1

“پیتر هنری امرسون” و عکاسی طبیعت‌گرا

پیتر هنری امرسون  نویسنده و عکاس انگلیسی بود. عکس‌های او نمونه‌های اولیه‌ی ترویج عکاسی مستقیم به عنوان یک شاخص هنری است. شهرت او بیشتر به خاطر نظریه‌های او در مورد عکاسی طبیعت‌گرا است. او در دوره‌ای زندگی می‌کرد که بیشتر عکس‌ها الگوبرداری‌هایی از تابلو‌های نقاشی بود و برای چاپ و ظهور عکس‌ها، روش‌هایی مرسوم بود که تصاویر را بیشتر به تابلوهای نقاشی نزدیک کند. هنری امرسون به عنوان اولین نظریه پرداز عکاسی مستقیم، عنوان کرد که عکاسی خود یک هنر مستقل است و هنرعکاس، زمانی نمایان می‌شود که یک عکس را با شمایل واقعی آن به تصویر بکشد و از نزدیک شدن تصویر خلق شده‌اش به یک تابلوی نقاشی خودداری کند. همین نقطه نظرات باعث درگیری‌های متعدد او با سازمان عکاسی انگلیس بود که او را به شهرتی جهانی رساند.’

بیوگرافی پیتر هنری امرسون

(13 مه 1856 – 12 مه 1936)

پیتر هنری امرسون در سال 1986 در مزارع نیشکر پدرش در کوبا متولد شد. او سال‌های ابتدایی خود را در کوبا و با دارایی پدرش گذراند. در طول جنگ داخلی آمریکا، مدتی را در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاور آمریکا گذراند ، اما در سال 1869 ، پس از مرگ پدرش ، به انگلیس نقل مکان کرد. او در مدرسه کرنلیج تحصیل کرد و پس از آن در دانشگاه “لندن کینگ” و سپس دانشگاه “کلر” در شهر کمبریج، موفق به دریافت مدرک پزشکی شد.

امرسون باهوش، تحصیل‌کرده، ثروتمند و دارای امکانات، برای بیان عقاید خود مصمم بود. او در سال 1881 با خانم “ادیت ایمی آینسورث” ازدواج کرد و اولین کتاب خود را در حالی که در ماه عسل بود نوشت.

اولین دوربین خود را در سال 1882 خریداری کرد تا از پرندگان مهاجر عکاسی کند. در سال 1885 درگیر تشکیل باشگاه دوربین لندن شد  و سال بعد به عضویت شورای انجمن عکاسان درآمد. از آن پس کار خود را به عنوان یک جراح رها کرد تا به عکاسی و نویسندگی بپردازد. علاقه‌ی وافر او به طبیعت و اشتیاقش برای عکس‌برداری از مناظر طبیعی از مهم‌ترین دلایل تغییر شغلی او بود. علاوه بر طبیعت، او به بیلیارد، قایقرانی و هواشناسی نیز علاقه‌مند بود

او در ابتدا تحت تأثیر نقاشی امپرسبونیسم فرانسه، عکاسی طبیعت‌گرا را مد نظر قرار داد، تا تصاویری از طبیعت ثبت کند.  نخستین آلبوم عکس او با عنوان ” زندگی و چشم انداز در نورفلک برد” در سال 1886 منتشر شد و به دنباله‌ی آن جنبش پیکوتریالیسم را در عکاسی پایه گذاری کرد. امرسون، در این مقاله با مورد بحث قرار دادن شباهت عکاسی با نقاشی، از مشروعیت هنری عکاسی دفاع نمود. دستکاری در عکس‌ها در جهت بیان ویژگی خلاقانه، نقش مهمی را در عکاسی پیکتوریال ایفا می‌کرد. .

پس از انتشار مارش برگ در سال 1895 ، که عموماً بهترین کار او محسوب می شود ، امرسون هیچ عکس دیگری از خود منتشر نکرد. اگرچه هم‌چنان به نوشتن و انتشار کتاب‌هایش ادامه داد. هم آثار داستانی و هم در موضوعات متنوع مانند سلسله شناسی و بیلیارد و از همه مهمتر عکاسی، کتاب‌های مختلفی را به چاپ رساند. در سال 1924 ، او شروع به نوشتن تاریخ عکاسی هنری کرد و نسخه خطی را درست قبل از مرگ در فالموث ، کورنوال در 12 مه 1936 به پایان رساند.

دانلود 40 فریم از برترین عکس‌های پیتر هنری امرسون

پیتر هنری امرسون

اختلاف نظر پیتر هنری امرسون با سازمان عکاسی انگلیس

پیتر هنری امرسون در طول زندگی‌اش بارها با سازمان عکاسی انگلیس جنگید. او در سال 1889 كتابی بحث برانگیز و تأثیرگذار تحت عنوان عكاسی ناتورالیستی را برای دانشجویان هنر منتشر كرد، كه در آن فلسفه هنر و عكاسی را به ساده‌ترین شکل توضیح داده بود. این یک حمله‌ی مستقیم به سنت عامه‌پسند در ترکیب بسیاری از عکس‌های دهه‌ی 1850 بود که توسط هنری پیچ رابینسون، پایه‌گذاری شده بود. برخی از عکس‌های رابینسون از بیست یا چند عکس جداگانه برای تولید یک تصویر ترکیب شده بودند. این امر امکان تولید تصاویری بسیار نمایشی، غالباً به تقلید از نقاشی‌های تمثیلی را ممکن می‌ساخت. امرسون این تکنیک را نادرست اعلام کرد و ادعا کرد که عکاسی را باید ژانر خاص خود دانست ، نه روشی که به دنبال تقلید از سایر اشکال هنری باشد. همین نظریه یک اعلام جنگ برای هنری پیتر امرسون و عکاسی طبیعت‌گرا بود.

تمام عکس‌های خود امرسون به صورت تک‌شات و بدون روتوش گرفته شده بود. امرسون هم‌چنین معتقد بود :

كه عکس باید نمایانگر واقعیت آن چیزی باشد كه چشم می‌بیند.

یکی دیگر از باورهای پرشور امرسون این بود که عکاسی یک تولید مثل مکانیکی نیست، بلکه دارای روح هنریست اما امرسون کمی بعد دریافت که دفاع از عکاسی به عنوان هنر شکست خورده است. تصاویری که مکتب رابینسون تولید کرده ممکن است “مکانیکی” باشد، اما عکس‌های امرسون هنوز هم آثاری هنری تلقی می‌شوند.

برترین عکاسان جهان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علیئي گفت:

    سلام ممنون بابت اطلاعات مفید و جالب!
    این روزها با سرعت رشد فضای مجازی خیلی مطالب
    یا متاسفانه بدون استناد و نادرست منتشر میشن یا اینقدر
    منابع و اطلاعات زیاد و تکراری شده که جذابیت شون رو
    از دست دادن.

مشاهده بیشتر