0

فیلم کوتاه «ساندویچ» به کارگردانی «میشائل هانکه»

فیلم کوتاه ساندویچ هانکه

میشائل هانِکه (Michael Haneke) کارگردان سرشناس اتریشی در فیلم کوتاه «ساندویچ» به همان سبک و سیاق فیلم‌های بلند خود، پوچی و انزوای انسان مدرن را به نمایش می‌گذارد. کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی کن، در فیلم 5 دقیقه‌ای خود، که ادامه‌ی فیلم «قاره هفتم» است، بن‌مایه‌ی فکری خود در مورد مرگ خودخواسته و پایان دادن به زندگی را به نمایش می‌گذارد.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم کوتاه “sandwich” به کارگردانی “michael haneke”

یادداشتی در مورد فیلم

زندگی امروز انسان مدرن، تحت تاثیر جبر حاکم بر آن، به شدت پوچ و بی معنی شده است. این انگاره‌ای است که فیلم‌سازان و نویسندگان بی شماری در آثار خود، منعکس کننده‌ی آن هستند.

اما هانکه بی رحمانه این پوچی را به تصویر می‌کشد. ساندویچ نماد مهم‌ترین عنصر زندگی انسان مدرن است. در این فیلم کوتاه می‌بینیم که شخصیت اصلی فیلم، که در خواب عمیقی به سر می‌برد، با آلارم گوشی‌اش که “وقت ساندویچ” را به نمایش می‌گذارد از خواب بیدار شده و دقایقی را مشغول تهیه‌ی غذای خود می‌شود. اما پایان شگفت‌انگیز فیلم کوتاه ساندویچ، به یکباره مخاطب را با یک سردی و پوچی بی‌پایان همراه می‌کند.

شخصیت اصلی فیلم در پایان با شلیک یک گلوله به سرش، به زندگی خود پایان می‌دهد. انگار که هیچ دغدغه‌ای به جز چرت نیم روزی و خوردن میان وعده‌ای سبک ندارد.

این دو پارامتر مشخص ، یعنی خوردن و خوابیدن به عنوان تنها فاکتورهایی که از زندگی انسان مدرن در این فیلم به نمایش گذاشته می‌شود، نشان از فقدان معنا و معنویت در انسان مدرن دارد. انسانی که دیگر زندگی برایش معنایی ندارد و تنها ملزومات زندگی‌اش را نیازهایی سطحی نگرانه تشکیل داده است.

تماشای فیلم کوتاه ساندویج به کارگردانی میشائل هانکه ، برای دوست داران سینمای او جذابیت دو چندان دارد. چرا که تمام ذهنیت‌های فیلم‌های بلند او مثل “عق” ، “ویدئوی نی” و… به شکلی مینیمال در این فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر