1

معرفی و نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) به بهانه انتشار فصل چهار

خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisl) یک سریال تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی است که توسط امی شرمن-پالادینو (Amy Sherman-Palladino) ساخته شده است و در 17 مارس 2017 در Prime Video به نمایش در آمد. در این سریال ریچل بروزناهان  (Rachel Brosnahan) در نقش میریام یا همان خانم میزل، یک زن خانه دار در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 است که در شهر نیویورک زندگی می‎کند. میس میزل متوجه می‌شود مهارت کافی در اجرای استندآپ کمدی را دارد و بر همین اساس، تصمیم می‌گیرد این حرفه را به صورت جدی دنبال کند.. در این مطلب علاوه بر نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) به معرفی عوامل سریال خواهیم پرداخت و هر سه فصل این سریال را بررسی کرده و دانستنی‌های جالبی را در مورد این سریال می‌خوانیم.

 بقیه بازیگران اصلی را الکس بورستین (Alex Borstein)  ، مایکل زیگن (Michael Jonathan Zegen) ، مارین هینکل (Marin Hinkle‎) ، تونی شالهوب (Tony Shalhoub) ، کوین پولاک (Kevin Pollak) ، کارولین آرون (Caroline Aaron) و جین لینچ (Jane Marie Lynch) تشکیل می‌دهند. به دنبال پخش اولین قسمت آزمایشی سریال خانم میزل شگفت‌انگیز، با استقبال منتقدان مواجه شد و این مجموعه تلوزیونی توسط استودیوی آمازون انتخاب شد. فصل دوم در 5 دسامبر 2018 و فصل سوم در 6 دسامبر 2019 اکران شد. این مجموعه برای فصل چهارم در تاریخ 12 دسامبر 2019 تمدید شد.

فصل چهار سریال The Marvelous Mrs Maisel

چه نکاتی را باید برای تماشای فصل چهار سریال The Marvelous Mrs Maisel بدانیم؟

دیشب اپیزود اول از فصل چهارم سریال The Marvelous Mrs. Maisel در تاریخ 18 فوریه پخش شد. همانطور که در عنوان این مطلب اشاره شده، می‌خواهیم به بهانه‌ی انتشار فصل چهار سریال “خانم میزل شگفت انگیز” به معرفی این سریال بپردازیم. اما در ابتدا و به عنوان مقدمه‌ی این مطلب، برای آن افرادی که سه فصل قبل سریال را دیده‌اند، می‌خواهیم به یادآوری بخش‌های پایانی فصل سوم بپردازیم. پس اگر سریال را ندیده‌اید، از این بخش مطلب عبور کنید تا قصه برایتان اسپویل نشود.

اما آن‌هایی که سریال را تا به اینجا دنبال کرده‌اند، سینه ها رو بالا بدید، چون فصل چهارم سریال The Marvelous Mrs. Maisel بالاخره رسید. بیش از دو سال از آخرین باری که به قسمت جدیدی از کمدی پرایم ویدیو خندیدیم می‌گذرد. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم به فصل سوم نگاهی بیاندازیم تا به یاد بیاوریم کمدین مورد علاقه ما، خانم میریام “میج” مایزل (راشل برازناهان) و منیجر بد دهن او سوزی (الکس بورشتاین) در حال انجام چه کاری هستند.

قبل از اینکه با صدای بلند خنده به کافه Gaslight وارد شوید، معرفی فصل چهار سریال The Marvelous Mrs Maisel را آغاز می‌کنیم. در تریلر فصل چهارم، میج دوباره تاکید کرد که او استعدادی شگفت انگیز دارد که باید روی آن حساب کرد و اعلام کرد: “در هر برنامه من دقیقا همان چیزی که در ذهنم است را می‌گویم.” بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، در اینجا نکاتی که باید برای تماشای فصل چهارم سریال ” خانم میزل شگفت انگیز” بدانید را در پنج سرفصل به شما خواهیم گفت (بدون اسپویل)

فصل چهار سریال The Marvelous Mrs Maisel 3

1 – مانده در فرودگاه (اولین نکته پیش از آغاز تماشای فصل چهار The Marvelous Mrs Maisel)

بیشتر فصل سوم برای خانم میزل یک موفقیت حرفه‌ای بود. او در حال برگزاری تور در کنار خواننده‌ی سوپراستار شای بالدوین (لروی مک‌کلین) به سرتاسر آمریکا سفر کرد. اما در فینال ضربه بزرگی خورد. رگی (استرلینگ کی) مدیر برنامه‌های شای با استنباط اینکه ممکن است در طول حضورشان در The Apollo راز شای که همجنس گراست فاش شود، به میج و سوزی گفت که آنها از تور کنار گذاشته شده‌اند. در حالی که هر دوی آن‌ها مات و مبهوت روی آسفالت فرودگاه مانده بودند. ما حدس می‌زنیم که این یک مشکل بزرگ برای میج و سوزی در شروع فصل چهارم است زیرا …

2 – یک آپارتمان جدید قدیمی (دومین نکته پیش از آغاز تماشای فصل چهار The Marvelous Mrs Maisel)

پس از موفقیت میج تصمیم گرفت از پدرشوهرش مویشه (کوین پولاک) بپرسد که آیا می تواند آپارتمانی را که برای او و جوئل (مایکل زگن) خریداری کرده بود، بخرد آیا میج واقعاً به آپارتمان قدیمی خود برمی‌گردد؟ خب، طبق تریلر فصل چهارم، میج با والدینش رز و آبه (به ترتیب مارین هینکل و تونی شالهوب) به آپارتمان عالی خود باز می‌گردد. بنابراین سوال درست این است: میج تا چه زمانی می‌تواند آپارتمان خود را نگه دارد؟

3 – گرفتاری‌های مالی سوزی (سومین نکته پیش از آغاز تماشای فصل چهار The Marvelous Mrs Maisel)

در فصل قبل دیدیم که سوزی با پول بدست آمده از برگزاری تور، در یک بازی قمار شرکت کرد و همه پول‌های مریام را باخت. در ادامه با سوزاندن خانه‌ی مادری خود قصد دارد که از بیمه پول بگیرد و بدهی خود را به مریام را در اختیار جوئل بگذارد تا از داراریی‌هایش حفاظت کند. اما ایا واقعا گرفتاری‌های سوزی حل می‎شود؟ باید دید…

4 – عشق یک لنگ در هوا (چهارمین نکته پیش از آغاز تماشای فصل چهار The Marvelous Mrs Maisel)

علیرغم ازدواج مجدد در لاس وگاس در حالت مستی در فصل سوم، به نظر می رسد ازدواج میچ و جوئل برای همیشه تمام شده است. میج نه تنها با لنی بروس (لوک کربی) که با او در میامی رفت و آمد داشت، ارتباط دائمی دارد، بلکه جوئل یک شخص خاص جدید پیدا کرده است. اما آیا در فصل چهارم دوباره آتش این عشق شعله ور خواهد شد؟

5 – چهره‌های جدید در فصل جدید (پنجمین نکته پیش از آغاز تماشای فصل چهار The Marvelous Mrs Maisel)

طبق توضیحات سریال، میچ در این فصل به یک اجرای خلاقانه و کاملا آزاد دست پیدا می‌کند. اما تعهد او به حرفه‌اش، بین او و خانواده و دوستان اطرافش شکاف ایجاد می‌کند.همچنین در فصل چهارم سریال …. تعدادی بازیگر جدید معرفی خواهند شد. میلو ونتیمیلیا، کلی بیشاپ، جان واترز و جیسون الکساندراز جلمه بازیگرانی هستند که در فصل جدید قرار است ظاهر شوند.

جوایز و افتخارات سریال The Marvelous Mrs Maisel

نقد سریال خانم میزل The Marvelous Mrs Maisel 6

سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و جایزه گلدن گلوب بهترین سریال تلویزیونی – موزیکال یا کمدی در سال 2017 و جایزه Primetime Emmy را برای سریال‌های کمدی برجسته در سال 2018 دریافت کرده است. شرمن-پالادینو جوایز در این جشنواره توانست جایزه‌ی بهترین کارگردانی و نویسندگی را از آن خود کند. در این مراسم ریچل بروزناهان  برنده‌ی جایزه Primetime Emmy برای بازیگر نقش اصلی زن در یک سریال کمدی برای بازی در نقش خانم میزل شد.

بروزناهان همچنین دو سال متوالی، جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی موزیکال یا کمدی را در سال‌های 2018 و 2019 برای بازی در سریال خانم میزل شگفت اگیز دریافت کرد. الکس بورستین نیز برای بازی در این سریال در سال‌های 2018 و 2019 دو بار متوالی برنده‌ی جایزه Primetime Emmy  برای بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال کمدی شده است و همچنین تونی شالهوب در سال 2019 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک سریال کمدی شد.

نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel)

امی شرمان-پالادینو نویسنده و کارگردان سریال خانم میزل شگفت انگیز، از خاطرات کودکی پدرش که یک استندآپ کمدین مستقر در نیویورک بود الهام گرفته است. او همچنین از زندگی اولین استندآپ کمدین‌های زن که کارشان تحسین شده مثل Joan Rivers و Totie Fields در شکل دادن پلات داستانی سریال The Marvelous Mrs Maisel استفاده کرده است.

شاید اصلی‌ترین نکته‌ای که سریال خانم میزل شگفت انگیز را از دیگر سریال‌ها متمایز می‌کند، کست بازیگران این سریال است. پالادینو برای جمع‌آوری بازیگران این مجموعه سراغ تئاتر برادوی و آف برادوی رفته است.در واقع اکثر بازیگران نقش‌های کلیدی سریال خانم میزل شگفت انگیز؛ چهره‌های شناخته شده‌ی تلوزیونی و سینمایی نیستند. بلکه بازیگران تئاتری هستند که تنها در بین مخاطبان براودوی شناخته شده‌اند. در نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) باید گفت که بازی‌های آن بی‌نظیر و حیرت آور است و انتخاب درست بازیگران برای هر یک از نقش‌ها نشان از درایت کارگردان این مجموعه دارد.

از دیگر نکاتی که در نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) حائذ اهمیت است، طراحی‌های فوق‌العاده‌ی این سریال است. سریال پر آب و رنگ خانم میزل شگفت انگیز با طراحی‌های هنرمندانه‌ی صحنه و لباس، یک سریال فوق‌العاده زیبا از نظر بصری را شکل داده است. البته علاوه بر بحث زیبایی شناسی، استفاده‌ی دقیق و کاربردی در این طراحی‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های تولید را نیز باید در نظر داشت. مثلا “آپارتمان” محل زندگی خانم میزل و همسرش جوئل در همان مجموعه آپارتمان محل زندگی والدین مریام ایجاد شده است، اما با طراحی مدرن تر (اواخر دهه 1950). طراحی لباس‌های متمایز این سریال (به ویژه کلاه و لباس‌های زنانه) باعث شد مرکز رسانه‌ای Paley نمایشگاهی را با عنوان “ساختن Maisel Marvelous” در سال 2019 ارائه دهد. همچنین در دسامبر 2019 ، دو لباس از این مجموعه، به موزه‌ی ملی تاریخ آمریکا در موسسه اسمیتسونیان پیوستند.

نقد و بررسی سریال The Marvelous Mrs Maisel

نقد سریال خانم میزل The Marvelous Mrs Maisel 5

در سریال خانم میزل شگفت‌ انگیز از تکنیک‌های روز فیلم‌برداری دنیا استفاده شده است. در این سریال به طور مکرر از تکنیک اونرز “oners” ، صحنه‌های تک شات گسترده استفاده شده است. در اپیزود “Going to the Catskills” یک تصویر 2 دقیقه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود که خانم میزل و خانواده‌اش در خانه‌ی تابستانی خود در Catskills اسکان داده می‌شوند. این پلان دو دقیقه‌ای شامل دوازده ویتنای همپوشانی بوده است. همین تکنیک در اپیزود “Strike Up the Band” در یک صحنه‌ی 12 صفحه‌ای استفاده شده است. زمانی که خانم میزل وارد آپارتمان می‌شود و با پدر و مادرش را در حالی که لباس‌هایش همه جا پراکنده شده است، مواجه می‌شود. استفاده از به روزترین تکنیک‌های فیلم‌برداری و ساخت اونرها و سکانس پلان‌های تماشایی از نکات ویژه‌ای است که در نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) باید به آن توجه داشت.

خلاصه داستان سریال The Marvelous Mrs Maisel

خواندن ادامه‌ی این مطلب سریال را اسپویل می‌کند…!

در فصل اول سریال خانم میزل شگفت انگیز چه می‌گذرد؟

فصل اول سریال خانم میزل شگفت انگیز در تاریخ 29 نوامبر 2017 به نمایش در آمد.سریال در سال 1958 آغاز می‌شود. میریام “میج” مایزل، یک زن خانه دار جوان و مرفه آمریکایی یهودی است که در غرب منهتن زندگی می‌کند. او چهار سال است که با جوئل، تاجری كه در یك شركت پلاستیك مشغول به كار است، ازدواج کرده است. جوئل علاوه بر کار در شرکت پلاستیک رویای یک کمدین شدن را در سر دارد. او اولین استند آپ کمدی خود را به صورت آزمایشی در The Gaslight Cafe به اجرا می‌گذلرد که اجرای بسیار ضعیفی است. اما در این بین مریام میزل، به صورت پنهانی علایق خود که اجرای کمدی است را با نوشتن جک‌هایی از زندگی خود در دفترچه‌ی یادداشتش پیش می‌برد.

در فصل اول سریال خانم میزل شگفت انگیز می‌بینیم، مریام میزل پس از یک اجرای ناموفق کمدی در یک کافه، انگیزه‌هایش را از دست می‌دهد. زندگی زناشویی او با جوئل نیز دچار مشکلات فراوانی است. خانم میزل مایوس و مست دوباره به روی صحنه‌ی کافه‌ی چراغ گازی برمی‌گردد و در آن‌جا به صورت بداهه، اعترافاتی را از زندگی خود ارائه می‌دهد. اجرای او مخاطبان را به شدت به خنده می‌اندازد، اما به دلیل رعایت نکردن برخی اصول اخلاقی خانم میزل دستگیر می‌شود.

فصل اول سریال The Marvelous Mrs Maisel این‌گونه پیش می‌رود که مریام میزل با کمیک لنی بروس که او نیز به دلیل فحاشی در اجرای استندآپ کمدی خود بازداشت شده، از زندان آزاد می‌شود. مریام میزل به عنوان یک کمدین تازه کار با کارمند کافه Gaslight ، سوزی مایرسون آشنا می‌شود. سوزی به عنوان مدیر برنامه‌های او با مریام مایزل همراه می‌شود. بعد از این‌که خانم میزل و دو فرزندش، از جوئل جدا شده و نزد والدینش رز و آبه نقل مکان کردند، مریام مجبور می‌شود برای امرار معاش در یک فروشگاه بزرگ، در پیشخوان لوازم آرایشی مشغول به کار شود. این شغل علاوه بر درآمد ، مواد لازم را برای آغاز مسیر کمدین شدن میج فراهم می‌کند.

در ادامه‌ی فصل اول سریال خانم میزل شگفت انگیز می‌بینیم، مریام میزل برای مطالعه‌ی کار سایر کمدین‌ها به باشگاه‌های نیویورک می‌رود. او با کمدین برجسته “سوفی لنون” آشنا می‌شود. سوفی بر خلاف شخصیت گرم و خنده رویی که روی صحنه دارد، یک آدم بد خلق و کینه‌ای است. سوفی به میس میزل توصیه می‌کند شخصیت صحنه‌ای خود را بسازد، اما میج ترجیح می‌دهد همان‌گونه که هست به اجرای استندآپ کمدی بپردازد. پس از درگیری‌های مریام میزل و سوفی لنون، خانم میزل در لیست سیاه تمام باشگاه‌های کمدی شهر نیویورک قرار می‌گیرد. با این حال مریام با کمک سوزی و لنی، دوباره به عنوان یک کمدین روی صحنه اجرا می‌کند و ثابت می‌کند که می‌تواند یک کمیک حرفه‌ای باشد.

نقد سریال خانم میزل The Marvelous Mrs Maisel 4

در پایان فصل اول سریال The Marvelous Mrs Maisel جوئل مخفیانه اجرای خانم میزل را تماشا می‌کند و از او دلگیر می‌شود، اما در عین حال می‌فهمد که او واقعاً در این زمینه با استعداد است. بعد از امتحان کردن اسامی مختلف صحنه ، مریام نام “خانم میزل” را برای خود انتخاب می‌کند.

فصل دوم سریال خانم میزل شگفت انگیز چگونه می‌گذرد؟

اکران فصل دوم سریال خانم میزل شگفت انگیز در تاریخ 5 دسامبر 2018 آغاز شد.  در فصل دوم سریال The Marvelous Mrs Maisel می‌بینیم رز مادر مریام میزل، پس از فروپاشی زندگی اجتماعی او در نیویورک به پاریس نقل مکان می‌کند. مریام و آبه که در ابتدا از رفتن او غافل بودند، سعی کردند او را متقاعد کنند که به خانه برگردد. در همین حین دو اراذل و اوباشی که برای مدیر سوفی لنون کار می‌کردند ، سوزی مایرسون را ربودند. آن‌ها در آخر با او دوست می‌شوند و سپس او را آزاد می‌کنند و به او هشدار می‌دهند دیگران ممکن است به دنبال او بیایند.

در فصل دوم سریال خانم میزل شگفت انگیز خواهیم دید که رز پس از لذت بردن از زندگی در پاریس بدون آبه ، با اصرار آبه به خانه برمی‌گردد. او در کلاس‌های هنر دانشگاه کلمبیا ، جایی که آبه استاد ریاضی است، ثبت نام می‌کند. این خانواده برای تعطیلات سالانه خود به یک استراحتگاه کوه‌های کاتسکیل می‌روند. سوزی با ناراحتی از این‌که مریام میزل به مدت دو ماه غایب است، اما در حین تعطیلات برای مریام اجرایی را تدارک می‌بیند. غافل از این‌که پدر میس میزل (آبه) نیز در آن جمع حضور دارد و شاهد اجرای مریام میزل است.

فصل دوم سریال The Marvelous Mrs Maisel این‌گونه پیش می‌رود که با این‌که آبه تنها عضوی از خانواده است که از زندگی حرفه‌ای مریام اطلاع دارد به او می‌گوید وقت آن است که به خانواده بگوییم. میس میزل و سوزی در یک تور کوتاه کمدی خارج از شهر نیویورک شروع به کار می‌کنند. میس میزل در تدارک برنامه‌ای تلوزیونی با شای بالدوین، آشنا می‌شود.  سوزی می فهمد که سوفی لنون نمایش را کنترل می کند.در ادامه شای بالدوین به خانم میزل پیشنهاد می‌دهد تا در تور او در سرتاسر آمریکا به عنوان یک کمدین حضور داشته باشد و خانم میزل به سرعت پیشنهادش را می‌پذیرد. در همین حال سوفی لنون از سوزی می‌خواهد که مدیر او شود و می‌گوید او مدیری می‌خواهد که برای او بجنگد.

در انتهای فصل دوم سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) خواهیم دید که آبه فکر می‌کند دانشگاه‌های بل و کلمبیا ، که از دخالت آن‌ها در زندگی شخصی‌اش خسته شده است را ترک کند. مویزه ، پدر جوئل نیز، مبلغ زیادی به جوئل می‌دهد و می‌گوید هر کاری را که می‌خواهد در زندگی انجام دهد ، دنبال کند. جوئل تصمیم می‌گیرد که یک کلوپ شبانه راه اندازی کند.

فصل سوم سریال خانم میزل شگفت انگیز چگونه پیش می‌رود؟

فصل سوم سریال The Marvelous Mrs Maisel در تاریخ 6 دسامبر 2019 اکران شد. خانم میزل به همراه سوزی مایرسون، تور گردشی در تمام آمریکا با همراهی خواننده‌ی سرشناس شای بالدوین آغاز می‌کند. سوزی و مریام به خاطر سوفی لنون دچار درگیری‌هایی می‎شوند که روابط‌ مابین‌شان را کمی تیره و تار می‌کند. جوئل مکان مناسبی برای کلوپ شبانه‌اش در محله‌ی چینی‌ها پیدا می‌کند ، اما به زودی متوجه می‌شود که اجاره ارزان قیمت به این دلیل است که یک کازینو غیرقانونی در زیرزمین آن ملک فعالیت می‌کند. او همزمان با زنی با نام می آشنا می‌شود که در راه اندازی کلوپ به او کمک کرده است.

در فصل سوم سریال خانم میزل شگفت انگیز می‌بینیم که آبه پس از ترک دانشگاه کلمبیا و آزمایشگاه‌های بل، با عواقب مالی فراوانی روبر می‌شود و خانواده را مجبور به تخلیه آپارتمان خود می‌کند. رز با درخواست خانواده‌ی ثروتمندش، کمک هزینه‌ی صندوق اعتماد خود را افزایش می‌دهد. خانواده‌ی او که در زمینه‌ی استخراج نفت از اوکلاهاما فعالیت دارند، اعتقادی به مدریت امور توسط زن‌ها ندارند. همین مساله باعث می‌شود روابط رز با آن‌ها به دلیل نگرش‌های جنسیتی‌شان قطع شود. آبه و رز تحت فشار شدید مالی و بدون هیچ گزینه‌ی دیگری ، در خانه‌ی جدید مویشه و شرلی ( پدر و مادر جویل) مستقر می‌شوند.

در فصل سوم سریال The Marvelous Mrs Maisel قبل از عزیمت خانم میزل به لاس وگاس ، طلاق جوئل و مریام میزل نهایی می‌شود. بعد از یک شب افتتاحیه بدون عیب و نقص ، میس میزل با اجرای خود سازگار می‌شود. تمایل سوفی برای بازی در نقش استریندبرگ، خانم جولی ، سوزی را به سمت تهیه کنندگان تئاتر برادوی و یک بازیگر مشهور مرد سوق می‌دهد. جوئل در حالی که سوزی در نیویورک است با مریام در لاس وگاس ملاقات می‌کند. بعد از یک شب مست در کنار هم ، مریامم و جوئل با هم در رختخواب بیدار شده و تازه متوجه می‌شوند که دوباره ازدواج کرده‌اند. آن‌ها متقابلاً توافق می‌کنند که دوباره طلاق بگیرند.

در فصل سوم سریال خانم میزل شگفت انگیز شاهد آن هستیم که سوفی در طول تمریناتش ثابت می‌کند که او یک بازیگر دراماتیک با استعداد است ، اما در شب افتتاحیه عصبی می‌شود و به شخصیت کمدین خود باز می‌گردد. منتقدان نمایش را وحشیانه جلوه داده و مجبور به بسته شدن آن می‌کنند. سوزی با عصبانیت سوفی را بدلیل از بین بردن شانس خود برای یک بازیگر جدی شدن سرزنش می‌کند.

در فصل سوم سریال The Marvelous Mrs Maisel آبه به دیدار دوست قدیمی‌اش، اشر فریدمن نمایشنامه نویس در لیست سیاه ارتباطات حزب کمونیست می‌رود. آبه مقاله‌ای در مورد رفتار ناعادلانه‌ی اشر در نیویورک تایمز منتشر می‌کند که منجر به پیشنهاد کار به عنوان منتقد تئاتر The Village Voice می‌شود. لنی بروس که در حال حاضر در میامی زندگی می‌کند، خانم میزل را می‌بیند. لنی او را به یک برنامه‌ی تلویزیونی محلی که در آن حضور دارد ، می‌برد. خانم میزل  دریافت که شای بالدوین همجنسگراست. او گاه گاهی افسرده می‌شود و گاهی اوقات برای روزها ناپدید می‌شود و اجراها را از دست می‌دهد. بعد از یک برخورد خشن ، مریام به داد شای بالدوین می‌رسد و به او کمک می‌کند تا جراحاتش را پنهان کند و به اجرا برسد.

 فصل سوم سریال خانم میزل شگفت انگیز این‌چنین پیش می‌رود که مریام که خواهان بازگشت آپارتمان قدیمی خود در وست وست ساید است ، تا حدی که فرزندانش بتوانند در مدارس منهتن تحصیل کنند. مویشه با قرارداد تور مریام به عنوان وثیقه موافقت می‌کند که آپارتمان خود را به او بفروشد. در همین حال ، رز کشف می‌کند که او یک استعداد خاص در پیوند دادن فرزندان بزرگسال مجرد دوستانش دارد. سوزی بیشتر درآمدش را از طریق قمار ورزشی از دست داده و با دانستن این‌که جویل شخصی قابل اعتماد است ، عواید مالی مریام را به او تحویل می‌دهد. سوزی برای بازپرداخت مریام ، به همراه خواهرش با سوزاندن خانه‎ی مادر متوفی خود، دست به تقلب در بیمه می‎زند.

در انتهای فصل سوم سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel)خواهیم دید که در تئاتر آپولو ، خانم میزل دوباره با شای بالدوین برنامه‌ی مشترکی دارد. خانم میزل به نظرش می‌رسد که برای اجرا در آپولو آمادگی ندارد ، تأکید می‌کند که مردم از یک کمدین سفید پوست کینه خواهند داشت. رگی دستیار شای بالدوین برای این‌که میس میزل را آرام کند، به او می‌گوید کافی است شوخی‌هایی از شای را به مردم تحویل دهد، غافل از آن‌که نمی‌داند خانم میزل از همجنسگرایی شای بالدوین با خبر است. شوخی‌های خانم میزل در این اجرا با توجه به این‌که اجرای کاملا موفقی دارد، برای رگی و شای بالدوین ناراحت کننده است و زمانی که مریام و سوزی وارد فرودگاه شدند، رگی به آن‌ها اطلاع می‌دهد که شای خانم میزل را از تور کنار گذاشته است.

فصل چهارم سریال خانم میزل شگفت انگیز چه زمانی پخش می‌شود؟

نقد سریال خانم میزل The Marvelous Mrs Maisel 3

یک هفته پس از انتشار فصل سوم این سریال شبکه‌ی آمازون اعلام کرد که پخش سریال خانم میزل شگفت انگیز را برای یک فصل دیگر تمدید می‌کند. بدین ترتیب ساخت فصل چهارم سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) قطعی شد. پخش فصل چهارم این سریال از همین امروز توسط شبکه‌ی آمازون آغاز شده است.

ساندویچ‌های خانم میزل ..!

از تاریخ 1 تا 8 دسامبر 2018 ، آمازون یک رستوران پاپ آپ در محله‌ی Nolita منهتن افتتاح کرد که از Carnegie Deli الگوبرداری شده بود. این رستوران با ظاهری شبیه به رستورانی در دهه‌ی 1950 ظاهر شد. منوی غذاهای این رستوران بسیار محدودتر از آن‌چه در واقع در اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها ارائه می‌شود بود. منوی این رستوران تنها دو گزینه‌ی ساندویچ “The Maisel” و “The Susie” داشت و سایر کالاهای عرضه شده شامل مینی چاقو ، کلوچه‌های سیاه و سفید ، کیک پنیر ، و ترشی بود. ساندویچ‌های خانم میزل البته که با اهداف تبلیغاتی ساخته شده و در مدت محدودی عرضه شدند، اما طرفداران زیادی پیدا کرده و با توجه به قیمت مناسب آن، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد.  از آن‌جا که این رستوران صرفاً برای اهداف تبلیغاتی بود ، هیچ هزینه‌ای از منوی غذایی بیش از 99 سنت نبود و تمام درآمد حاصل از آن برای حمایت از باشگاه دختران Lower Eastside هزینه شد.

از دیگر طرح‌های تبلیغاتی سریال خانم میزل شگفت انگیز، پیشنهاد فروش بنزین با قیمت 0.30 دلار در هر گالن بود که منجر به ایجاد صف‌های طولانی و ایجاد ترافیک در مقابل پمپ بنزینی شد که این پیشنهاد را ارائه می‌داد و پلیس را مجبور به مداخله کرد.

نظر منتقدین در مورد سریال خانم میزل شگفت انگیز…!

نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز توسط منتقدان، شامل نمرات و امتیازات بسیار خوبی شده است. در ادامه به اختصار امتیاز و رتبه‌ی دو رسانه‌ی راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) و متاکریتیک (Metacritic) را می‌بینیم.

نقد سریال خانم میزل The Marvelous Mrs Maisel 2
  • فصل 1 94٪ (81 نظر) . 80 (27 نظر)
  • فصل 2 92٪ (71 بررسی) . 85 (24 نظر)
  • فصل 3 82٪ (50 بررسی) . 75 (19 بررسی)

نشریه‌ی اورشلیم پست “یهودی بودن” کار را که بسیار خوب ارزیابی کرده و آن را “لذت کمدی یک نمایش” دانست. منتقد نیویورک تایمز در نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) نوشت:

ترکیبی از مهارت شرمن-پالادینو برای گفتگوی شوخ طبعانه با دنیای رنگارنگ و غنی دهه 1950 نیویورک و شدت درام خانوادگی و تغییر زمان؛ همه چیز در این سریال دیدنی و به جاست.

منقد شبکه‌ی NPR  در نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز آن را یک خیال قهرمانانه خواند و گفت که یک کمدی کاملا درست و دقیق است که مخاطب را به خنده وا می‌دارد. کارن لهرمن بلوخ  در نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs Maisel) آن را “یک اثر هنری بی انتها و متعالی” خواند.

اما تمامی نقدهایی که به این سریال شده است، نقدهای مثبتی نبوده است. آلن سپین وال از رولینگ استون در نقد سریال خانم میزل شگفت انگیز نوشت

” این سریال انرژی زیاد و پیاده روی فانتزی را ارائه می‌دهد که اغلب معنایی ندارد”.

نقدهای بیشتر بخون…!

نقد سریال خانم میزل The Marvelous Mrs Maisel
خانم میزل یک شخصیت واقعی است؟  

هیچ شخصیتی در تاریخ به این نام ثبت نشده است و تمام آن‌چه که ما از شخصیت خانم میزل شگفت‌انگیز می‌شناسیم ساخته و پرداخته‌ی ذهن شرمن-پالادینو کارگردان سریال خانم میزل شگفت انگیز است.

سریال خانم میزل شگفت انگیز در مورد چیست؟

این سریال در مورد شخصیتی به نام مریام میزل یک زن خانه‌‌دار یهودی است که رویای کمدین شدن را در سر دارد.

چه کسانی از دیدن سریال خانم میزل شگفت انگیز لذت می‌برند؟

اساس این سریال بر پایه‌ی استند آپ کمدی بنا شده و قطعا طرفداران سریال‌های کمدی از دیدن آن بیش از سایرین لذت می‌برند. اما باید در نظر داشت علاوه بر بار کمدی، ساخت یک درام منسجم و قدرتمند و بازی‌ها و طراحی‌های هنرمندانه، تماشای این سریال را برای هر نوع مخاطبی لذت بخش خواهد کرد.

تا کنون چند فصل از سریال خانم میزل شگفت انگیز پخش شده است؟

تا کنون سه فصل از این سریال پخش شده و سفارش فصل چهارم آن نیز توسط آمازون تائید شده که پخش آن آغاز شده است.

فصل چهارم سریال خانم میزل شگفت انگیز چه زمانی پخش می‌شود؟

از همین امروز پخش فصل جدید سریال خانم میزل شگفت انگیز توسط شبکه‌ی آمازون آغاز شده است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. وهاب گفت:

    نظری خاصی ندارم فعلاً یک چهار ساعتی هست که کلید کردیم روی این فیلم ها این قدر رمزو مرگ زهر مار می خوان من که قاطی کردم دیگه بااین مسخره بازی اینها

مشاهده بیشتر