0

دانلود آهنگ Imagine از John Lennon (جان لنون) به همراه ترجمه

تصویری از جان لنون

بعضی از آهنگ‌ها فراموش نشدنی و تاثیر گذارن، فرقی نمی‌کنه به چه زبونی خونده بشه… فرقی نمی‌کنه چقدر قدیمی باشه… فرقی نمی‌کنه که چند بار شنیده شده باشه… همون آهنگ‌هایی که هیچ‌وقت از پلی لیست‌ها پاک نمی‌شن… می‌خوایم از این به بعد بعضی از این آهنگ‌ها رو بهتون یادآوری کنیم که اگه تو پلی لیست‌تون نیست، بهش اضافه کنید. امکان دانلودش رو هم براتون می‌ذاریم؛ امروز قراره آهنگ Imagine از John Lennon (جان لنون) رو براتون بذاریم. آهنگی که طبق آمارهای منتشر شده در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس، دومین آهنگ پرطرفدار دنیاست. آهنگ Imagine (تصور کن) جایزه مشاهیر تالار گرمی را از آن خود کرده و تا به حال بیشتر از 200 بار توسط خواننده‌های مختلف کاور (بازخوانی) شده.

معرفی آهنگ ” تصور کن “

آهنگ Imagine از جان لنون موسیقی‌دان و راک استار معروف انگلیسی، آهنگی است که در آلبومی به همین نام در سال 1971 منتشر شد. جان لنون (John Lennon) در آهنگ Imagine جهانی سرشار از صلح و فارغ از هر گونه مرزبندی ملی، مذهبی، نژادی را متصور می‌شود و منعکس کننده‌ی پیام صلح و دوستی را برای تمام آدم‌های روی کره‌ی خاکی است.جان لنون پیش از به قتل رسیدنش، عنوان کرده بود که بیشتر محتوا و متن آهنگ Imagine را مدیون همسرش Yoko Ono (یوکو اونو) است و سرانجام اونو توانست در سال 2017 کپی رایت این آهنگ را در اختیار بگیرد. لنون و اونو آهنگ “تصور کن” را با همکاری Phil Spector (فیل اسپکتور) تهیه کردند. ضبط صدا در استودیوی خانگی لنون در تیتنهورست پارک، انگلیس، در ماه مه سال 1971 آغاز شد. در ماه اکتبر ، لنون “Imagine” را به عنوان تک آهنگ در ایالات متحده منتشر کرد ، و کمتر از یک هفته پس از انتشار آهنگ توانست در جایگاه سوم در لیست Billboard Hot 100 قرار بگیرد. بعداً به دنبال قتل لنون در سال 1980، این آهنگ در اکثر لیست‌های منتشر شده از پرفروش‌ترین موزیک های سال، در رتبه‌ی نخست قرار گرفت.

دانلود آهنگ Imagine

تا سال 2013 بیش از 1.64 میلیون نسخه از آهنگ Imagine در انگلیس فروخته شد و بیش از 200 هنرمند این آهنگ را کاور یا بازخوانی کرده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدونا ، استیوی واندر ، جوآن بائز ، لیدی گاگا ، التون جان و دیانا راس اشاره کرد. طبق نظرسنجی‌های سال 2002 در انگلیس که توسط کتاب رکوردهای جهانی گینس بریتانیا انجام شد ، آهنگ “تصور کن” به عنوان دومین آهنگ برتر تمام تاریخ معرفی شد.. در حالی که رولینگ استون آن را در رتبه‌ی سوم در لیست 500 آهنگ برتر تاریخ قرار داده است. در سال 1964 یوکو اونو کتاب شعری با نام “گریپ فروت” را منتشر می‌کند که به نظر می‌رسد جان لنون برای نوشتن ترانه “تصور کن” از این کتاب استفاده کرده است و استعاره‌ها و مضامین موجود در این ترانه را مدیون اونو است. لنون سال ها بعد از انتشار آهنگ در این باره می‌گوید:

آهنگساز Imagine باید به عنوان یک آهنگ مشترک از لنون / اونو شناخته شود. بخش زیادی از متن ترانه و به طور کلی مفهوم آهنگ از یوکو ناشی می‌شود. در آن روزها من کمی خودخواه تر بودم ، کمی منفورتر بودم و به نوعی خواستم سهم اونو در ساخت این آهنگ را نادیده بگیرم. اما این درست است که تمام آن‌چه در آهنگ Imagine ساخته شده است، برگرفته از گریپ فروت بود.

دیوید فریکه منتقد بزرگ موسیقی در مورد آهنگ تصور کن می‌نویسد که لنون خواستار ایجاد یک وحدت و برابری است. با حذف کامل نظم اجتماعی مدرن، مرزهای ژئوپلیتیک، دین سازمان یافته و طبقه اقتصادی. این به نظر می‌رسد مانیفست اصلی جان لنون است که در آهنگ Imagine به تصویر کشیده شده است. خود لنون در مصاحبه با NME در این باره می‌گوید:

تصور كنيد كه ديگر هيچ مذهبي ، هيچ كشوري ، و حتی هیچ سياستي وجود ندارد. در واقع این مانیفست كمونیست است. البته من به طور خاص كمونیست نیستم و به آن تعلق ندارم. نه تنها به این جنبش بلکه به هیچ جنبش دیگری نیز احساس تعلق ندارم.

پخش آنلاین و دانلود آهنگ Imagine از John Lennon (جان لنون)

در ادامه می‌توایند آهنگ Imagine از John Lennon (جان لنون) رو دانلود کنید و اگه دوست داشتین به پلی لیست ‌تون اضافه کنید…

دانلود آهنگ Imagine جان لنون
تصویری از جان لنون و همسرش یوکو اونو

اجرای کاور و بازخوانی‌های آهنگ “Imagine”

التون جان (Elton John) این آهنگ را به طور منظم در تور جهانی خود در سال 1980 اجرا کرد ، یکی از معروف‌ترین اجراهای آهنگ تصور کن توسط التون جان در کنسرت رایگان او در سنترال پارک، چند بلوک دورتر از آپارتمان لنون در داکوتا است. در 9 دسامبر 1980 ، یک روز پس از قتل لنون ، گروه کوئین (Queen) آهنگ “Imagine” را به عنوان ادای احترام به وی در هنگام نمایش Wembley Arena در لندن اجرا کردند. در سال 1983 ، دیوید بووی (David Bowie) در سومین سالگرد مرگ لنون ، در تور جدی مهتاب خود آن را در هنگ کنگ اجرا کرد. در سال‌های 1991 تا 1992 ، لیزا مینلی ( Liza Minnelli) این آهنگ را در نمایش خود در سالن موسیقی موزیک رادیو اجرا کرد.

استیوی واندر (Stevie Wonder) در هنگام اختتامیه بازی های المپیک تابستانی 1996 آهنگ “Imagine” را به عنوان ادای احترام به قربانیان بمب گذاری در پارک المپیک با همراهی کلوپ دانشگاه گله مورهاوس ارائه داد. در سال 2001 ، نیل یانگ (Neil Young) این آهنگ را در جریان کنسرت America: A Tribute to Heroes اجرا کرده است. مدونا “Imagine” را در طول کنسرت Tsunami Aid: A Concert of Hope اجرا کرد. پیتر گابریل (Peter Gabriel) این آواز را در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2006 اجرا کرد.

سیل (Seal)، پینک (Pink,)، جف بک (Jeff Beck) ، ایندیا آریه (India.Arie) ، Konono Nº1 و Oumou Sangaré و تعدادی دیگر از خوانندگان از سرتاسر جهان، آلبوم The Imagine Project در سال 2010 ضبط و منتشر کردند، که قطعات مختلف این آلبوم، اجراهای متفاوت از آهنگ “Imagine” است. این‌ها تنها بخشی از اجراهای متاثر از این آهنگ است. در این مطلب ورژن اصلی آهنگ Imagine از John Lennon (جان لنون) را دانلود کنید و بشنوید و لذت ببرید.

متن آهنگ Imagine از John Lennon به همراه ترجمه



Imagine there’s no heaven
It’s easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today… Aha-ah…

تصور کن بهشتی در کار نیست
و جهنمی زیر پاهایمان نیست
تصور کن فقط آسمان بالای سرمان است
آسان است اگر تلاش کنی
تصور کن همه انسان ها فقط برای امروز زندگی می کنند


Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion, too
Imagine all the people
Living life in peace…

تصور کن هیچ کشوری (مرز جدا کننده ای) وجود ندارد
کار سختی نیست
تصور کن چیزی نیست که بکشی یا برایش کشته شوی
و مذهبی هم در کار نیست
تصور کن همه انسان ها
در صلح و آرامش زندگی می کنند

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will be as one

شاید بگویی من خیالبافم
اما تنها من نیستم
امیدوارم روزی تو هم به ما بپیوندی
و دنیا قطعه ای واحد شود

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world…

تصور کن هیچ مالکیتی در کار نباشد
نمی دانم که می توانی یا نه
تصور کن نیازی به طمع و گرسنگی نباشد
پیوند برادری میان همه
تصور کن همه انسان ها
دنیا را با هم شریک شوند

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will live as one

شاید بگویی من خیالبافم
اما تنها من نیستم
امیدوارم روزی تو هم به ما بپیوندی
و دنیا قطعه ای واحد شود

playlist
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر