10

“سلطان قلب‌ها” ترانه جاودانه” دانلود آهنگ سلطان قلبها

دانلود ترانه سلطان قلب ها

«سلطان قلب‌ها» ترانه‌ای است با آهنگسازی انوشیروان روحانی و ترانه‌سرایی محمدعلی شیرازی  که اولین بار با صدای عارف ساخته و اجرا شد و در فیلمی به همین نام محصول سال ۱۳۴۷ مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن، این ترانه توسط خوانندگان بسیاری بازخوانی شد. در اینجا می‌خواهیم به معرفی این ترانه بپردازیم و تاریخ آن را بررسی کنیم. همچنین شما می‌توانید اجراهای مختلف ترانه “سلطان قلب ها” را دانلود کنید و بشنوید…

معرفی عارف خالق سلطان قلب‌ها

عارف عارف‌کیا (زادهٔ ۱۹ مرداد ۱۳۱۹ در تهران) از خوانندگان موسیقی پاپ ایرانی است. عارف آغازگر سبک خاصی در موسیقی پاپ ایران بود. این سبک در میان مردم به نام “ته‌حنجره‌ای” شهره شد و به همین خاطر به او لقب «حنجره‌طلایی» دادند. پس از اجرای ترانه‌ی “سلطان قلب‌ها” شهرت عارف دو چندان شد و پس از آن، از عارف در همه جا با نام سلطان قلب‌ها یاد می‌شد. عارف نزدیک ۹۰۰ ترانه خوانده که علاوه بر فارسی به زبان‌ها و لهجه‌های مختلف نیز می‌باشند.

عارف


دانلود آهنگ فیلم سلطان قلبها با صدای فردین


دانلود اهنگ سلطان قلبها با صدای فردین


دانلود اهنگ فیلم سلطان قلبها با صدای احمد ظاهر ( افغانی)


دانلود سلطان قلب ها با صدای امیل سایان (خواننده ترک)


دانلود آهنگ فیلم سلطان قلبها با صدای رضا صادقی

دانلود سلطان قلب ها

محمدعلی شیرازی سراینده‌ی آهنگ فیلم سلطان قلبها

محمدعلی حافظ الکتب معروف به محمدعلی شیرازی شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است. از مشهورترین ترانه‌های او می‌توان به شکار (با این مطلع: وقتی رسید آهو هنوز نفس داشت/داشت هنوزم بره‌هاشو می‌لیسید) با صدای ابی و سلطان قلب‌ها با صدای عارف و چرانمی رقصی با صدای ویگن و زندونی با صدای داریوش و آهنگ دشتستانی هایده اشاره کرد. او از معدود شاعرانی است که در حوزه محیط زیست نیز اشعار گوناگونی سروده است. کارهای او که در صدا وسیما پخش شد «آی ادمای مهربون واجبه که کمک کنیم» با صدای قاسم افشار و آهنگ مجموعه تلویزیونی زیر آسمان شهر با اجرای امیر تاجیک می‌باشد. اثر اخیر او با عنوان “شب چراغ” بر روی آهنگی از دکتر محسن کاظمیان است؛ ” شب چراغ خانه ام کو/گرمی کاشانه ام کو” مطلع آن اثر است.

متن ترانه سلطان قلب ها با مطلع سلطان قلبم تو هستی

یه دل می‌گه برم برم
یه دلم می‌گه نرم نرم

طاقت نداره دلم دلم
بی تو چه کنم

پیش ای عشق زیبا زیبا
خیلی کوچیکه دنیا دنیا

با یاد توام هر جا هر جا
ترکت نکنم

سلطان قلبم تو هستی تو هستی
دروازه‌های دلم را شکستی

پیمان یاری به قلبم تو بستی
با من پیوستی

اکنون اگر از تو دورم به هر جا
بر یار دیگر نبندم دلم را

سرشارم از آرزو و تمنا
ای یار زیبا

یه دل می‌گه برم برم
یه دلم می‌گه نرم نرم

طاقت نداره دلم دلم
بی تو چه کنم

پیش عشق زیبا زیبا
خیلی کوچیکه دنیا دنیا

با یاد توام هر جا هر جا
ترکت نکنم

سلطان قلبم تو هستی تو هستی
دروازه‌های دلم را شکستی

پیمان یاری به قلبم تو بستی
با من پیوستی

اکنون اگر از تو دورم به هر جا
بر یار دیگر نبندم دلم را

سرشارم از آرزو و تمنا
ای یار زیبا ای یار زیبا

ترانه های جاودانه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احسان گفت:

    سلطان قلب‌هادر سال 2020 با صدای آمال المثلوثي خواننده تونسی خوانده شد که چندین میلیون بیننده داشت و شما ذکر نکردید

    1. مرسی احسان عزیز 🙂 حتما این اجرا رو هم اضافه می‌کنیم…

  2. حماسه ایرانی گفت:

    از کیسه خلیفه می بخشید. لقب سلطان قلبها لقب فردین بزرگ بود، شما آنرا به عارف بخشیدید. اگر این آهنگ معروف و جاودانه شد به علت فروش بالای آن در ایران و محبوبترین فیلم تمام آسیای میانه بود. قبل از این فیلم هم فردین بواقع محبوبیت بی نظیری در بین مردم ایران داشت و بعد از این فیلم او معروف به سلطان قلبها شد. خود عارف هم این را خوب می داند که نمی خواهد کسی این لقب را در برنامه هایش به او بدهد. هیچ هنرمندی در ایران نه به محبوبیت فردین رسید و نه خواهد رسید. او یگانه بود و همین نگانگی باعث تمام دسیسه ها علیه او شد و او اسطوره شد که بدون شک اگر بعد از انقلاب در فیلمها حضور داشت، این اسطوره می شکست.

    1. به صفحه‌ی ویکی پدیای عارف مراجعه کنید..!

    2. امیرحسین مقدم گفت:

      مرحوم فردین واقعا بزرگ بود. دراین شکی نیست. فردین معنای سینمای سه دهه ایران بود. اما سلطان قلبها لقب عارف بود لقبی که درواقع حمیدشبخیز سرزبونها انداخت. مثل لقب آقای صدا که به ابی داده بود و قص علی هذا.

    3. کیومرث ظاهری گفت:

      در این که فردین اسطوره ی سینمای جوانمردی ایران بود شکی نیست،ولی ایشون با توجه به سبک فیلمسازی آن دوران
      بادلبخوانی اساتیدی چون ایرج و عارف به شهرت رسید

  3. حماسه ایرانی گفت:

    عارف خواننده خوبی است و صدای بسیار زیبایی دارد ولی القاب را مردم می دهند نه اشخاصی خاص. در ضمن لقب حنجره طلایی هم لقب گلپایگانی بود و البته هست نه عارف. عارف به سبک پاپ می خواند و بطور کلی حنجره که طلایی باشد یا نقره ای مخصوص موسیقی سنتی است که آواز در آن نقش اساسی دارد و خوانندگان این نوع موسیقی باید وسعت صدای بسیار زیادی داشته باشند و براحتی از بم به زیر و از زیر به بم بروند. در موسیقی پاپ آواز وجود ندارد خواننده ترانه می خواند و کافی است موسیقی را بشناسد و صدای دلنشینی هم داشته باشد. و البته عارف هر دوی این ویژگی ها را داشت. عارف با این ترانه به علت همه گیری فیلم و البته حضور زنده یاد فردین به شهرتی صدچندان رسید. این آهنگ جاودانه است چون سازنده فوق العاده ای دارد، شعر زیبایی دارد و خاطره فیلمی را زنده می کند که درصد بزرگی از مردم ایران آنرا دیده اند و خاطره کودکی یا جوانی آنهاست. البته صدای عارف هم صدای بسیار زیبایی است که این آهنگ را به بهترین شکلی اجرا کرده است ولی آنها که فیلم را دیده اند، وقتی عارف می خواند، در ذهن خود فردین را می بینند. مشکلی با عارف و طرفداران او نیست، مشکل لقب شخصی به هنرمندان دادن است که مذموم است. باید بپذیریم که لقب را مردم می دهند، لقبهای بد هم می دهند که البته کسی آنها را قصب نمی کند.

  4. حماسه ایرانی گفت:

    منظورم غصب است. ببخشید.

  5. امیرحسین مقدم گفت:

    عزیز جان ترانه سلطان قلبها رو عارف خونده و فردین مرحوم لب خونی کرده اینکه شما نوشتید ترانه سلطان قلبها باصدای فردین جفا درحق خواننده ترانه یعنی عارف عارف کیاست.

    1. داریوش گفت:

      هنربزرگمردسینمای ایران روانشاد فردین بودفیلمونامفیلم را جاودانه کردسلطان. قلب‌ها برازنده فردین بوده و هست وعارفدرفیلم های دیگر خوانده چرانامی از آن فیلمها نیست

مشاهده بیشتر