوند ناگسستنی داریم و نقش مهمی در تار و پود زندگی یک‌دیگر بازی می‌کنیم.

تاریخ اکران7 ژانویه 1947
کارگردان‌فرانک کاپا
امتیاز IMDb8.6
مدت زمان130 دقیقه

47- فیلم سینمایی دیو و دلبر؛ روایتی کارتونی از افسانه‌ای قدیمی

فرشته ای از بهشت فرستاده می شود تا به یک تاجر ناامید کمک کند. فیلم “Beauty and the Beast” در میان بازگشت بزرگ توسط دیزنی منتشر شد و قصه‌ای به قدمت زمان را روایت می‌کند. این در مورد یک شاهزاده جوان است که به عنوان یک جانور محکوم به وجود است مگر اینکه بتواند عشق اسیر خود را بدست آورد و در نتیجه طلسم را معکوس کند. این یک فیلم جذاب است، به شرطی که فرد درباره مفاهیم تا حدودی نگران‌کننده خیلی فکر نکند!

تاریخ اکران23 مارس 2017
کارگردان‌بیل کاندن
امتیاز IMDb7.1
مدت زمان84 دقیقه

46- فیلم سینمایی خون به پا خواهد شد؛ There Will Be Blood

معدنچی بی‌رحم نقره، که به جستجوگر نفت تبدیل شد، دانیل پلین ویو به کالیفرنیای نفت خیز می‌رود. پلین ویو با استفاده از فرزندخوانده خود HW برای ارائه تصویری قابل اعتماد و خانوادگی از مرد، از مالکان محلی منصرف می‌شود که املاک ارزشمند خود را برای یک پول ناچیز به آنها بفروشند. در این بین ماجراهای خطرناکی رخ می‌دهد که بسیار دیدنی روایت می‌شود.

تاریخ اکران10 دسامبر 2007
کارگردان‌پاول توماس اندرسون
امتیاز IMDb8.2
مدت زمان158 دقیقه

45- فیلم سینمایی داستان اسباب بازی‌ها 3؛ وقتی تخیل به واقعیت می‌پیوندد

وودی (با صداگذاری تام هنکس) و باند او برای قسمت سوم در مجموعه داستان “اسباب بازی” بازگشته‌اند. این بار، اندی به دانشگاه می‌رود و از این رو کمی برای بازی با اسباب‌بازی‌ها پیر شده است. پس از سهل‌انگاری وی، اسباب‌بازی‌ها به یک مهد کودک محلی می‌روند، جایی که کودکان بی‌رحم هستند و یک خرس شیطانی به نام Lotso نمایش‌های شبانه اجرا می‌کند.

تاریخ اکران15 ژون 2010
کارگردان‌لی آنکریچ
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان103 دقیقه

44- ماجراجویی‌های رابین هود؛ The Adventures of Robin Hood

داستان رابین هود از طلوع سینما تاکنون چندین بار اقتباس شده است، اما این نسخه 1938 است که به گفته بهترین طرفداران و منتقدان، در جایگاه بهترین فیلم قرار می‌گیرد. این فیلم با بازی ارول فلین در نقش اصلی، رابین هود را می‌بیند که جنبش مقاومت در برابر یک پادشاه ظالم را رهبری می‌کند. این فیلم نه تنها با اکران اولیه موفقیت چشمگیری کسب کرد، بلکه پس از 10 سال اکران مجدد به درامد بیشتری نیز دست یافت. لذا این فیلم در لیست بهترین فیلم های تاریخ سینما قرار خواهد داشت.

تاریخ اکران14 می 1938
کارگردان‌مایکل کورتیز
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان102 دقیقه

43- فیلم سینمایی خوشه‌های خشم؛ اقتباسی از رمان معروف جان اشتاین بک

بر اساس رمان برنده جایزه پولیتزر توسط جان اشتاین بک ، این درام 1940 در اوج رکود بزرگ در کالیفرنیا اتفاق می‌افتد و شرح حال یک خانواده فقیر است. علی‌رغم مضامین غم‌انگیز، این فیلم هم موفقیت مالی و هم موفقیت حیاتی داشت و موفق به کسب دو جایزه اسکار شد. وودی گاتری خواننده مشهور موسیقی محلی با الهام از این فیلم آهنگ نمادین خود را با عنوان “تصنیف تام جود” نوشت.

تاریخ اکران24 ژانویه 1940
کارگردان‌جان فورد
امتیاز IMDb8
مدت زمان129 دقیقه

42- فیلم سینمایی اتوبوسی به نام هوس؛ A Streetcar Named Desire

یک نمایش مشهور از تنسی ویلیامز در سال 1951 با الیا کازان که سکاندار اصلی آن بود، و مارلون براندو و ویوین لی با بازی در نقش‌های اصلی به روی صحنه رفتند. در این فیلم، یک زن آشفته به نام بلانش دوبوآ (لی) با خواهرش استلا (کیم هانتر) زندگی می‌کند تا در نتیجه با شوهر بی‌رحم استلا ، استنلی (براندو) در تضاد باشد. این یکی از تنها دو فیلمی است که در تاریخ موفق به کسب سه جایزه اسکار برای بازیگری شده است. به همین دلیل در لیست بهترین فیلم‌های جهان قرار گرفته است.

تاریخ اکران18 سپتامبر 1951
کارگردان‌الیا کازان
امتیاز IMDb8
مدت زمان122 دقیقه

41- فیلم سینمایی The Maltese Falcon؛ یک فیلم کارآگاهی و جذاب و ماندگار

این فیلم کلاسیک نوآر از رمان تحسین‌شده داشیل همت به دست آمد. کمپانی برادران وارنر دو نسخه قبلی را در سال‌های منتهی به این فیلم مشهور منتشر کرد که یکی از آنها کمدی بود. نکته‌ای کهثابت می‌کند این نسخه چقدر افسانه‌ای باقی مانده است این است که یک تندیس 45 پوندی مورد استفاده در فیلم در حراج سال 2013 به قیمت 4 میلیون دلار فروخته شد.

تاریخ اکران18 مارس 1942
کارگردان‌جان هوستون
امتیاز IMDb8
مدت زمان100 دقیقه

40- فیلم سینمایی بچهٔ رزماری، فیلمی روانشناسانه با چاشنی ترس

هر ذره تحسینی که فیلم  Rosemary’s Baby بدست آورده کاملاً سزاوار است. داکوتا مکان مناسبی برای وقایع شیطانی است. تمام آن جزئیات غنی گوتیک در قلب منهتن فضای کاملی را فراهم می‌کند و به عنوان یک دنیای افسانه‌ای تاریک در محیط مدرن عمل می‌کند. رومن پولانسکی این را می‌داند و از آن به خوبی استفاده می‌کند. فیلم را با عکس‌های خیره کننده هوایی از خط افق باز می‌کند و بر برج‌های تزئین‌شده در میان آسمان خراش‌ها و خیابان ها تمرکز می‌کند. این شاهکار سینمایی بی‌شک از بهترین فیلم های تاریخ است.

تاریخ اکران12 ژون 1968
کارگردان‌رومن پولانسکی
امتیاز IMDb8
مدت زمان137 دقیقه

39- فیلم سینمایی Inside Out؛ ماجرای رایلی 11 ساله و پنج احساس اصلی او

برای هر کودک، بزرگ‌شدن می‌تواند هیجان‌انگیز، گیج‌کننده و دشوار باشد. برای رایلی، که وقتی پدرش کار جدید خود را در سانفرانسیسکو شروع می‌کند از زندگی در غرب میانه جدا می‌شود دشوارتر نیز می‌شود. ریلی توسط احساساتش، انگیزه (ایمی پهلر)، ترس (بیل هادر)، خشم (لوئیس بلک)، انزجار (میندی کالینگ) و غمگینی (فیلیس اسمیت) کنترل می‌شود.

با این حال، رایلی و احساسات او برای سازگاری با زندگی جدید رایلی در سانفرانسیسکو تلاش می‌کنند و اختلال عاطفی به وجود می‌آید. اگرچه جوی، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین احساس رایلی، سعی می‌کند همه چیز را خوش‌بینانه نگاه کند، اما احساسات با یک‌دیگر مبارزه می‌کنند که چگونه می‌توان به دنیای جدید رایلی ورود کرد. این نگاه سورئالیستی به احساسات و تصویر کردن آن در قالب فیلم، از مهم‌ترین دلایل قرارگیری این اثر در لیسیت بهترین فیلم های تاریخ بوده است.

تاریخ اکران17 ژون 2015
کارگردان‌پیت داکتر
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان95 دقیقه

38- فیلم سینمایی Ratatouille؛ وقتی یک موش آشپز می‌شود!

در این انیمیشن از پیکسار، یک موش صحرایی اپیکور به نام رمی به داخل آشپزخانه یک رستوران فرانسوی که قبلاً مشهور بود می‌رسد و در آنجا مهارت‌های آشپزی خود را عملی می‌کند. برای دوری از قرار گرفتن در معرض خطر، رمی در داخل کلاه یک کارمند آشپزخانه به نام آلفردو لینگوینی پنهان می‌شود و با کشیدن موهایش حرکات لینگوینی را کنترل می‌کند. به لطف کار تیمی آنها، رستوران فرانسوی دوباره به عنوان یک مکان غذاخوری واقعی به جایگاه خود دست پیدا می‌کند. اما آیا غذاهای رمی و لینگوینی سخت‌گیرترین منتقد فرانسه را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ تماشا کنید تا متوجه شوید.

تاریخ اکران28 ژون 2007
کارگردان‌برد برد
امتیاز IMDb8
مدت زمان111 دقیقه

37- مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان؛ Star Wars Movie Series

جنگ ستارگان مجموعه ای از فیلم های علمی-تخیلی جورج لوکاس است. از دسامبر سال 2019 ، نه فیلم از مجموعه اصلی توسط Lucasfilm Ltd ساخته شده است که توسط 20th Century Fox منتشر شده و توسط United International Pictures توزیع شده است.

جنگ ستارگان چنان محبوب بوده است که کتاب‌های جنگ ستارگان، بازی‌های ویدیویی، نمایش‌های تلویزیونی، اسباب‌بازی‌ها، فیلم‌های اسپین آف و موارد دیگری درباره آن وجود داشته است. همچنین به دلیل موسیقی نمادین توسط جان ویلیامز مشهور است. بی‌شک این مجموعه از بهترین فیلم های جهان در کل ادوار تاریخ قلمداد می‌شود.

اکران قسمت 11999
اکران قسمت 22002
اکران قسمت 32005
اکران قسمت 41977
اکران قسمت 51980
اکران قسمت 61983
کارگردان‌‌هاجرج لوکاس، جی.جی.آبرامس، اروین کرشنر، ریان جانسون، ریچارد مارکواند

36- فیلم سینمایی The Apartment؛ ماجرایی درون یک آپارتمان

باکستر (جک لمون)، که به مدیران شرکت اجازه می‌دهد از آپارتمان او برای امور کاری به عنوان وسیله‌ای برای پیش‌برد شرکت استفاده کنند. اما همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود وقتی مدیر باكستر آقای شلدریک (فرد مك موری) دختری را از محل كار به خانه آورد كه باكستر احساسات شخصی به او دارد. در حین فیلم‌برداری، کاگردان فقط 40 صفحه از فیلم‌نامه را در اختیار مک لاین قرار داد تا نداند که چگونه داستان به پایان می‌رسد

تاریخ اکران29 ژون 1960
کارگردان‌بیلی وایلدر
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان125 دقیقه

35- فیلم سینمایی 12 سال بردگی؛ ماجرای دوران برده‌داری آمریکا

بر اساس خاطرات سال 1853 توسط سلیمان نورتوپ، این درام داستان واقعی یک سیاه پوست آزاد (Chiwetel Ejiofor) از شمال را روایت می‌کند که در جنوب ربوده شده و به برده‌فروشی فروخته‌شده است. در طول 12 سال بعد، نورث نوپ و هم‌سن‌و‌سالانش از طریق یک برده‌دار سادیست (مایکل فاسبندر) مورد عذاب و بدرفتاری غیرقابل بیان قرار گرفتند. این فیلم برنده سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم بود.

تاریخ اکران10 ژانویه 2014
کارگردان‌استیو مک‌کویین
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان134 دقیقه

34- فیلم سینمایی Taxi Driver؛ یک راننده تاکسی منزجر از زندگی شهری

این فیلم در سال 1976 ساخته شد و یکی از شاهکارهای اولیه مارتین اسکورسیزی است. فیلم یک راننده تاکسی نامتعادل ذهنی به نام تراویس بیکل (رابرت دنیرو) را نشان می‌دهد. انزجاری که نسبت به شهر نیویورک دارد به آرامی به خشونت تبدیل می‌شود. این اثر بی‌شک از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهان است.

تاریخ اکران18 فوریه 1976
کارگردان‌ماترین اسکورسیزی
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان114 دقیقه

33- فیلم سینمایی Goodfellas؛  زندگی وحشیانه مافیایی

باید دیده شود تا باور شود؛ در یک کلمه: کمال. هر فریم، هر صداگذاری، هر آهنگ – همه آنها دقیقاً در لحظه مناسب گرد هم می‌آیند و تجربه کامل فیلم را خلق می‌کنند. این فیلم باعث می‌شود که واقعاً درک کنید و احساس کنید که چه چیزی مافیای آمریکایی را بسیار جذاب می‌کند. از نظر یک کودک، که به اندازه کافی بدشانس بود که در یک محله سخت بزرگ شود، این گانگسترها ستاره‌های راک هستند. سریع زندگی کنید ، جوان بمیرید – اما وقتی می‌میرید ، یک خودکشی جذاب یا مصرف بیش از حد مواد مخدر نخواهد بود – پایان آن وحشیانه، زشت و غم‌انگیز خواهد بود. و ممکن است یکی از بهترین دوستان شما باشد که مغز شما را از بین می‌برد.

تاریخ اکران12 سپتامبر 1990
کارگردان‌ماترین اسکورسیزی
امتیاز IMDb8.7
مدت زمان146 دقیقه

32- فیلم سینمایی نجات سرباز رایان؛ Saving Private Ryan

“نجات سرباز رایان” با داشتن یکی از به یادماندنی‌ترین صحنه‌های نبرد در تاریخ سینما ، “کاپیتان میلر” (تام هنکس) و گروهان او را نشان می‌دهد در حالی که قبل از اینکه مادر رایان آخرین پسر خود را به دنیا بیاورد، یک چترباز به نام سرباز رایان (مت دیمون) را ردیابی می‌کنند. کارگردان استیون اسپیلبرگ تصمیم گرفت که به عنوان ادای احترامی به پدر خودش، که در طول جنگ جهانی دوم در ارتش ایالات متحده خدمت می‌کرد، هدایت این فیلم را بر عهده بگیرد. این فیلم پنج جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. نجات سرباز یاران به زعم بسیاری از منتقدین از بهترین فیلم های سینمایی تاریخ است.

تاریخ اکران24 جولای 1998
کارگردان‌استیون اسپیلبرگ
امتیاز IMDb8.6
مدت زمان169 دقیقه

31- فیلم سینمایی غرامت مضاعف؛ Double Indemnity

در این فیلم نوآر از بیلی وایلدر، یک فروشنده بیمه (فرد مک مورای) توسط یک زن زیبا (باربارا استنویک) در یک نقشه قتل فریب داده می‌شود. در حالی که ریموند چندلر، نویسنده برجسته، به نوشتن فیلمنامه کمک کرد و حتی یک فیلم مخفی در دل اینفیلم دارد.

تاریخ اکران27 سپتامبر 1944
کارگردان‌بیلی وایلدر
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان107 دقیقه

30- فیلم سینمایی بر بادرفته؛ Gone With The Wind

بر باد رفته از بهترین فیلم های سینمایی است که تاکنون تولید شده است.در این فیلم چندین موضوع مهم در کنار یک‌دیگر پیش می‌روند. موضوع اول جنگ داخلی آمریکاست که در این فیلم حواشی و اتفاقات آن به زیبایی نمایش داده شده است. دوم نمایش طبقات مختلف آمریکایی در دوره پیش از جنگ و سوم یک روایت عاشقانه و احساسی از زندگی نقش اول فیلم است. در این فیلم طولانی 4 ساعته، کارگردان به زیبایی تمام این مسائل را در کنار هم نمایش می‌دهد به گونه‌ای که تا لحظه آخر شما را پای فیلم میخکوب می‌کند.

تاریخ اکران15 دسامبر 1939
کارگردان‌ویکتور فلمینگ
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان238 دقیقه

29- فیلم سینمایی Apocalypse Now؛ بهترین فیلم با چاشنی سورئالیستی

با چرخش سوررئالیستی به رمان کلاسیک جوزف کنراد، این فیلم در سال 1979 در جریان جنگ ویتنام اتفاق می‌افتد و سروان ویلارد (مارتین شین) را به عمیق‌ترین مناطق جنگل کامبوج می‌فرستد. رسالت او؟ برای یافتن و ترور یک سرهنگ دیوانه به نام کورتز (مارلون براندو) که به سلطان قبیله جنگل تبدیل شده است. برای ساخت فیلم، فرانسیس فورد کوپولا، کارگردان، چندین میلیون دلار پول شخصی خود را خرج کرد و در حین فیلم‌برداری دچار انواع آسیب‌های پزشکی شد. این تلاش نتیجه داد، زیرا فیلم به عنوان یک شاهکار اصیل ماندگار است. ده‌ها سال پس از انتشار اولیه، کاپولا نسخه گسترده‌ای را ارائه داد که به آن “Apocalypse Now Redux” نیز می‌گویند. به پاس این زحمات این اثر در زمره بهترین فیلم های سینمایی تاریخ قرار دارد.

تاریخ اکران15 آگوست 1979
کارگردان‌فرانسیس فورد کاپولا
امتیاز IMDb8.4
مدت زمان147 دقیقه

28- فیلم سینمایی Toy Story 1؛ داستان اسباب بازی‌های بازیگوش

اگر دوران کنونی پویانمایی رایانه‌ای با یک فیلم شروع شده باشد، آن فیلم “داستان اسباب بازی” محصول 1995 است. فیلم در مورد دسته‌ای از اسباب‌بازی‌ها است که وقتی صاحبان‌شان نیستند، جان می‌گیرند. این فیلم پیکسار را به نیرویی واقعی تبدیل کرد که صنعت پویانمایی را دگرگون کرد. تاکنون 4 قسمت از این فیلم منتشر شده است. قسمت 3 این فیلم نیز در لیست ما قرار دارد.

تاریخ اکران اولین قسمت19 نوامبر 1995
کارگردان‌جان لستر
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان81 دقیقه

27- فیلم سینمایی The Night of the Hunter

منتقد مشهور سینمایی پائولین کائیل این اثر را یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده نامید. گرچه مخاطبان مدرن ممکن است لزوماً موافق آن نباشند اما با دیدن “شب شکارچی” می‌توانند چیزهای زیادی برای لذت‌بردن پیدا کنند.

تاریخ اکران26 جولای 1955
کارگردان‌چارلز لاتن
امتیاز IMDb8
مدت زمان92 دقیقه

26- فیلم سینمایی Notorious؛ ماجراهای عجیب بهترین فیلم هیچکاکی

اینگرید برگمن و کری گرانت ستاره‌های فراموش‌نشدنی در فیلم “بدنام” خوش درخشیدند. فیلم متمرکز بر یک نیروی دولتی (گرانت) است که دختر یک جنایتکار جنگی آلمان (برگمان) را برای مخفی‌کاری و جاسوسی گروهی از نازی‌ها به آمریکای جنوبی می‌فرستد. یکی از آنها نسبت به او احساساتی داشت (و ممکن است هنوز هم داشته باشد). او به دلیل احساساتی که نسبت به مامور دارد موافقت می‌کند و یک داستان عاشقانه و از نظر بصری خیره‌کننده و پرتلاطم را رقم می‌زند جوری که فقط هیچکاک می‌تواند آن را انجام دهد. دانلود و تماشای این فیلم را از دست ندهید.

تاریخ اکران15 آگوست 1946
کارگردان‌آلفرد هیچکاک
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان102 دقیقه

25- فیلم سینمایی Touch of Evil؛ فیلمی تحت تاثیر از یک رمان

نام اورسون ولز ممکن است مترادف با همشهری کین باشد، اما این فیلم نیز به همان اندازه خارق‌العاده است. شما را دعوت به دیدن این شاهکار سینمایی می‌کنیم.

تاریخ اکران23 آوریل 1958
کارگردان‌اورسون ولز
امتیاز IMDb8
مدت زمان95 دقیقه

24- فیلم سینمایی Some Like It Hot؛ ماجرای کمدی مردان زن‌نما

در این کمدی سال 1959، دو نوازنده مرد (تونی کرتیس و جک لمون) لباس زنانه می‌پوشند و به یک باند کاملاً زنانه می‌پیوندند زیرا از اوباش قاتل فرار می‌کنند. این مردها که هنوز با شخصیت‌های جدیدشان سازگار نشدند، با خواننده و نوازنده Sugar Kane Kowalczyk ، با بازی Marilyn Monroe ، دوست می‌شوند.

تاریخ اکران29 مارس 1959
کارگردان‌بیلی وایلدر
امتیاز IMDb8.2
مدت زمان121 دقیقه

23- فیلم سینمایی Boyhood؛ پسر بودن چه احساسی دارد؟

فیلمی که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. فیلم داستان شخصیت اصلی آن، میسون (الار کولترین)، در طول 12 سال را روایت می‌کند. با این وجود آن‌چه واقعاً این اثر را متمایز می‌کند این واقعیت است که کارگردانی ریچارد لینکلیتر 12 سال طول کشید تا ساخت آن انجام شود. به این معنی که بزرگ‌شدن میسون به طور واقعی در مقابل چشمان بیننده اتفاق می‌افتد. مانند بسیاری از فیلم های Linklater، این فیلم بر خلاف پایبندی به روایتی دقیق، به قدرت انسان‌گرایانه شخصیت‌های خود برای جلب نظر متکی است. پاتریشیا به دلیل این زحمت طولانی‌مدت برای خلق چنین اثری قطعا این فیلم از بهترین فیلمهای سینمایی تاریخ قلمداد می‌شود.

تاریخ اکران5 ژون 2014
کارگردان‌ریچارد لینکلیتر
امتیاز IMDb7.9
مدت زمان121 دقیقه

22- فیلم سینمایی WALL·E؛ آیا آینده زمین شبیه این فیلم است؟

چه کسی می‌گوید فیلم های محبوب هنری نیستند و نمی‌توانند باشند؟ اگر چیزی ثابت کند که فیلم‌های محبوب می‌توانند از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار باشند: زیبایی انیمیشن، داستان، موسیقی و طراحی صدا در “WALL · E” همه این ویژ‌گی‌ها وجود دارد. “WALL · E” حتی “داستان اسباب بازی” و “داستان اسباب بازی 2” ساخته اندرو استنتون را به چالش می‌کشد.  شاید بهترین فیلم پیکسار تا به امروز باشد. و شاید یکی از بهترین فیلمهای جهان تا امروز.

تاریخ اکران21 ژون 2008
کارگردان‌اندرو استانتون
امتیاز IMDb8.4
مدت زمان98 دقیقه

21- فلیم سینمایی The Treasure of the Sierra Madre

یک دزد خوش شانس که با کمک دو مرد ثروت طلا کشف می‌کند، است. به زودی مشکوک شد که دیگران علیه او توطئه می‌کنند و در نهایت اقدامات بعدی وی منجر به مرگ وی می‌شود. این فیلم برنده سه جایزه اسکار ، از جمله دو جایزه برای نویسنده / کارگردان جان هاستون شد ، و بعداً چارچوب یک قسمت کلاسیک از “سیمپسون‌ها” را فراهم کرد.

تاریخ اکران6 ژانویه 1948
کارگردان‌جان هوستون
امتیاز IMDb8.2
مدت زمان126 دقیقه

20- فیلم سینمایی All About Eve

در این درام سال 1950 تجارت نمایش را به عنوان یک صنعت بی‌رحمانه و غیر بخشنده، به ویژه برای بازیگران زن در یک سن خاص، به تصویر می‌کشد. این فیلم نامزد دریافت 14 جایزه اسکار (برنده شش جایزه) شد که آن را با “تایتانیک” و “لا لا لند” برای بیشترین نامزدی اسکار در تاریخ هالیوود گره زد. به دلیل افتخارات زیاد این فیلم از بهترین فیلم های سینمایی تاریخ است.

تاریخ اکران13 اکتبر 1950
کارگردان‌جوزف ال. منکیه‌ویچ
امتیاز IMDb8.2
مدت زمان138 دقیقه

19- فیلم سینمایی The Wizard of Oz

این فیلم داستان دوروتی (جودی گارلند)، یک دختر مزرعه‌ای است که هنگام گردباد بیهوش می‌شود و در دنیای جادویی اوز بیدار می‌شود.

تاریخ اکران12 آگوست 1939
کارگردان‌ویکور فلمینگ
امتیاز IMDb8
مدت زمان102 دقیقه

18- فیلم سینمایی پدرخوانده 2؛ بهترین فیلم سینمایی تاریخ به انتخاب بسیاری از مرم جهان

در ادامه حماسه “پدرخوانده” و افتخارات جالب توجه آن (شش جایزه اسکار)، این دنباله 1974 مایکل کورلئونه (آل پاچینو) را در حالی که در تلاش برای گسترش و مشروعیت‌بخشیدن به امپراتوری خود نمایش می‌دهد. او در برابر دریایی از مشکلات قرار دارد. همچنین ویتو کورلئونه (روبرت دنیرو) جوان به تصویر کشیده شده است که در اوایل دهه 1900 از ایتالیا به ایالات متحده سفر می‌کند و پس از قتل دون محلی به قدرت می‌رسد. پس از این‌که دنیرو برای بازی خود اسکار گرفت، او و مارلون براندو تنها بازیگر تاریخ شدند که برای بازی در نقش یک شخصیت اسکار گرفتند.

تاریخ اکران12 دسامبر 1974
کارگردان‌فرانسیس فورد کاپولا
امتیاز IMDb9
مدت زمان202 دقیقه

17- فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

سه گانه “ارباب حلقه ها” پیتر جکسون در سال 2001 با این قسمت مشهور آغاز شد. پس از تصاحب یک حلقه قدرتمند، یک هابیت به نام فرودو (الیاس وود) و همراهانش قصد داشتند قبل از اینکه این یادگار در دستان اشتباه قرار گیرد، آن را نابود کنند. داغ بر دم آنها طیف وسیعی از موجودات آدم‌کش است که برای دستیابی به انگشتر قدرتمند در هیچ جایی متوقف نخواهند شد.

تاریخ اکران10 دسامبر 2001
کارگردان‌پیتر جکسون
امتیاز IMDb8.8
مدت زمان178 دقیقه

16- فیلم سینمایی Sweet Smell of Success

بعضی از بهترین فیلم ها برای جذب مخاطب کمی زمان می‌برد و در نهایت به مقام شاهکاری می‌رسند. در مورد “بوی شیرین موفقیت” محصول 1957 که در اکران اولیه عملکرد ضعیفی داشت ، چنین بود اما از آن زمان طرفداران بسیار وفاداری را برای خود به ارمغان آورد.

تاریخ اکران27 ژون 1957
کارگردان‌الکساندر مکندریک
امتیاز IMDb8.1
مدت زمان96 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ 1
Modern Times (1936) Directed by Charles Chaplin Shown: Charles Chaplin (as A factory worker)

15- فیلم سینمایی Modern Times؛ بهترین فیلم چارلی چاپلین بزرگ

چارلی چاپلین نقش خود را به عنوان ولگرد برای این شاهکار سال 1936 تکرار کرد که علی رغم ساخته شدن در عصر ارتباطات، به سنت‌های دوران فیلم صامت پیوست. در این فیلم، ولگرد تلاش می‌کند تا در دنیایی کاملاً صنعتی زندگی خود را تأمین کند، به طوری که مسیر معروف خود را از طریق چرخ‌دنده‌های یک ماشین در یکی از صحنه‌های مهم دوران به سر می‌برد. گفته می‌شود چاپلین پس از صحبت در مورد ماشین‌آلات و فناوری با مهاتما گاندی، برای ساخت فیلم الهام گرفته است.

تاریخ اکران5 فوریه 1936
کارگردان‌چارلی چاپلین
امتیاز IMDb8.5
مدت زمان87 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  2

14- فیلم سینمایی North by Northwest

هیچ لیست از فیلم‌های عالی بدون آلفرد هیچکاک کامل نیست. در این فیلم کری گرانت به عنوان یک مدیر تبلیغات در نیویورک بازی می‌کند که پس از اشتباه گرفتن به عنوان یک جاسوس بدنام، درگیر جاسوسی بین‌المللی می‌شود.

تاریخ اکران1 جولای 1959
کارگردان‌آلفرد هیچکاک
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان87 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  3

13- فیلم Dr. Strangelove؛ چگونه یاد گرفتم که دیگر نگران نباشم و بمب را دوست داشته باشم!

کارگردان تحسین شده استنلی کوبریک سازنده “Dr. Strangelove یا: How I I Learned To Stoping Woringing and Love the Bomb، ”فیلمی که” تاریک “را در کمدی تاریک قرار می‌دهد است. در این فیلم، یک سری ارتباطات نادرست منجر به مسابقه هسته‌ای بین قدرتمندترین ملت‌های جهان می‌شود. همانطور این فیلم عمداً مضحک است، نسخه اولیه این فیلم‌نامه حتی طولانی‌تر بود، با بیگانگانی که از فضا تمام این ماجرا را تماشا می‌کردند.

تاریخ اکران29 ژانویه 1964
کارگردان‌استنلی کوبریک
امتیاز IMDb8.4
مدت زمان95 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  5

12- فیلم سینمایی Singin’ in the Rain

مسلماً مشهورترین موزیکال در همه زمان‌ها، “Singin ‘in the Rain” است. این اثر دیدنی را از دست ندهید.

تاریخ اکران29 ژانویه 1956
کارگردان‌جین کلی، استنلی دونن
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان103 دقیقه

11- فیلم سینمایی Psycho؛ شاهکاری در بهترین فیلم های تاریخ

فیلم “روانی” زمینه را برای ژانر مدرن اسلش فراهم کرد و علاوه بر این کنوانسیون‌های مختلف جریان اصلی را نیز از بین برد. آلفرد هیچکاک در تعریف داستان یک مالک قاتل هتل  به همه چیز از قطع سریع تا گرفتن موسیقی تا روایت تغییر شکل‌دهنده شکل متکی بود و بدین ترتیب تجربه سینمایی کاملاً جدیدی را ارائه می‌داد. تا به امروز، صحنه معروف دوش گرفتن از مهمترین سکانس‌های تاریخ سینما است.

تاریخ اکران16 ژون 1960
کارگردان‌آلفرد هیچکاک
امتیاز IMDb8.5
مدت زمان109 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  7

10- فیلم سینمایی Vertigo؛

هیچ چیز آنطور که در “سرگیجه” به نظر می رسد. در این فیلم، یک کارآگاه سابق پلیس (جیمز استوارت) استخدام می‌شود تا همسر یکی از دوستانش (کیم نواک) را که به طرز عجیبی رفتار می‌کند و ممکن است خطر خودکشی داشته باشد رادنبال کند.

تاریخ اکران9 می 1958
کارگردان‌آلفرد هیچکاک
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان128 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  8

9- فیلم سینمایی همشهری کین؛ بهترین فیلم تاریخ؟ شاید!

فیلم Citizen Kane که در سال 1941 ظهور جاه‌طلبانه روزنامه بزرگ چارلز فاستر کین (اورسون ولز) را به تصویر می‌کشد با گذشت زمان بیشتر طرفدار پیدا کرده است. شاید همشهری کین امروزه رتبه 1 بهترین فیلم های جهان نباشد اما هنوز برخی اعتقاد دارند جایگاه آن اول است.

تاریخ اکران1 می 1941
کارگردان‌اورسون ولز
امتیاز IMDb8.3
مدت زمان119 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  سینما

8- فیلم سینمایی Schindler’s List؛ ماجرایی از حزب نازی

استیون اسپیلبرگ با انتشار این درام مخاطبان را غافلگیر کرد. این داستان واقعی اسکار شیندلر، یک صنع‌تگر آلمانی را روایت می‌کند که زندگی1100 یهودی را در طول هولوکاست نجات داد. اسپیلبرگ سود این فیلم را به یک بنیاد خیریه اهدا کرد.

تاریخ اکران30 نوامبر 1993
کارگردان‌استیون اسپیلبرگ
امتیاز IMDb8.9
مدت زمان195 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  سینما 2

7- فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King

در قسمت آخر سه گانه “ارباب حلقه ها” پیتر جکسون، نیروهای خیر و شر بر سرنوشت سرزمین میانه جنگ می‌کنند، در حالی که فرودو به آخرین مرحله سفر خود می‌رسد. این فیلم نه تنها در گیشه بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب کرد، بلکه از 11 نامزدی موفق به کسب 11 جایزه اسکار شد و بالاترین امتیاز کامل در تاریخ اسکار را به خود اختصاص داد. بی‌شک این فیلم جزو بهترین فیلم های سینمایی تاریخ جهان است.

تاریخ اکران1 دسامبر 2003
کارگردان‌پیتر جکسون
امتیاز IMDb8.9
مدت زمان201 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  در ژانرهای مختلف

6- فیلم سینمایی Pulp Fiction؛ بهترین فیلم تارانتینو!

مسلماً تلاش دوم کارگردانی کوئنتین تارانتینو همچنان مهم‌ترین اثر وی باقی مانده است. درهم آمیختن سه داستان خشونت آمیز به سادگی مواردی است که این بهترین فیلم سینمایی بزرگ از آن ساخته شده است.

تاریخ اکران10 سپتامبر 1994
کارگردان‌کوئنتین تارانتینو
امتیاز IMDb8.9
مدت زمان154 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  در ژانرهای مختلف 4

5- فیلم سینمایی City Lights؛ از بهترین فیلم های چاپلین

چاپلین به ریشه‌های جاافتاده خود پایبند بود و این فیلم عمدتا بی‌صدا را سه سال پس از دوران صدا منتشر کرد. با استفاده از پانتومیم ، دنباله‌روی The Tramp است و در حالی که تلاش می‌کند منفعت زیادی به دست آورد، به افراط و تفریط مختلف متوسل می‌شود. همه این‌ها راه را برای یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین صحنه‌های آخر سینما هموار می‌کند که در طی آن شخصیت اصلی داستان لخت می‌شود.

تاریخ اکران30 ژانویه 1931
کارگردان‌چارلی چاپلین
امتیاز IMDb8.5
مدت زمان87 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  در ژانرهای مختلف 78

4- فیلم سینمایی Rear Window؛ در خانه همسایه چه می‌گذرد؟

این فیلم هیچكاك علاوه بر تعادل كامل دسیسه‌ها و تعلیق‌ها ، قابلیت ماندگاری چند ساله خود را دارد. از این گذشته، چه کسی تعجب نکرده که همسایه‌اش ممکن است پشت درهای بسته چه وضعیتی داشته باشد؟ در “پنجره پشتی” ، پاسخ به طور بالقوه قتل است. یا جیمز استوارت که به صندلی چرخدار بسته شده است به راحتی اجازه می‌دهد پارانویای او بهترین نتیجه را از او بگیرد؟ گفتن هر چیزی بیشتر به معنای از بین‌بردن لذت دیدن این کلاسیک برای اولین بار است. حتما دانلود کنید و تماشا کنید.

تاریخ اکران4 آگوست 1954
کارگردان‌آلفرد هیچکاک
امتیاز IMDb8.4
مدت زمان112 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  در ژانرهای مختلف 767

3- فیلم سینمایی کازابلانکا؛ ماجرایی در مراکش

این شاهکار 1942 در شهر کازابلانکا در مراکش اتفاق می‌افتد. جایی که صاحب کلوپ شبانه ریک ریک بلین (همفری بوگارت) به پناهندگان کمک می‌کند تا برای جلوگیری از دست‌گیری توسط نازی‌ها به آمریکا فرار کنند. بعد از اینکه شعله سابق بلین (اینگرید برگمن) و همسرش برای کمک گرفتن از او ظاهر شدند، او خود را وارد دنیایی از مشکلات می‌کند.

تاریخ اکران26 نوامبر 1942
کارگردان‌مایکل کورتیز
امتیاز IMDb8.5
مدت زمان102 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  در ژانرهای مختلف 8989

2- فیلم سینمایی 12 مرد عصبانی؛ (12 Angry Men)

پس از استدلالهای پایانی در دادرسی قتل ، 12 عضو هیئت منصفه باید با رای صادره به منظور مرگ متهم، نوجوان درون شهر، تعمدی انجام دهند. در حالی که این دوازده نفر در حالی که در یک اتاق حبس‌شده بودند سعی می‌کردند به اتفاق آرا برسند. یک عضو هیئت منصفه (هنری فوندا) بهعناصر پرونده به شدت شک می کند. فضای این فیلم به قدری عجیب و جالب و دیدنی است که توانست جایگاه دوم لیست ما را کسب نماید.

تاریخ اکرانآوریل 1957
کارگردان‌سیدنی لومت
امتیاز IMDb8.9
مدت زمان96 دقیقه
بهترین فیلم های تاریخ  در ژانرهای مختلف

1- پدرخوانده و دیگر هیچ!  بهترین فیلم تاریخ

استنلی کوبریک نظریه‌پردازی می کرد که “Godfather” بزرگ‌ترین فیلمی است که تاکنون ساخته شده است و اکثر مخاطبان و منتقدان نیز بر این عقیده هستند. این شاهکار 1972 با نمایشی از خانواده جنایی کورلئونه، هر آنچه را که می‌توانست در یک فیلم نمایش داد، به ارمغان می‌آورد. عناصر درام، خشونت و تعلیق را به کمال مطلق می‌رساند. در واقع، هیچ جنبه‌ای از “پدرخوانده” وجود ندارد که تا امروز نمادین باقی نمانده باشد. از این رو جایگاه آن را به عنوان بهترین فیلم در کل تاریخ سینما حفظ می‌کند.

تاریخ اکران14 مارس 1972
کارگردان‌فرانسیس فورد کاپولا
امتیاز IMDb9.2
مدت زمان175 دقیقه

مطالب بیشتر بخون…

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سهیل گفت:

    عجب لیستی،همه ی فیلما سر جایگاه اصلیشون،پدرخوانده، همشهری کین، سرگیجه، نشانی از شر و… شاید جای چند فیلم خالی باشه ولی لیست خوبی بود.

  2. علی گفت:

    به به به این میگم لیست آفرین خیلی لیست خوبی بود

  3. ali گفت:

    برام جالب چطور هیچ کدوم از فیلم های استنلی کوبریک تو لیست نیست . چ طور ممکن؟؟

  4. رامین گفت:

    سلام و با احترام به همه نظرها
    من تیزمقاله را اینجا کپی می کنم

    ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه هالیوودی‌ها
    حال کمی با کلمات بازی کنیم و تیر را تصحیح کنیم

    ۱۰۰ فیلم برتر سینما آمریکا از نگاه هالیوودی‌ها

    باید قبول کنیم که صنعت سینما زاده آمریکاست و مطمینا برای این مالکیت خواهند جنگید.
    اما اگر یک موسسه قدرتمند تر از اسکار با پشتوانه مالی قوی و … و ….. اما بیطرف وجود داشت حتما لیست برترین فیلمهای جهان بدین شکل در یک نقطه مکانی جمع نمیشد.
    از طرفی این صنعت برای دولت آمریکا بسیار هایز اهمیت است و در حوزه های مختلف بهره برداریهای بسیار اختصاصی را از آن خواهد کرد .
    موفق باشید

مشاهده بیشتر