0

اشعار سینما – نقد فیلم انتظار (The Wait 2015)

اشعار سینما، شاعرانه‌ترین پلان‌های سینماست. هر بار صفحه‌ای تازه را ورق می‌زنیم و شعری از سینما را می‌خوانیم. فیلم انتظار The Wait 2015 به کارگردانی پیرو مسینا (Piero Messina ) یکی از همین فیلم‌های شاعرانه است.نقد فیلم انتظار (The Wait 2015) رو در ادامه بخو.ن..!

یادداشتی شاعرانه برای فیلم انتظار The Wait 2015

فیلم The Wait 2015 یک انتظار عاشقانه را ترسیم می‌کند. انتظاری بی پایان. انتظار، همیشه در پی یک اندیشه پدیدار می‌شود. بازگشت. اما مسیر یک طرفه‌ی مرگ، مسیر بی بازگشتی است. جهان در انتظار یک موعود است. شاید مسیح که صلیب شکسته را به دوش می‌کشد. یک انتظار بی پایان. و مسیر عبور از این انتظار باور است. شاید باور مرگ. باور نیستی…

نقد فیلم انتظار The Wait 2015 3

پلان شاعرانه‌ی فیلم انتظار The Wait 2015

خلاصه داستان فیلم The Wait 2015

دختری چشم انتظار آمدن نامزدش است. او در ویلایی در شهر سیسیل مانده است، اما از اصل ماجرا بی خبر است. نامزد او هیچوقت قرار نیست برگردد زیرا پیش از این مرده است. اما مادر شوهرش، اجازه نمی‌دهد ، دختر از این ماجرا باخبر شود …

نقد فیلم انتظار The Wait 2015 2

نقد فیلم انتظار The Wait 2015

پیرو مسینا که به عنوان کارگردان تنها یک اثر سینمایی در کارنامه‌ی هنری خود دارد، شاعرانگی خود را به اثبات رسانده است. فیلم انتظار که برداشتی از رمان the play La vita che ti diedi اثری از Luigi Pirandello است، توانسته به خوبی در قالب یک داستان یک خطی ساده مفاهیم بزرگ و عمیقی را بیان کند.

داستان از این قرار است که ژان (Lou de Laâge) برای دیدار با معشوقه‌اش از پاریس به ایتالیا سفر کرده، اما خبری از معشوقه‌اش نیست. و مادر معشوقه‌اش (Juliette Binoche) از او استقبال می‌کند و به نوعی می‌خواهد جای خالی پسرش را با حضور چان پر کند. جان و مادر هر دو در انتظار بازگشت معشوقه‌شان هستند. اما جنس انتظار آن‌ها متفاوت است. مادر می‌داند که پسرش مرده اما جان از این موضوع بی خبر است.

نقد فیلم انتظار The Wait 2015

مسینا در فیلم The Wait 2015 می‌خواهد مفهوم بزرگتری را بیان کند. انتظار برای بازگشت موعود. او در پایان فیلمش به سراغ جشن شکرگذاری مسیحیان می‌رود و گوشت قربانی را در شراب می‌خو.اباند. جشن روز شکرگذاری ریشه در باورهای مذهبی پروتستان‌ها دارد. در آغاز این فیلم نیز در یک پلان شاعرانه شمایل مسیح را به تصویر می‌کشد. همه‌ی این تصاویر گواه بر این است که انتظاری که انتظاری که درون مایهی این داستان را در بر می‌گیرد چیزی فراتر از منتظر ماندن جان برای حضور دوباره‌ی معشوقه‌اش است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر