0

استند آپ کمدی «لویی سی کی»

لویی سی کی Ck کاور

«لویی سی کی» با نام انگلیسی (Louis C.K) کمدین، نویسنده، بازیگر آمریکایی است. البته «لویی سی کی» را بیشتر به خاطر استند آپ کمدی‌ هایش می‌شناسند. لویی در کارنامه‌ی هنری خودش جوایز زیادی را به ثبت رسونده. از «جایزه‌ی پیبادی» (جایزه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی) گرفته تا جوایز «اِمی» (Emmy Award) و «گِرَمی» (Grammy Award).

لویی سی کی با سبک خاص خودش در اجرای استندآپ کمدی، طرفداران زیادی پدا کرده و حتی در لیست 50 استندآپ کمدین برتر تاریخ که در سال 2017 توسط رولینگ استون منتشر شد، رتبه‌ی چهارم رو از آن خودش کرد. در ادامه، بخش کوتاهی از استند آپ کمدی لویی سی کی رو ببین و اگه دوست داشتی بیشتر باهاش آشنا بشی، مطلب رو تا انتها بخون…!

شرخ مختصری از فعالیت‌های «لویی سی کی»

لویی سی کی (Louis C.K) کار خود را در دهه‌ی 1990 با نوشتن متن‌های کمدی برای کمدین‌های معروفی از جمله «دیوید لترمن»، «کانن اوبراین»، «دانا کاروی» و «کریس راک» آغاز کرد.. او همچنین کارگردانی دو فیلم کوتاه با نام‌های Tomorrow Night 1998 و Pootie Tang 2001 را کارگردانی کرد. لویی در سال 2001 اولین آلبوم کمدی خود را به نام Live in Houston مستقیماً از طریق وب سایت خود منتشر کرد و در زمره‎ی اولین مجریانی قرار گرفت که بدون واسطه و به صورت مستقیم، بلیط استند آپ کمدی‌های خود را در سایت شخصی خود به فروش رساند. لویی تا به امروز 9 آلبوم کمدی منتشر کرده است که اغلب، خودش کارگردانی و تدوین آثارش را به عهده داشته است.

لویی سی کی استند آپ کمدی 6

«لویی سی کی» در فیلم‌های تحسین شده‌ای از قبیل فیلم American Hustle به کارگردانی «دیوید او راسل» و فیلم Blue Jasmine به کارگردانی «وودی آلن» که هر دو در سال 2013 ساخته شده‌اند، به ایفای نقش‌های مکمل پرداخت. او همچنین یک سریال کمدی-درام با نام «لویی» را ساخت، که علاوه بر بازی به عنوان نقش اصلی این سریال، کارگردانی و نویسندگی آن را نیز به عهده داشت. سریال لویی از سال 2010 تا سال 2015 از شبکه‌ی FX پخش شد. ای سریال به شکل یک نیمه اتوبیوگرافی، روایت زندگی یک کمدین (خود لویی سی کی) را به تصویر کشیده می‌کشد. سریال لویی یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه‌ی FX بود و برنده‌ی جایزه‌ی امی شد.

در سال 2017 در حین اجرای استند آپ کمدی، لویی سی کی به چند سوء رفتار جنسی اعتراف کرد که با انتقادات گسترده‌ای روبرو شد و پیامدهای ناگواری را برای او رقم زد. یکی از این پیامدها به هم ریختن برنامه‌ی اکران فیلم I Love You, Daddy  به کارگردانی و نویسندگی لویی بود. او در سال 2018 به دنیای استندآپ کمدی بازگشت و در سال 2019 تور بین المللی استند آپ کمدی خود را در سرتاسر دنیا برگزار کرد. در سال 2020 لویی به مناسبت بازگشت خود از تور بین‌المللی‌اش استند آپ کمدی ” با احترام، لویی سی کی ” (Sincerely Louis C.K) را در وبسایت خود منتشر کرد.

تماشای آنلاین و دانلود استند آپ کمدی Louis C.K با زیرنویس فارسی

بخش کوتاهی از استند آپ کمدی با اجرای لویی سی کی به همراه زیرنویس فارسی را می‌توانید به صورت آنلاین از سایت هنریست مشاهده کنید و در اگر دوست داشتید آن را دانلود کنید..

زندگی‌‌نامه‌ی Louis C.K

لویی سی کی استند آپ کمدی
لویی سی کی 1967

«لویی سی کی» در 12 سپتامبر 1967 در واشنگتن دی سی متولد شد. مادرش مهندس نرم افزار و پدرش اقتصاددان برجسته‌ای بود که یکدیگر را در دانشگاه هاروارد ملاقات کرده و کلیسای سنت فرانسیس واقع در شهر «تراورس سیتی» در ایالت میشیگان ازدواج کردند.. پدرش از یهودیان مجارستانی بود که به مکزیک مهاجرت کرده بودند و مادرش ایرلندی-آمریکایی بود که در مزرعه‌ای در مشیگان بزرگ شده بود.

وقتی که لویی یک ساله بود، خانواده‌اش به مکزیک مهاجرت کردند. زبان اول «لویی سی کی» اسپانیایی بود. او در هفت سالگی به همراه خانواده‌اش به ایالات متحده بازگشتند و در شهر بوستون مستقر شدند. لویی در آن زمان شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد و به گفته‌ی خودش، همزمان زبان اسپانیایی را به فراموشی سپرد. وقتی لویی ده ساله بود، پدر و مادرش طلاق گرفتند و از آن به بعد، لویی به همراه سه خواهر و مادرش در شهر نیوتن ماساچوست زندگی کردند. لویی سی کی در دبیرستان نیوتن نورث تحصیل کرد و در سال 1985 فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، لویی به عنوان مکانیک اتومبیل در ایستگاه کابل تلویزیون در بوستون مشغول به کار شد. کار در تلویزیون به او ابزار و دانشِ فنیِ لازم برای ساخت فیلم‌های کوتاه و بعداً نمایش‌های تلویزیونی را داد.

لویی در سن هفده سالگی، فیلم کوتاه کمدی Trash Day را کارگردانی کرد. او ابندا قصد تحصیل در رشته‌ی کارگردانی در دانشگاه هنر نیویورک را داشت اما در عوض تصمیم گرفت که در استندآپ کمدی فعالیت کند. اولین تلاش C.K برای اجرای استندآپ در سال 1985 در یک «شب میکروفن باز» در یک باشگاه کمدی در بوستون ، ماساچوست بود. به او پنج دقیقه وقت داده شد ، اما بعد از آن تجربه‌ی تلخ چنان دلسرد شده بود که به مدت دو سال دیگر برنامه‌ای اجرا نکرد. با رشد صحنه‌ی کمدی بوستون، لویی به تدریج به موفقیت دست یافت و در كنار آثاری چون «دنیس لیری» و «لنی كلارك» بازی كرد و در سال 1989 به منهتن رفت. در آن زمان لویی به بازی در مجموعه‌های تلوزیونی از جمله Evening at the Improv و Star Search مشغول شد.

لویی سی کی استند آپ کمدی 5

در سال 1993 لویی سی کی در برنامه‌ی Saturday Night Live که یک مسابقه‌ی استندآپ کمدی تلوزیونی بود حاضر شد. اگر چه حضور او در این برنامه چندان موفق نبود، اما لویی پا پس نکشید و از آن پس به عنوان نویسنده برای «کانن اوبراین» در برنامه‌ی تلوزیونی گفتگوی اواخر شب مشغول به کار شد. سرانجام لویی پس از شکس‌های پی در پی قصد داشت با دنیای کمدی خداحافطی کند که کونان اوبراین او را به عنوان نویسنده استخدام کرد.

لویی سی کی (Louis C.K) در سال 1996، اولین نیم ساعت کمدی ویژه‌ی خود را از شبکه‌ی HBO منتشر کرد. از سال 1997 تا 1999 برای The Chris Rock Show نوشت. لویی برای نگارش این برنامه، سه بار نامزد دریافت جایزه Primetime Emmy شد و در سال 1999 برنده «بهترین متن سریال کمدی» شد. لویی همچنین برای نویسندگی برنامه‌ی «نیمه شب با کونان اوبراین» نامزد دریافت جایزه Emmy شد.

لویی سی کی در سال 1998 اولین فیلم بلند خود را با نام Tomorrow Night ساخت و این فیلم سیاه و سفید، اولین بار در جشنواره‌ی ساندنس به نمایش درآمد. او همچنین در این سال 6 فیلم کوتاه برای شبکه‌های تلوزیونی ساخت و علاوه بر آن در برنامه‌ی  Comedy Central Presents  که یک شوی استعدادیابی تلوزیونی بود حضور پیدا کرد و استند آپ کمدی را طراحی و اجرا کرد. لویی پس از نگارش دو فیلم‌نامه‌ی Down to Earth 2001 و I Think I Love My Wife 2007 به شکل جدی‌تری وارد عرصه‌ی استندآپ کمدی شد و در سال 2001 اولین آلبوم کمدی خود با نام Live in Houston را منتشر کرد.

لویی سی کی استند آپ کمدی 4

در آگوست 2005، C.K استند آپ کمدی نیم ساعته‌ی خود را از شبکه‌ی HBO پخش کرد. لویی با الهام گرفتن از همکار کمدین خود «جورج کارلین»، تمام جک‌ها و نوشته‌های کمدی خود را رها کرد تا شروعی دوباره داشته باشد. در ژوئن 2006 ، در سریال Lucky Louie بازی کرد و در آن استند آپ کمدی‌های جدید خود را اجرا کرد. این سریال برای اولین بار از شبکه‌ی HBO پخش شد و در مقابل تماشاگران استودیو فیلمبرداری شد. پخش این سریال که به عنوان تصویری کاملاً واقع‌بینانه از زندگی خانوادگی لویی توصیف می‌شود پس از یک فصل، لغو شد. لویی سی کی در سال 2007 به درخواست Opie & Anthony، میزبان یک نمایش تلفنی سه ساعته بود که در طی آن به تماس گیرندگان در مورد رابطه‎ی آن‎ها مشاوره داد. در همین برنامه طی مصاحبه‌ای که با وزیر دفاع وقت “دونالد رامسفلد” داشت، بارها و بارها از او پرسید”

آیا او واقعا یک موجود فضایی خزنده است که نوزادان مکزیکی را می خورد ؟

اگر چه رامسفلد از اظهار نظر در این باره خودداری کرد، اما از آن زمان این ویدیو وایرال شده و بارها توسط کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی دیده شد. لویی در سال 2008 در سه فیلم Welcome Home Roscoe Jenkins،  Diminished Capacity و Role Models به عنوان بازیگر حضور یافت. لویی سی کی و همسرش آلیکس بیلی تا سال 2008 سرپرستی و حضانت فرزندان خود را به عهده داشتند، اما پس از طلاق آن‌ها مسئولیت نگهدازی از بچه‌ها به عهده‌ی لویی افتاد. لویی بعدها در مورد ازدواجش بارها جک‌های متنوعی ساخت و عنوان کرد:

ازدواج من نقطه‌ی مبهمی در زندگی‌ام بود و تقریباً یک سال طول کشید تا متوجه شوم تنها مزیت آن، جمع کردن حرف‌هایی است که می‌توانم با آن‌ها شما را بخندانم.

Hilarious نام فیلم استند آپ کمدی به نویسندگی و کارگردانی لویی سی کی است که در سال 2010 منتشر شد و نام خود را به عنوان اولین فیلم استند آپ کمدی که در جشنواره ساندنس پذیرفته شده، به ثبت رسانید. از سال 2009 تا 2012، C.K به ایفای نقش در سریال  Parks and Recreation مشغول بود. در آگوست 2009 او طبق قراردادی با شبکه‌ی FX، ساخت مجموعه سریال تلوزیونی لویی را آغاز کرد. لویی سی کی که نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش اصلی این سریال است، بخشی از زندگی خانوادگی خود به عنوان پدری که سرپرستی دو فرزندش را به عهده دارد و بخشی از زندگی و فعالیت خود به عنوان یک کمدین که در کلوپ‌های شبانه به اجرای استند آپ می‌پردازد را به تصویر می‌کشد. سریال لویی، مجموعا در پنج فصل منتشر شده است. چهار فصل آغازین آن 13 قسمتی و فصل آخر آن شامل 7 قسمت است.سریال لویی، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و لویی سی گی توانست به خاطر این سریال پنج بار نامزد جایزه Primetime Emmy شود.

در 10 دسامبر 2011 ، C.K چهارمین ویژه برنامه کامل خود را با عنوان Live at the Beacon Theatre منتشر کرد که برخلاف کارهای قبلی او ، به صورت دیجیتالی در وب سایت او توزیع و پخش شد. لویی تیکت پخش این برنامه‌ی ویژه را با قیمت 5.00 دلار و بدون DRM منتشر كرد ، با این امید كه بتواند با ایجاد بستری مطمئن امکان سوء استفاده و خرید و یا دانلود غیر قانونی اثر را بگیرد. تا 21 دسامبر 2011، فروش ویژه محصولات وب سایت C.K بیش از 1 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود. موفقیت در نحوه‌ی انتشار این استند آپ کمد، باعث شد سایر کمدین ها از جمله جیم گفیگان ، جو روگان و عزیز انصاری محصولات خود را با یک مدل تجاری مشابه منتشر کنند.

لویی سی کی استند آپ کمدی 3

در سال 2013 در دو فیلم سینمایی موفق به ایفای نقش پرداخت و در سال‌های 2014 و 2015، علاوه بر همکاری با شبکه‌های تلوزیونی مختلف، برنامه‌های ویژه‌ی استندآپ کمدی خود را در وبسایت خود به فروش می‌رساند. ویژه برنامه‌ی استند آپ کمدی او با نام Barry Crimmins’s در سال 2016 منتشر شد که با فروش حداکثری در وب سایتش، برای او موفقیت مالی چشمگیری داشت. لویی سی کی ، فیلم I Love You, Daddy  را در ژوئن 2017 به طور کامل روی فیلم سیاه و سفید 35 میلی متری فیلمبرداری کرد. این فیلم داستان یک تهیه کننده و نویسنده تلویزیونی به نام گلن توپر با بازی C.K را دنبال می‌کند. که دختر نوجوانش ( با بازی کلوئه گریس مورتز ) توسط یک کارگردان فیلم بسیار مسن تر (جان مالکوویچ) اغوا می‌شود. این فیلم اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو 2017 در ماه سپتامبر برگزار شد، به نمایش درآمد.

ماجرای اتهامات سوء استفاده‌ی جنسی لویی

در سال 2017 مجله‌ی تایمز، مقاله‌ای بر علیه لویی سی کی به چاپ رساند که در آن، پنج زن به او اتهام رفتار جنسی ناشایست زده بودند. این مساله به شدت توسط رسانه‌های مختلف بازنشر شد و اتهاماتی دیگری نیز به لویی وارد شد. لویی اگر چه برای مدتی برای ادامه‌ی فعالیت حرفه‌ای اشت دچار مشکلاتی شد اما این ادعاها را در مصاحبه ای در سپتامبر 2017 در نیویورک تایمز رد کرد و گفت:

“آنها شایعات هستند ، فقط همین.”

لویی سی کی استند آپ کمدی 2

دانا مین گودمن و جولیا ولوف بود که ادعا کردند در سال 2002 در جریان جشنواره هنرهای کمدی ایالات متحده به اتاق هتل C.K دعوت شده اند ، جایی که وی از آنها پرسید که آیا می تواند آلت تناسلی خود را بیرون بیاورد. طبق گزارشات آنها ، C.K. سپس همه لباسهایش را درآورد و در مقابل آنها شروع به خودارضایی کرد. داستان ادعا می کرد که این دو زن در ابتدا از رفتار C.K خندیدند ، و سپس آنها از اتاق هتل خارج شدند و با بنیانگذار ImprovO Olympics چارنا هالپرن تماس گرفتند و تجربه را منتقل کردند. در نمونه ای دیگر ، کمدین ربکا کوری شرح داد که چگونه ، در صحنه یک خلبان تلویزیون در سال 2005 ، C.K. درخواست کرده بود که او را به اتاق لباسش همراهی کند تا بتواند جلوی او خودارضایی کند.. با این‌که این اتهامات نزدیک به یک سال لویی را دور از میادین استند آپ کمدی نگاه داشت، اما سرانجام او کار خود را صرفا جهت خنده عنوان کرد و با غذرخواهی بابت اتفاقات پیش آمده، دوباره به عرصه‌ی استندآپ کمدی بازگشت. در پی رسوایی ، C.K. عواقب شدیدی را متحمل شد ، در سال 2018 اظهار داشت که این عواقب او را “از جهنم و بازگشت” درآورده است و تقریباً 35 میلیون دلار درآمد از دست رفته برای او داشته است.

آخرین استند آپ کمدی لویی Louis C.K

لویی سی کی استند آپ کمدی 1

در تاریخ 26 آگوست 2018 ، C.K. در کمدی سلار در منهتن ، نیویورک یک حضور غیر منتظره داشت. گزارش شد که او با استقبال تماشاگران روبرو شد و یک مجموعه معمولی را اجرا کرد و هیچ اشاره ای به جنجال جنسی نکرد. لویی در اکتبر 2019 ، C.K. از طریق پست الکترونیکی به مشترکان وب سایت خود ، تور بین المللی مطالب جدید خود را اعلام کرد.

در 4 آوریل سال 2020 ، C.K. خود ویژه استندآپ جدیدی را با عنوان صداقت لویی سی.کی منتشر کرد. آخرین استند آپ کمدی لویی سی کی با نام Sincerely Louis C.K. با استقبال فراوانی مواجه شد و به نوعی می‌توان گفت که مخاطبان لویی، اتهامات و اتقافاتی که برایش رخ داده بود را فراموش کردند. لویی در آخرین استند آپ کمدی خود از افراد مختلف از جمله کمدین دیو چاپل ، کریس راک ، بیل بور و جو روگان و دوست دخترش بلانچ گاردین تشکر کرد و این ویژه را به مادرش که در سال 2019 درگذشت تقدیم کرد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر