0

«اوستاش لوسویور» نقاش «نئوکلاسیک» فرانسوی

«اوستاش لوسویور» (Eustache Le Sueur) که در جوامع هنری با نام مخفف «لوسویور» شناخته می‎‌شود، نقاش سبک «نئوکلاسیک» است. او در 19 نوامبر سال 1617 در فرانسه متولد شد و یکی از بنیان‌گذاران آکادمی نقاشی فرانسه بود. لوسویور اغلب به‌خاطر نقاشی‌های کلیسایی با مضامین برگرفته از انجیل به شهرت رسیده است. از او به‌عنوان یکی از چهره‌های برتر تاریخ هنر فرانسه یاد می‎‌شود. 

«اوستاش لوسویور» نقاش «نئوکلاسیک» فرانسوی
«اوستاش لوسویور» نقاش «نئوکلاسیک» فرانسوی

«لوسویور» از شاگردان «سیمون ووئه» بود. او توانست به‌سرعت در استودیوی ووئه پیشرفت کند و در سال 1658 که آکادمی سلطنتی نقاشی و مجسمه‌سازی در فرانسه تاسیس شد، یکی از دوازده نفر اصلی بود. در آرشیو ثبت شده توسط «بیلی» که در سال 1710 به ثبت رسیده است، مجموعه نقاشی‌های «لوسویور» در عمارت (Lambert de Thorigny) باعث محبوبیت او شده است. اگرچه بخش عمده‌ای از این آثار (به‌دلیل قطع شدن حمایت‌های مالی گارد سلطنتی) نیمه‌کاره رها شده و امروزه اثری از آن‌ها باقی نمانده است.

معروف‌ترین و کامل‌ترین اثر باقی مانده از «اوستاش لوسویور» 22 نقاشی رنگ روغن روی بوم است که با نام «مرگ سنت برونو» شناخته می‌شود. این آثار قسمت‌هایی از زندگی «برونو» مبدع «نظم کاتوز» را به‌تصویر کشیده است. این مجموعه که امروزه در موزه‌ٔ لوور نگهداری می‌‎شود به «لوئی شانزدهم» تقدیم شده است.

سبک نقاشی «اوستاش لوسویور»

سبک نقاشی‌های لوسویور «نئوکلاسیک» خوانده می‌شود. او درک ظریفی از سایه‌ها دارد و در بیان احساسات، بسیار قدرتمند است. او در اکثر آثارش، از چیدمان رنگ‌های سرد استفاده کرده است. فضای آثار او به‌دلیل تاثیرپذیری از استادش «ووئه» که نقاش «باروک» بود، اغلب با رنگ‌های بی‌روح و سرد ترسیم شده است؛ اما در مواردی مثل نقاشی‌های «مرگ سنت برونو» او خلاقیت و ذوق هنری خود را به‌تصویر کشیده است.

گالری نقاشی‌های لوسویور

منبع : Wikipedia / Rivagedeboheme

اوستاش لوسویور کیست؟

«اوستاش لوسویور» یکی از نقاشان معروف قرن شانزدهم است. لوسویور به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران آکادمی نقاشی فرانسه بوده است.

سبک نقاشی «اوستاش لوسویور» چیست؟

عمده‌ٔ آثار لوسویور را در سبک «نئوکلاسیک» طبقه‌بندی می‌کنند. نقاشی‌های او متعلق به دوره‌ٔ «باروک» است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر