0

“کلارنس جان لافلین” عکاسی با ذوق معماری

کلارنس جان لافین

کلارنس جان لافلین عکاس آمریکایی است به خاطر عکس‌های سورئالیستی‌اش در جهان شناخته شده است. لافلین علاقه‌ی زیادی به عکاسی از بناها و ساختمان‌های شهری داشت. او که علاقه‌ی بسیاری به معماری داشت معتقد بود “معماری هنری است که کاملاً با زندگی انسان‌ها در ارتباط است. ” لافلین علاوه بر به تصویر کشیدن زیبایی‌های هنر معماری در عکس‌هایش، به خاطر عکس‌هایی که غیر واقعی و عجیب به نظر می‌رسند شهرت دارد. از کلارنس جان لافلین به عنوان یکی از پیشگامان عکاسی سورئال یاد می‌کنند.

دیوارکوب عکس‌های این هفته‌ی سایت هنریست به عکس‌های “ کلارنس جان لافلین” یکی از مشاهیر عکاسی جهان تعلق دارد.

کلارنس جان لافلین عکس

بیوگرافی ” کلارنس جان لافلین “

لافلین در سال 1905 در لوئیزیانا چشم به جهان گشود. اولین عکس خود را در دسامبر 1930 گرفت. لافلین در طول نیم دهه‌، بیش از دو هزار نگاتیو از محله‌ی فرانسوی محبوبش در نیواورلئان تهیه کرد. در اولین فعالیت حرفه‌ای خود، به عنوان یک عکاس خدمات ملکی در دفتر مهندسی ایالات متحده آمریکا مشغول به کار شد و به نوعی ثبت کننده‌ی مراحل ساخت و ساز بود. او مدت کوتاهی که در نیویورک به عنوان عکاس در استودیوی مجله‌ی “وگو” کار می‌کرد. پس از آن به عنوان دستیار در بایگانی ملی واشنگتون دی سی مشغول به عکاسی شد. در سال 1946 به نیواورلئان بازگشت.

در سال 1949 با اشتیاق فراوان از رابطه‌ی بین عکاسی و تخیل نوشت. مطالعات وی در زمینه‌ی معماری و علاقه‌اش به عکاسی از خانه‌های قدیمی، در به شهرترسیدن او نقش بسزایی داشت. در سال 1950 مجموعه عکسی از او تحت عنوان “ارواح همیشگی می سی سی پی” منتشر شد که تحسین همگان را در بر داشت. در این مجموعه، خانه‌های مزارع آنتبلوم که بیش از یک قرن قدمت داشتند، سوژه‌ی عکس‌هایش بود. از دیگر آثار مشهور لافلین،مجموعه‌ایست تحت عنوان “اشعار دنیای داخلی”  که اشتیاق او به ادبیات را با نمایش‌های تصویری ترانه و دیدگاه‌های روانشناختی‌اش تراز کرد.لافلین در سال 1967 به دلیل ورم مفاصل، مجبور شد که عکاسی را متوقف کند.

دانلود برترین عکس های کلارنس جان لافلین

مجموعه تاریخی نیواورلئان

مجموعه تاریخی نیواورلئان آرشیو عکس‌ها و نوشته‌های کلارنس جان لافلین است. در این مجموعه که شامل عکس‌ها و کلاژهای منحصر به فرد لافلین است، چاپ استادانه و آزمایشات لافلین در زمینه‌ی ظهور رنگ در صنعت چاپ عکس مشهود است.

این مجموعه، شرح زندگی حرفه‌ای لافلین از سال 1930 تا 11960 می‌باشد که به انتخاب عکاسان معتبر جهانی گردآوری شده است. قبرستان‌های نیواورلئان، دره‌ی می سی سی پی، معماری ساختمان‌های جنوب لوئیزیانا، معماری معاصر و معماری ویکتوریای آمریکایی سوژه‌های عکاسی کلارنس جان لافلین بوده است.

مکاتبات تجاری و شخصی لافلین، یادداشت‌ها، آرشیو نگاتیوها، پرونده‌های برش، نسخه‌های عکس‌های منتشر شده و منتشر نشده و مقالات لافلین، در مرکز تحقیقات ویلیامز که در مجموعه تاریخی نیواورلئان قرار دارد، در اخیار پژوهشگران و محققین قرار گرفته است.

برترین عکاسان جهان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر