1

دانلود آهنگ “نوروز تو راهه” با آهنگسازی ثمین باغچه‌بان

بعضی از آهنگ‌ها فراموش نشدنی و تاثیر گذارن، فرقی نمی‌کنه به چه زبونی خونده بشه… فرقی نمی‌کنه چقدر قدیمی باشه… فرقی نمی‌کنه که چند بار شنیده شده باشه… همون آهنگ‌هایی که هیچ‌وقت از پلی لیست‌ها پاک نمی‌شن… می‌خوایم از این به بعد بعضی از این آهنگ‌ها رو بهتون یادآوری کنیم که اگه تو پلی لیست‌تون نیست، بهش اضافه کنید. امکان دانلودش رو هم براتون می‌ذاریم؛ امروز قراره دانلود آهنگ « نوروز تو راهه » با آهنگسازی «ثمین باغچه‌بان» رو براتون بذاریم. اولین قطعه از آلبوم «رنگین کمون» که در بهار سال ۱۳۵۷ منتشر شده. در آخرین روزهای اسفند، با شنیدن ترانه‌ نوروز تو راهه، به استقبال عید نوروز، جشن بزرگ باستانی مردم ایران زمین می‌ریم.

معرفی ” ثمین باغچه‌بان ” آهنگساز نوروز تو راهه

دانلود آهنگ نوروز تو راهه 1

ثمین باغچه‌بان در سال 1304 در شهر تبریز چشم به جهان گشود. پدرش صاحب اولین آموزشگاه ناشنوایان بود. او از کودکی با صدای ساز شکسته‌ی ویولون مادرش بزرگ شد. خودش شیفته‌ی یادگیری پیانو بود اما به دلیل مشکلات مالی، توان خرید ساز نداشت. ثمین باعچه‌بان توانست بورسیه بگیرد و برای تحصیل در رشته‌ی موسیقی عازم ترکیه شد. آنجا با اولین باعچه‌بان آشنا شد و با او ازدواج کرد. در سال 1303 هر دو به ایران بازگشتند و در کنسرواتوار تهران مشغول به کار شدند.

باغچه‌بان علاوه بر آهنگسازی، دستی هم در تالیف و ترجمه‌ی کتب مختلف داشت و شعرهایش به چاپ رسانده است.تمامی آثار باغچه‌بان در سبک کلاسیک ساخته و اجرا شده‌اند. آلبوم “رنگین کمون” و ” چهارشنبه سوری” که تحت عنوان موسیقی کودکان منتشر شده است، از جمله معروف‌ترین آثار اوست که ترانه‌ی “نوروز تو راهه” اولین ترک از آلبوم رنگین کمون است.

دانلود آهنگ نوروز تو راهه

spring by rené magritte

متن آهنگ نوروز تو راهه

بازم گلِ نرگس اومد به خونه

به کوچه اومده؛ نعنا و پونه!

بیا گل ریحون دارم؛ دیگه نوروز تو راهه

بیا رنگین‌ کمون دارم! دیگه نوروز تو راهه….

پرستو برگشته؛ لونه میسازه

لونه‌شو گوشه‌ ی ایوون میسازه

بیا گل ریحون دارم؛ دیگه نوروز تو راهه

بیا رنگین‌ کمون دارم! دیگه نوروز تو راهه….

اسب سفیدشو؛ سرما زین کرده

باد و بارونشو؛ تو خورجین کرده!

بیا گل ریحون دارم؛ دیگه نوروز تو راهه

بیا رنگین‌ کمون دارم! دیگه نوروز تو راهه….

خورشید خانم پنجش گرم و طلایی

تو باغ درختارو چراغون کرده

بیا گل ریحون دارم؛ دیگه نوروز تو راهه

بیا رنگین‌ کمون دارم! دیگه نوروز تو راهه….

معرفی آلبوم “رنگین کمون” با آهنگسازی ثمین باغچه‌بان

آلبوم رنگین کمون در بهار سال ۱۳۷۵ منتشر شد. آلبومی به آهنگسازی ثمین باغچه‌بان که برای ترانه‌های کودکانه که خودش سروده، ملودی‌های دلنشینی رو ساخته. «اولین باغچه‌بان» به عنوان رهبر گروه کر و همچنین به عنوان خواننده متسوسپرانو در این آلبوم حضور داره. تمامی قطعات این آلبوم توسط گروه همسرایان میترا اجرا شده که اولین باغچه‌بان سرپرستی این گروه رو به عهده داشته. بهجت قصری که با نام «منصوره» شناخته می‌شد به عنوان خواننده سپرانو در آلبوم موسیقی کودکان رنگین کمون حضور داشته.توماس کریستین داویدز، همسر منصوره با مشارکت اعضای ارکستر سمفونیک رادیو وین، رهبری ارکستر این اجرا رو به عهده داشته.

دانلود آهنگ نوروز تو راهه آلبوم رنگین کمون


قطعات و ترانه‌های آلبوم موسیقی کودکانه رنگین کمون، نمونه‌ای کم‌نظیر در تاریخ موسیقی ایرانه. ترانه‌هایی کهبرای همه‌ی دهه شصتی‌ها خاطره ساز شده و نسل‌های یعدی هم با عشق و لذت این ترانه‌ها رو شنیدن.این آلبوم شامل ده ترک با نام‌های «نوروز تو راهه»، «روز برف بازیه»،«گنجشک و برف و بارون»، «ترن قشنگ من»، «جای آهو»، «گربه‌ای که مادره»، «کرنگ بلا»، «عروسک جون»، «پنج تا نقاشی» «باغ ما پرچین داره» است. پایان بگم که تصویرسازی جلد صفحه‌ی گرامافون آلبوم رنگین کمون رو آقای پرویز کلانتری، تصویرساز برجسته به عهده داشته.

playlist
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. متی گفت:

    سلا م‌ممنون
    به لب هایم مزن قفل خموشی که من باید بگوئیم راز خود را به گوش مردم عالم رسانم
    طنین آتشین آواز خود را….😥🌷

مشاهده بیشتر