1

موزیک ویدئو “Faces” از “Cafe Racer”

چهره ها (Faces) نام موزیک ویدئو کافه ریسر (Cafe Racer) است که به تازگی منتشر شده. این موزیک ویدئوی سیاه و سفید که توسط زک هریس (Zach Harris) کارگردانی شده است، در لیست بهترین موزیک ویدئوهای 2020 قرار گرفته است. آهنگ Faces با صداهای مبهمی آغاز می‌شود و سپس با یک ضرباهنگ بسیار آرام همراه شده و سپس با صدای دیوانه‌کننده‌ی گیتار الکتریک، یک موسیقی راک‌ اند رول را می‌سازد.. در ادامه موزیک ویدئو چهره ها از گروه کافه ریسر رو از صفحه‌ی تماشا هنریست ببین و اگه دوست داشتی از همون‌جا دانلود کن..!

مایکل سانتانا (Michael Santana) نوازنده‌ی گیتار و خواننده‌ی گروه موسیقی کافه ریسر، در این موزیک غوغایی به پا می‌کند و هماهنگی دقیق و فکرشده‌ی تصاویر زک هریس، لذت فراوانی را برای بیننده و شنونده‌ی موزیک ویدئو چهره ها به ارمغان می‌آورد. دوربین زک هریس، تصویر سانتانا را دنبال می‌کند که در هوای سرد و برفی، از یک شهر خلوت و آرام راهی قبرستان می‌شود. البته به نظر نمی‌آید او برای دیدن کسی به آن‌جا رفته باشد. سپس دوربین تصویر دو رقصنده را در یک اتاق تاریک به تصویر می‌کشد. در ابتدا مخاطب گمان می‌کند که مثل تمام موزیک ویدئوهایی دم دستی که به صورت تکه و پاره، تصاویر رقص اغلب تکراری را به تصویر می‌کشند.، موزیک ویدئوی Faces نیز به دام همین الگوی تکرار شونده و خالی از محتوا افتاده است. اما بلافاصله خواهیم فهمید که این فرض و گمانی غلط است.

دانلود و تماشای آنلاین موزیک ویدئو “Faces” از مایکل سانتانا

وقتی که دوربین دوباره به تصویر مایکل سانتانا بازمی‌گردد، او از نیمکت برخواسته و رقصی مشابه رقص دو زنی که در اتاق تاریک پیش از این تصویر شده را اجرا می‌کند. با اولین کات می‌فهمیم نه تنها این رقص، بر خلاف رقاصی‌های تکراری موزیک ویدئوهای پاپ، صرفا جهت عرض اندام و بدون محتواست، بلکه کاملا کاریوگرافی شده و دقیق و هنرمندانه است. به اضافه‌ی این‌که برش‌های تصاویر دو رقصنده و ادغام آن با تصاویر رقص سانتانا ، مخاطب را با چند سوال اساسی مواجه می‌کند. آیا این رقصنده‌ها اشخاصی بودند که سانتانا آن‌ها را می‌‌شناخته و حالا در زیر خاک آرام گرفته‌اند؟ آیا این تصاویر حاصل ذهن پارانوئید و متوهم سانتانا است؟ یا این دو فرشتگانی هستند که سانتانا را با رقصی هنرمندانه به دنیای بعد از مرگ دعوت می‌کنند؟

تمامی این تعابیر نشان دهنده‌ی آن است که این تصاویر صرفا جهت سرگرمی ایجاد نشده‌اند و این ادغام تصاویر به نظر غیر مرتبط، موجی هنرمندانه و احساسی را ایجاد می‌کنند..

موزیک ویدو

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. karin گفت:

    سایت شما فوق فوق فوق العادس:))

مشاهده بیشتر