0

فیلم کوتاه «ششلول» به کارگردانی «مارتین مک دونا»

فیلم کوتاه ششلول (Six Shooter) فیلمی کوتاه به نویسندگی و کارگردانی مارتین مک دونا Martin McDonagh) است که در سال 2004 با بازی برندان گلیسون (Brendan Gleeson) و رائیدری کانروی (Rúaidhrí Conroy) ساخته شده است. این فیلم جوایز زیادی از جمله اسکار بهترین فیلم کوتاه را از آن خود کرده است.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم کوتاه ششلول (Six Shooter)

فیلم کوتاه ششلول (Six Shooter) به همراه زیرنویس فارسی را به صورت آنلاین از صفحه‌ی تماشای سایت هنریست ببین و اگه دوست داری بیشتر با فیلم آشنا بشی این مطلب رو تا انتها بخون…! اگه دوست داشته باشی می‌تونی این فیلم کوتاه رو از طریق همین لینک دانلود کنی..!

خلاصه داستان فیلم کوتاه ششول

فیلم کوتاه ششلول Six Shooter 1

بعد از این‌که دونلی (گلیسون) متوجه می‌شود که همسرش فوت کرده از دکتر می‌خواهد چند لحظه با جنازه‍‌ی همسرش تنها بماند. اما افکار مریضی سراغ او آمده و در خیالش قربانی شدن خرگوش خانگی‌شان را می‌بیند. او بعد از بیرون آمدن از بیمارستان سوار قطاری می‌شود تا به خانه برود. و در کنار پسری (کانروی) می‌نشیند که تخس و بی‌پرواست. اما دوئلی در ابتدا به ذهنش هم خطور نمی‌کند که در این سفر کوتاه قرار است چه اتفاقاتی برای او بیفتد.

جوایز و افتخارات فیلم کوتاه ششلول (Six Shooter)

در سال 2004 ، این فیلم به عنوان بهترین فیلم کوتاه کارگردان فیلم اولی در جشنواره بین‌المللی فیلم كورك از آن خود کرد. فیلم کوتاه ششلول همچنین جایزه‌‌ی بهترین فیلم كوتاه ایرلندی از جشنواره فیلم فویل را دریافت کرد.. در سال 2005 ، نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم کوتاه از جشنواره‌ی بفتا (BAFTA) شد. فیلم کوتاه ششلول برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه مستقل انگلیس و جایزه IFTA به عنوان بهترین سناریو برای فیلم کوتاه را دریافت کرد. همچنین مارتین مک دونا در این جشنواره به عنوان استعدادی تازه در دنیای فیلم‌سازی معرفی شد.

فیلم کوتاه ششلول Six Shooter
Martin McDonagh, winner Best Live Action Short Film for “Six Shooter”, with presenters Luke Wilson (left) and Owen Wilson (right) (Photo by J. Vespa/WireImage)

سرانجام فیلم کوتاه ششلول در سال 2006 موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم کوتاه از آکادمی اسکار شد. این فیلم در همان سال به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان در جشنواره فیلم کوتاه لوون معرفی شد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر