1

“لوئیس هاین” عکاس یا جامعه شناس؟

لوئیس هاین  عکاس ،جامعه‌شناس و معلم اهل ایالات متحده آمریکا بود. هاین پیش از آن‌که عکاس مشهوری شود، معلمی دلسوز و جامعه شناسی فهیم بود. می‌شود گفت، هاین جامعه شناسی بود که آسیب‌ها و دردهای اجتماعی را به شکلی هنرمندانه در عکس‌هایش تصویر می‌کرد. زندگی مهاجران فقیر، معدنچیان زغال سنگ پیتسبرگ و کودکان کار سوژه های عکاسی او بودند. او در سال ۱۹۱۱ کارمند عکاس کمیته ملی کارگران خردسال بود و عکس‌هایی از استثمار کودکان در مشاغل سخت تهیه کرد. لوئیس هاین همچنین عکاس صلیب سرخ آمریکا در جنگ جهانی اول بود.

لوئیس هاین 2

بیوگرافی “لوئیس هاین”

لوئیس هاین

لوئیس هاین در 26 سپتامبر 1874 در ویسکانسین آمریکا متولد شد. پس از کشته شدن پدرش در اثر تصادف ، هاین مجبور شد با سن کمی که داشت کار کند و  پول خود را برای تحصیلات دانشگاهی پس انداز می‌کرد. او در دانشگاه شیکاگو ، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک در رشته‌ی جامعه شناسی تحصیل کرد و پس از آن در مدرسه فرهنگ اخلاق در نیویورک به عنوان معلم مشغول به کار شد .او از عکس‌ها به عنوان یک ابزار آموزشی برای شاگردانش استفاده می‌کرد.اما پس از آن عکاسی مستند را به عنوان حرفه‌ی خود انتخاب کرد. در سال 1905 از مهاجرانی كه به جزیره الیس نیویورك پناه آورده بودند عکاسی کرد. وضعیت زندگی مهاجران، زندگی اجاره نشینی و شیرینی فروشی‌هایی که مهاجران مجبور به کار در آن‌ها بودند، سوژه ی عکس‌های او بود. این تصاویر در سال 1908 در خیریه ها منتشر شد.

در سال 1909 هاین تصاویری از کودکان کار ثبت کرد. او مجموعه‌ی عکس‌های مستند خود را در کتابی با نام ” پسران سنگ شکن در معدن زغال سنگ”، همراه با داستان‌هایی از زندگی کاراکترهایی که به تصویر کشیده شده بود به چاپ رساند. او این عکس‌ها را در کارولینا ثبت کرده بود که نشان می داد کودکان در سن هشت سالگی ساعات طولانی در شرایط خطرناک کار می کنند. دو سال بعد هین در کمیته ملی کار کودکان استخدام شد تا شرایط کار کودکان در ایالات متحده را به شکل گسترده تر بررسی کند. او در سراسر نیمه شرقی ایالات متحده سفر کرد و با جمع آوری عکس‌های وحشتناک از کودکان استثمار شده و زاغه نشین‌هایی که در آنجا زندگی می کردند، جمع آوری کرد. عکس‌های هاین توجه عموم مردم را به مسئله کار کودکان در ایالات متحده جلب کرد که در نهایت منجر به بازنگری شرایط کار در مقررات فدرال شد. اواخر جنگ جهانی اول ، هاین به عنوان عکاس با صلیب سرخ همکاری می‌کرد. پس از جنگ به نیویورک بازگشت تا از مراحل ساخت و ساز بلندترین ساختمان جهان عکس برداری کند. هاین در 3 فوریه 1940 در نیویورک درگذشت.

دانلود 40 فریم از برترین عکس‌های لوئیس هاین

برترین عکاسان جهان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مریم شمخالی گفت:

    سلام. روز بخیر در مجموعه عکس لوئیس هاین، عکسی قرار دارد که مربوط به این عکاس نیست. فایل Lewis Hine (16) این عکس متعلق به یک عکاس زن با نام Dorothea Lange(American, 1895–1965) است.
    سپاس از زحمات شما

مشاهده بیشتر